Hva i all verden er dette?

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Surret meg inn på rubrikk.no da jeg kikket på noen Tannoy greier i dag: http://www.rubrikk.no/brukt/Tannoy_prestige.aspx

Der finner jeg en annonse fra HFS og ikke nok med det, det er linket slik at du kommer rett inn på bruktbørsen.

Jeg trodde att børsen var kun for HFS og at kontaktinformasjon ikke ble spredd over hele web'n.

Hvordan sammenfaller dette med retningslinjene for HFS? Det er ikke lov å "linke" til eksterne annonser på HFS men annonsene som blir lagt ut her spres over hele www?

Vedlegg

Wright

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Antall liker
2
Fungerer ikke annerledes enn et hvilket som helst Google-søk. Det du ikke vil ha tilgjengelig for søkemotorer trives best på egen disk.

Forretningsideen (som er pill råtten!) er visstnok at du skal ha mulighet til å betale for å få din side rangert høyt.

LydGeir

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.10.2006
Antall liker
25
Sted
Tromsø
Wright skrev:
Fungerer ikke annerledes enn et hvilket som helst Google-søk. Det du ikke vil ha tilgjengelig for søkemotorer trives best på egen disk.
Det skal vel fortsatt gå an å sette at en side ikke skal indekseres?

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.886
Sted
Østfold
Wright skrev:
Forretningsideen (som er pill råtten!) er visstnok at du skal ha mulighet til å betale for å få din side rangert høyt.
Hvorfor er den "pill råtten"?

Wright

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Antall liker
2
geiraa: Mulig jeg har misforstått, men dette er vel bare noe som går på velviljen til de som bygger opp søkemotorene, ikke noen absolutt reservasjon?

Snickers-is: Sleivete og høyst subjektiv uttalelse fra min side, men jeg har ikke nevneverdig tro på at brukere ønsker en søkemotor som sorterer resultater etter betalingsviljen til de som ønsker trafikk. Google har riktignok sine annonseinntekter slik, men da har de jo i tillegg en fantastisk god søkemotor som gir verdifulle treff.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.886
Sted
Østfold
Så vidt jeg har fått med meg oppgir de hvilke treff som er sponset.

LydGeir

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.10.2006
Antall liker
25
Sted
Tromsø
Wright skrev:
geiraa: Mulig jeg har misforstått, men dette er vel bare noe som går på velviljen til de som bygger opp søkemotorene, ikke noen absolutt reservasjon?
Du har vel kanskje rett med at det forutsettes at robotene respekterer koden, men før i tiden funket det hvertfall. Mulig Google er blitt så stor at de kan gi beng i det nå.

Nex

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.07.2007
Antall liker
107
Man kan jo løse dette ved og kun vise forum og annonser til innloggede medlemer og nekte googlebot adgang.
eller?

Nex

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.07.2007
Antall liker
107
HoJ skrev:
Men, hva er problemet?
Problemet er vel at man trodde tlf og annen personalia man legger ut i forbindelse med en annonse kun ble publisert på et "privat" forum, og ikke hele verdsveven.

Jeg kan forstå at noen får seg en "oh shit"-opplevelse når de finner ut det.

Musikkmannen

Helårsstemmer
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
27.122
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Nex skrev:
HoJ skrev:
Men, hva er problemet?
Problemet er vel at man trodde tlf og annen personalia man legger ut i forbindelse med en annonse kun ble publisert på et "privat" forum, og ikke hele verdsveven.

Nå er det vel ikke mye på internett som er privat, en får heller tenke seg litt om hva slags info en legger ut - også her på HFS.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
HoJ skrev:
Nex skrev:
HoJ skrev:
Men, hva er problemet?

Nå er det vel ikke mye på internett som er privat, en får heller tenke seg litt om hva slags info en legger ut - også her på HFS.
Man kan selvfølgelig bruke PM, men det kan jo være kjekt å oppgi f.eks. mobiltlf, slik at interesserte også kan nå en i de få sekundene i døgnet man ikke sitter foran PC-en ;) Jeg synes det er litt betenkelig at slik info lett kan snappes opp av nær sagt hvem som helst utenfor HFS.

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.738
Torget vurderinger
4
Snodig, gjelder dette HELE forumet eller bare bruktbørsen?

Topp Bunn