Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Sverige?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.282
    Antall liker
    2.525
    Torget vurderinger
    1
    Ja det er for langt mellom innstramningene, og sannsynligvis lengre mellom dem som tror de er i Afrika når de er på Sørlandet, men beskrivelsen man kunne likså gått hvert i Afrika er innafor når en stor overvekt av folkene jeg møtte på min times gåtur rund i byen var fra Afrika, at du finner dette provoserende er ditt problem, men det endrer ikke fakta.

    Så du bor i Trondheim og hva så, jeg har bodd på Grønland og Tøyen
    Det er ikke spesielt provoserende kommentar.. heller stakkarslig.
    Anektodiske "bevis" er for øvrig ikke fakta.

    For å ikke avspore tråden helt så sier vi det, jeg er stakkarslig mørkredd gamling med psykiatriske lidelser som snart er klar for Brøset.

    Det er forresten en faktisk hendelse og dermed fakta, følelsen av å være fremmed blir trigget av de faktiske opplevelsene men er subjektiv og er ikke forsøkt ført som bevis for noe annet, så spar meg for semantikk gnålet.

    Tilbake i Sverige har postnord gått til drastiske skritt for å redde miljøet, de har kuttet postlevering i enkelte område for å tvinge folk over på elektronisk kommunikasjon, dette er oppfølging av busselskapenes kutt i rutetilbudet for tilsvarende områder.






    Eller var det det vanlige…….


    Postnord stoppar utdelning i Hjulsta - det anses inte säkert för personalen.
    https://mitti.se/nyheter/postnord-stoppar-postutdelning/?omrade=hela-stockholm
     
    • Liker
    Reaksjoner: PKG

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.282
    Antall liker
    2.525
    Torget vurderinger
    1
    I Sverige går ting sin vante gang, snart på tide og bytte navn og flagg :rolleyes:

    – Det är ganska många gånger problematiskt att hävda att ett visst kulturarv eller en viss tradition skulle vara viktigare eller ha större betydelse än en annan. Det tycker vi, i nuläget, att det inte finns anledning att göra, att inordna dem i en sådan typ av värdehierarki, säger Ohlsson Fridh.
    Inga svenska traditioner p? Unescos listor ?ver immateriellt kulturarv - Kulturnytt i P1 | Sveriges Radio
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Så lenge det er fler nordmenn enn andre invandrare og se her på västkusten, så er allt som vanligt her iallafall:D
     

    OskarIII

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.12.2012
    Innlegg
    239
    Antall liker
    75
    Sted
    Nyköping
    Vilka tider på dygnet är det fler svenskar ute på gatorna, än invandrare?
    Har tagit ledig från jobbet tre gånger på förmiddagen sedan 1:a januari 2017 och förvånats över hur många MENA/utomeuropeiska män som är lediga på normala "kontorstider"
    Jo jag kan se skillnad på en nordbo och icke nordbo.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Hva då Nordbo? Ær man i Norden så ær man vel Nordbo? Ær man i Sverige så ær man vel svensk?
     
    D

    Danke

    Gjest
    Metro gjør meg kvalm. Alla papperslösa är inte terroristar. Og Sverige klarar av det här.

    Sent fra min HUAWEI SCL-L21 via Tapatalk
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Metro gjør meg kvalm. Alla papperslösa är inte terroristar. Og Sverige klarar av det här.

    Sent fra min HUAWEI SCL-L21 via Tapatalk
    Mener du at de burde fortie debattanten Jenny Kronman, sosionom og asylrettaktivist? Når debatten gjennomsyres av at de som mener det motsatte som henne blir sensurert, burde da Metro heller velge å sensurere alle som mener noe om dette eller bare slike som Jenny Kronman? Siterer en faktaboks som var godt synlig i kronikken:

    Detta är en debattartikel. Det är personen som har skrivit texten som står för åsikterna i den, inte Metro. Metro är en politiskt obunden tidning.
    Du blir altså kvalm over et medie som velger å publisere en kronikk forfattet av en antagelig kjent aktivist, rett og slett fordi de ikke sensurerer hennes meninger? Bokbål kan inneholde bøker fra både hist og her, og det er litt bokbål bak et slikt mediasyn. Om det er ille at de med motstridende meninger forties så er det vel like galt om det også forekommer i andre retning. I Norge er vi velsignet med et ordskifte der polariseringen ikke er så ekstrem som i Sverige, det er en varierende grad av skepsis og motstand til innvandring av forskjellige årsaker. I Sverige har ikke denslags blitt like lett å få til, der virker frontene å være mer polariserte enn her. Frp har gjort en god jobb å gi innvandringsmotstand et moderat og ansvarlig ansikt enn deres svenske motparter, som befinner seg på en ideologisk linje som ikke engang fantes her til lands etter Carl kastet Erik Gjems Onstad og hans gammelnazistiske lobby ut etter Anders Langes bortgang.

    Vi har endel å takke både Carl og Frp for, og det er først og fremst for at vi ikke har fått et SD og fordi denne debatten har vært stuerein i mange år her. Men nå til noe mer fornøyelig, et eksistensielt spørsmål. Varför blev jag terrorist?

     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.232
    Antall liker
    4.854
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    D

    Danke

    Gjest
    Metro gjør meg kvalm. Alla papperslösa är inte terroristar. Og Sverige klarar av det här.

    Sent fra min HUAWEI SCL-L21 via Tapatalk
    Mener du at de burde fortie debattanten Jenny Kronman, sosionom og asylrettaktivist? Når debatten gjennomsyres av at de som mener det motsatte som henne blir sensurert, burde da Metro heller velge å sensurere alle som mener noe om dette eller bare slike som Jenny Kronman? Siterer en faktaboks som var godt synlig i kronikken:

    Detta är en debattartikel. Det är personen som har skrivit texten som står för åsikterna i den, inte Metro. Metro är en politiskt obunden tidning.
    Du blir altså kvalm over et medie som velger å publisere en kronikk forfattet av en antagelig kjent aktivist, rett og slett fordi de ikke sensurerer hennes meninger? Bokbål kan inneholde bøker fra både hist og her, og det er litt bokbål bak et slikt mediasyn. Om det er ille at de med motstridende meninger forties så er det vel like galt om det også forekommer i andre retning. I Norge er vi velsignet med et ordskifte der polariseringen ikke er så ekstrem som i Sverige, det er en varierende grad av skepsis og motstand til innvandring av forskjellige årsaker. I Sverige har ikke denslags blitt like lett å få til, der virker frontene å være mer polariserte enn her. Frp har gjort en god jobb å gi innvandringsmotstand et moderat og ansvarlig ansikt enn deres svenske motparter, som befinner seg på en ideologisk linje som ikke engang fantes her til lands etter Carl kastet Erik Gjems Onstad og hans gammelnazistiske lobby ut etter Anders Langes bortgang.

    Vi har endel å takke både Carl og Frp for, og det er først og fremst for at vi ikke har fått et SD og fordi denne debatten har vært stuerein i mange år her. Men nå til noe mer fornøyelig, et eksistensielt spørsmål. Varför blev jag terrorist?

    Jeg blir dårlig a dreiningen mot mørket og dumheter etter en terrorhandling.

    Sverige trenger MER kontroll, ikke å lalle seg bort og tro alt er bra.

    Metro er den mest venstre dreid avis jeg har vært borti. Jeg tåler all lalling ellers men etter en terrorhandling, så synes jeg sånne overskrifter.. Business AS usual er upassende...

    Sent fra min HUAWEI SCL-L21 via Tapatalk
     
    D

    Danke

    Gjest
    Etter terror skriver de forsvar for papirløse, samma løypa osv.

    Etter Rinkeby nevnte de absolutt ingenting...

    Sent fra min HUAWEI SCL-L21 via Tapatalk
     
    D

    Danke

    Gjest
    Det som Metro og forøvrig også svtv1 og 2 gjør er derimot å kneble debatten. Det er en oppskrift på hvordan SD gjør et knallvalg. Jeg synes det er morsomt at du mener jeg knebler debatten. Jeg har ingenting imot muslimer, men mener helt klart at muslimer må tåle kritikk, når menneskesyn de drar med seg er far out fra hva vi har.

    Da nytter det ikke å intervjue en dame i hijab som er sykepleier... For "å vise hvor bra det går"

    Sent fra min HUAWEI SCL-L21 via Tapatalk
     
    D

    Danke

    Gjest
    Jeg liker ikke Fria Tider, men grunnen til deres popularitet er jo fordi debatten knebles med hijab damer som er flinke, og studenter det går bra for...

    I Norge har vi ikke nærheten av samme svada hjernevask. Selvom NRK er fundert med sosialdemokrati... Så vinkler de ikke nyheter på samme måte.
    Kanskje de sender en vinklet dokunentær eller noe, men det er jo bare interessant.

    Etter Rinkeby, et hav av voldtekter så viser de en dame med hijab som snakker bra svensk og har jobb og kommer fra Syria...

    Det er jug og fanteri

    Sent fra min HUAWEI SCL-L21 via Tapatalk
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Aftonbladet er vel kanskje den verste av dem alle, som jeg vet om i alle fall. Så til de grader en fremmer av sykelig svenskhet.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Långt fremskriden svenskhet. Artig diagnose.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kjenner ikke svenske Metro, men jeg kjenner italienske og britiske Metro. De har ingen spesiell bias. Men vi må holde kruttet tørt og tankene helhetlige. Det var ingen overskrift i Metro som var slik du beskriver den, det var tittelen på en kronikk skrevet av en aktivist. En abnormt stor forskjell hvis du ønsker å forstå deg på media. Du kan ikke angripe en avis for kronikører som ikke er ansatt i avisen, du kan kun angripe kronikøren. Alt er nemlig dennes ansvar, utover lovligheten som også er redaktørs ansvar som har tillatt at det kom på trykk.

    Som skrevet, kjenner ikke svensk media. De fortier stemmer som er kritiske til innvandring ifølge det jeg leser her, og det er jo ikke bra. Men det blir ikke bedre av å sensurere den andre siden. Politisk sensur er ikke et gode, uansett hvem den rammer innenfor det lovlige spekteret. Da tenker jeg på injurier, forfalskning og lignende.
     
    D

    Danke

    Gjest
    Jeg kjenner ikke svenske Metro, men jeg kjenner italienske og britiske Metro. De har ingen spesiell bias. Men vi må holde kruttet tørt og tankene helhetlige. Det var ingen overskrift i Metro som var slik du beskriver den, det var tittelen på en kronikk skrevet av en aktivist. En abnormt stor forskjell hvis du ønsker å forstå deg på media. Du kan ikke angripe en avis for kronikører som ikke er ansatt i avisen, du kan kun angripe kronikøren. Alt er nemlig dennes ansvar, utover lovligheten som også er redaktørs ansvar som har tillatt at det kom på trykk.

    Som skrevet, kjenner ikke svensk media. De fortier stemmer som er kritiske til innvandring ifølge det jeg leser her, og det er jo ikke bra. Men det blir ikke bedre av å sensurere den andre siden. Politisk sensur er ikke et gode, uansett hvem den rammer innenfor det lovlige spekteret. Da tenker jeg på injurier, forfalskning og lignende.
    Her er Metro, og de debattene jeg sikter til...

    Metro Debatt | Metro


    Metro er en gratisavis som gis ut ved Coop Konsum butikker. Har de ikke noe lignende i Oslo? Jeg trodde først det var en Gøteborg greie, men det er vel for hele Sverige...

    Det er ikke det at jeg ønsker å kneble debatten mht Sluta antyda att alla papperslösa är potentiella terrorister | Metro



    Men det er bare det at man bare hører den veien... Muslimer er så bra, samtidig skal vi være så liberale for kvinnesak og homofile etc.... Det er veldig typisk Metro...

    Dette var like etter terroren, det er bare fjernt å si at Folk sier at alle pappersløsa er terrorister. Det at folk har ID er derimot veldig viktig for å kunne vite hvem folk er...

    Jeg har ingenting mot muslimer, men jeg sammenligner de ikke med sommerfugler.. Men det at man ikke har noe problem med islamisme er bare å lukke øynene.. Dersom Islamismene virkelig hadde slått seg laus, så hadde det ikke stått så bra til med kvinners rettigheter eller homofile heller, så det er litt selvmotsigende.

    Uansett liker jeg absolutt ikke at nyheter vinkles hit og dit, og debattinnlegg som skal tas seriøst må ikke skinne så klart igjennom hva intensjonen er...

    Flyktingene som kommer er av de rikeste, det er bare tull at de ikke har papirer, de brenner de fordi de feks kommer fra Iran og Afghanistan... Der det ikke er like mye krig og uro...


    Jeg liker like lite Metro som Fria Tider... Jeg leser Dagbladet og Aftenposten i Norge, er ikke så Fan av VG og deres ledere heller, men de heller da mot freppish...


    EDIT... alle pappersløsa er inte terrorister Var forsidesaken til avisen Metro tror 2 dager etter terroren...




    Jeg har faktisk hatt flyktinger som nabo... Han var norsk med irakisk etnisk bagrunn og hun var iraker... De hadde papirene sine fordi han viste at folk i norden brydde seg om papir.. De var kjempegreie.


    Det er ikke rasistisk å kreve ID av folk, hvordan skal du ellers vite hva slags folk du tar imot?
     
    Sist redigert:
    D

    Danke

    Gjest
    I Norge fikk Profetens Ummah fyren Ubaydullah Hussain ble dømt 9 år for å ha rekruttert ISIS krigere fra Fredrikstad.....

    I Sverige så gir kommunerna ny leilighet og førerkort til terrorkrigere i ISIS som returnerer etter å ha drept folk i krig og voldtatt slavejenter....

    Jeg skulle ønske jeg kunne få gratis lappen også....

    Norge

    http://www.tv2.no/a/8702509/
     
    Sist redigert:
    D

    Danke

    Gjest
    Jeg skulle jo heller ville se at Socialdemokraterne og Moderatene endrer sin politikk, enn at Sverigedemokraterne tar over helt..

    Man kan ikke si at alt er greit når posten slutter å levere fordi samfunn er for fiendtlige, muslimer og innvandrere, og at ambulansen blir steinet, kan ikke kjøre inn i områder. Politiet går ikke inn i områder..

    Småjenter blir voldtatt, opptøyer i Malmø og Rinkeby....

    Og så komme med kosete historier av Aisha med hijab som jobber som sykepleier, snakker godt svensk og kom fra Syria........
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Kjenner godt Metro-konseptet. Det er ikke så mange år siden jeg sluttet som journalist, og jeg er jo ikke av den helt utdaterte årgangen heller. Det finnes i mange europeiske storbyer, selv har jeg kun lest det i Roma og London. Den siden du lenket til heter akkurat Metro Debatt, og er ikke et redaksjonelt produkt som sådan. Men de kan vekte saker. Jeg får jo ikke avisutgaven her i Norge men slik jeg skjønner det ble dette debattinnlegget blåst opp på første side. Vel vel, det jo ikke noen løgn heller. Det er bare ikke den prioriteringen for førstesiden som du ville foretatt. Fullt mulig desken deres prioriterer slike saker når de setter opp førstesiden, det aner jeg ingenting om som ikke bor i Sverige.

    Men jeg skjønner ikke helt hvorfor det gjør deg kvalm slik det framstod, det var jo bare en påstand fra en debattant om at ikke alle papirløse er terrorister. Og det stemmer jo. Kjenner ingen papirløse i dag, men har kjent flere før i tiden. Og ingen av dem var eller ble terrorister.
     
    D

    Danke

    Gjest
    Kjenner godt Metro-konseptet. Det er ikke så mange år siden jeg sluttet som journalist, og jeg er jo ikke av den helt utdaterte årgangen heller. Det finnes i mange europeiske storbyer, selv har jeg kun lest det i Roma og London. Den siden du lenket til heter akkurat Metro Debatt, og er ikke et redaksjonelt produkt som sådan. Men de kan vekte saker. Jeg får jo ikke avisutgaven her i Norge men slik jeg skjønner det ble dette debattinnlegget blåst opp på første side. Vel vel, det jo ikke noen løgn heller. Det er bare ikke den prioriteringen for førstesiden som du ville foretatt. Fullt mulig desken deres prioriterer slike saker når de setter opp førstesiden, det aner jeg ingenting om som ikke bor i Sverige.

    Men jeg skjønner ikke helt hvorfor det gjør deg kvalm slik det framstod, det var jo bare en påstand fra en debattant om at ikke alle papirløse er terrorister. Og det stemmer jo. Kjenner ingen papirløse i dag, men har kjent flere før i tiden. Og ingen av dem var eller ble terrorister.
    Før terroren ville jeg sett på det som uvitende vas. Etter terrorangrepet så gjorde det meg dårlig.

    Er det synd på enkelte papirløse? Joda det finnes feks fattige gatebarn fra Marokko.. Det er litt synd på de, men det er ikke krig i Marokko.. samtidig gjør slike ungdommer mye kriminalitet og overgrep mot jenter. Det er faktisk veldig stigmatiserende å leve utenfor​ systemet, det fører nesten alltid til kriminalitet...

    Når det gjelder andre Id-løse så kjøper jeg det ikke. Vi vet at Det bare er overklassen som drar seg mot Europa. Når bomber nærmer seg så skulle jeg tro at det første du tenker på er å få med deg pass eller noe så enkelt som et dokument, eller A4 ark fra printeren.

    Grunnen til at de ikke har id er fordi de brenner eller kaster ID. Det er absolutt grunn til å spørre hvorfor de gjør dette...
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Noen har ikke ID fordi det koster dem for mye, eller fordi staten de kommer fra ikke er fungerende. Det er ganske vanlig sør for Sahara. Andre kvitter seg med ID for å hevde de kommer fra et annet land enn der de kommer fra. Den overveiende gruppen som kvitter seg med ID er velferdsflyktninger, så får vi mene hva vi vil om det problemet. Men en velferdsflyktning er ikke en terrorist, og jeg tror absolutt velferdsflyktningene utgjør den store majoriteten av papirløse flyktninger. Å tro noe annet er ren paranoia. Velferdsflyktninger har kommet i store grupper før terrorutviklingen vi kjenner i dag. Det er ikke slik at de nå sier "Vær så god, terrorister, vi skal vente noen år før vi begynner med dette igjen, slik at dere kan ta plassene våre isteden". :rolleyes:

    Jeg forandrer mening hele tiden. Om innvandring, om avgifter, om veipolitikk og gud vet hva. Men du ser ut til å ha fått snudd hele ditt verdisyn på hodet av at terroren har kommet nærmere deg. Det er forskjell på å barbere seg og kutte strupen. Og ikke la seg fullstendig styre av paranoia selv om det faktisk finnes farer også der du bor.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    De fleste som kommer, samme hvem og hvorfor er vel i utgangspunktet forhåpningsfulle. Kanskje de har en god grunn og kanskje de har blitt solgt en løgn.

    Mange av dem oppdager at de kom på falske premisser, og at de ikke har noen automatisk rett på goder i Europa selv om de ønsker det aldri så mye. Det har vært et grotesk misbruk av asylinstituttet .. det var aldri ment å være en fribillett til all verdens arabere og afrikanere som heller ville bo her.

    Så mange av dem med falske forhåpninger feiler og blir sendt hjem igjen med halen mellom bena. Mange vil ikke takle det.

    Men Islam byr på en utvei og en løsning. Drep masse mennesker og gjerne deg selv også, så får du i det minste en garantert gratisbillett til paradiset ... og det er jo sikkert enda bedre enn Europa som ikke ønsker islamister og snyltere særlig velkommen.

    .. og de svenskdsinnede utviklingshemmede lokker og ønsker dem alle hit .. til lykkeland, NAV ... eller "martyrdom"

     
    • Liker
    Reaksjoner: PKG
    D

    Danke

    Gjest
    Noen har ikke ID fordi det koster dem for mye, eller fordi staten de kommer fra ikke er fungerende. Det er ganske vanlig sør for Sahara. Andre kvitter seg med ID for å hevde de kommer fra et annet land enn der de kommer fra. Den overveiende gruppen som kvitter seg med ID er velferdsflyktninger, så får vi mene hva vi vil om det problemet. Men en velferdsflyktning er ikke en terrorist, og jeg tror absolutt velferdsflyktningene utgjør den store majoriteten av papirløse flyktninger. Å tro noe annet er ren paranoia. Velferdsflyktninger har kommet i store grupper før terrorutviklingen vi kjenner i dag. Det er ikke slik at de nå sier "Vær så god, terrorister, vi skal vente noen år før vi begynner med dette igjen, slik at dere kan ta plassene våre isteden". :rolleyes:

    Jeg forandrer mening hele tiden. Om innvandring, om avgifter, om veipolitikk og gud vet hva. Men du ser ut til å ha fått snudd hele ditt verdisyn på hodet av at terroren har kommet nærmere deg. Det er forskjell på å barbere seg og kutte strupen. Og ikke la seg fullstendig styre av paranoia selv om det faktisk finnes farer også der du bor.
    Jeg har ikke endret verdisyn. Jeg liker ikke nyheter som lager solskinnshistorier samtidig som mye er veldig veldig feil..

    Når det gjelder papirløse særlig for Irak og Syria, så synes jeg det er merkelig i stater som har fungert, at man ikke har noe dokumentasjon på hvem man er. Særlig når sånne nazi-lignende eller diktatur stater som Syria og Irak osv er veldig opptatt av å sjekke ID...

    Når det gjelder folk som er papirløse i svensk eller norsk system, så skal disse gjøres rede for, de bør sendes tilbake ELLER få en identitet alt etter som.

    Det er hverken bra for dem/papirløse eller for oss å ha en drøss papirløse i samfunnet.

    Sent fra min HUAWEI SCL-L21 via Tapatalk
     
    Sist redigert:
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Jeg har ikke endret verdisyn. Jeg liker ikke nyheter som lager solskinnshistorier samtidig som mye er veldig veldig feil..
    Det er jo også mitt hovedankepunkt mot den tankeånden som rår i Sverige om dagen. Ikke at de fører en politikk jeg er svært uenig med på viktige områder, men at det er en pressesensur, sosialt press og en sterk forventning om at individer skal tilpasse seg normen, det vedtatte, ønskelige og gode.

    Dette er nemlig ikke det spor annerledes enn den sosiale tvangen som underkuer kvinner som kommer fra islamske land, men som fremdels må leve under denne kulturen i Sverige eller Norge. De samme krefter som hjemme, men nå med lange armer langt inn i dypeste Europa.

    For meg er denne harde konformiteten det farligste av alt. Den som dehumaniserer i form av en oppslukende fellesenhet man bare en en flis av.



    Når det gjelder papirløse, så synes jeg det er merkelig i stater som har fungert, at man ikke har noe dokumentasjon på hvem man er. Særlig når sånne nazi-lignende eller diktatur stater som Syria og Irak osv er veldig opptatt av å sjekke ID...
    Absolutt ingen uten klarlagt identitet bør få full og fri tilgang til Skandinavia. De finnes noen med god grunn, men det finnes svært mange flere med god grunn til å lyge om sin identitet for å oppnå fordeler.

    Her hjemme har vi faktisk et parti, MDG, som går inn for at alle som holder sin identitet skjult automatisk skal få permanent opphold hvis de bare er tålmodig og standhaftig noen få år og klarer å holde kjeft, og holde kustus på de andre en liten stund.
     
    D

    Danke

    Gjest
    Jeg har ikke endret verdisyn. Jeg liker ikke nyheter som lager solskinnshistorier samtidig som mye er veldig veldig feil..
    Det er jo også mitt hovedankepunkt mot den tankeånden som rår i Sverige om dagen. Ikke at de fører en politikk jeg er svært uenig med på viktige områder, men at det er en pressesensur, sosialt press og en sterk forventning om at individer skal tilpasse seg normen, det vedtatte, ønskelige og gode.

    Dette er nemlig ikke det spor annerledes enn den sosiale tvangen som underkuer kvinner som kommer fra islamske land, men som fremdels må leve under denne kulturen i Sverige eller Norge. De samme krefter som hjemme, men nå med lange armer langt inn i dypeste Europa.

    For meg er denne harde konformiteten det farligste av alt. Den som dehumaniserer i form av en oppslukende fellesenhet man bare en en flis av.



    Når det gjelder papirløse, så synes jeg det er merkelig i stater som har fungert, at man ikke har noe dokumentasjon på hvem man er. Særlig når sånne nazi-lignende eller diktatur stater som Syria og Irak osv er veldig opptatt av å sjekke ID...
    Absolutt ingen uten klarlagt identitet bør få full og fri tilgang til Skandinavia. De finnes noen med god grunn, men det finnes svært mange flere med god grunn til å lyge om sin identitet for å oppnå fordeler.

    Her hjemme har vi faktisk et parti, MDG, som går inn for at alle som holder sin identitet skjult automatisk skal få permanent opphold hvis de bare er tålmodig og standhaftig noen få år og klarer å holde kjeft, og holde kustus på de andre en liten stund.

    Beklager pyramidespill...



    Det går fint ann å finne frem til løsninger ved bruk av fornuft og skjønn, og samtidig ha et mål om å ha nær null papirløse i et samfunn. Er det feks en familie på 4 og to eller en ikke har ID så er det mulig å finne en løsning der man bruker skjønn og fornuft.

    I andre tilfeller kan det være ok å sende tilbake folk, til steder man kan/har lov til å returnere.


    Det er mange grunner til at papirløse ikke er bra for et samfunn, både for de papirløse og for oss andre. Den dama som skrev det innlegget tutcher selv noen av disse problemene. De får ikke jobb, har ikke rett til helseordninger annet enn akkutthjelp, slenger gatelangs og "terroriserer" Macdonalds sloss og om de overlever så er det svart kriminalitet, narkotikakrim og mafia som venter dem....
     
    Sist redigert:

    OskarIII

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.12.2012
    Innlegg
    239
    Antall liker
    75
    Sted
    Nyköping
    Hva då Nordbo? Ær man i Norden så ær man vel Nordbo? Ær man i Sverige så ær man vel svensk?
    Du menar som i debatten mellan Åsa Romson (MP) och Jimmy Åkesson (SD) i riksdagen, då JÅ summerade ÅRs PK-svammel med: -"Om man åker tunnelbana i Tokyo, är man japan".
    Annars får du lära dig lite om etnicitet, finns allt från böcker på biblioteket till Universitets studier och doktorsavhandlingar, om olika släktdrag på människor på olika platser på jorden.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Det var et forsøk på å leke Åsa Romson, ja.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Det går fint ann å finne frem til løsninger ved bruk av fornuft og skjønn, og samtidig ha et mål om å ha nær null papirløse i et samfunn.
    "Papirløse" er en meningsløs gruppering av mennesker. Det sier svært lite.

    Jeg ser ingen grunn til å sammenstille mennesker som kanskje har praktiske problemer med å dokumentere sin identitet med mennesker som ønsker å skjule sin identitet, som har ødelagt sine papirer for å komme inn i denne samlegruppen som de hodeløse godhetsnarsisistene har forbarmet seg over. Absolutt alle migranter kan bli "papirløse", det eneste de trenger å gjøre er å destruere sine papirer og dikte opp noe udokumentert sludder som er egnet til å få opphold og milde gaver.

    Kobler man sammen denne naiviteten med den viljen de svensksinnede politikere har til å se gjennom fingrene med bedrageri og svindel (ref. den falske somalieren her hjemme som folk gikk i rosetog for), så blir det en oppskrift på fremtidig konflikt.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.270
    Antall liker
    1.173
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Papirløse er lykkejegere. Reelle flykninger har ikke behov for å kaste papirer.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    i grunnen litt rart ar FrP ikke bruker det poenget for hva det er verdt: at å ikke ha identitetspapirer er et svært tungt indisium på at man lyver om sin identitet og at ens faktiske identitet ikke gir grunnlag for opphold. Om den forståelsen internaliseres i folket er det mye lettere å innføre et langt strengere lovverk og praksis, e.g. omvendt bevisbyrde og helt lukkede mottak for asylsøkere som ikke dokumenterer sin identitet.
     
    D

    Danke

    Gjest
    Papirløse er lykkejegere. Reelle flykninger har ikke behov for å kaste papirer.
    Det er sant at NOEN eller EN DEL av papirløse er såk lykkejegere, men veldig ofte er det menneskesmuglerne som tvinger eller krever ID papirer skal leveres inn og ødelegges. I andre årsaker kan det være praktiske årsaker til at papirer mangler, ofte kan ID sjekkes opp senere via ambassader osv....


    Skift fra svarthvitt til farger, vi er i 2017 og har farger, svarthvitt er det lenge siden vi hadde...

    -Papirløse er lykkejegere, er sagt på en pen måte... Unyansert.



    Et lite skemt om Svarthvitt..


     
    Sist redigert:
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Det er sant at NOEN eller EN DEL av papirløse er såk lykkejegere, men veldig ofte er det menneskesmuglerne som tvinger eller krever ID papirer skal leveres inn og ødelegges. I andre årsaker kan det være praktiske årsaker til at papirer mangler, ofte kan ID sjekkes opp senere via ambassader osv....
    Det å kjøpe tjenester fra menneskehandlere/smuglere burde være automatisk grunn til å bli avvist og spent på hodet ut, uten en gang å få behandlet en søknad. Menneskesmugling, menneskehandel etc. er noe av det groveste kriminelle svineriet som forekommer og folk som kjøper tjenester fra dem hører hjemme i en arbeidsleir i Sibir ikke på et asylmottak.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn