Hva i alle dager holder Largo på med

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.056
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    I dag har jeg fått foretatt noen nye målinger med umik og rew. Men så dukket DHL mannen opp på døra med den nye plata til Jason Isbel, så da får jeg heller ta analysene en annen gang :)

    52FB65F5-CAA7-45D3-BB5F-0631CBB4DE36.jpeg


    Jeg har bare rukket en gjennomhøring. Men dette er i grunnen mer av det samme. Ikke det at det er feil i Isbells tilfelle. Og er det ikke mer enn et hint av Knopfler jeg hører i en av låtene ?
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.347
    Antall liker
    63.209
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vi har fått to nye familiemedlemmer denne uken. 2 bustete små brødre på 12 uker.
    Og de ser ut til å finne seg til rette i sitt nye hjem. Lynnet er det heller ikke noe å si på :)

    Vis vedlegget 644165
    Gratulerer! Hyggelig med katt(er) i huset :)

    Hyggelig, så lenge du slipper turer til veterinæren. Der har jeg vært med den gamle katten vår i dag. Kostet meg den nette sum av 5K penger:mad:
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.056
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer! Hyggelig med katt(er) i huset :)

    Hyggelig, så lenge du slipper turer til veterinæren. Der har jeg vært med den gamle katten vår i dag. Kostet meg den nette sum av 5K penger:mad:
    Ouch. Hva var det som feilet den gamle katten ?
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.428
    Antall liker
    17.134
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Gratulerer med nye pusekatter :)
    Nydelige
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.056
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Jeg ville ha katt men det blev hund, uansett vi er beste venner 🙂
    Litt styr er det, men det er også masse kos med husdyr. Ungene ble selvfølgelig veldig lei seg da gamlekatten døde. Så da var det ingen vei utenom. Men denne gangen ble det 2 stk, slik at de har selskap når vi er borte på jobb og skole.
    Og jeg synes jo at det er litt stas jeg og :)
     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.546
    Antall liker
    3.057
    Torget vurderinger
    2
    Har en følelse om at vi kan katte spamme tråden litt til.
    Truls,litt lik den ene av brødrene.
    IMG_20200324_081508.jpg
    IMG_20200324_081508.jpg
     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.546
    Antall liker
    3.057
    Torget vurderinger
    2
    Ble visst to av den gitt
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.575
    Antall liker
    27.680
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Er det foret som inneholder for mye salter, eller hva er årsaken til disse nyre problemene #tkr?
    Hypertyreose er et skjoldbrusk-kjertel problem. Gamle katter får små svulster på skjoldbruskkjertelen, som produserer store mengder tyroksin. Tyroksinoverskuddet fører til at de får en forhøyet energiomsetning. Da blir de skinnmagre og hyperaktive. Ikke bra. De får også sterkt forhøyet blodtrykk med alt det som det innebærer, bl. a nyreskader.
    Mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hypertyreose er et skjoldbrusk-kjertel problem. Gamle katter får små svulster på skjoldbruskkjertelen, som produserer store mengder tyroksin. Tyroksinoverskuddet fører til at de får en forhøyet energiomsetning. Da blir de skinnmagre og hyperaktive. Ikke bra. De får også sterkt forhøyet blodtrykk med alt det som det innebærer, bl. a nyreskader.
    Mvh
    Takk tkr
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.347
    Antall liker
    63.209
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hypertyreose er et skjoldbrusk-kjertel problem. Gamle katter får små svulster på skjoldbruskkjertelen, som produserer store mengder tyroksin. Tyroksinoverskuddet fører til at de får en forhøyet energiomsetning. Da blir de skinnmagre og hyperaktive. Ikke bra. De får også sterkt forhøyet blodtrykk med alt det som det innebærer, bl. a nyreskader.
    Mvh
    Skinnmager og hyperaktiv. Hmmmm, kjenner at jeg kunne trengt en dash hypertyrose :giggle:
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Vi drev med piller til vår Nelson (hyperterose), ikke populært. Nå får han flytende medisin i kanylefri sprøyte, det er dagens høydepunkt. Poenget, om det er trøblete å få katten til å ta medisinen så kan det hjelpe å bytte. Nelson fikk medisinen i rømme, Tine var ikke aktuelt, Q-meieriet funket greit, løsningen ble seterrømme. Men som sagt, denne flytende medisinen er topp.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.347
    Antall liker
    63.209
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vi drev med piller til vår Nelson (hyperterose), ikke populært. Nå får han flytende medisin i kanylefri sprøyte, det er dagens høydepunkt. Poenget, om det er trøblete å få katten til å ta medisinen så kan det hjelpe å bytte. Nelson fikk medisinen i rømme, Tine var ikke aktuelt, Q-meieriet funket greit, løsningen ble seterrømme. Men som sagt, denne flytende medisinen er topp.
    Nelson også. Ja, det er vel ikke uvanlig med hyperterose når katter blir gamle. Vi har fått flytende medisin til Fia, og som du sier, det går ned og virker å være et høydepunkt for katten. Katten har ellers få høydepunkt. Satser på at medisinen snart begynner å virke og matlysten kommer tilbake. Hvis ikke er vi nok et familiemedlem i minus til uken.

