Alt til hus og bolig Hva koster en heis?

Z

Zomby_Woof

Gjest
Noen som vet?

Borettslaget er i ferd med å oppgradere/bytte heisene. Det er så langt jeg vet tenkt nytt inn i eksisterende sjakter uten allverdens endringer. Det er fire etasjer pluss underetasje/kjeller med garasjer. Ganske alminnelig personheisstørrelse..

Vi har ikke fått noe pris enda, og jeg lurer på hvordan dette kommer til å treffe meg som felleskosnader etterhvert....

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Antall liker
13.897
Sted
Ytterst i havgapet...
Interessant! Du får legge ut prisen når du får den... er vel forskjell på en gammeldags 4-6 personers og dagens 1200-1500kg med plass til både barnevogner og flyttelass..... 1/2 mill ferdig montert for siste??

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.572
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Rundt 400’ -500’ (pluss mva) for en installasjon i nybygg med 4 etasjer plus kjeller. Regn med 450 for en standard heis med 1000kg nyttelast (13 pers).

Da er det med gsm-alarm og heiskontroll.

Johan-Kr

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.733
Torget vurderinger
4
Det er vel noe årlig vedlikehold / kontroll også ?

Z

Zomby_Woof

Gjest
Løpende kost har vi i eksiterende, antar at den kommer til å gå ned de kommende årene.

En halv mill pr. 11 boliger er ikke så gærnt.

Tillegg med tastatur tilgjengelig.

Snakker vi selve heisintallasjonen i ferdigbygget og tilpasset sjakt da? Tror det er snakk om noe utvidelse av de eksisterende døråpningene, men ellers ikke annet tilleggsarbeid enn å fjerne de gamle.

Ligger det noe effektivisering og besparelser i 8 ganske like oppganger?

Takker så mye for info, forresten.

Sist redigert av en moderator:
Topp Bunn