Hva i alle dager holder Largo på med

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Min lille reise i jazzens verden fortsetter med Chet. Dette er seig og deilig jazz som jeg kan like. Ikke for mange noter per minutt, for det bare forvirrer en enkel sjel. At samtlige i bandet ser ut til å spille den samme sangen ser jeg også på som en stor fordel :)
    Vis vedlegget 706721
    Lurer på om jeg har begynt å like ham også. Geriatrien som nærmer seg?
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.833
    Antall liker
    16.032
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Påsken er over oss og vi har forflyttet oss til hytta. Vi har selvfølgelig tatt alle forhåndsregler som å handle hjemme og unngå kontakt med de innfødte. Så dette skal nok gå bra. Pappvinen er sprettet, og takket være støykansellerende hodetelefoner så kan jeg kose meg med mitt mens ungene ser på tv :)
    B43CD61D-6E5F-45E9-952A-C66BD5021DBA.jpeg

    Ønsker alle som er innom en trivelig og fredfylt påske.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.833
    Antall liker
    16.032
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Det kom en pakke med en liten bunke førsteutgaver fra amerika i dag. Alt ser greit ut ved første inspeksjon. Men man vet jo aldri med Discogs..

    Første plata på tallerkenen er denne slageren fra min ungdom. Stor stas er det at den er presset på mørk blå semitransparent vinyl også. Mer skal det ikke til for å glede en enkel sjel :)

    04FEFB33-B4B5-4938-BE7D-AB85A5634562.jpeg
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.833
    Antall liker
    16.032
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    En annen godbit i pakken var denne klassikeren med Isaac Hayes.
    Litt slitt cover men en strøken Monarch pressing inni som låter rimelig fett. Nesten så jeg får lyst til å ikle meg svart skinnfrakk :)
    5A923A78-1974-4739-AC81-EA4DD7F14829.jpeg

    Oh, shut your mouth.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.833
    Antall liker
    16.032
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Det ble en liten tur på posten i dag også. Det har gått tregt med dem de siste ukene, men nå ser det ut til å løsne. Man bør vel ha alle 70 talls platene i hylla og nå skulle siste hull være tettet. Tonight’s the Night sier onkel Neil og da er det bare å lye.

    6E1D3C2E-DC5D-41F8-AAB7-A4849885CECB.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.325
    Antall liker
    63.082
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Onkel Neil hadde helt klart vært ålreit å ha som onkel. Å lye høres ut som et bergensk ord. Du er på rett vei 😊
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.833
    Antall liker
    16.032
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Onkel Neil hadde helt klart vært ålreit å ha som onkel. Å lye høres ut som et bergensk ord. Du er på rett vei 😊
    Imaginære onkler er onkler de også :)
    Det som er mer skremmende er at vi deler ord fra vår vakre dialekt med dere nordboere :eek:
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.833
    Antall liker
    16.032
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Ta en del Lynyrd Skynyrd. Tilsett en dæsj Big Star. Rist godt og vann ut med rikelige mengder med Foreigner. Server på gul halvgjennomsiktig vinyl. Og Voila du har .38 Special. En av mine guilty pleasures 🤭

    41FE7CC5-92C6-448B-80E1-D540CC89900A.jpeg


     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.833
    Antall liker
    16.032
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Denne karen var på vift sist lørdag og fikk i seg noe han ikke burde. Han dukket opp på trappa mildt sagt ustødig og mjauet med snøvlete stemme. Søndagen lå han nærmest i koma og ville ikke ta til seg vått eller tørt. På mandag ble vi så bekymret at han fikk seg en tur til dyrelegen der han fikk overnatte og fikk intravenøs væske.
    Det hjalp heldigvis, så han fikk komme hjem igjen allerede på tirsdagen. Han er fremdeles slapp, men kommer seg fra dag til dag. Broren hadde tydligvis fått i seg det samme, men i en mindre mengde. Så han slapp unna med ett par dagers fyllesyke😂
    A8FB9E40-562D-49AC-B1C7-11096A64C4F4.jpeg
     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.546
    Antall liker
    3.057
    Torget vurderinger
    2
    Denne karen var på vift sist lørdag og fikk i seg noe han ikke burde. Han dukket opp på trappa mildt sagt ustødig og mjauet med snøvlete stemme. Søndagen lå han nærmest i koma og ville ikke ta til seg vått eller tørt. På mandag ble vi så bekymret at han fikk seg en tur til dyrelegen der han fikk overnatte og fikk intravenøs væske.
    Det hjalp heldigvis, så han fikk komme hjem igjen allerede på tirsdagen. Han er fremdeles slapp, men kommer seg fra dag til dag. Broren hadde tydligvis fått i seg det samme, men i en mindre mengde. Så han slapp unna med ett par dagers fyllesyke😂
    Vis vedlegget 716253
    Huff da, god bedring til pusen.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.425
    Antall liker
    17.122
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Ikke godt å si hva de kan ha fått i seg. Vet ikke om du bor i et område der noen kan ha funnet på å legge ut giftig åte mot et eller annet?
    Håper det går bra med de.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.833
    Antall liker
    16.032
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Dyrelegen mente på at det kanskje kunne være paracetamol de hadde fått i seg. Jeg bor i ett vanlig boligfelt så skulle ikke tro at det var noen som legger ut gift. Men en vet jo aldri..
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.833
    Antall liker
    16.032
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Den siste utgivelsen til Neil Young er kommet i hus eller, the young Neil i dette tilfellet. Young Shakespeare er enda ett live album fra glansdagene og like glimrende som de andre. Jeg har jo både Cellar Door og Massey Hall fra før, så denne var strengt tatt ikke nødvendig. Men er man fan så er man fan.

    I disse tider er det jo viktig å distansere seg fra Tidal og MQA. Og Neil Young på vinyl er vel så langt borte som en kan komme :)
    4A4349D4-7EF6-4591-B4EE-4C5016E18B30.jpeg
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.833
    Antall liker
    16.032
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    To nye plater Fra Blue Notes Classic serie dukket opp i dag. Fine pressinger med bra lyd på begge to. Og musikken var ikke så aller verst den heller ;)
    FD57CA33-DFC3-4D44-899F-027E6E7A1AD9.jpeg


    Jeg er nå oppe i hele 11 plater i denne sjangeren, så eget jazzhjørna er opprettet i hylla.
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.974
    Antall liker
    11.820
    Sted
    Hus
    En annen godbit i pakken var denne klassikeren med Isaac Hayes.
    Litt slitt cover men en strøken Monarch pressing inni som låter rimelig fett. Nesten så jeg får lyst til å ikle meg svart skinnfrakk :)
    Vis vedlegget 712193
    Oh, shut your mouth.
    Meget bra denne, men har den på UK press. Kjøper ikke skiver fra junaiten pga at coverne deres blir fort bare søppel. :(
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.833
    Antall liker
    16.032
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Meget bra denne, men har den på UK press. Kjøper ikke skiver fra junaiten pga at coverne deres blir fort bare søppel. :(
    Jeg har kjøpt en hel del fra USA. Det går stort sett greit, men det har vært ett par uhell også.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.833
    Antall liker
    16.032
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Etter ukesvis med heller tvilsom innsats har posten våknet til liv denne uken. Det som tidligere tok en uke tar nå to til tre uker. Hvis det i det hele tatt kommer frem.
    Men man kan ikke la slikt ødelegge stemningen. For i dag fikk jeg hentet hjem denne lille bunken. Så da skal helgen være berget :)

    56CAF126-5F93-4D8E-B320-07E66E7296BE.jpeg
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.833
    Antall liker
    16.032
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Etter noen deilige dager på hytta, så er vi nå hjemme igjen. Ungenes tålmodighet var brukt opp. Til og med husets tenåring var noenlunde tidlig oppe for å sjekke når vi skulle dra :)
    Værmeldingen var uansett ganske trist så ingen vits i å vente.
    Det er jo fremdeles en del igjen av helga så da kan jeg istedet rote i platesamlingen. Og der jeg fant denne som ikke har fått den spilletiden den fortjener.
    0E283A87-836D-4627-AC82-0225C24A5EA9.jpeg
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.425
    Antall liker
    17.122
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    A smoker till the end
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.833
    Antall liker
    16.032
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Gjør som Karmana og setter på noe litt friskere etter Cohen. Alice Coopers Killer har nylig fått en reutgivelse. Fin pressing og mastret av Chris Bellman, så lyden er selvfølgelig helt killer 😜 og mye bedre en den triste repressen fra 80 tallet som jeg hadde fra før.
    F2135F7F-6D81-41BE-A8AE-BF69CC845319.jpeg
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.686
    Antall liker
    5.121
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Ai ai, det er fristende. Er det flere av platene til Aliice Cooper som har kommet på nytt i tilsvarende versjoner? Mangler ett par av de gamle albumene...
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.833
    Antall liker
    16.032
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Ai ai, det er fristende. Er det flere av platene til Aliice Cooper som har kommet på nytt i tilsvarende versjoner? Mangler ett par av de gamle albumene...
    De fleste tidlige AC platene har vel blitt reutgitt. Men gjerne i Limited RSD utgaver. Disse har jo forsvunnet raskt så det gjelder å være tidlig ute. Jeg mangler Billion Dollar Babies som kom ut for noen år siden uten at jeg fikk det med meg :cry:
    Men Killer får du på PK til en hyggelig pris.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.868
    Antall liker
    26.619
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Fint tips Largo👍 Kan bidra med att Tom Waits re-master's fra 2020 er meget gode og hyggelig priset.
    Prøvde finne World Party sine nyutgivelser idag uten hell😛
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.425
    Antall liker
    17.122
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    AC slapp tidligere i år et nytt album, Detroit Stories, som har høstet mye bra omtale.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.833
    Antall liker
    16.032
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    AC slapp tidligere i år et nytt album, Detroit Stories, som har høstet mye bra omtale.
    Den har jeg ikke fått med meg, men den skal sjekkes ut. Var på konsert med AC for ca. 10 år siden, og det var stor stas. Han hadde til og med dattera til å kappe hodet av seg 😂
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.833
    Antall liker
    16.032
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Ny langhelg. Ikke så lang som den forrige, men lenger enn de fleste. To nye Blue Note Classics har dukket opp og skal få æren av å åpne helga. Det er jo en helt strålende serie med utgivelser dette, og jeg regner med at jazzhodene på sentralen kjenner sin besøkelsestid.
    635B6D48-0ADA-4F05-8650-EAACDC5E816F.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn