Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.036
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    65finger skrev:
    lars_erik skrev:
    Du kommer av og til med ting man føler at man bare MÅ sjekke ut, fingern ;D
    Bare å sjekke det lars_erik du har vel fått deg spotify til neste albumstafett hvor du er påmeldthttp://open.spotify.com/album/0XfyHrMYdokhOvrdcLmjAw
    ;D

Etter de veldig godt skrevne anmeldelsene dere presenterte, får man jo prestasjonsangst :)
    Veldig dyktige folk; blir dyrt ;)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.016
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    lars_erik skrev:
    Baluba; ble det så du hørte på denne?
    Veldig bra :D
    Nei, det har jeg ikke. Så mye god musikk som er på min shortlist akkurat nå, så er det ikke mye jeg gjør aktivt for å sjekke opp enda mer. Det begynner rett og slett å bli for mye godt som jeg allerede har hørt, og som jeg ønsker inn i samlingen. Men vi får se. Før eller siden dukker den opp til under seksti på Kompaniet, og da havner den kjapt i en handlepose. Skulle jeg ikke like det jeg hører så kan den ende opp hos min mor og far. Men det er jo en viss sjanse for at den blir værende, så det er ikke noe å tenke på.

Nå må jeg snart jobbe litt, men først må jeg finne noe passende å spille samtidig.

Edit: Det ble pinadø en av mine første cd-er, og fortsatt en stor favoritt. Lloyd Coles Rattlesnakes var et glimrende album da, og er det fortsatt. Hans siste står kanskje høyest på den berømte listen nå.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.016
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Takk for forslaget, men som du ser ut fra edit så fant jeg noe kjapt. Jeg har forresten bare en samleplate av tedrikkeren Yussuf Islam.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.036
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Denne Mobile Fidelity cd-utgaven av Teaser an the Firecat er rett og slett fabelaktig!
    Den bør på lista di, baluba. Det samme med Tea for the Tillerman :D

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.016
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    lars_erik skrev:
    Denne Mobile Fidelity cd-utgaven av Teaser an the Firecat er rett og slett fabelaktig!
    Den bør på lista di, baluba. Det samme med Tea for the Tillerman :D
    Disse hifi-utgivelsene bryr jeg meg ikke så mye om. Men jeg skal nok ha meg en multiformatspiller før eller siden, og da kommer jeg nok til å handle inn litt BD-Audio/DVD-Audio/SACD over tid. Men de to CS-platene er absolutt gode album, men det er nok noe av mine store favoritter som blir først kjøpt inn på bedre format. Det er ikke så nøye med lyden for meg. Sålenge det gjengis med spilleglede av anlegget, så overlever jeg både litt loudness-war og andre uhumskheter. Music matters, rett og slett.

Men det er jo artig med litt ekstra god lyd, og enkelte av dine innkjøp fra Japan er av en mye større interesse for meg enn dette.

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Fortsetter med nye norske plater :

Beady Belle - at wedding bridge

Her er smooth popjazz som låter veldig bra,men denne virker noe svakere enn deres (Beate Slettevold Lech & band) tidligere utgivelser.Skal ikke dra forhastede konklusjoner.Her er endel små finesser i produksjonen.Litt monotont er førsteinntrykket.

mvh. s,

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Denne

John Mellencamp - No better than this

Har startet "arbeidet" med å finne kandidater til årets-plate kåring, så nå må denne vurderes i dette øyemed.
    Syns forøvrig 2010 har vært et småslappt plateår, men mulig eg har gått glipp av masse gull...

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.016
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Litt Elvis Costello mens jeg har et par timers arbeidspause gjør seg godt, og Armed Forces er ikke det dummeste valget. Hvis det skulle finnes slike, noe jeg betviler.

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland

Denne, riktignok på Spotify. Blir nok innkjøp av skiva nærmere helga.:)

BanjoArrne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2007
    Antall liker
    31
    Jacques Loussier-Plays Bach

Topp skive,der den 75 år gamle pianisten bare fortsetter og imponere sammen med sin trio.Dette er høyst fingerferdige musikere.De tolker Bach på en måte som gir ny mening og en utrolig musikalsk og engasjerende sådan.Dynamisk og levende Bach i harmonisk Jazz-modus kan være en passende beskrivelse.Her er gitt plass for små trommesoloer og fete kontrabass-grooves som gjenspeiler at disse karene virkelig koser seg med det de gjør.Kan nesten se for seg at de smiler der de setter sin lekne hånd på verket.Lydkvaliteten er det heller ingenting å si på,der de ser ut til å ha unngått loudness-spøkelset som har en tendens til å sette sitt spor på mye av dagens utgivelser.Anbefales. :)

Samples

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    plukker frem igjen denne cd'en :

Sadies -darker circles

mvh. s,

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Nå som jeg har anskaffet ny platespiller hadde jeg nok kjøpt Sadies' 'darker circle' på vinyl.Men kan ihvertfall prale om at jeg har 'new season' på det formatet.Med et av tidenes fineste cover.

mvh. s,

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Countryhjørnet i kveld.Nå spilles Jamey Johnson

the guitar song

mvh. s,

Status
    Stengt for ytterligere svar.