Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Todd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.06.2009
    Antall liker
    47
    Ser frem til at Serena Maneesh kommer med nytt. Dersom også Susanne Sundfør innfrir forventningene, ligger det ann til et godt norskt år.

I mellomtiden hører jeg på denne. Så bra, så bra...

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Burt Rocket - Savage Iceland
    Double Crown Records 2009

Norsk surf spilt inn på Island og utgitt i USA. For sikkerhet skyld et etmannsband.

me like!!

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.016
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    JanR skrev:
    gismo skrev:
    Her må da kun omslaget være årsak til kjøp ???
    ;D ;D ;D

gismo
    Hehehe hell yea :D

Skiva er pokker ta meg bra au. Rene kinder egget ::)

/jan
    Utrolig, men kanskje sant. Han er tross alt rockens ultimate primat rasshøl. Og så usannsynlig dum og lite innsiktsfull at han hevder at han ikke forstod hva The Amboy Dukes' "Journey to the Center of the Mind" handlet om. ::)

Kanskje han egentlig "drømte" for mye, men glemte det helt ut? Det er sent, jeg er mer enn brisen og rimelig gretten. Får finne noe rolig og høre på og holde meg borte fra OT. Festen er over, og Baluba bør finne sengen. En halv liter vann og noe salt bør være forebyggende for søndag morgen. Det er søndag nå, er det ikke?

Stan Kenton er forresten jazz, men ikke si det i jazzforumet. Noen purister kan finne på å lyse det i bann. ;D
    Sjekk ut platen "In HiFi" her. Det blir litt for heftig for meg som skal finne sengen, og ikke sofaen.
    http://open.spotify.com/track/6FQbUXZWAbDTeggB7U1OHM

Kanskje det blir noe vintage Vivaldi spilt på klassisistisk maner. Det pleier å lulle meg godt i søvn når blodtrykket er høyt.

Wergeland

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Antall liker
    89
    Torget vurderinger
    1
    JanR skrev:
    gismo skrev:
    Her må da kun omslaget være årsak til kjøp ???
    ;D ;D ;D

gismo
    Hehehe hell yea :D

Skiva er pokker ta meg bra au. Rene kinder egget ::)

/jan
    Finnes vel ikke et eneste Nugent cover hvor ikke skrittet hans er nærmest betrakteren av coveret. Forresten, noen som har lest den noen av bøkene hans? God, Guns and Rock 'n' Roll og kokeboken Kill It and Grill it? Den siste må jo være en fin jakt/kokebok.

Wergeland

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Antall liker
    89
    Torget vurderinger
    1

Starter dagen med den samme plata som i går. Virkelig bra denne. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har gitt denne en sjanse tidligere.

M

musicus

Gjest
    God smak Townes ;) ;D

En gammel traver får stå for søndags musikken...

"The Brentford Triology"

...som er de tre følgende album...

&

&

mvh

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    @Brasse, konsert i går ?

Kjøpte denne på salg på platebaren i går, utelukkende basert på cover og tittelen Boogaloo Pow Wow - Dancefloor Rendez-Vous In Young Nuyorica.
    Snasne saker.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Nei, jeg brukte gårsdagen til å drikke meg gjennom et par drinkmenyer.

Men live musikk ble det faktisk på meg i går, i form av Tom Hell i platebaren. Det funket overraskende bra. Altså, ikke noe tvil om at fyren vet hva han driver med, det har bare ikke vært noe for meg, men jeg likte det jeg hørte i går.
    Kan også være at jeg ble noget farget av at jeg er så glad i levende musikk i platebaren.
    Og sikkert artig for Thomas at han solgte en solid bunke skiver etterpå.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Roberten skrev:

Men live musikk ble det faktisk på meg i går, i form av Tom Hell i platebaren. Det funket overraskende bra. Altså, ikke noe tvil om at fyren vet hva han driver med, det har bare ikke vært noe for meg, men jeg likte det jeg hørte i går.
    Kan også være at jeg ble noget farget av at jeg er så glad i levende musikk i platebaren.
    Fin størrelse på hjelmen?

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1

Willie Hightower. Finfin soulsamling som bør kunne falle i smak hos de som liker Elvis sitt "From Elvis in Memphis" album. Og kem gjør no ikkje det?

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    65finger skrev:
    Roberten skrev:

:D Hjelmen er overraskende tilpasset og behagelig. Men jeg er såpass sliten i dag at man skulle tro at jeg hadde løpt maraton i går. Gjentatte ganger.
    Hmm...det bør kanskje tillegges at noe av grunnen til at jeg synes at Thom Hell var overraskende ok kan skyldes et visst alkoholinntak.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Roberten skrev:
    65finger skrev:
    Roberten skrev:

tipper det, han er ikke ok. sliten sjæl hører på denne duden og han er kul
    :D Hjelmen er overraskende tilpasset og behagelig. Men jeg er såpass sliten i dag at man skulle tro at jeg hadde løpt maraton i går. Gjentatte ganger.
    Hmm...det bør kanskje tillegges at noe av grunnen til at jeg synes at Thom Hell var overraskende ok kan skyldes et visst alkoholinntak.

