Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    The Bieb blir neppe husket for sine musikalske bidrag til vår kulturarv. Men frisørkunsten vil nok være Adonis evig takknemmelg. Jaja...
    Så unge Bieber spille en ganske psyko morder i en krimserie på TV i går kveld. Han har visst flere strenger å spille på en sitt svigermors-drøm-image. Syntes han kom hederlig fra affæren.

    Er det noen som husker disse harrytampene? De hadde en merkelig karriere. Først ble de "kjent" som et UFFA/Blitz-band. Så laget de reklamefilm for Solo med denne låten. Deretter forsvant de kjapt ut i obskuriteten som turnerende harryrockere med en smak av teatralsk prog og metall. Det var nok mest lokaliteten til fansa som gjorde dem til et harryband, og ikke selve musikken.


    Spilt inn på Toten med Tekrø som produsent. På rockipedia står det at Dag Stokke er produsent, men ut fra det jeg kjenner til var han bare tekniker. Tekrø var tilstede under hele innspillingen, og var den som tok alle avgjørelsene. Litt googling forteller meg at Amazon selger digital remaster fra 2010 for 89 pence. Sikkert bare brickwall-komprimert for enda mer harry bruk.  ;D

    Dere får unnskylde den aldeles bizzarre videoen. Det var den eneste som fantes der ute. Sier kanskje noe om de som er fans i dag?
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.093
    Antall liker
    32.443
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Har avspilt ett av årets album:
    William Elliott Whitmore - Field Songs

    For en stemme!

    Hører litt hans forrige nå:
     
    Ble medlem
    30.04.2008
    Innlegg
    11.870
    Antall liker
    1.398
    baluba skrev:
    dag1234 skrev:
    The Bieb blir neppe husket for sine musikalske bidrag til vår kulturarv. Men frisørkunsten vil nok være Adonis evig takknemmelg. Jaja...
    Så unge Bieber spille en ganske psyko morder i en krimserie på TV i går kveld. Han har visst flere strenger å spille på en sitt svigermors-drøm-image. Syntes han kom hederlig fra affæren.
    Det er så visst ikke bare svigermødre som drømmer om den pingla der, du. Så han i en CSI-episode i vår, og etter min smak er det heller ikke der hans talent ligger.

    Kjekt å se deg igjen, btw. Vi var noen her inne som ble litt bekymret en stund for hvor du holdt til og i hvilken tilstand du befant deg i. Så har du tydeligvis kun samlet krefter til nye innspill og kommentarer i kjent og vellikt stil. ;)
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    united59 skrev:
    Har avspilt ett av årets album:
    William Elliott Whitmore - Field Songs

    For en stemme!

    Hører litt hans forrige nå:
    Smått utrolig at han er rundt 30 +/- :)

    Patrick Sweany - That old southern drag

     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    baluba skrev:
    dag1234 skrev:
    The Bieb blir neppe husket for sine musikalske bidrag til vår kulturarv. Men frisørkunsten vil nok være Adonis evig takknemmelg. Jaja...
    Så unge Bieber spille en ganske psyko morder i en krimserie på TV i går kveld. Han har visst flere strenger å spille på en sitt svigermors-drøm-image. Syntes han kom hederlig fra affæren.
    Det er så visst ikke bare svigermødre som drømmer om den pingla der, du. Så han i en CSI-episode i vår, og etter min smak er det heller ikke der hans talent ligger.

    Kjekt å se deg igjen, btw. Vi var noen her inne som ble litt bekymret en stund for hvor du holdt til og i hvilken tilstand du befant deg i. Så har du tydeligvis kun samlet krefter til nye innspill og kommentarer i kjent og vellikt stil. ;)
    Bekymringsverdige tilstander er velkjent. ::)

    Det var sikkert den episoden jeg så i reprise i går kveld. I en muligens bekymringsverdig tilstand (flasket opp på billig spansk gin).
    Falt litt ut og inn, så jeg fikk ikke helt med meg saken. For eksempel fikk jeg aldri med meg hvilken gruppe det var han og den døde broren hadde tilhørt. Var det noe nassegreier, eller? Det ble noen sorte hull i løpet av episoden, for å si det slik.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.093
    Antall liker
    32.443
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Waylon Jennings - Closing In On The Fire

    Voksen stemme på denne karen også, Waylon var vel drøye 60 år da denne gode plata ble lagd.
     
    Ble medlem
    30.04.2008
    Innlegg
    11.870
    Antall liker
    1.398
    baluba skrev:
    dag1234 skrev:
    baluba skrev:
    dag1234 skrev:
    The Bieb blir neppe husket for sine musikalske bidrag til vår kulturarv. Men frisørkunsten vil nok være Adonis evig takknemmelg. Jaja...
    Så unge Bieber spille en ganske psyko morder i en krimserie på TV i går kveld. Han har visst flere strenger å spille på en sitt svigermors-drøm-image. Syntes han kom hederlig fra affæren.
    Det er så visst ikke bare svigermødre som drømmer om den pingla der, du. Så han i en CSI-episode i vår, og etter min smak er det heller ikke der hans talent ligger.

    Kjekt å se deg igjen, btw. Vi var noen her inne som ble litt bekymret en stund for hvor du holdt til og i hvilken tilstand du befant deg i. Så har du tydeligvis kun samlet krefter til nye innspill og kommentarer i kjent og vellikt stil. ;)
    Bekymringsverdige tilstander er velkjent. ::)

    Det var sikkert den episoden jeg så i reprise i går kveld. I en muligens bekymringsverdig tilstand (flasket opp på billig spansk gin).
    Falt litt ut og inn, så jeg fikk ikke helt med meg saken. For eksempel fikk jeg aldri med meg hvilken gruppe det var han og den døde broren hadde tilhørt. Var det noe nassegreier, eller? Det ble noen sorte hull i løpet av episoden, for å si det slik.
    Nei, du plottet fikk jeg aldri med meg, mistet interessen før det var etablert, men det var noe sekt-greier eller ytterligående politikk og noe uheldige bindinger til en usunn bror. Og noe lik han skulle plukke på, men det er det jo i alle CSI-episoder.

    Men, du - hvor fikk du tak i den spanske ginen? CSI går på tirsdager, du så den i går, og i dag har vi..?
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.935
    Antall liker
    19.793
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Mens man registrerer at ungdommen som droppa innom forlot oss alt for tidlig, vettaskremt, med en tvilsom sleik, spilles denne.

    CSI er da hver dag. På alle TVNorge kanalene. 8)
     

    Vedlegg

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    baluba skrev:
    dag1234 skrev:
    baluba skrev:
    dag1234 skrev:
    The Bieb blir neppe husket for sine musikalske bidrag til vår kulturarv. Men frisørkunsten vil nok være Adonis evig takknemmelg. Jaja...
    Så unge Bieber spille en ganske psyko morder i en krimserie på TV i går kveld. Han har visst flere strenger å spille på en sitt svigermors-drøm-image. Syntes han kom hederlig fra affæren.
    Det er så visst ikke bare svigermødre som drømmer om den pingla der, du. Så han i en CSI-episode i vår, og etter min smak er det heller ikke der hans talent ligger.

    Kjekt å se deg igjen, btw. Vi var noen her inne som ble litt bekymret en stund for hvor du holdt til og i hvilken tilstand du befant deg i. Så har du tydeligvis kun samlet krefter til nye innspill og kommentarer i kjent og vellikt stil. ;)
    Bekymringsverdige tilstander er velkjent. ::)

    Det var sikkert den episoden jeg så i reprise i går kveld. I en muligens bekymringsverdig tilstand (flasket opp på billig spansk gin).
    Falt litt ut og inn, så jeg fikk ikke helt med meg saken. For eksempel fikk jeg aldri med meg hvilken gruppe det var han og den døde broren hadde tilhørt. Var det noe nassegreier, eller? Det ble noen sorte hull i løpet av episoden, for å si det slik.
    Nei, du plottet fikk jeg aldri med meg, mistet interessen før det var etablert, men det var noe sekt-greier eller ytterligående politikk og noe uheldige bindinger til en usunn bror. Og noe lik han skulle plukke på, men det er det jo i alle CSI-episoder.

