Hva lytter du til i dag? (Del2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Th' legendary shack shakers - Swampblood (2007)

Utgitt på vidunderlige Yep Roc i 2007, og blant det bedre fra et meget godt år. Usedvanlig variert og underholdende plate, selv til JD Wilkes & co. å være. Variert til tusen, men med begge beina godt plantet i den amerikanske musikkarven. Her sporer vi blues, swamprock, rockabilly, country og mye annet fint. Alt levert med deres sedvanlige selvtillit og originale tilnærming. Dette er kanskje min favoritt fra Shack shakers, med så mange gode enkeltlåter at det blir urettferdig å dra fram noen her. Forøvrig siste plata David Lee trakterte øksa på før han la gitaren på hylla og fant ut det var kjekkere å sykle.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Southern culture on ths skids - Mojo box (2004)

Flott plate fra SCOTS dette. Rick Miller vet å håndtere en gitar, noe han demonstrerer til fulle på denne svingende affæren, som må sies å være blant det mest tilgjengelige i SCOTS katalogen. Riffet på tittelkuttet er helt kanon, og groovy Soulful garage kor bassist Mary Huff også får vist at hun synger mer enn greit er et annet høydepunkt. Kudos også for å gjøre the Creation sin Biff Bang Pow om til det nesten ugjenkjennelige - nesten rein boogierock :cool:

Tittelkuttet (her i live utgave) er goknall:

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Oslo
    Wilie Nelson. The Promiseland:

41JEuICcTOL__SL500_AA300_.jpg
    cd. En blandt mange gode fra gubbens lange karriere.

mvh

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Little feat - Rooster rag (2012)

Nytt studioalbum fra Little Feat!!! Blodferskt.

Aner ikkje ka eg kan forvente, men setter den på med en blanding av skrekkblandet skrekk og frykt, samt få eller ingen forventninger. Tror det kan være et greit utgangspunkt.

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Oslo
    Ani di Franco. Not a Pretty Girl:

51wY1Oyz4sL__SS500_.jpg
    iPod/dock.

mvh

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Surrer og går i bakgrunn mens man "vasker" klær og rydder kjøkkenet.

41t1jiMo9uL._SL500_AA300_.jpg

flac

/jan

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Oslo
    Docking:

001.JPG
    Faktis ganske bra lyd i denne kassen.

mvh

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    15 år er gått siden den forfriskende debuten, "Barely Legal", og deres nå femte album har lenge latt vente på seg, nesten to år på overtid. Kruttet blir ikke oppfunnet på nytt, andre av deres utgivelser er bedre, denne langt fra dårlig.
    Likevel, Howlin´Pelle og resten av the Hives skal få være soundtracket til dagens husarbeid. Catchy driv er det som må til.

The Hives - "Lex Hives"
    the-hives-lex-hives.jpg

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    En til tåler jeg vel mens jeg henger opp klær og leker husfar :)

51c5j57UyQL._SL500_AA300_.jpg

flac

/jan

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Al Green - Let's stay together (1972)

Ørebalsam! I min bok Al Green's beste plate, utgitt på Hi records i 1972. Produsert av mannen som også fikk Green signert til Hi; Willie Mitchell. Fløyelsmykt, smått sensuelt, innimellom også småfunky, kombinert med utsøkte stryke- og blåsearrangementer danner oppskriften på det som gav Green en #1 hit med tittelkuttet. Litt kvalitetssoul er aldri feil.

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Oslo
    Tom Waits. Heartattack And Vine:

71ANELLAccL.jpg
    iPod/dock.

mvh

Bent

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    Nytt studioalbum fra Little Feat!!! Blodferskt.Aner ikkje ka eg kan forvente, men setter den på med en blanding av skrekkblandet skrekk og frykt, samt få eller ingen forventninger. Tror det kan være et greit utgangspunkt.
    Verdt en lytt?

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Nytt studioalbum fra Little Feat!!! Blodferskt.Aner ikkje ka eg kan forvente, men setter den på med en blanding av skrekkblandet skrekk og frykt, samt få eller ingen forventninger. Tror det kan være et greit utgangspunkt.
    Verdt en lytt?
    Sjokkerende nok, så tror eg faktisk eg må svare ja på det. Langt fra så ille som eg så for meg.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Starter dagen med litt prog...En av mine store fav fra "gamle dager...

yes.jpg

yes2.jpg

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.028
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Til oppstandelsen, før frokost.

Bob-Dylan-album-mtv-unplugged.jpg

Onkel Bob.

Forøvrig vil jeg si det er et høyst prisverdig tiltak av vår unge bergenser, Townes, å ta seg tid til og skrive noe som nærmer seg en liten anmeldelse for hver plate han poster. Keep up the good work!;)

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Oslo
    Tom Waits. "Swordfishtrombones".

5cd6225b9da081931a4fb010_L.jpg
    iPod/dock. Vil særlig fremheve "In the Neighborhood" & "Gin Soaked Boy" som høydepunkter.

mvh

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Flamin groovies' - Teenage head (1971)

I en rettferdig verden hadde Flamin' groovies vært nesten like store som Stones. Men sånn er nå engang verden ikke. Teenage head ble sluppet på Kama Sutra records samme år som Sticky Fingers, og det sies at Mick Jagger anerkjente de musikalske likhetene mellom platene og mente at Cyril Jordan og Roy Loney gjorde jobben bedre enn Stones sjøl. Og det sier egentlig mer om Teenage Head enn Sticky Fingers.
    Klassisk rock&roll, ispedd rhytm&blues, og noe som nesten kan kalles proto-punk (tittelkuttet) gjør dette til en triumfferd fra begynnelse til slutt. Høydepunktene er mange; den tungt stonesi-nspirerete åpningslåta High' flyin baby, versjonen av Randy Newman's Have you seen my baby?, tittelkuttet og Whiskey woman er blant mine. En perle!

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    16 horsepower - Sackloth 'n' ashes (1996)

Av alt svovelpredikant David Eugene Edwards har festet til bånd, både med 16HP og Woven Hand forblir dette mørke mesterverket fra 1996 min udiskutable favoritt. Totalt blottet for dødpunkter, og en fantastisk gloomy vibe over det hele. Ser mange velger å kalle det Goth-country, og det kan sikkert stemme bra som beskrivelse det. David Eugene Edwards kan få Nick Cave til å høres ut som en gladkristen visesanger på lykkepiller. Her er det beksvart for det meste, med banjoer, trekkspill og ståbass som prominente instrumenter i lydbildet. Mange gullkorn her, men Black soul choir er nok best når alt kommer til alt:

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.028
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    I varmen på verandaen.

U2 - The Joshua Tree

u2-the joshua tree.jpg

I en mastring som faktisk ikke dreper hørselen.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    16 horsepower - Sackloth 'n' ashes (1996)

Av alt svovelpredikant David Eugene Edwards har festet til bånd, både med 16HP og Woven Hand forblir dette mørke mesterverket fra 1996 min udiskutable favoritt. Totalt blottet for dødpunkter, og en fantastisk gloomy vibe over det hele. Ser mange velger å kalle det Goth-country, og det kan sikkert stemme bra som beskrivelse det. David Eugene Edwards kan få Nick Cave til å høres ut som en gladkristen visesanger på lykkepiller. Her er det beksvart for det meste, med banjoer, trekkspill og ståbass som prominente instrumenter i lydbildet. Mange gullkorn her, men Black soul choir er nok best når alt kommer til alt:

Fantastisk album. ble oppmerksom på det i forrige uke på besøk hos rolfozzy

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Motörhead - 1916 (1991)

"Hvis du ikke liker Motörhead kan du umulig ha fått utlevert noen hjerne" sto det å lese i en postordreblekke fra tiggerstaden en kompis og eg fikk tilsendt til Bygde Noreg en gang på slutten av 90 tallet. Nå skal ikkje eg uttale meg for sterkt om den saken, men at Lemmy har vært en premissleverandør av høyoktan rock&roll med Motörhead i noe som nærmer seg 40 år er det bare å ta av seg hatten for.

1916 er nok ikkje blant det aller skarpeste bandet har levert, men den inneholder noen fine øyeblikk okke som. Mest kjent er kanskje No voices in the sky, men eg er minst like glad i I'm so bad baby I don't care. Tittelkuttet er noe såpass relativt sjeldent som en Motörhead ballade og tar for seg første verdenskrig.
    Verdt å gi plata en lytt.

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Nye Anathema i postkassa i dag.

falling deeper (cd)

mvh. s,

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Turbonegro - Sexual harassment (2012)

Gir siste Turbo enda en sjans til en oppvask av intergalaktiske dimensjoner. Prisen man må betale for å slippe å lage mat :)
    Har ikkje fått helt taket på denne foreløpig, usikker på om det er vokalen til Sylvester eg ikkje klarer å forsone meg helt med eller ka. Det låter jo for så vidt fresht og fint.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.028
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Mens man jekker dagens første pils her i varme, deilige trøndelag
    MSN-Emoticon-beer-086.gif

alison krauss-paper airplane.jpg

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Danmark har ikke mange band å skryte av sånn egentlig, men Baby Woodrose har alltid vært en vinner her i heimen. Bandtyrann og sjefsdiktator, ja jeg kaller ham det, Lorenzo Woodrose har alltid vært en stødig snekrer av kvalitetspsychedelia, østlig sitarsound og bærer av arven etter 13th Floor Elevators, siste albumet intet unntak. Du vet på en måte hva du får, likevel har Lorenzo tatt et par steg videre denne gangen, spesielt A-sida med mer poporientert produksjon, sogar en duet med kvinnelig gjestevokal. Plateselskapet Bad Afro skal etter sigende ha solgt ganske så bra siden den kom i våres, med ihvertfall 3 opplag på vinyl. Ikke verst bare det i piratenes dataalder.

Baby Woodrose - "Third Eye Surgery"
    BW-ThirdEyeSurgery-artwork-400.jpg

Forhåpentligvis i Oslo 31.08.2012 selv om vi ble snytt for $$$ av konkurs flyselskap. :mad:

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn