Hva lytter du til i dag? (Del2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    @lars_erik: Derbys fra Ecco. Da fryser du ikke på beina, men du vet du skulle rådført deg med meg først. Da hadde du fått langt mer, penere og bedre for pengene dine. Men det blir vel neppe ditt siste par med sko.

Gene Clark - White light
    Hehe. Det er altså liv i deg? Mulig de er varme, men flotte var de. Utvalget på herresko i en skarve trøndersk by er dessuten direkte skammelig!

Nei, jeg er dau. Utvalget av sko (herre og dame) i skarve Norge er direkte latterlig. Og folk kjenner ikke kvalitet og det er som å kjøpe Grandiosa og tro at du er på Central Oyster Bar.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.580
    Sted
    Pt. Høvik
    Vår datter er nettopp hjemkommet fra første studiehalvår i Bergen og lovpriser byen (hører du Townes! og dere andre derfra). Spiller noe safe:

61ezdp22UbL._SL500_SS500_.jpg

Vinyl.

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    20.060
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Ett godt valg lars_erik. Jeg har egenhendig rappet mitt eks av Deja Vu av min far :cool:.
    En av mine tidligste minner er faktisk at jeg var med faderen og kjøpte den.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.093
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    @lars_erik: Derbys fra Ecco. Da fryser du ikke på beina, men du vet du skulle rådført deg med meg først. Da hadde du fått langt mer, penere og bedre for pengene dine. Men det blir vel neppe ditt siste par med sko.

Gene Clark - White light
    Hehe. Det er altså liv i deg? Mulig de er varme, men flotte var de. Utvalget på herresko i en skarve trøndersk by er dessuten direkte skammelig!

Nei, jeg er dau. Utvalget av sko (herre og dame) i skarve Norge er direkte latterlig. Og folk kjenner ikke kvalitet og det er som å kjøpe Grandiosa og tro at du er på Central Oyster Bar.
    Flott at det er liv i deg fortsatt. Begynte å frykte det verste.

Egentlig hadde jeg tenkt å kjøpe sko herfra, som du tidligerer har anbefalt meg. Men tiden ble plutselig for knapp. Church, Church's Shoes, Churches Shoes, Herring Shoes, Loakes, Loake Shoes, Barker, Cheaney, Tricker's, RE Tricker, Sebago, Jeffery West and Timberland Boots

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Oslo
    The RESIDENTS: Ikke i propert format.

416M51N4EKL__SL500_AA300_.jpg
    cd.

mvh

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398

Gene Clark - White light

Egentlig hadde jeg tenkt å kjøpe sko herfra, som du tidligerer har anbefalt meg. Men tiden ble plutselig for knapp. Church, Church's Shoes, Churches Shoes, Herring Shoes, Loakes, Loake Shoes, Barker, Cheaney, Tricker's, RE Tricker, Sebago, Jeffery West and Timberland Boots
    Church's har blitt kjøpt opp av Prada og har falt til Rema 1000 nivå, i alle fall statusmessig.

Et greit sted å begynne er Herring Shoes, det er bra til prisen. Loake lager mange av skoene deres, og du trenger ikke betale bare for logoen. Kommer også mye an på lesten, hva som passer til foten din.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.093
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0

Gene Clark - White light

Church's har blitt kjøpt opp av Prada og har falt til Rema 1000 nivå, i alle fall statusmessig.

Et greit sted å begynne er Herring Shoes, det er bra til prisen. Loake lager mange av skoene deres, og du trenger ikke betale bare for logoen. Kommer også mye an på lesten, hva som passer til foten din.
    Herring Shoes er de jeg fant de jeg likte best hos. Lesten er nordisk; bred.

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Oslo
    Skodebatt holder jeg meg unna. Dr. Hook. Belly Up:

Dr. Hook. bELLY uP 001.jpg
    vinyl & cannabis på blå resept.

mvh

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.093
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Sko, klær og whisky er like viktig som musikk, oct. Helst samtidig.

bob-dylan-christmas-in-the-heart_gallery_primary.jpg

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Oslo
    @lars_erik: Sko er viktig. Slik at man ikke sklir på den jævlige isen & ikke får konsumert alko, el. lyttet til musikk.

mvh

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.580
    Sted
    Pt. Høvik
    Dét er det lenge siden noen har spilt dette her. God idé! Har nedenstående på vinyl, men den befinner seg i kjellerstuen og der herjer ungdommen så det holder, for nå er det juleferie. På Qobuz med denne nå, super lyd. Interessante plater som krever sitt av oppmerksomhet. Noen ganger detter jeg av.

The Residents - Eskimo (East Side Digit, 1979)

Residents-Eskimo.jpg

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.093
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Denne, vår siste, natt lister seg på tå. Litt Cat Stevens mens man venter på the big impact i morgen formiddag.

cat stevens-tea for the tillerman,sacd.jpg

Cat Stevens - Tea for the Tillerman. SACD. (1382)

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Oslo
    Manassas & Fallen Eagle. Felespillet kan jo bety slutten.

manassas 001.jpg
    :mad:,vinyl.

mvh

Sist redigert:

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    37.561
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Nitty Gritty Dirt Band - Will the Circle be Unbroken (1972)

Mer klassisk. Super sådan.:)

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.580
    Sted
    Pt. Høvik
    OK, vi med lakenskrekk gir oss ikke (men nå må det vel være flere som har tatt ferie?).

Her mer av merkelige utgivelser som er fint å spille utover natten. Som denne, for å få en bekreftelse på at man ikke tok heeelt feil for 40 år siden.

Efter at Soft Machine gikk dukken, stablet Robert Wyatt dette bandet på bena. Første platen (produsert av R. Fripp) er ikke noe å skryte av. Det er derimot denne, som kom året efter. Det er eksperimentelt, men også svært melodisk. Fyren er jo en skrulling (og uforbederlig kommunist), men vakre, lavmælte melodier, som sagt, det kunne han komponere. Det viser albumene hans frem til i dag óg: for det meste utsøkt.

Det kan også bemerkes, fra oss nerder som vil vite mer enn bare å lytte til musikken, at "Soft Machine" er motsatsen til det franske "Machine Molle" (eller omvendt) og da er resten gitt:

Matching Mole (Sony Music, 1972)

Matching_Mole.jpg

Mer nerde-musikk følger.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.580
    Sted
    Pt. Høvik

Har gått tom for liker, eller er det noe gæli? Den skiven tror jeg jaggu jeg har som trippel-vinyl. Kjempebra, men kanskje litt for snilt, United?

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Oslo
    @lars_erik & united: Jeg liker inleggene.

mvh

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    37.561
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2

Har gått tom for liker, eller er det noe gæli? Den skiven tror jeg jaggu jeg har som trippel-vinyl. Kjempebra, men kanskje litt for snilt, United?
    Veldig snill ja. Ikke ofte jeg kommer gjennom alle 37 spor, selv om jeg ofte heller vil ha det snilt enn "stygt".
    Men en bra trippelvinyl- eller dobbelCD-plate.

Handler om et bra countryrock-band som drar til Nashville og spiller inn pur country-bluegrass. Tar inn i studio countryveteraner som Roy Acuff, Earl Scruggs og Mother Maybelle Carter. Visstnok en meget viktig brobyggeplate mellom leirene.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.580
    Sted
    Pt. Høvik

Veldig snill ja. Ikke ofte jeg kommer gjennom alle 37 spor, selv om jeg ofte heller vil ha det snilt enn "stygt".

Handler om et bra countryrock-band som drar til Nashville og spiller inn pur country-bluegrass. Tar inn i studio countryveteraner som Roy Acuff, Earl Scruggs og Mother Maybelle Carter. Visstnok en meget viktig brobyggeplate mellom leirene.
    Siden jeg ikke har flere liker (det MÅ da være noe galt; går ikke tom på denne tiden av døgnet?), så en kort kommentar: For unge musikere å trekke inn gamlinger med erfaring er vel sannsynligvis noe av det lureste de kan gjøre.

Ellers glemte å kommentere coveret: Dét passerer kontrollen med god margin.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    37.561
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2

Siden jeg ikke har flere liker (det MÅ da være noe galt; går ikke tom på denne tiden av døgnet?), så en kort kommentar: For unge musikere å trekke inn gamlinger med erfaring er vel sannsynligvis noe av det lureste de kan gjøre.

De trakk ikke bare gamlingene inn, clouet var visst det at de behandlet dem med skikkelig dyp ærefrykt. Spilte country på countryvis. Skal ikke si at countryrockere som The Byrds og Beau Brummels, ikke behandlet miljøet respektfullt, men disse hadde ganske nylig mislyktes med forsøkene på å nå countrymiljøene (og de mistet vel noe popularitet hos sin "faste" fanskare også på veien.

Mht liker: noen ganger må man reloade siden for å få dem tilbake. Du ser det hvis du heller ikke har "regelbruddknappen" tilgjengelig.

Men det har vel vært så stor stas å få hjem dattera di at du har vært enda mer raus med "likerne" dine enn normalt?

Eller er det dommedagen?

(tatt fra en anna tråd her)

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Oslo
    Før dommedag. Maria Mc Kee:

Maria Mc Kee 001.jpg
    vinyl & stadig Nikon D 3100 kamerahus.

mvh

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.580
    Sted
    Pt. Høvik

De trakk ikke bare gamlingene inn, clouet var visst det at de behandlet dem med skikkelig dyp ærefrykt. Spilte country på countryvis. Skal ikke si at countryrockere som The Byrds og Beau Brummels, ikke behandlet miljøet respektfullt, men disse hadde ganske nylig mislyktes med forsøkene på å nå countrymiljøene (og de mistet vel noe popularitet hos sin "faste" fanskare også på veien.

Mht liker: noen ganger må man reloade siden for å få dem tilbake. Du ser det hvis du heller ikke har "regelbruddknappen" tilgjengelig.

Men det har vel vært så stor stas å få hjem dattera di at du har vært enda mer raus med "likerne" dine enn normalt?

Eller er det dommedagen?

(tatt fra en anna tråd her)
    Man skal behandle gamlinger med ærefrykt. Der er nordmenn ikke helt gode.

Reloading nytter ikke, det prøves selvfølgelig, men nå funker det igjen. Datteren sover.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn