Er imponert over japan press utvalget Bartesam.
Hvor mange har du i samlingen?
mvh
Rack-Mannen
Har rundt 450 titler med japan press. Inngår også 45 mastersound japan pressinger i den summen
Er imponert over japan press utvalget Bartesam.
Hvor mange har du i samlingen?
mvh
Rack-Mannen
Ett godt valg
Tror jeg experten, Bartesam må svare på.Ett godt valg
Jeg har fått med meg at de japanske pressingene er førsteklasses. Men er det det forskjell i masteringen kontra de vestlige utgivelsene ?
Det som er viktig er å sette seg inn i hvilke katalognummer som var tilgjengelig der og da. For eks 70 tallet når det kommer til Warner-Pioneer, så har de gjerne P-8XXX fra 1971 til 1975 en gang. Etter det går de over til P-1XXXX til langt opp på 80 tallet. Samtidig så kom repress av 70 talls katalogen på begynnelsen av 80 tallet med katalognr P-6XXX og oppover. Når det kommer til Toshiba-EMI, så er det litt andre kriterier som gjelder.Tror jeg experten, Bartesam må svare på.Ett godt valg
Jeg har fått med meg at de japanske pressingene er førsteklasses. Men er det det forskjell i masteringen kontra de vestlige utgivelsene ?
Selv er jeg helt fersk på japansk vinyl.
Men det lyder bedre.![]()
Det som er viktig er å sette seg inn i hvilke katalognummer som var tilgjengelig der og da. For eks 70 tallet når det kommer til Warner-Pioneer, så har de gjerne P-8XXX fra 1971 til 1975 en gang. Etter det går de over til P-1XXXX til langt opp på 80 tallet. Samtidig så kom repress av 70 talls katalogen på begynnelsen av 80 tallet med katalognr P-6XXX og oppover. Når det kommer til Toshiba-EMI, så er det litt andre kriterier som gjelder.Tror jeg experten, Bartesam må svare på.Ett godt valg
![]()
Jeg istemmer
Det som er viktig er å sette seg inn i hvilke katalognummer som var tilgjengelig der og da. For eks 70 tallet når det kommer til Warner-Pioneer, så har de gjerne P-8XXX fra 1971 til 1975 en gang. Etter det går de over til P-1XXXX til langt opp på 80 tallet. Samtidig så kom repress av 70 talls katalogen på begynnelsen av 80 tallet med katalognr P-6XXX og oppover. Når det kommer til Toshiba-EMI, så er det litt andre kriterier som gjelder.Tror jeg experten, Bartesam må svare på.
![]()
Herlig nerdete![]()
@ "Rackern": Utrolig gode macrofotos. O.T., men kva for objektiv nyttar du?
mvh
Når det kommer til Toshiba-EMI så er tidlig 70 talls førstepressene gitt ut på Odeon som regel og artistens egentlige selkap ved siden av. For eks Pink Floyd med DSOTHM var i UK gitt ut på Harvest SHVL 804 A2/B2. I Japan er den gitt ut på Harvest-Odeon EOP-80887, men tar du ut vinylen og leser på dødvoksen hva som står der, så er det UK nummeret SHVL 804. Alle japan førstepressene fra Toshiba-EMI har UK EMI katalognummeret i dødvoksen. På senere presser er det ikke slik.Jeg istemmer
Det som er viktig er å sette seg inn i hvilke katalognummer som var tilgjengelig der og da. For eks 70 tallet når det kommer til Warner-Pioneer, så har de gjerne P-8XXX fra 1971 til 1975 en gang. Etter det går de over til P-1XXXX til langt opp på 80 tallet. Samtidig så kom repress av 70 talls katalogen på begynnelsen av 80 tallet med katalognr P-6XXX og oppover. Når det kommer til Toshiba-EMI, så er det litt andre kriterier som gjelder.Tror jeg experten, Bartesam må svare på.
![]()
Herlig nerdete![]()
![]()
Fantastisk hva du vetNår det kommer til Toshiba-EMI så er tidlig 70 talls førstepressene gitt ut på Odeon som regel og artistens egentlige selkap ved siden av. For eks Pink Floyd med DSOTHM var i UK gitt ut på Harvest SHVL 804 A2/B2. I Japan er den gitt ut på Harvest-Odeon EOP-80887, men tar du ut vinylen og leser på dødvoksen hva som står der, så er det UK nummeret SHVL 804. Alle japan førstepressene fra Toshiba-EMI har UK EMI katalognummeret i dødvoksen. På senere presser er det ikke slik.Jeg istemmer
Herlig nerdete![]()
![]()
![]()
Utrolig bra plate det der, kanskje hans beste.
33rpm, plate to har fire bonusspor.Utrolig bra plate det der, kanskje hans beste.
Er det 45 rpm ?
C2 | The Supermen |
C3 | Quicksand |
C4 | The Bewlay Brothers |
Så som så med kvaliteten på bildene mine Oct,mye rart.Vis vedlegget 234031 cd. Og siden min sommerjobb er kommentert, så ble vel moren til Apenes drept & "case unsolved"??? "Rack-Mannen" tar bedre fotos enn undertegnede! "Case solved)".
mvh