Vedlegg

vta

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.08.2005
    Antall liker
    6
    Wergeland skrev:

Starter dagen med den samme plata som i går. Virkelig bra denne. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har gitt denne en sjanse tidligere.
    En perle av et album det der ja. :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.016
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Roberten skrev:
    Next Stop..Soweto - Township Sounds From The Golden Age Of Mbaqanga.
    Kjøpte denne mer eller mindre i refleks fordi jeg liker de Nigeria samplerne jeg har. Angrer ikke.

Spotify imponerer meg med utvalget om dagen, de har til og med funnet plass til denne
    http://open.spotify.com/album/7fkN8WiPxkhowgRRThHkCQ
    Ah, popmusikk fra de( botswanske og) sørafrikanske bølgeblikk-byene. Dette er skikkelig vare. Takk for tipset, den surrer i bakgrunnen når jeg skiver dette. Spotify er sannelig utrolig mangfoldig, det må jeg si. Legg merke til at duden i forgrunnen ligner litt på Desmond Tutu og Nelson Mandela (mtp typiske trekk). Jeg kan ikke forstå at folk synes det er umulig å se forskjell på afrikanere, og identifisere noenlunde hvor de kommer fra. De er like preget av regionale og etniske forskjeller som vi er. Det er for eksempel lett å se forskjell på hutu og tutsier.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Ja, jeg begynner å få mer og mer respekt for det de finner plass til. Fortsetter denne utviklingen skal jeg begynne å betale for kalaset selv om jeg spiller 95% vinyl. Og for å svare på et gammel spørsmål, har jeg blitt skremt av Simen fra Howl ? Ja, det har jeg.

Synes 'Next Stop...' er utrolig fin, og gleder meg skikkelig til de to neste i serien slipper i vår og sommer.
    http://www.strut-records.com/content/next-stop-soweto

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.016
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Roberten skrev:
    Ja, jeg begynner å få mer og mer respekt for det de finner plass til. Fortsetter denne utviklingen skal jeg begynne å betale for kalaset selv om jeg spiller 95% vinyl. Og for å svare på et gammel spørsmål, har jeg blitt skremt av Simen fra Howl ? Ja, det har jeg.

Synes 'Next Stop...' er utrolig fin, og gleder meg skikkelig til de to neste i serien slipper i vår og sommer.
    http://www.strut-records.com/content/next-stop-soweto
    Nok til å boikotte Howl?

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Tja, det var såpass utidig med kramperoping-for-å-være-kul at jeg ikke ser for meg jeg aktivt kommer til å oppsøke Howl, men om noen mener at det er et usannsynlig bra album må jeg vel være stor nok til å gi det et forsøk. Jeg tror dog ikke sjansen er kjempestor for at så skjer. Har hørt en låt på radioen, og det var traurig.

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    3.027
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Der kom den siste plata til Rebekka i hus også
    Rebekka Bakken - Morning Hours

Denne artisten har en særegen stemme og bruk av den som jeg alltid har hatt sansen for.
    "Morning Hours" er en god del mer mainstream enn hennes tre tidligere album. Dette er mer pop/songwriter med en bitteliten dash folk/country. Altså ikke i retning jazz som hun har hatt tidligere.
    Det gjenstår å se om den blir like mye spillt som de andre tre har blitt her i heimen.
    Og en liten kjepphest til slutt:
    Den som sitter med ansvaret for volum/mengde bass på denne innspillingen, bør gå og få sjekket ørene sine....

Vedlegg

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.016
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Roberten skrev:
    Tja, det var såpass utidig med kramperoping-for-å-være-kul at jeg ikke ser for meg jeg aktivt kommer til å oppsøke Howl, men om noen mener at det er et usannsynlig bra album må jeg vel være stor nok til å gi det et forsøk. Jeg tror dog ikke sjansen er kjempestor for at så skjer. Har hørt en låt på radioen, og det var traurig.
    Tenkte nok det, ja.

Jeg hører musikk på tv. Kanalen Viasat History har et veldig interessant program om sufi-musikk akkurat nå (Sufi soul - Islams mystiske musikk). De som ikke har Viasat kan trøste seg med Sufi Music Ensemble på Spotify: http://open.spotify.com/track/7B0THRVrOyoeFybZVWBlg4

Absolutt anbefalelsesverdig program som er over ... eh .... nå, faktisk. Sorry, to late.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn