Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    BBQ er underholdende live, spesielt når han har med seg sin partner in crime, King Khan. :D


    øltørst sa du? gjett!
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.627
    Antall liker
    1.320
    ErosLoveking skrev:
    BBQ er underholdende live, spesielt når han har med seg sin partner in crime, King Khan. :D


    øltørst sa du? gjett!
    Hoppsann, med King Khan må det være tidenes dynamiske duo. Vil se !

    ;D Bra en uke med jobb ikke har knekt livsgnisten !
     

    Todd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.06.2009
    Innlegg
    1.220
    Antall liker
    46
    OAlex skrev:
    Hvordan er den Prefab Sprout -plata?

    Mvh Ola
    Jeg liker den godt, tidvis meget godt. Ikke helt på høyde med det aller beste fra den fronten (ref. mesterverket Steve McQueen), men likevel stor popmusikk.
     

    Todd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.06.2009
    Innlegg
    1.220
    Antall liker
    46
    Enig, decibelius - herlig låt. Og sammen med verdens beste rapper MÅ det jo bare bli bra.
     

    vargen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    1.545
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Etter å ha sett The Curious Case Of Benjamin Button, måtte man sette på noe godmusikk:

     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Todd skrev:
    OAlex skrev:
    Hvordan er den Prefab Sprout -plata?

    Mvh Ola
    Jeg liker den godt, tidvis meget godt. Ikke helt på høyde med det aller beste fra den fronten (ref. mesterverket Steve McQueen), men likevel stor popmusikk.
    Som fan siden Swoon har jeg selvsagt stor interesse for denne, og tar ditt ord på at den er god. Men VGs terningkast 6 tar jeg dessverre ikke på alvor. Hvorfor?

    Derfor: "Paddy McAloon, mannen som bærer Prefab Sprout-navnet, har mye aske å reise seg fra; store syn- og hørselsproblemer er ikke gøy for noen, og etter en håndfull knallplater i perioden 1984 - 1990 har denne popens feinschmecker kun bidratt med tre ujevne utgivelser."

    Er Andromeda Heights blitt en ujevn utgivelse nå? Isåfall den mest ujevne utgivelsen som har fått et gjennomsnitt på mellom fem og seks på terningen. Anmeldelser skal ikke skrives like raskt som de er korte, og når en anmelder tilsynelatende har glemt siste album allerede så tviler jeg på at hans hukommelse er tilstrekkelig til å vurderer noe som helst. Google kunne reddet anmelderen fra ydmykelsen, men neida. Pinlig detaljfeil som ødelegger mye for meg. Å skrive anmeldelser pleide å være en alvorlig greie. Husker at jeg selv slet forferdelig med å få alle detaljer riktige, og på den tiden fantes ikke www. Pinlig av VGs anmelder å glemme comeback-albumet til Paddy i sin vurdering av karrieren hans.
     

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    1.417
    Sted
    Trondheim
    baluba skrev:
    Todd skrev:
    OAlex skrev:
    Hvordan er den Prefab Sprout -plata?

    Mvh Ola
    Jeg liker den godt, tidvis meget godt. Ikke helt på høyde med det aller beste fra den fronten (ref. mesterverket Steve McQueen), men likevel stor popmusikk.
    Som fan siden Swoon har jeg selvsagt stor interesse for denne, og tar ditt ord på at den er god. Men VGs terningkast 6 tar jeg dessverre ikke på alvor. Hvorfor?

    Derfor: "Paddy McAloon, mannen som bærer Prefab Sprout-navnet, har mye aske å reise seg fra; store syn- og hørselsproblemer er ikke gøy for noen, og etter en håndfull knallplater i perioden 1984 - 1990 har denne popens feinschmecker kun bidratt med tre ujevne utgivelser."

    Er Andromeda Heights blitt en ujevn utgivelse nå? Isåfall den mest ujevne utgivelsen som har fått et gjennomsnitt på mellom fem og seks på terningen. Anmeldelser skal ikke skrives like raskt som de er korte, og når en anmelder tilsynelatende har glemt siste album allerede så tviler jeg på at hans hukommelse er tilstrekkelig til å vurderer noe som helst. Google kunne reddet anmelderen fra ydmykelsen, men neida. Pinlig detaljfeil som ødelegger mye for meg. Å skrive anmeldelser pleide å være en alvorlig greie. Husker at jeg selv slet forferdelig med å få alle detaljer riktige, og på den tiden fantes ikke www. Pinlig av VGs anmelder å glemme comeback-albumet til Paddy i sin vurdering av karrieren hans.
    Tja, Andromeda Heights er ikke like bra som feks Jordan: The Comeback. Jeg har inntrykk av at anmeldere lar sine ønsker og forventninger prege anmeldelsen. Andromeda Heights var et etterlengtet album, og kan høres imponerende ut slik at fem og seks rulles ut på terningen, men den er overprodusert og mangler lekenheten til de tidligere albumene. Dette ser man kanskje ikke med en gang. Min subjektive mening, selvsagt.

    Mvh Ola
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    OAlex skrev:
    baluba skrev:
    Todd skrev:
    OAlex skrev:
    Hvordan er den Prefab Sprout -plata?

    Mvh Ola
    Jeg liker den godt, tidvis meget godt. Ikke helt på høyde med det aller beste fra den fronten (ref. mesterverket Steve McQueen), men likevel stor popmusikk.
    Som fan siden Swoon har jeg selvsagt stor interesse for denne, og tar ditt ord på at den er god. Men VGs terningkast 6 tar jeg dessverre ikke på alvor. Hvorfor?

    Derfor: "Paddy McAloon, mannen som bærer Prefab Sprout-navnet, har mye aske å reise seg fra; store syn- og hørselsproblemer er ikke gøy for noen, og etter en håndfull knallplater i perioden 1984 - 1990 har denne popens feinschmecker kun bidratt med tre ujevne utgivelser."

    Er Andromeda Heights blitt en ujevn utgivelse nå? Isåfall den mest ujevne utgivelsen som har fått et gjennomsnitt på mellom fem og seks på terningen. Anmeldelser skal ikke skrives like raskt som de er korte, og når en anmelder tilsynelatende har glemt siste album allerede så tviler jeg på at hans hukommelse er tilstrekkelig til å vurderer noe som helst. Google kunne reddet anmelderen fra ydmykelsen, men neida. Pinlig detaljfeil som ødelegger mye for meg. Å skrive anmeldelser pleide å være en alvorlig greie. Husker at jeg selv slet forferdelig med å få alle detaljer riktige, og på den tiden fantes ikke www. Pinlig av VGs anmelder å glemme comeback-albumet til Paddy i sin vurdering av karrieren hans.
    Tja, Andromeda Heights er ikke like bra som feks Jordan: The Comeback. Jeg har inntrykk av at anmeldere lar sine ønsker og forventninger prege anmeldelsen. Andromeda Heights var et etterlengtet album, og kan høres imponerende ut slik at fem og seks rulles ut på terningen, men den er overprodusert og mangler lekenheten til de tidligere albumene. Dette ser man kanskje ikke med en gang. Min subjektive mening, selvsagt.

    Mvh Ola
    Helt grei kritikk, men var den ujevn? Hvis den er overprodusert og ikke så lekende så har det ingenting med jevnhet å gjøre mener jeg. Åkke som er det en flott artist, og jeg setter Steve McQueen høyest. Etter den tok jeg litt pause fra bandet, men kjøpte Protest Songs som aldri ble spilt. Derfor var kanskje Andromeda et etterlengtet cd, men jeg synes også i ettertid at den er vakker. Mange som jeg har spilt den for har fått et forhold til PS etter å ha hørt Andromeda. De har selvfølgelig ikke hatt noe forhold til dem fra før. Jeg tror kanskje også den platen taler til et litt annet publikum enn det gamle i tillegg. Den er liksom litt utover menigheten enn de tidligere. Selv setter jeg Steve McQueen høyest, og Andromeda + Swoon etter det uten gradering. Sistnevnte skyldes kanskje at det var den platen som forførte meg. Slike vil alltid stå høyt i bevisstheten. Og Andromeda vekket meg igjen, noe som kanskje også har satt varige spor. Som studiomann synes jeg vel også at det er deilig å flyte inn i produksjonen. Jeg studerer ikke teknikken, men nyter effekten av den. Det er jo klart at så flott håndverk forfører en som meg, slik Fagen og Steely Dans plater også gjør.

    Ditt innlegg inspirerte meg til å sette på denne platen. Rørene er varme og nå er det over hifi-en jeg lytter. Jeg spilte forøvrig Andromeda i bakgrunnen under innsovning i natt, men ikke over rør. Jeg sovner aldri fra rørene. Fyrer ikke for kråkene, osv osv.
    Aja! :-*
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn