Hva heter de greiene her igjen...

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Stumtjener.
For hatter.
Er det denne oppgraderingen du sliter med ;D
KW
 
T

theStig

Gjest
Regner med du sikter til de trepinnene. Den er... (trommevirvel): Shakti Hallograph.

Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte.
 
K

kbwh

Gjest
Har kjøpt såpass mye religiøs musikk det siste året at jeg er i ferd med å bli forvirret:

4 Bachoratoier og Magnificat
1 Haydnoratorium
1 Heinichenmesse
3 Mozartmesser
5 Vivaldimotetter

Hvor mange av de høye lysestakene tror du trenges?
 

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Innlegg
2.103
Antall liker
0
Regner med du sikter til de trepinnene. Den er... (trommevirvel): Shakti Hallograph.

Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte.
Er det i teorien mulig at de kan ha en diffusor effekt??
Evt med hatter på?
 
T

theStig

Gjest
Er det i teorien mulig at de kan ha en diffusor effekt??
Evt med hatter på?
Produsenten sier:
"The Hallograph contours the frequency, amplitude and time coefficients of the first reflections you hear, which produces a stunning increase in realism."

Personlig tror jeg man hadde hatt problemer med å høre en slik om den sto rett foran høyttaleren, i direktelyden. (Faktisk har man i mange oppsett vansker med å høre forskjell på om en person står i banen til direktelyden eller ikke....)

Hvor mye tror dere en slik device med areal på kanskje 1/50 kvadratmeter kan gjøre noe med refleksjoner fra 100 kvadrat med gulv, tak og vegger? hmm?
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Er det i teorien mulig at de kan ha en diffusor effekt??
Evt med hatter på?
de burde da funke bedre med hatter på.. Er jo snakk om tre pinner!! må da være genser for hva de klarer å difussere.
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.858
Antall liker
8.855
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
(Faktisk har man i mange oppsett vansker med å høre forskjell på om en person står i banen til direktelyden eller ikke....)
Det høres jo ikke akkurat bra ut....

Mvh
OMF
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg tror de kan ha en viss effekt......

Hvis du henger ytterjakka over dem. ;)
 
T

theStig

Gjest
Det høres jo ikke akkurat bra ut....

Mvh
OMF
Nei, det er vel ingen fjær i hatten til det aktuelle oppsettet... :p

Selv med så håpløse lytteforhold klarer man likevel hardnakket å påstå å høre forskjeller på sikringer og spikes på CD-spillern...
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Jeg for min del velger latter når det gjelder Shakti Hallograph.

Når det gjelder Lohengrin-ene, så gråter jeg litt... Maken til dårlig match med romakustikken skal man lete lenge etter. Jeg hørte imidlertid tendenser til en svært transientvillig og spennende høyttaler, men dessverre hjalp ikke det når takflaten var så lav at førsterefleksjonen her fullstendig rotet til lydbildet og gjorde lyttingen til en stresset affære. Gråten kommer av at jeg nok neppe vil få høre dem igjen, og jeg synes det var synd at de fikk så suboptimale romforhold.
 
Topp Bunn