Du kan legge på noen år til. "Mama tried" kom ut i 1968.Vis vedlegget 198636 vinyl. Nypressing. Finner ikke årstall, men tipper at dette er rundt 40 år gammelt. Skal lyde godt m. Sonus Faber h.t.
mvh
tkr@ Det er denne tråden som lar alle slippe til, uansett legning.Burde jo av prinsipp ikke legge ut Americana her, siden jeg har klaget over at alle andre gjør det, men denne her er ganske fin:
![]()
Dave Alvin ligger, ikke overraskende, i grenselandet mellom køntri, blues og rock. Hørte ham i Bergen for noen år siden, og er fremdeles glad for at jeg overvant latskapen min den kvelden og tok bussen til byd`n.
Denne mener jeg at han spilte i Bergen, også. Knall låt, IMO.
mvh
Tror kanskje at sveiseaggregat er litt overkill med SF........@ tkr: Vurderer Sonus Faber & Avalon. Egentlig ikke "naudsynt" m. bytte. Må jo bare medgi at S.F. er vakrere. Tror ikke sistnevnte tåler "sveise-apparat".
mvh
Tror kanskje at sveiseaggregat er litt overkill med SF........@ tkr: Vurderer Sonus Faber & Avalon. Egentlig ikke "naudsynt" m. bytte. Må jo bare medgi at S.F. er vakrere. Tror ikke sistnevnte tåler "sveise-apparat".
mvh
mvh
Litt for pyntelig for meg, passer nok bedre for trøndere@RackMannen; her er noen tanter du kanskje liker?
Her har han vært minst to ganger (Kongsberg Jazzfestival).I kveld åpner vi med barokkmusikk og Wynton Marsalis(!)
![]()
Jeg ante faktisk ikke at Wynton Marsalis spilte klassisk i det hele tatt. Måtte google litt for å finne ut at mannen har fått Grammy-priser både i jazz-og i klassiskavdelingen. Ingen tvil om at han kan spille trompet, ihvertfall.
mvh
Hvorfor så sint mann idag Lars-Erik? KrangletOrdentlig prog. Med fløyte, selvsagt!
Vis vedlegget 198710
Jethro Tull - Thick As A Brick.
For ei fanstastisk skive!
Enig. Ikke god denne.vinyl -83
Dette var ikke bra,denne tror jeg går under kategorien, plater
man glemmer man har.Eller, rett i søpla.
![]()
Aner ikke om det er noe verdt, men av prinsipp får jeg meg ikke til å kaste åndsverk som plater og bøker i søpla.Nå måtte jeg i søpla å sjekke, nei Nick Lowe er ikke med.
Plata er en japansk pressing uten at det hjelper, men kanskje en grunn
til å beholde den?
Men er det hans beste?Fri i dag. Jackson Browne til frokosten.
Jackson Browne - Late For The Sky.
Vis vedlegget 198801
Dette er en perle av ei skive.