    Men, du - hvor fikk du tak i den spanske ginen? CSI går på tirsdager, du så den i går, og i dag har vi..?
    Den spanske ginen har stått innerst i et skap en stund. Stammer fra en tur til Spania, der den bare ramlet nedi kofferten mens jeg pakket.

    Bibers egentlige talent er vel å smile fryktelig pent. Det er et talent å være så pen som han, det må jeg innrømme. En som overhodet ikke innehar det talentet er Elias Akselsen. På det området er han vel bortimot talentløs. En mangel på talent som datteren heldigvis ikke har arvet, men nok om det.

    Talentet hans er å levere det vandrende folkets sangkultur ut til oss på en levende måte. Jeg blir i alle fall bergtatt av de nakne og sårbare stemningene han klarer å skape med den unike sangen sin, og harmoniene til taterfolkets musikkarv. Jeg har to sølvskiver, og har spiller denne.


    Hjemlandsklokker (album)

    Med spartansk instrumentering og enkle arrangementer faller og står alt på stemmen til Akselsen, og selve melodiene. Resultatet er slik at du enten elsker eller hater det. Da jeg lette etter video å illustrere med kom jeg over en versjon av Gråtende Sky som jeg faktisk ikke har hørt før. Tror dere sannelig ikke han klarte å få noe skikkelig fornuftig ut av den cheesy låten også? Hans særegne måte å synge på, koblet med at teksten faktisk virker helt annerledes når den tas ut av sin normale western-konteksts og inn i tater-konteksten hjelper voldsomt. Hadde Gråtende Sky vært en tater-vise istedenfor et snodig eksempel på tidlig norsk country ville ikke sangen tilhørt Falsk & Mathiesens repertoar. Utrolig bra!

     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.974
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Small Faces: Small Faces (1966).
    Deres første album, med en av rockens store stemmer: Steve Marriott.
     

    Vedlegg

    Geir Kristiansen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Innlegg
    2.853
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    En måned ute av sweetspot krever noe barskt når man først er kommet i posisjon



    Vinyl, og jaggu låter det barskt ;D
     
    Ble medlem
    30.04.2008
    Innlegg
    11.870
    Antall liker
    1.398
    @enig med deg baluba om Elias Akselsen og talentet til Bieber, men Bieber er faktisk penere når han ikke smiler, for ansiktet hans er egentlig veldig kvinnelig både i trekk og form. Nok overflatiskhet (inntil videre), nå må jeg ha litt substans:

    Miles Davis - Sketches of Spain
     

    Vedlegg

    Y

    ymir

    Gjest
    Hei
    Etter ein RAUD vinkveld med svært mykje peiskos (så mykje at eg må sitera ein sambygding med at "det kan bli bål av gamle glør") så byrja kvelden med
    Birgitte Grimstad (RCA Victor LPNE S 61) fra 1966 og til slutt Raude flagg (MAI: 7707) 1977 og Ridderslag (MAI 7611/12)1976

    Til alt overmål begynte eg å justra VTA i beruselsen, (ein ekstremsport i vinrus ;D) og vart særs nøgd :eek:
     

    Vedlegg

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.935
    Antall liker
    19.793
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Birgitte Grimstad? Jøss, det er lenge siden jeg har hørt noe om henne. Lever hun fortsatt?
     
    Y

    ymir

    Gjest
    lars_erik skrev:
    Birgitte Grimstad? Jøss, det er lenge siden jeg har hørt noe om henne. Lever hun fortsatt?
    Hei
    Meiner hun lever framleis.Husker at i barndomen var ho ein av dei fyrste (driftene kjem tidleg) eg vart avstansforelska i 8)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    ymir skrev:
    JanR skrev:
    Hei
    Nettop innkjøpt.Meiner nå og ha Thule komplett på vinyl,med Ultima Thule som favorit
    Ultima Thule er absolutt top 2 skive fra de gutta :)
    Har den kun på cd, og mangler frostbrent (hjelp)

    De er, unskyld utrykket, ett helvete å få tak i. Finner man noen koster de skjorta, få ex som er gitt ut osv....irriterende. Uten tvil ett av de beste banda i sjangeren, imho.

    http://www.jenshaugan.com/thule/

    /jan
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn