Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Etter upolert syttitalls-soul fra New Jersey (det skjedde ting utenfor metropolene da også) glir jeg lett enda lenger tilbake i historien og koser meg med ekte vare, "The Best of Sun Rockabilly". Jeg gadd ikke lete etter den jeg nevnte tidligere, så da ble det klassikere i søkk og kav. Her er de største hitsene til artistene som var grunnmuren i Sun, pluss et spor fra hver av selskapets kanoner Carl Perkins, Jerry Lee Lewis og Roy Orbison. Men det er ikke de tre siste som gjør platen interessant. Det er knall artister som Little Junior's Blue Flames, Billy Riley, Warren Smith og jukeboxens Houdini Onie Wheeler som gjør denne samleplaten interessant. Jump right out of this jukebox...

Eller hva med den originale versjonen av "Mystery Train" med Little Junior (Parker). Beklager til Elvis, men det er Junior som ruler på toget den dag i dag, over 50 senere. Her avspilt på 78, så jeg tror lyden jeg hører på her er litt bedre enn det.

http://open.spotify.com/track/4QflG1Tj6AfuQoWfMxowIB

De som er interessert kan faktisk kjøpe albumet på iTunes. Det er ikke akkurat stort behov for flac med disse opptakene. http://itunes.apple.com/us/album/the-best-of-sun-rockabilly/id156827473

Eneste minus med å ha det på HDD er at det er ok linernotes. Min cd kjøpte jeg på en turne i 1987, og ble dunket med god drikke på et tidspunkt. Coveret er altså svært langt fra mint, men det går an å bla og lese all teksten. Akk, ja. Alkohol og platecover er dårlige kombinasjoner. Kanskje den største fordelen med SB er at det i verste fall er fjernkontrollen som havner nedi ølglasset. ;)

Jøss, så flink jeg var til å dele nå. Da tror jeg pinadø jeg fortsetter med det og deler et større glass godt drikke med meg selv.

U

utgatt60135

Gjest
    Lyngen skrev:
    For aller første gang:

Har hørt igjennom albumet og førsteinntrykket er at plata er fin, men småkjedelig og ikke helt med det fine særpreget de hadde på forrige plate. Låtene glir litt inn i hverandre og det er lite dynamikk. Dempet hele veien og litt mer mainstream. Godt mulig plata vokser litt, men tror ikke jeg gir denne flere sjanser. Beste låt syntes jeg var Infinite Arms. Den synes jeg er vakker.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    dag1234 skrev:
    65finger skrev:
    dag1234 skrev:
    65finger skrev:
    The Bloody Hollies
    Hva er det med denne plata som til stadighet dukker opp i tråden?
    Det er guds gave til deg som liker musikk man får lyst til å drikke øl til
    Det var litt upresist. Har ikke nesten all musikk den egenskapen?
    det er en fantastisk plate som oser av energi og spilleglede. det er gode låter. de er sinna og blander blues, garage, punk og rock på en fantastisk måte.

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.813
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    G

Gjestemedlem

Gjest
    The Legendary Pink Dots - Stoned Obituary

[video]r0K7QxQqL1I[/video]

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Gjestemedlem skrev:
    Kul låt. har oppdaget dette bandet først i det siste. hvilke plater var det du anbefalte Deph? mener du har postet det før men finner det ikke.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Gjestemedlem skrev:
    dag1234 skrev:
    65finger skrev:
    dag1234 skrev:
    65finger skrev:
    The Bloody Hollies
    Det er et tegn på alvorlig fremskreden alkoholisme.. :-\
    Begynner du nå igjen? Er det noe galt med alkoholisme, langt eller kort fremskreden, nå da?

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    65finger skrev:
    dag1234 skrev:
    65finger skrev:
    dag1234 skrev:
    65finger skrev:
    The Bloody Hollies
    det er en fantastisk plate som oser av energi og spilleglede. det er gode låter. de er sinna og blander blues, garage, punk og rock på en fantastisk måte.
    Må sjekke denne opp litt nøyere, skjønner jeg.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    dag1234 skrev:
    65finger skrev:
    dag1234 skrev:
    65finger skrev:
    dag1234 skrev:
    65finger skrev:
    The Bloody Hollies
    Må sjekke denne opp litt nøyere, skjønner jeg.
    Du finner ihverfall 2 album på spotify. her er en av de
    http://open.spotify.com/album/53vwgnvwErRTGKnEsenE9o

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det som ikke er på Spotify eksisterer ikke... ;) Det pirrer å lese om alle oppegående personer som digger det, men det er for mye god musikk å fordype seg i at jeg gidder å kaste bort tid lenger. Og frem til nå har jeg trodd at Bloody Hollies ikke fantes på Spotify, i alle fall ikke det albumet som alle spiller. Og der tok jeg feil, gitt. Det er rart med det, men Spotify er blitt en viktig del av min handleprosess. Sjekker først slitestyrken litt før jeg bruker surt ervervede kronasjer på produktet. Da er det litt dumt at mye genuint og0 spennende ikke er å finne på Spotify, for da havner det et par trinn ned på sjekkelisten. Det blir for mye pes hvis jeg ikke vil laste ned fra Kjuttaviga (tar dokker 'an?).

Setter opp for avspilling av ... et par låter fra Charlotte Gainsbourgs "IRM" på Spotify. Enable high bitrate - apply.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    baluba skrev:
    Det som ikke er på Spotify eksisterer ikke... ;) Det pirrer å lese om alle oppegående personer som digger det, men det er for mye god musikk å fordype seg i at jeg gidder å kaste bort tid lenger. Og frem til nå har jeg trodd at Bloody Hollies ikke fantes på Spotify, i alle fall ikke det albumet som alle spiller. Og der tok jeg feil, gitt. Det er rart med det, men Spotify er blitt en viktig del av min handleprosess. Sjekker først slitestyrken litt før jeg bruker surt ervervede kronasjer på produktet. Da er det litt dumt at mye genuint og0 spennende ikke er å finne på Spotify, for da havner det et par trinn ned på sjekkelisten. Det blir for mye pes hvis jeg ikke vil laste ned fra Kjuttaviga (tar dokker 'an?).

Setter opp for avspilling av ... et par låter fra Charlotte Gainsbourgs "IRM" på Spotify. Enable high bitrate - apply.

Spotify er fantastisk! og Charlottes IRM er årets beste. sjelden falt så hardt for en plate. Den har en utrolig stemning. Trenger ikke å forstå eller lytte til teksten for å skjønne at det er sykdom, sykehus, opp og nedturer. orginalt, sjangerløst og tidløst!!! 10/10

G

Gjestemedlem

Gjest
    65finger skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    Kul låt. har oppdaget dette bandet først i det siste. hvilke plater var det du anbefalte Deph? mener du har postet det før men finner det ikke.
    Prøv med The Maria Dimension og Crushed Velvet Apocalypse. De er virkelige høydepunkter, The Golden Age er også knall og fra samme epoke. Av de eldre platene er Curse (som denne låten er fra stemningsfull og særegen), og The Tower gode. En av de jeg pesonlig liker aller best er The legendary Pink Box. Det er en samling av noe av det aller tidligste materialet deres, og er av en enklere karakter. Men for meg er det likevel noe magisk ved låtene... men det er jo ikke sikkert at de har den samme effekten på vanlige dødelige mennesker.

En låt fra The Maria Dimension:
    [video]A_nMcgVOheA[/video]

Bra liveband også!
    Love in an plain brown envelope (låten er fra Faces in The Fire)
    [video]j4Mw0tt6t28[/video]

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Bloody Hollies er godknall, blir både tørst og rastløs hver gang jeg hører på de. Sikkert ikke helt bra i kombinasjon med bilkjøring, men likevel mest spilte band i kjerra. ::)

Den rent panegyriske omtalen av denne franske tøsens plate, betyr det at jeg må bite i det råtne eplet og spille den på Spotify første gang? Eller kan jeg vente til jomfruelig vinyl ligger på tallerkenen?

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    65finger skrev:
    Spotify er fantastisk! og Charlottes IRM er årets beste. sjelden falt så hardt for en plate. Den har en utrolig stemning. Trenger ikke å forstå eller lytte til teksten for å skjønne at det er sykdom, sykehus, opp og nedturer. orginalt, sjangerløst og tidløst!!! 10/10
    IRM er svært god, men ikke en perfekt tier. Til det er den for strebende og ambisiøs, men mer enn god nok til at jeg kjøper den når den ligger til 99 på kompaniet. ;) Den samme kritikken gjelder også Kings Of Leon. De kan ikke bli perfekte tiere for meg. Jeg er for pretensiøs selv, og hater konkurranse i mitt eget hjem.

I kampen om "årets beste" går gull til Sharon Jones & The Dap Kings foreløpig. Men jeg har ikke hørt nok av årets plateproduksjon til å ha noen som helst form for oversikt, slik som de der blodgreiene jeg ikke har hørt enda.

svingen68

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2008
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    1
    Jaha, hvordan den doble tingen der skjedde vet ikke jeg. Klarer aldri å bli klok på de der poste bilde greiene :-X

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    ErosLoveking skrev:
    Bloody Hollies er godknall, blir både tørst og rastløs hver gang jeg hører på de. Sikkert ikke helt bra i kombinasjon med bilkjøring, men likevel mest spilte band i kjerra. ::)

Den rent panegyriske omtalen av denne franske tøsens plate, betyr det at jeg må bite i det råtne eplet og spille den på Spotify første gang? Eller kan jeg vente til jomfruelig vinyl ligger på tallerkenen?
    Fortjener vinyl den plata. den vokser over tid

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    17 Mai-ryddig hjem, mørkt i stua og glød i røra. Runder av natta med en kald brun og en av fjorårets beste norske i 33 1/3 fart

Stein Torleif Bjella - "Heidersmenn"

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    baluba skrev:
    65finger skrev:
    IRM er svært god, men ikke en perfekt tier. Til det er den for strebende og ambisiøs, men mer enn god nok til at jeg kjøper den når den ligger til 99 på kompaniet. ;) Den samme kritikken gjelder også Kings Of Leon. De kan ikke bli perfekte tiere for meg. Jeg er for pretensiøs selv, og hater konkurranse i mitt eget hjem.

I kampen om "årets beste" går gull til Sharon Jones & The Dap Kings foreløpig. Men jeg har ikke hørt nok av årets plateproduksjon til å ha noen som helst form for oversikt, slik som de der blodgreiene jeg ikke har hørt enda.
    Jeg vet ikke om alt som jeg presenterer som "årets beste" er fra i år eller fjor eller 5 år gammelt. Det er uansett nytt for meg :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    svingen68 skrev:
    Jaha, hvordan den doble tingen der skjedde vet ikke jeg. Klarer aldri å bli klok på de der poste bilde greiene :-X
    Skreppa er søt, og platen er god. Hva er det du klager etter?

Hmm - nettopp, 65finger.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    ErosLoveking skrev:
    17 Mai-ryddig hjem, mørkt i stua og glød i røra. Runder av natta med en kald brun og en av fjorårets beste norske i 33 1/3 fart

Stein Torleif Bjella - "Heidersmenn"
    17 mai rent! Au!Au!Au! jeg må vaaaske og ryyydde i morgen :( fin påminnelse okkesom med det covret

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    65finger skrev:
    ErosLoveking skrev:

så mange skiver en har lyst på, så mange skiver å fordøye. Skjønner at denne ligger i bæreposen merket med platebaren i løpet av noen dager. ::) ;)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    ErosLoveking skrev:
    65finger skrev:
    ErosLoveking skrev:

så mange skiver en har lyst på, så mange skiver å fordøye. Skjønner at denne ligger i bæreposen merket med platebaren i løpet av noen dager. ::) ;)
    du kjøper imponerende mye skiver. går litt tregere her :( liker å høre på et utvalg på ca75-100 et par mnders tid (samme platene om og om igjen) nå er jeg i skiftemodus så til fredag er det platebartur til big dipper

G

Gjestemedlem

Gjest
    Tokyo Beatbox - The Aftermath
    [video]lLhG1adbr_g[/video]

Tokyo Beatbox - Maggie's Last Dance
    [video]gWzrI3apux8[/video]

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.813
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    65finger skrev:
    ErosLoveking skrev:

IRM har jeg på CD og Vinyl. Skjelden har jeg blitt bergtatt så mye av ei plate som denne. Melankolsk og melodiøs. Trenger en del tid å vokse på da den ikke er lett, men når den sitter får man servert en historie som går fra første til siste spor.

The Bloody Hollies har også vært en åpenbaring. Hele familien spiller denne med unntak av hun på 11....fatter ikke hvor jeg trådte feil med henne.....

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    65finger skrev:
    ErosLoveking skrev:
    65finger skrev:
    ErosLoveking skrev:

du kjøper imponerende mye skiver. går litt tregere her :( liker å høre på et utvalg på ca75-100 et par mnders tid (samme platene om og om igjen) nå er jeg i skiftemodus så til fredag er det platebartur til big dipper
    Kjøpe bare for å kjøpe, det blir helt feil. Har derfor nesten kjøpestopp til over sommeren, med få unntak. Hva er forresten definisjonen av "få". :-\ ::)

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn