T
TT.
Gjest
Hvorfor skulle du ikke tørre det?Tør nesten ikke skrive det, men starter lyttekvelden med denne. Riktignok på vinyl, hvis det hjelper:
Vis vedlegget 218967
mvh
|
Hvorfor skulle du ikke tørre det?Tør nesten ikke skrive det, men starter lyttekvelden med denne. Riktignok på vinyl, hvis det hjelper:
Vis vedlegget 218967
mvh
Helt enig TT, her vi åpne for alt.Hvorfor skulle du ikke tørre det?Tør nesten ikke skrive det, men starter lyttekvelden med denne. Riktignok på vinyl, hvis det hjelper:
Vis vedlegget 218967
mvh
Jeppm den vokste jeg opp med. Slet ut plata til onkelen min, når jeg satt barnevakt hos dem (noe jeg gladelig gjorde, i og med at han hadde en respektabel platesamling)Yuup!
Drit kul musikk
O
Tittelsporet er også meget bra! MÅ SPILLES HØYT!!!
Hehe, diplomatiets mester, ja!
Siden jeg er en mester i diplomatiets kunst, var det helt naturlig at jeg var sterkt ønsket som kollaboratør i Nydalen.
Grattis!It's alive! Innvier med litt Beastie Boys.
Vis vedlegget 218969
Veldig tidlig å si noe enda. Høyttalere er flyttet, men jeg konstaterer at Lynxen spiser Spdif og at min skjelvende lodding på DB-25 kablene var suksess. I tillegg var jeg spent på gain, men det ser ut som om dette fungerer helt fint. SPL Volume 8 gjør nå jobb som "preamp"/volumkontroll, så mye nytt å forholde seg til. Er nok ikke helt oppe på nivå med Lavryen, men det skulle da bare mangle. Uansett synes jeg initielt at det låter "som håpet" - altså ikke helt illeGrattis!It's alive! Innvier med litt Beastie Boys.
Vis vedlegget 218969
Er du fornøyd, og hvordan låter det?
mvh
LIKER!Det er gledelig å se at hvertfall Rackern har lagt merke til mine diplomatiske evner.
Fortsetter med denne, mens jeg nyter en single malt.
Vis vedlegget 218972
Onkel Bob - Time Out Of Mind.
Nydelig sang.
Siden det er rent for lite fly i denne tråden; Vis vedlegget 218974
Neineinei Lars_Erik, jeg har også lagt merke til dine diplomatiske evner! Gjett om jeg har!Det er gledelig å se at hvertfall Rackern har lagt merke til mine diplomatiske evner.![]()
That begs the question- Hvorfor kvittet du deg med Lavryen da?Veldig tidlig å si noe enda. Høyttalere er flyttet, men jeg konstaterer at Lynxen spiser Spdif og at min skjelvende lodding på DB-25 kablene var suksess. I tillegg var jeg spent på gain, men det ser ut som om dette fungerer helt fint. SPL Volume 8 gjør nå jobb som "preamp"/volumkontroll, så mye nytt å forholde seg til. Er nok ikke helt oppe på nivå med Lavryen, men det skulle da bare mangle. Uansett synes jeg initielt at det låter "som håpet" - altså ikke helt illeGrattis!It's alive! Innvier med litt Beastie Boys.
Vis vedlegget 218969
Er du fornøyd, og hvordan låter det?
mvh![]()
Neineinei Lars_Erik, jeg har også lagt merke til dine diplomatiske evner! Gjett om jeg har!Det er gledelig å se at hvertfall Rackern har lagt merke til mine diplomatiske evner.![]()
mvh
Tkr@ Tror kanskje en intervensjon hadde vært på sin plass her?Neineinei Lars_Erik, jeg har også lagt merke til dine diplomatiske evner! Gjett om jeg har!Det er gledelig å se at hvertfall Rackern har lagt merke til mine diplomatiske evner.![]()
mvh
Ånei, her har man dobbelt opp av alt, og Lavryen beholdes.That begs the question- Hvorfor kvittet du deg med Lavryen da?
På tide md litt vanning?Ånei, her har man dobbelt opp av alt, og Lavryen beholdes.That begs the question- Hvorfor kvittet du deg med Lavryen da?
Lynx Aurora 8 er en 8-kanals DA/AD-konverter, og et viktig ledd i mitt forsøk på å gå over til 3 eller 4-veis aktiv drift. Selve DSP-prosesseringen vil foregå i en NanoDigi fra miniDSP som er en ren digital sak (dig inn & dig out på s/pdif-nivå). Ultimativt skal man forsøke å få liv i en extended versjon av dette høyttalersystemet (med voksen sub-løsning og supertweeter i tillegg):
Vis vedlegget 218985
Siden det hele er modulært, har jeg selvsagt en opsjon på ren multikanals Lavry-konverter, men det koster. Så neste steg er å finne ut hvor mye ugagn selve prosesseringsenheten finner på.
Akkurat nå lyttes det på steinalder (20 år gamle) Dali 4-veis budsjetthøyttalere - neppe beste ananlysverktøy. Uansett: Det er en lang og knotet vei som ligger foran, så en velfungerende og velspillende 2-kanalsløsning/anlegg med Lavry DACen som parallellverktøy/nytelsesmiddel er et must inntil videre.![]()
? Selvsagt er ingen offended. Vi feirer bare nye duppeditterBeklager om jeg "offended" noen m. Lynx Hilo, el. annet digitalt rask (skyter meg selv i foten). Vet det
mvh
Hvorfor ikke gå for en kompaktløsning? 8X DA/AD, digitalt delefilter, IMO veldig gode konvertere, 8 analoge preamper,+ dsp+++:Ånei, her har man dobbelt opp av alt, og Lavryen beholdes.That begs the question- Hvorfor kvittet du deg med Lavryen da?
Lynx Aurora 8 er en 8-kanals DA/AD-konverter, og et viktig ledd i mitt forsøk på å gå over til 3 eller 4-veis aktiv drift. Selve DSP-prosesseringen vil foregå i en NanoDigi fra miniDSP som er en ren digital sak (dig inn & dig out på s/pdif-nivå). Ultimativt skal man forsøke å få liv i en extended versjon av dette høyttalersystemet (med voksen sub-løsning og supertweeter i tillegg):
Vis vedlegget 218985
Siden det hele er modulært, har jeg selvsagt en opsjon på ren multikanals Lavry-konverter, men det koster. Så neste steg er å finne ut hvor mye ugagn selve prosesseringsenheten finner på.
Akkurat nå lyttes det på steinalder (20 år gamle) Dali 4-veis budsjetthøyttalere - neppe beste ananlysverktøy. Uansett: Det er en lang og knotet vei som ligger foran, så en velfungerende og velspillende 2-kanalsløsning/anlegg med Lavry DACen som parallellverktøy/nytelsesmiddel er et must inntil videre.![]()
Når det gjelder Don McLean er det vel bare debut plata som er noe å ha?Hvorfor ikke gå for en kompaktløsning? 8X DA/AD, digitalt delefilter, IMO veldig gode konvertere, 8 analoge preamper,+ dsp+++:Ånei, her har man dobbelt opp av alt, og Lavryen beholdes.That begs the question- Hvorfor kvittet du deg med Lavryen da?
Vis vedlegget 218985
Vis vedlegget 218993
Spiller denne, vinyl, men tror ikke at det blir begge sidene, nei.....
Vis vedlegget 218994
mvh
Et alternativ. Foreløpig er man på ~halv pris. Reservasjonen handler mye om hvordan totalpakken utarter seg. Altså med hele høyttalersystem mm. Om man liker hva man hører over hornsystemet, så vil selvsagt ytterligere optimaliseringer trenge seg på. Foreløpig er det bittesmå steg om gangen her i heimen.Hvorfor ikke gå for en kompaktløsning? 8X DA/AD, digitalt delefilter, IMO veldig gode konvertere, 8 analoge preamper,+ dsp+++:
Vis vedlegget 218993
Virker sånn. Den jeg spilte var litt ok, men ikke mer. Nokså anonym, egentlig. Vi setter heller på "the real deal":Når det gjelder Don McLean er det vel bare debut plata som er noe å ha?
Det er gledelig å se at hvertfall Rackern har lagt merke til mine diplomatiske evner.
Fortsetter med denne, mens jeg nyter en single malt.
Vis vedlegget 218972
Onkel Bob - Time Out Of Mind.
Nydelig sang.
Siden det er rent for lite fly i denne tråden; Vis vedlegget 218974