Hva jeg hører på nå: Ting du sannsynligvis aldri har hørt....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • W

    WayAhead

    Gjest
    Mamas and Papas 1966 - California dreamin´
    Det var så utrolig mange bra artister den gangen og de slo igjennom fordi de var - gode...
     
    Sist redigert:
    W

    WayAhead

    Gjest
    Awrity, får vel følge opp med denne fra soundtracket til den smått erotiske filmen "Wild Orchid"....
    Er en del heftige låter med nokså sugende rytmer der for å si det sånn.
     
    Sist redigert:
    W

    WayAhead

    Gjest
    Legger ut denne som en musikalsk nightcap, dette er fullversjonen av Lou Reeds Live show "Rock´n Roll Animal". Egentlig kjempebra men lyden på CD er svinaktig mye bedre... Anyway...
     
    W

    WayAhead

    Gjest
    JodelelenRockAggeae :)

    Ja hun er faktisk mye mer enn 99.

    Kom forøvrig over en nokså ny liveverjon av 99 og dama kan fortsatt svinge både det ene og det andre hun.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Men ...

    I serien gode musikere som kanskje var litt bedre enn man husker dem.

     
    W

    WayAhead

    Gjest
    Østeropeerene er "vilt" kreative. En gang i verden i mellomkrigstiden lå tyngdepunktet for det meste langt øst i Europa. Selv i kommunisttiden skapte de fantastisk mye innen kunst og kultur inkl musikk og film. For de som måtte stusse bør en søke opp Voina i Mir (Krig og Fred, Leo Tolstoi) på Youtube. Rsserene laget denne filmen i 70mm format i 1968 eller deromkring og den er nær 6 timer lang. Den banket alt Vesten noensinne laget. Nuff Said. Den handler om Napolons felttog mot Russland i 1812. Det skal ha vært 120 000 soldater som statister i slagscenene (tallene varerer noe) . Dette er en slik film som hvis en begynner å se må en se den ferdig.
    Enorme effekter uten grafisk juks og de er virkelig bra.

    Klipp:

    Av nyere dato:
     
    W

    WayAhead

    Gjest
    Denne videoen bør man absolutt ta med de første 3 minuttene ellers går en glipp av ting.

    Her følger en selvoplevet sak som spenner over 3 artister og det er som følger, de fleste kjenner nok vel disse artistene men hvordan knyttes de sammen?
    Chris Deburgh, Diana Ross og Chris Rea.
    Chris Deburgh hadde en kjempesuksess med albumet Eastern Wind på 80 tallet og de andre har jo vært med i lang tid Chris Rea spilles fortsatt en del på Blikkbokskanalen.
    Videoen har jeg hektet sammen selv men de første 3 min er mine opptak.

    På denne første reisen til Japan i 87 tok turen bort 26 timer bort (OlSL, Køb, Frankfurt, Anchorage, Tokyo) og litt mindre hjem men rimeiig sliten - på 747n (fenomenal maskin som dessverre i stor grad er erstattet av folkevogna 787) kom "dagens Dobbel" --- eller to på rad Blikkbokskanal 4 vel kaldte det. dette var første gang jeg hørte en slik combo og som jeg synes passet fantastisk godt sammen og jeg sank inn i en døs men med en todelt følelse, ja jeg kunne ikke komme fort nok hjem samtidig som jeg fn ikke hadde lyst til å forlate Japan. Jeg håpet at denne comboen skulle repetere så jeg fikk notert meg navnene på sangene men det skjedde aldri på den langeturen hjem. Overgangen til On tHe Beach med CR var liksom så jævllig perfekt. Den gang var det kun noen merkelige hørelurer på 747. De var ikke elektroniske, kun tynne rør opp til ørepluggene så det er ingen overdrivelse å si at flystøyen bidro med sitt men settingen var wonderful for å si det slik. I ettertid har jeg gått igjennom DR og CR sine "hits" fra perioden og funnet ut at det måtte være sangene Chain Reaction og On The Beach som var comboen, der og da kunne det ikke bllitt bedre.
    Men så... Chris Deburgh sin flying Home passet liksom så perfekt inn i bildet. I japan står hele flyets "Ground Crev" og vinker til deg når klossene sparkes vekk fra hjulene.. Vel.. i hvertfall de 3 første minuttene anbefales å ta med seg.
     
    Sist redigert:
    W

    WayAhead

    Gjest
    Så ut som om denne måtte deles?


    GroundCrew Japan, med 747n var det vel omtrent 16 stk som skulle til og stod å vinket...
     
    Sist redigert:
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Musikermusikk kanskje men ..


    Det finnes mange bedre og mer polerte versjoner der ute. Just a teaser.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.713
    Antall liker
    13.199
    No offense, gutter men trodde tema var obskure artister man hørte på. Mesteparten av det som er lagt ut de siste dagene er jeg sikker på at mamma har hørt og hun hører ikke på musikk i det hele.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Ok, siden trådstarter flagger en liten sympati for japansk kultur tillater jeg meg en til.

     
    W

    WayAhead

    Gjest
    No offense, gutter men trodde tema var obskure artister man hørte på. Mesteparten av det som er lagt ut de siste dagene er jeg sikker på at mamma har hørt og hun hører ikke på musikk i det hele.
    HaHa lurte på når den ville komme. Det må vel være greit å sy sammen noen historiske linjer innimellom? Det kommer tonnevis med musikk du aldri har hørt når jeg får digitalisert LPene jeg hentet hos vinylpusheren men det blir vel kanskje litt kjedelig om det dras for langt det og så det er vel ikke så galt å nærme seg hovedsporet av og til om enn kortvarig?

    Kan jo selvsagt legge ut alle platene til Beefheart og all samtidsmusikk fra 60 talle og frem til i dag. Det gir jo litt å tygge på men for den svært engere krets.......

    Akkurat går det i Tanzen Beim Bar Tish....
     
    Sist redigert:

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.726
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    De som har noen år på baken husker kanskje Japan og David Sylvian. Oppdaget faktisk David Sylvian gjennom et program med Harald Are Lund en gang på 70-tallet. Klarer bare ikke å huske navnet på radioprogrammet, men musikken ble tatt opp fra radio på en dertil egnet kassettspiller. Etter oppløsningen av Japan ga Sylvian ut mye eget, men også en plate sammen med gutta i Japan, da under navnet Rain Tree Crow. Kun en plate ble gitt ut - meg bekjent - men mye bra låter og flott audiofil kvalitet.

     
    W

    WayAhead

    Gjest
    Veldig bra. Foruten suveren lydkvalitet er det flott å høre de som beveger seg utenom alfarvei uten å bli krampaktig.
     
    W

    WayAhead

    Gjest
    Befriende å høre på de som også i dag har baller og kapasitet til å gå utenfor A4 - med stil og samtidig slippe unna den kommersielle copy cat smørja.
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.726
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Programmet med Harald Are Lund het Blå Minutter.. et av mine egne favorittprogrammer den gang da....
    Ja, oppdaget mye spennende musikk gjennom det programmet. Sett i ettertid var det vel litt nerdete å høre på slikt, når resten digget Kiss. Liker helst å tro at jeg var forut for min tid....

    Lund spilte faktisk sangen nedenfor med David Sylvian og Riuichi Sakamoto og husker levende opptaket på kassetten, der opptaket starter helt sist i introduksjonen av sangen. Var litt tidlig til å trykke "REC". Tror Lund har mye av skylden for at jeg opp gjennom årene liker å høre mye musikk ut over det man oppdager på oppgåtte stier. David Sylvian var et funn, selv om ikke alt er like tilgjengelig...

     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Det må være noe rart i grunnvannet i Japan. Ikke at jeg klager, det funker tydeligvis som bare fy.

     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Steike, der skjedde det mye rart med lyden mot slutten.
     
    W

    WayAhead

    Gjest
    Denne her hørte jeg første gangen på SR P3 og det var svært dårlige mottakerforhold slik at bass eller basstrommen hørtes ut som en fjært på hvert anslag og det gjorde sangen enda bedre...

    Orkanen Gilbert..

    Hvor har du fått den TVn fra gutt.. jo den kom flyvende igjennom lufta ... takk skal du ha Gilbert,,, Men steroen da?... jo takk skal du ha Gilbert...

     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Vi tar turen tilbake til Japan. Med både Boris og Merzbow på scenen samtidig, så må det jo bare bli dansbart. Russehit 2018.


    Støy er gøy.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Vi tar turen tilbake til Japan. Med både Boris og Merzbow på scenen samtidig, så må det jo bare bli dansbart. Russehit 2018.


    Støy er gøy.
    Dette er ikke Knutsen og Ludviksen lenger, men jeg skulle kappet av en arm og et bein for å ha vært på den konserten.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Eller denne, en annen godlåt som jeg holder høyt.

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn