Hey, har du henta opp enda ett ess ut av ermet?Wayne Hancock - Viper of melody (Bloodshot records, 2009)
![]()
Starter sjekken med det som vel er debuten.
Wayne Hancock - Thunderstorms and Neon Signs (1995)

BÅDE c & w (swing) her.
Hey, har du henta opp enda ett ess ut av ermet?Wayne Hancock - Viper of melody (Bloodshot records, 2009)
![]()
Dette er en en av grunnene til at jeg gjerne skulle hatt en ordentlig vinyl-avtaster. På cd er denne plata totalt ubrukelig pga av loudness war.
Flott med slike stories!Wayne Hancock - Viper of melody (Bloodshot records, 2009)
Wayne Hancock er ekte vare. Dette svinger så bare juling, og med nok rødvin innabords klarer til og med smøysa å like detteDet er helt suverent at folk kan lage sånn musikk i det herrens år 2009. Hank Williams hadde vært stolt over denne Hancock.
Han spilte på legendariske Den Stundesløse på Bergenfest for en god del år siden. Det var helt fenomenalt bra! Han røyk øverste E-strengen i første låt, og satte på ny streng til siste ekstranrUndertegnede var såpass beruset at han presterte å falle opp på scenen i løpet av konserten, noe hovedattraksjonen heldigvis syntes var heller morsomt, han tok det i alle fall med et glimt i øyet: "You seemed to enjoy the show" sa han da fjortissen i meg var og sikret seg de nødvendige signeringer
Er ikkje beste skiva hans dette, men det er allikevel forbannet bra!
Bra jug ja. Man faller da ikke opp!Flott med slike stories!Wayne Hancock - Viper of melody (Bloodshot records, 2009)
Wayne Hancock er ekte vare. Dette svinger så bare juling, og med nok rødvin innabords klarer til og med smøysa å like detteDet er helt suverent at folk kan lage sånn musikk i det herrens år 2009. Hank Williams hadde vært stolt over denne Hancock.
Han spilte på legendariske Den Stundesløse på Bergenfest for en god del år siden. Det var helt fenomenalt bra! Han røyk øverste E-strengen i første låt, og satte på ny streng til siste ekstranrUndertegnede var såpass beruset at han presterte å falle opp på scenen i løpet av konserten, noe hovedattraksjonen heldigvis syntes var heller morsomt, han tok det i alle fall med et glimt i øyet: "You seemed to enjoy the show" sa han da fjortissen i meg var og sikret seg de nødvendige signeringer
Er ikkje beste skiva hans dette, men det er allikevel forbannet bra!
Scenekanten var ca 20-30 cm høyBra jug ja. Man faller da ikke opp!Flott med slike stories!Wayne Hancock - Viper of melody (Bloodshot records, 2009)
Er ikkje beste skiva hans dette, men det er allikevel forbannet bra!![]()
Enig United, dette var drøyt.....Scenekanten var ca 20-30 cm høyBra jug ja. Man faller da ikke opp!Flott med slike stories!Wayne Hancock - Viper of melody (Bloodshot records, 2009)
Er ikkje beste skiva hans dette, men det er allikevel forbannet bra!![]()
Da faller man lett! Men eg sølte ikkje øl....
Forklar, hva er dette? Alltid interessant å få en mening om utgivelsen.Knall band. Så de i Bergen for noen år siden!
Vis vedlegget 170108
Du aner ikke hvor kravstore de er! De sliter en mann utgismo;1487310 skrev:![]()
Er da godt man ikke har disse drillpikene å slite med.....
gismo
Danset av meg bootsene på Bergensfest i sommer til rytmene fra denne gjengen. Danset så hardt og så lenge at jeg gikk glipp av å møte Charles Bradley for platesignering, siden madammen sjøl syntes det var så kjekt at hun gikk langt utover sin planlagte spilletid. Det var ingen ekstranummer, men en ekstrakonsert!Sharon Jones & the dap kings - 100 days, 100 nights (2007)
Åpnings-/tittelkuttet er verdt plata aleine. Helt forbanna totalt sjef! Retrosoul blir ikkje mykje bedre.
Og vi danser og vi danser...
Søkke ta, for et grooooooooooooove
Jeg har den plata, vinyl, kjøpt sånn ca. 1973. Alle kjenner jo titelkuttet, men IMO er resten av plata heller ikke å kimse utav. Artig "stereo", ja.Barry McGuire - Eve of Destruction (1965)
![]()
Den er nok vel kjent tittelåta, i morsom 60-tallsstereo. (vokal i venstre, komp i høyre)
[video=youtube;Akoukq5DvAE]http://www.youtube.com/watch?list=PL00B7DB2A0CD9A922&v=Akoukq5DvAE&featur e=player_detailpage[/video]
fremført 40 år seinere:
[video=youtube;amyREPCtllU]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=amyREPCtllU&list =PL00B7DB2A0CD9A922[/video]
video fra 65:
[video=youtube;ExH7h9Lk5HY]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=ExH7h9Lk5HY[/video]
Man har strødd rundt seg igjen?@ lars_erik: Liker inlegget.
mvh