    Ble negativt dette, Largo. Du gleder deg jo over å ha fått småkatter i hus :) Jeg får ta katteproblemene mine i egen tråd.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.056
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Ungenes livskvalitet henger jo nøye sammen med signalstyrken på wifi’en i hjemmet. Derfor har jeg denne uken oppgradert til Wifi 6 mesh routere. Tidligere har jeg dillet med powerlink og ekstendere for å få signal rundt om i huset, men det har aldri fungert 100%. Gleden var derfor stor når jeg kunne måle 3-400 Mbps med de nye routerene. Dekning overalt ble det også. Nettverk er ikke noe jeg har særlig greie på, så jeg får håpe de er like stabile som de er raske.

    3C4CAC6C-D1DC-407B-851F-B7C3D126C1C8.jpeg


    Og selvfølgelig ble lyden ved streaming fra Spotify myyye bedre enn før. Minst like bra som ved oppgradering av optisk kabel. Man kan formelig høre bitsene danse lett og ledig gjennom luften 😛
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Mesh-nettverk er gull om en har noen kvm å dekke. Gjorde samme grepet her for et par uker siden.. Nesten så jeg vurderer å kjøpe meg en streamer...Øh, nei, ikke heteslag i dag heller så da slapp jeg.. Ha en god helg Largo-san :)
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.056
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Mesh-nettverk er gull om en har noen kvm å dekke. Gjorde samme grepet her for et par uker siden.. Nesten så jeg vurderer å kjøpe meg en streamer...Øh, nei, ikke heteslag i dag heller så da slapp jeg.. Ha en god helg Largo-san :)
    Enig i at mesh er tingen. Har tenkt på å oppgradere lenge. Men har ventet på wifi 6.
    Hvilken type gikk du for ?

    Streamer er ikke så dumt. Jeg bruker ikke min så ofte, så den trenger ikke være så fancy. Akkurat nå streamer jeg den siste til Dylan. Og den er jo riktig så bra. Så den vil bli handlet inn på vinyl når den kommer ut om en måneds tid.
    9116F645-A76E-4B45-BC47-E390ACF212D6.jpeg
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.056
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Det blir ikke skikkelig helg uten en ny plate i innboksen. Denne uken dukket Me Against the World med Tupac opp etter en tur over Atlanteren. For dem som ikke er kjent med Tupac, så er sjangeren rap. Men av den mer tilbakelent og soulfylte typen.
    Han ble ikke mer enn 25 år gammel, men han rakk å gi ut flere kritikeroste album og filmer før han ble drept. I 2017 ble han inlemmet i Rock and Roll Hall of Fame.
    Kanskje en passende plate å spille i disse BLM tider.
    B7D11810-CABC-4624-BF42-C0CC91A42238.jpeg
     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.546
    Antall liker
    3.057
    Torget vurderinger
    2
    Slenger inn en anbefaling i sjangeren rap,siste albumet til Ice Cube om du ikke allerede har fått det med deg. (2018)
    IMG_20200619_212753.jpg
     

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.183
    Antall liker
    2.198
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    Det blir ikke skikkelig helg uten en ny plate i innboksen. Denne uken dukket Me Against the World med Tupac opp etter en tur over Atlanteren. For dem som ikke er kjent med Tupac, så er sjangeren rap. Men av den mer tilbakelent og soulfylte typen.
    Han ble ikke mer enn 25 år gammel, men han rakk å gi ut flere kritikeroste album og filmer før han ble drept. I 2017 ble han inlemmet i Rock and Roll Hall of Fame.
    Kanskje en passende plate å spille i disse BLM tider. Vis vedlegget 646732
    En av de store! Vil si at dette er hans beste! :)
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.056
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    De nye routerne jeg kjøpte hadde mulighet til å kjøre nettverksdisk. Så jeg koblet til min gamle eksterne hd med flac filer med USB. Første forsøk var ikke så vellykket. Men så lastet jeg ned appen Musicstreamer til iPad’en, og voila så kunne jeg igjen spille flac filer. Men denne gang uten bruk av PC.
    Jeg har jo noen TB på den disken, så det er jo for dumt å ikke ha tilgang til den.
    FB7311CA-1517-4930-AF42-AC53E22FC440.png
     
    Sist redigert:

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.056
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Og da var sommerferien endelig her. Desverre så har værgudene fått nyss i når jeg skal ha ferie. Ute er det 10 grader, men det har i det minste sluttet å regne. Satser på at det bedrer seg i neste uke slik at vi kan dra på hytta.

    En kjellerstuegris som meg lar jo ikke slikt legge en demper på stemningen. En liten bunke gammel vinyl er handlet inn og kjøleskapet er fullt av godsaker.
    65DC01D8-7D67-4296-A19E-B167F10953F6.jpeg


    Ønsker alle som er innom en god sommer.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Mye fint av musikk du har kjøpt. En kjellerstuegris er fint, regn gjør at det ikke prioriteres annerledes hos en garasjeromsnisse :cool:
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.575
    Antall liker
    27.680
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    En sommerhilsen fra stua i tkr Towers også- 10 grader høres omtrent riktig ut. Madammen lurte på om vi ikke skulle fyre i ovnen. 😠

    mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn