Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Sverige?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.635
    Antall liker
    10.187
    Jepp gud så godt det må være å kunne flåse vekk seriøse utfordringer for samfunnet, nei det er ikke livsfarlig å omgås muslimer, men at de er grovt overrepresentert på alle negative statistikker er for alvorlig for samfunnet til at det skuffes under teppet slik svenskene har drevet på i mange år nå.

    Om man synes skyting på åpen gate og bruk av bomber og håndgranater er underholdende så er det jo bare å fortsette å lukke øynene å la ting skure å gå, slike problemer er jo kjent for å løse seg selv…
    Gjengkriminalitet er et seriøst problem.
    Sverige har tatt inn alt for mange innvandrere de ikke har klart å integrere.
    Det svenske samfunnet lider av en rekke avgjørelser med gode intensjoner, men dårlige planer for gjennomføring.
    Det er ingen tilfeldighet at Malmø er Europas mest kriminelle by.

    Kortslutningen er at dette er et problem som har med religion å gjøre. Hva med lediggang, ghettofisering og utenforskap, som skaper gjengdannelser og tilhørende kriminalitet? Du ser eksakt det samme i SørAmerika og i USA, helt uten det fremmedkulturelle eller religøse aspektet, det de har til felles er nettopp det ovennevnte. Håpløshet er ikke bra for folk, og AB Sverige betaler nå dyrt for sin til dels vettløse velvilje.

    Men det at noen på død og liv vil ha dette til å være et muslimsk problem, egner seg kun til harselering, dessverre. Å tro at utilslørt rasisme løser problemer, er i beste fall bånn trist.
     
    Sist redigert:

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.677
    Antall liker
    1.916
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Er vel stor forskjell på rase og religion. Trenger vel ikke være rasist for å mislike religion.
    All religion er tull, kanskje med unntak av buddisme

    At Sverige er fucked er det ingen tvil om
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.635
    Antall liker
    10.187
    Er vel stor forskjell på rase og religion. Trenger vel ikke være rasist for å mislike religion.
    All religion er tull, kanskje med unntak av buddisme

    At Sverige er fucked er det ingen tvil om
    Rasismebegrepet er noe videre enn utelukkende etnisitet.
    Og i denne tråden finnes det klare eksempler på utilslørt rasisme.

    Jeg misliker religion selv. Men det får meg ikke til å mislike de som er religiøse.
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.281
    Antall liker
    2.524
    Torget vurderinger
    1
    Det finnes både fattige og kriminelle i alle grupper, men folk som har islam som ledesnor er grovt overrepresentert at du kategorisk avviser islam som en faktor viser bare at du enten er litt enkel eller ikke gidder å sette deg inn i ting, når man kjenner til kvinnesynet, deres syn på verdslige lover fremfor befalinger i koranen osv er det ytterst naivt og holde dette som en faktor utenfor.

    Men man får jo håpe at virkeligheten synker inn, In sha' allah…..
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.635
    Antall liker
    10.187
    Dette har jeg satt meg ganske grundig inn i Roald. Og det er fortsatt forskjell på kausalitet og korrelasjon.

    Mht. kvinnesyn og undertrykkelse av f.eks. homofile, er jeg selvsagt av den oppfatning at islamske miljøer har laaaaangt igjen før det er nevneverdig kompatibelt med den skandinaviske modellen.
    Men bøker som de søsknene Raja har utgitt den senere tid, er viktige steg i riktig retning. Få kortene på bordet, så tar vi det derfra.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.677
    Antall liker
    1.916
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Rasismebegrepet er noe videre enn utelukkende etnisitet.
    Og i denne tråden finnes det klare eksempler på utilslørt rasisme.

    Jeg misliker religion selv. Men det får meg ikke til å mislike de som er religiøse.
    Fordi rasimebegrepet stadig utvides behøver ikke å bety at det er riktig.
    Hat mot religion burde ha sitt eget ord slik at språket blir mer presist. Å lage et ord (rasisme) som spenner vidt vil ikke gjøre sakene noe bedre.

    Og ja, hva folk tror på er deres egen sak, jeg dømmer ikke.

    I nabolaget mitt er det representanter for alle religioner vil jeg tro (basert på hvor de kommer fra). Hyggelige folk alle sammen
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Begge de to siste fastlegene mine har pakistanske navn, og er trolig muslimer. Er ganske sikker på at ingen av dem har prøvd å drepe meg.
    Veldig bra fastlegen din ønsker å bruke utenlandsk arbeidkraft. De er veldig gode renholdere etc.
    I horten er det en kjendis fra Somalia fordi han er den eneste av dem som jobber.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.635
    Antall liker
    10.187
    Fordi rasimebegrepet stadig utvides behøver ikke å bety at det er riktig.
    Hat mot religion burde ha sitt eget ord slik at språket blir mer presist. Å lage et ord (rasisme) som spenner vidt vil ikke gjøre sakene noe bedre.

    Og ja, hva folk tror på er deres egen sak, jeg dømmer ikke.

    I nabolaget mitt er det representanter for alle religioner vil jeg tro (basert på hvor de kommer fra). Hyggelige folk alle sammen
    Nettopp.
    Men dersom man velger ut en enkelt gruppering, og titulerer dem med et felles navn, og tillegger dem felles negative egenskaper, hva er man da?

    En hver religion kan dra lukt til helvete for min del, men la nå folka være igjen i virkeligheten, der de hører hjemme. Drittsekker finnes over alt, noe vi også ser her på HFS til tider. ^
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Har fastlegen pakistanske vaskehjelpere?

    Veldig bra fastlegen din ønsker å bruke utenlandsk arbeidkraft. De er veldig gode renholdere etc.
    I horten er det en kjendis fra Somalia fordi han er den eneste av dem som jobber.
    Ble det for mye for deg å tenke på at det finnes pakistanske kvinner med udanning som gjør gode, samfunnsnyttige jobber?
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.677
    Antall liker
    1.916
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Tror vi må gå til definisjonen av rase:
    Rase, innen biologien vanlig brukt betegnelse på en gruppe innenfor en art som har flere felles arvelige egenskaper som gjør at den kan skilles fra andre grupper av individer av samme art.
    ).

    Da man kan velge religion uavhengig av rase blir det velgdig ulogisk å knytte reilgion og rase sammen. Dermed kan man ikke være rasist dersom man misliker en religion eller flere.

    Kanskje det nærmeste vi kommer er et engelsk ord:
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.635
    Antall liker
    10.187
    Du ønsker pride og sharia velkommen til Norge og innbiller deg det skal gå problemfritt?
    Det som ønskes velkommen, er selvsagt et minimum av vett og selvinnsikt. Enkelte har et stykke å gå fortsatt.
    (Hint: Ekstremister er ofte svært like hverandre i tankesett og tilhørende intoleranse)
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Ble det for mye for deg å tenke på at det finnes pakistanske kvinner med udanning som gjør gode, samfunnsnyttige jobber?
    En dårlig praktiserende muslim om kvinnen er i arbeid. Hva skjer med de vantro om landet er styrt av islamister?
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Det som ønskes velkommen, er selvsagt et minimum av vett og selvinnsikt. Enkelte har et stykke å gå fortsatt.
    (Hint: Ekstremister er ofte svært like hverandre i tankesett og tilhørende intoleranse)
    Problemet er at du ikke ser konsekvensene, de ser jeg.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.635
    Antall liker
    10.187
    Tror vi må gå til definisjonen av rase:
    Rase, innen biologien vanlig brukt betegnelse på en gruppe innenfor en art som har flere felles arvelige egenskaper som gjør at den kan skilles fra andre grupper av individer av samme art.
    ).

    Da man kan velge religion uavhengig av rase blir det velgdig ulogisk å knytte reilgion og rase sammen. Dermed kan man ikke være rasist dersom man misliker en religion eller flere.

    Kanskje det nærmeste vi kommer er et engelsk ord:
    Å tåkeprate vekk det høyst reelle problemet, hjelper ingen.
    Noen makter ikke øvelsen å bedømme mennesket ut fra individuelle kriterier, men har kun kapasitet til å snakke om en gruppe, som om de liksom skulle ha et sett felles egenskaper. Det er -isme, selv om noen forsøker å prate det vekk med at det ikke har med rase å gjøre.

    Tåkeprat og endring av tema fjerner fokuset fra de to beslektede temaer som er de viktige:
    1. Gjenkriminaliteten i Sverige
    2. Rasisme (fra alle kanter)
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.677
    Antall liker
    1.916
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Å tåkeprate vekk det høyst reelle problemet, hjelper ingen.
    Noen makter ikke øvelsen å bedømme mennesket ut fra individuelle kriterier, men har kun kapasitet til å snakke om en gruppe, som om de liksom skulle ha et sett felles egenskaper. Det er -isme, selv om noen forsøker å prate det vekk med at det ikke har med rase å gjøre.
    Enig, men det hjelper heller ikke å skape altfor vide begreper. Dersom man skal bli kvitt problemene må det det brukes riktig begrep.
    Forskjellige problemer har forskjellige løsninger.
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Å tåkeprate vekk det høyst reelle problemet, hjelper ingen.
    Noen makter ikke øvelsen å bedømme mennesket ut fra individuelle kriterier, men har kun kapasitet til å snakke om en gruppe, som om de liksom skulle ha et sett felles egenskaper. Det er -isme, selv om noen forsøker å prate det vekk med at det ikke har med rase å gjøre.
    Når Gud skapte menneske var det andre «mennesker» allerede på jorden. Jeg anta det er de sorte, mens de hvite ble skapt av gud.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.635
    Antall liker
    10.187
    Enig, men det hjelper heller ikke å skape altfor vide begreper. Dersom man skal bli kvitt problemene må det det brukes riktig begrep.
    Forskjellige problemer har forskjellige løsninger.
    Nedvurdering av selvdefinerte grupperinger med bruk av selvfantaserte, negative egenskaper som verktøy, er og blir nedrig, og bør konfronteres, uansett hva du eller andre velger å kalle det.
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.281
    Antall liker
    2.524
    Torget vurderinger
    1
    Dette har jeg satt meg ganske grundig inn i Roald. Og det er fortsatt forskjell på kausalitet og korrelasjon.

    Mht. kvinnesyn og undertrykkelse av f.eks. homofile, er jeg selvsagt av den oppfatning at islamske miljøer har laaaaangt igjen før det er nevneverdig kompatibelt med den skandinaviske modellen.
    Men bøker som de søsknene Raja har utgitt den senere tid, er viktige steg i riktig retning. Få kortene på bordet, så tar vi det derfra.

    Om man skal ta ditt ord for det og din rett ut bekreftelse på mangel av kompatibilitet med kvinner, homofili så må man jo undres over at du hardnakket benekter kausalitet med tanke på overrepresentasjon voldtekter og vold mot homofile/trans, men ingen er jo så blinde som de som ikke vil se, men av ren nysgjerrighet, hva har folk som har satt seg grundig inn i dette som årsak?
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Du ønsker pride og sharia velkommen til Norge og innbiller deg det skal gå problemfritt?
    Ingen ønsker vel sharia velkommen, og det er vel ingen tvil om at vi skal ha Pride.

    En dårlig praktiserende muslim om kvinnen er i arbeid. Hva skjer med de vantro om landet er styrt av islamister?
    Tror du alle muslimer er islamister?
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.635
    Antall liker
    10.187
    Om man skal ta ditt ord for det og din rett ut bekreftelse på mangel av kompatibilitet med kvinner, homofili så må man jo undres over at du hardnakket benekter kausalitet med tanke på overrepresentasjon voldtekter og vold mot homofile/trans, men ingen er jo så blinde som de som ikke vil se, men av ren nysgjerrighet, hva har folk som har satt seg grundig inn i dette som årsak?
    Nei, det benekter jeg ikke.
    Det jeg bestrider er forenklingen og påstander som at dette er gjennomgripende og nærmest et modus operandi for "gruppen muslimer", fordi det er en fullstendig absurd måte å se verden på. Til tross for overrepresentasjon, er tallene fortsatt svært små (selv om de er for store).

    Diskusjonene ender ofte med en slags Erasmus Montanus-logikk; "Mustafa voldtok Miranda, Mustafa er muslim, ergo voldtar muslimer".
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Nei, det benekter jeg ikke.
    Det jeg bestrider er forenklingen og påstander som at dette er gjennomgripende og nærmest et modus operandi for "gruppen muslimer", fordi det er en fullstendig absurd måte å se verden på. Til tross for overrepresentasjon, er tallene fortsatt svært små (selv om de er for store).

    Diskusjonene ender ofte med en slags Erasmus Montanus-logikk; "Mustafa voldtok Miranda, Mustafa er muslim, ergo voldtar muslimer".
    Hvorfor er det så viktig for deg å forsvare muslimer?
    Hva har de bidratt med som gjør at du er så positiv?
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.281
    Antall liker
    2.524
    Torget vurderinger
    1
    Nei, det benekter jeg ikke.
    Det jeg bestrider er forenklingen og påstander som at dette er gjennomgripende og nærmest et modus operandi for "gruppen muslimer", fordi det er en fullstendig absurd måte å se verden på. Til tross for overrepresentasjon, er tallene fortsatt svært små (selv om de er for store).

    Diskusjonene ender ofte med en slags Erasmus Montanus-logikk; "Mustafa voldtok Miranda, Mustafa er muslim, ergo voldtar muslimer".


    Vel dette skrev du for litt siden
    Men det at noen på død og liv vil ha dette til å være et muslimsk problem, egner seg kun til harselering
    og nå benekter du plutselig at du mente det ikke er en sammenheng, vel om du nå har kommet til at det allikevel er kausalitet på disse punktene så hvorfor avvise islam som årsak på andre områder dens lære bryter totalt med våre verdslige lover?
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.635
    Antall liker
    10.187
    Hvorfor er det så viktig for deg å forsvare muslimer?
    Hva har de bidratt med som gjør at du er så positiv?
    Dine innlegg fortjener knapt besvarelser, men jeg skal gi det et forsøk:
    Jeg forsvarer enkeltindivitets rett til å være det en selv vil. Jeg opponerer mot gruppering av mennesker, uansett opphav, religion eller legning.

    Ut fra den enkeltes handlinger kan man avgjøre om man har å gjøre med "hel ved" eller "et bruddent kar". En ung mann har gjort en formidabel innsats, og reddet min sønns liv, og denne unge mannen har muslimsk bakgrunn. Han har gjort et stort offer, han er en mann jeg dermed hadde dyp respekt for allerede ved vårt første møte. Han gjorde selvsagt ikke det fordi han er musliim, han gjorde det fordi han er "hel ved", og har omsorg for sine medmennesker.

    Når det gjelder deg, larsmartin, kommer jeg til å nære dyp skepsis om jeg møter deg. Ikke fordi du har kristen bakgrunn, men fordi du er en rasistisk kødd.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.456
    Antall liker
    9.749
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Når Gud skapte menneske var det andre «mennesker» allerede på jorden. Jeg anta det er de sorte, mens de hvite ble skapt av gud.
    Spot on. Gud skapte det hvite mennesket, men det som er litt merkelig er at han skapte oss pedofile. 🤔🤷🏻‍♂️ Bare se på alle overgrepene begått av hvite menn i den katolske kirke, det må da være tilstrekkelig bevis på at vi er pedofilt anlagt hele gjengen.

    En nærliggende løsning her er å be Ansuz eller Nordost om litt strømrens, i utvidet forstand. De kunne sikkert utviklet en state of the art elektrisk stol, så kunne vi kvitte oss med både muslimene og pride-faenskapet en gang for alle. Det er en drittjobb dette såklart, men han somaliske karen i Horten som faktisk jobber kunne hjulpet til. Så kunne noen pakistanske renholdere vasket opp sølet.

    For ordens skyld 😜
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.635
    Antall liker
    10.187
    Vel dette skrev du for litt siden og nå benekter du plutselig at du mente det ikke er en sammenheng, vel om du nå har kommet til at det allikevel er kausalitet på disse punktene så hvorfor avvise islam som årsak på andre områder dens lære bryter totalt med våre verdslige lover?
    Det er eksakt slik jeg skrev det, og det forundrer meg at du ikke er i stand til å forstå det.
    Gruppering av mennesker er fortsatt avskyelig, selv om f.eks. religion er deler av et mønster. Så selv om du og flere nordmenn ønsker at folk skal inn i en eller annen derfinert bås, så mener jeg ikke at nordmenn generelt er like uforstandige. Heldigvis.
     

    joha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    868
    Antall liker
    466
    Torget vurderinger
    1
    Når Gud skapte menneske var det andre «mennesker» allerede på jorden. Jeg anta det er de sorte, mens de hvite ble skapt av gud.
    Var dette seriøst ment, eller tuller du?
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.281
    Antall liker
    2.524
    Torget vurderinger
    1
    Det er eksakt slik jeg skrev det, og det forundrer meg at du ikke er i stand til å forstå det.
    Gruppering av mennesker er fortsatt avskyelig, selv om f.eks. religion er deler av et mønster. Så selv om du og flere nordmenn ønsker at folk skal inn i en eller annen derfinert bås, så mener jeg ikke at nordmenn generelt er like uforstandige. Heldigvis.

    Nå må du jo skille på hvordan personer omgås og møter andre mennesker og hvordan styring av ett land foregår, denne diskusjonen er på hvordan samfunnet skal løse utfordringer og da kan man ikke forholde seg til enkeltmennesket, alt blir gruppert enten det er pensjonister, uføre, arbeidsfolk, skattebetalere eller studenter, noen havner også i flere grupper og i møte med offentligheten skal man selvsagt behandles som individ, men grunnlaget er fremdeles utformet for grupper.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.635
    Antall liker
    10.187
    Nå må du jo skille på hvordan personer omgås og møter andre mennesker og hvordan styring av ett land foregår, denne diskusjonen er på hvordan samfunnet skal løse utfordringer og da kan man ikke forholde seg til enkeltmennesket, alt blir gruppert enten det er pensjonister, uføre, arbeidsfolk, skattebetalere eller studenter, noen havner også i flere grupper og i møte med offentligheten skal man selvsagt behandles som individ, men grunnlaget er fremdeles utformet for grupper.
    Poenget er (teskjemodus):
    Man kan ikke bedømme / forhåndsdømme et individ basert på en gruppe du selv har valgt å sette vedkommende i. Selv om det er mange som har samme marginalskatt, betyr ikke det at de med lav skatt er mer disponerte for å voldta andre.

    Vi kan gjerne diskutere svensk politikk, der er det mye å ta fatt i. Men det er en helt annen problemstilling enn å dra fram Erasmus Montanus som sannhetsvitne for noe som helst.
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.281
    Antall liker
    2.524
    Torget vurderinger
    1
    Poenget er (teskjemodus):
    Man kan ikke bedømme / forhåndsdømme et individ basert på en gruppe du selv har valgt å sette vedkommende i. Selv om det er mange som har samme marginalskatt, betyr ikke det at de med lav skatt er mer disponerte for å voldta andre.

    Vi kan gjerne diskutere svensk politikk, der er det mye å ta fatt i. Men det er en helt annen problemstilling enn å dra fram Erasmus Montanus som sannhetsvitne for noe som helst.

    Dette er jo det rene sludder, det handler ikke om å forhåndsdømme det handler om at man får utilslørt fakta for å kunne ta kvalifiserte avgjørelser, avviser du at styrende myndigheter forholder seg til og former samfunnet basert på grupper? Dette er et enkelt ja eller nei spørsmål.....
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Poenget er (teskjemodus):
    Man kan ikke bedømme / forhåndsdømme et individ basert på en gruppe du selv har valgt å sette vedkommende i. Selv om det er mange som har samme marginalskatt, betyr ikke det at de med lav skatt er mer disponerte for å voldta andre.

    Vi kan gjerne diskutere svensk politikk, der er det mye å ta fatt i. Men det er en helt annen problemstilling enn å dra fram Erasmus Montanus som sannhetsvitne for noe som helst.
    Arabere som har det best her i verden og bor i et samfunn som fungerer er de som bor i Israel, er ikke det spesielt?
    Hver eneste jobb forespørsel med opphav fra en fra midtøsten så er det spørsmål om svart og privat arbeid, samtidig som de går på nav. De har ingen skrupler så lenge det går i dems favør.
    Misbruk og undergraving av det norske velferd systemet er en glede for de. Ekstremt synd for de som er faktisk er uføre.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.635
    Antall liker
    10.187
    Dette er jo det rene sludder, det handler ikke om å forhåndsdømme det handler om at man får utilslørt fakta for å kunne ta kvalifiserte avgjørelser, avviser du at styrende myndigheter forholder seg til og former samfunnet basert på grupper? Dette er et enkelt ja eller nei spørsmål.....
    Det er IKKE et enkelt ja/nei-spørsmål, fordi det er stilt på komplett misforståtte premisser.

    Jeg avviser at du med noen form av rett kan tillegge en gruppe du selv definerer, et spesifikt sett av egenskaper.
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.281
    Antall liker
    2.524
    Torget vurderinger
    1
    Det er IKKE et enkelt ja/nei-spørsmål, fordi det er stilt på komplett misforståtte premisser.

    Jeg avviser at du med noen form av rett kan tillegge en gruppe du selv definerer, et spesifikt sett av egenskaper.





    Hva er det du babler om klare du ikke å forholde deg til det som står skrevet uten å måtte omskrive for å prøve å tillegge noe jeg ikke har sagt.

    Det er da ikke meg som har definert noen av disse gruppene ei heller tillagt de et sett spesifikke egenskaper.

    Kan du klare og forholde deg til dette enkle spørsmål, utformes samfunnet av styrende myndigheter basert på grupper? Ja eller nei
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.635
    Antall liker
    10.187
    Hva er det du babler om klare du ikke å forholde deg til det som står skrevet uten å måtte omskrive for å prøve å tillegge noe jeg ikke har sagt.

    Det er da ikke meg som har definert noen av disse gruppene ei heller tillagt de et sett spesifikke egenskaper.

    Kan du klare og forholde deg til dette enkle spørsmål, utformes samfunnet av styrende myndigheter basert på grupper? Ja eller nei
    Vi kan ikke møtes på dette. Vi forstår hinanden ikke .
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn