No.1:Lars-Erik trenger hjelp,er det noen som kjenner en hjernekrymper?
No 2:Tkr@ Jeg innrømmer ingenting.
No 3:Værsåsnill, ikke kom dregende med puppebilder av Carly
No 4:Middelmådig album fra Carly Simon,dessverre.
Min kjære bergenser; mannen har innrømmet, helt totalt uten blygsel-at han benytter seg av tjenester fra -ja, jeg finner nesten ikke styrke til å besudle mitt tastatur med dette svineriet- men her kommer det; FY!
Dette er meget rystende og svinsk! Som skrevet av meg i et innlegg der jeg tok opp hans legning; dette er på linje med at Per Kristian Foss skulle bruke ordet som LO-lederen brukte i sin tale i helgen, med mildt sagt en fullstendig slett sprogføring; konnstatere. Med trykk på en dobbelkonsonant som ikke eksisterer! Er det rart man får store helsemessige problemer av slikt?
No.1:Lars-Erik trenger hjelp,er det noen som kjenner en hjernekrymper?
No 2:Tkr@ Jeg innrømmer ingenting.
No 3:Værsåsnill, ikke kom dregende med puppebilder av Carly
No 4:Middelmådig album fra Carly Simon,dessverre.
Min kjære bergenser; mannen har innrømmet, helt totalt uten blygsel-at han benytter seg av tjenester fra -ja, jeg finner nesten ikke styrke til å besudle mitt tastatur med dette svineriet- men her kommer det; FY!
Dette er meget rystende og svinsk! Som skrevet av meg i et innlegg der jeg tok opp hans legning; dette er på linje med at Per Kristian Foss skulle bruke ordet som LO-lederen brukte i sin tale i helgen, med mildt sagt en fullstendig slett sprogføring; konnstatere. Med trykk på en dobbelkonsonant som ikke eksisterer! Er det rart man får store helsemessige problemer av slikt?
Jamen, L_E, det gjør da jeg også....kan virkelig anbefale det for å finne ny musikk. Bare ikke la deg forlede til å tro at lydkvaliteten er like god som cd eller vinyl. Ikke i tkr Towers, iallfall.
Tkr@ Vet ikke hva den mannen har røyka idag,men at hjelp trengs kan vi
vel være enige om?Like før det tipper over for lars,ern.
Min legning ønsker jeg å ha for meg selv.
Vinyl, Janis Ian, Stars -74
Et lavmælt utrykk,flotte tekster.
Men nå til noe hyggeligere,fant denne idag.Det er debutalbumet
til Janis Ian, Janis Ian -67 Her er hun 15 år, gleder meg til å
snurre denne.Lytterinntrykk får komme senere.
Mory Kante, guineansk sanger og koraspiller. Han ble født inn i en familie av grioter, og fikk en grundig opplæring i folkemusikktradisjonene. Som profesjonell musiker gjorde han seg først gjeldende i Malis hovedstad Bamako, deretter i Abidjan i Elfenbenskysten. I 1982 flyttet han til Paris, og etter hvert har han vunnet et navn internasjonalt med sin spesielle blanding av tradisjonell malinke-musikk og elementer fra moderne vestlig popmusikk. Sangen Yéké Yéké ble en stor suksess i mange land i 1988. Album bl.a. Mory Kante à Paris (1984), Akwaba Beach (1988), Touma (1990), N'Diarabi (1993), Tatebola (1996) og Sabou (2004).
Fortsatt vinyl
snurre denne.Lytterinntrykk får komme senere. Vis vedlegget 198202
Vinyl
snurre denne.Lytterinntrykk får komme senere. Vis vedlegget 198202
Vinyl
Ja,hun fremstår utrolig moden,flotte melodier, tekstene tar opp temaer
som nok var provoserende i et 60 tall,s USA. Dette er som sagt
hennes debutalbum.Tror den kan være å få på CD.Eller kanskje Spoti FY?
Var egentlig på jakt etter denne: Ingen dårlig erstatning
@ "Rackern": breaking silence fikk jeg omsider på bestilling hos Big Dipper på fredag. Har bare hørt raskt igj. en gang, men skal jo være særs bra lyd på den. Liker best Miracle Row fra 1977, av den damen.
Tidlig Ulf Lundell, Natten Hade Varit Mild ogØm -77
Hans tredje plate, et livealbum,ikke mye åpna landskap her.
Det svinger, er å få på CD
”Jag hade inga direkta planer på att turnera”, skriver Lundell i digipak-utgåvan av sin första liveplatta. ”Allt jag ville var att göra en LP, det var min dröm, jag ville göra ett album. Inte en singel. Inte en EP. Jag ville göra en LP.” Men turné blev det, under punk-åren 1976-77. Tillsammans med Nature, rutinerade bluesrävar som bl a spelat bakom Pugh Rogefeldt och Peps Persson. Akustiska subtiliteter fick stryka på foten när landets ledande bluesrock-maskin ångade på med honkande sax och radargitarristerna Mats Ronander och Lasse Wellander, som så småningom skulle vinna världsberömmelse med ABBA. Förutom tidsenliga covers som ”Route 66” och ”My Generation”, där Ronander sjunger, innehåller ”Natten hade varit mild och öm” flera nya Lundell-låtar, bl a ”Som en syster”, en av hans finaste kärlekslåtar, ”Lismare”, första tecknet på ”Jack”-hysterins svarta baksida, och Cornelis-doftande ”Lilla Annette”. Den re-mastrade digipak-versionen innehåller starka, gitarrångande versioner av sex av de bästa spåren från Lundells första två skivor, bl a en rå-bluesig ”Då kommer jag och värmer dej”.
Höjdpunkter: ”Som en syster”, ”Och gott öl kom”, ”Då kommer jag och värmer dej”I
@ "Rackern": breaking silence fikk jeg omsider på bestilling hos Big Dipper på fredag. Har bare hørt raskt igj. en gang, men skal jo være særs bra lyd på den. Liker best Miracle Row fra 1977, av den damen.