Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

• Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.208
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Litt i samme gata;

Argumentasjonen er at de er "lite brukt" og "politifaglige råd".

Artikkelen viser derimot at de er mye brukte, til å være på små steder.

Hva "politifaglige råd" har med distriktspolitikk å gjøre, er meg svært uklart. Ingenting som helst, tenker jeg. Hva politiet mener om å gi tilbud i distriktene, er egentlig totalt uinteressant.

Sist redigert:

Proethifi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2023
    Antall liker
    2.084
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    I hine hårde dager gikk jeg på institutt for industriell gudommelighet og teknologisk frelse ved NTNU. Der er det som kjent temmelig høye inntakskrav men det var litt merkelig å se at ganske mange begynte å slite med matematikken der åkke som. I forhold til datidens pensum i 3MN på videregående var det strengt tatt bare rekketeori som var fundamentalt nytt, i det første mattekurset ellers var det mye videreføring av differensialregning og selvsagt med mer fokus på formalia og beviser enn hva som var tifellet på videregående.

Min private helt uverifiserte teori er at det gjennom utdanningssystemet er mange som først og fremst baserer seg på mye innsats. Det kommer man svært langt med på ungdomsskolen og videregående, men det skalerer stadig dårligere jo lengre opp i systemet man kommer og jo mer abstrakte ting blir. Og kanskje spesielt innen realfag der det er vanskeligere å skjule ting man ikke kan eller skjønner gjennom å snakke rundt temaet. Dersom man har vært sånn noenlunde med på notene skal det ganske mye til å ikke ha noe halvveis fornuftig å si om et spørsmål i mange fag, men om man på matteeksamen får en oppgave som sier "bevis at ditt og datt" eller skal regne ut et eller annet så kommer man fort ikke så langt om man ikke kan det.
    Hadde matte 3MX, som kom i Reform 94. Vet du hva som var forskjellen imellom MN og MX?

Hadde dere Hypotesetesting i MN?

Kan være en assosiert med det, men skal ikke utelukke dårlige lærere heller. Var endel mattelærere på videregående, som kun hadde hatt 1 år med matte på universitetet.…

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.190
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Egon Holstad er et glitrende eksempel på at det ikke er mangel på spisskompetanse i Nord Norge
    absolutt, det kommer åpenbart utfra hans interesse for musikk ..
    Var innom sjappa hans i Tromsø da han drev på, lidenskapelig og meget god på musikken han solgte og alt som lå bak de ulike artistene. Jeg var godt fornøyd med alle hans anbefalinger som jeg kjøpte, den gang da.. dette er vel tilbake i 80, kanskje tidlig 90 tallet eller så?

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.190
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Litt i samme gata;

Argumentasjonen er at de er "lite brukt" og "politifaglige råd".

Artikkelen viser derimot at de er mye brukte, til å være på små steder.

Hva "politifaglige råd" har med distriktspolitikk å gjøre, er meg svært uklart. Ingenting som helst, tenker jeg. Hva politiet mener om å gi tilbud i distriktene, er egentlig totalt uinteressant.
    enig, men harde prioriteringer i et fattig land
    Bekjempelsen av den nye hardkokte og globaliserte kriminaliteten som blir tildels importert kommer til å koste mye
    Her er hva solkysten sliter med fra vår svenske naboer

i så måte, siden vi er så fattig, kan det være en hard prioritering..
    men tipper Ap vil slite i kommunevalget, bortsett fra kanskje Oslo og sentrale deler av østlandet
    og kanskje det gjør at det går bra siden det er hovedvekta av velgermassen
    helt i FrP ånd
    så da fant Ap endelig ut av FrP Koden..

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.208
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Bekjempelsen av den nye hardkokte og globaliserte kriminaliteten som blir tildels importert kommer til å koste mye

men tipper Ap vil slite i kommunevalget, bortsett fra kanskje Oslo og sentrale deler av østlandet
    helt i FrP ånd
    Ap vil miste Nord - Norge, kysten og innlandskommuner med spredt bosetting.

Argumentasjon rundt gratis ferger er jo det reneste vås. Gi lokalbefolkningen gratis, resten må betale. Enkelt og greit. Det samme med passkontor, der antall utskrevne pass er uinteressant - derimot er det at befolkningen slipper å reise 20, 30, 40 mil det som betyr noe. Det er jo så innlysende, at en nesten må ha BI for IKKE å se det. Og hva "politifaglige råd" har med det hele å gjøre, er mildt sagt en gåte.

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    13.306
    Sted
    Oslo

Argumentasjon rundt gratis ferger er jo det reneste vås. Gi lokalbefolkningen gratis, resten må betale. Enkelt og greit. Det samme med passkontor, der antall utskrevne pass er uinteressant - derimot er det at befolkningen slipper å reise 20, 30, 40 mil det som betyr noe. Det er jo så innlysende, at en nesten må ha BI for IKKE å se det. Og hva "politifaglige råd" har med det hele å gjøre, er mildt sagt en gåte.
    Selvfølgelig skulle gratis ferger vært forbeholdt lokalbefolkningen og lokalt næringsliv.
    Å sponse tyske og nederlandske bobiler er jo helt på trynet.
    Spania klarer fint å subsidiere de som bor på Granca og Mallorca med billige flybilletter og kun for de som bor der.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.208
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Selvfølgelig skulle gratis ferger vært forbeholdt lokalbefolkningen og lokalt næringsliv.
    Å sponse tyske og nederlandske bobiler er jo helt på trynet.
    Spania klarer fint å subsidiere de som bor på Granca og Mallorca med billige flybilletter og kun for de som bor der.
    Nettopp, så hva Ap tøver med, vet de muligens knapt selv. Men å gjøre folk forbanna, det lykkes de svært godt med.

Så er det dette med "faglige råd". Hvem er fagfolk på distriktenes behov? Politiet? Neppe, for å si det svært forsiktig. Nok en gang; feil fagfolk, på feil sted.

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.190
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Nettopp, så hva Ap tøver med, vet de muligens knapt selv. Men å gjøre folk forbanna, det lykkes de svært godt med.
    dersom du ikke har sett Debatten på nrk fra torsdag så se den. Tema var bilavgifter og litt offentlig kommunikasjon
    og legg merke til argumentasjonen

tenk så etter dersom du skulle bo på Kvesmenes, Laukøy, Ytre Sula, Askvoll ++

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.208
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    dersom du ikke har sett Debatten på nrk fra torsdag så se den. Tema var bilavgifter og litt offentlig kommunikasjon

Jeg så ikke den, men argumentasjonen pleier å være som så;

*Forurenser må selv betale
    *De fleste har nå el-bil, så da må avgifter tilpasses det.
    *Bompenger finanserer nye veier OG begrenser bruken av bil.

All argumentasjon har det ved seg at den er tilpasset sentrale strøk, hvor kollektivtransport er et REELT alternativ. I distriktene finnes ikke det REELLE alternativet, med den følge at tvungen og helt nødvendig bruk av egen bil fordyres og straffes. El - bil har hatt for dårlig rekkevidde for svært mange i distriktene, og når den begynner å bli akseptabel tar geniene bort støtten.

Genialt, selvsagt. BI, her også.

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.190
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg så ikke den, men argumentasjonen pleier å være som så;

*Forurenser må selv betale
    *De fleste har nå el-bil, så da må avgifter tilpasses det.
    *Bompenger finanserer nye veier OG begrenser bruken av bil.

All argumentasjon har det ved seg at den er tilpasset sentrale strøk, hvor kollektivtransport er et REELT alternativ. I distriktene finnes ikke det REELLE alternativet, med den følge at tvungen og helt nødvendig bruk av egen bil fordyres og straffes.

Genialt, selvsagt. BI, her også.
    ja og nei
    argumentasjonen for økte bilavgifter, noe man er historisk godt vant med fra Ap, er mye mer elegant. denne gangen har det bla sammenheng med Norgespris og litt skattelette..
    sjekk ut, men ha gjerne noe beroligende i nærheten, eller en skulder å lene seg på, sku av pulsklokka..
    (jeg måtte be den virkelige Sjefen i huset å kanskje gjøre noe annet..)

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.190
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    dette blir høstens følgetong

kanskje vi nå ser det hele resultatet av at man nå på tinget KUN har representanter som KUN er oppfostret i "Partiet"

og kanskje sett for mye trump reality

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.208
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    ja og nei
    argumentasjonen for økte bilavgifter, noe man er historisk godt vant med fra Ap, er mye mer elegant. denne gangen har det bla sammenheng med Norgespris og litt skattelette..
    sjekk ut, men ha gjerne noe beroligende i nærheten, eller en skulder å lese seg på, sku av pulsklokka..
    (jeg måtte be den virkelige Sjefen i huset å kanskje gjøre noe annet..)
    Såpass ille, ja😅 Får vente litt da, til blodtrykksmedisinen har fått virke en stund.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    16.611
    Sted
    Sølvbyen

Jeg så den, og satt og forundret meg litt over hvor virkelighetsfjern mye av argumentasjonen var. Avgiftsøkningene på bl.a. fossilt drivstoff går 100% ut over alle som ikke har råd til å kjøpe en ok el-bil med bra rekkevidde, og kjører fossilbil fordi de ikke har noe reellt valg.

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.190
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1

helt i FrP ånd

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.208
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    dette blir høstens følgetong

kanskje vi nå ser det hele resultatet av at man nå på tinget KUN har representanter som KUN er oppfostret i "Partiet"

og kanskje sett for mye trump reality
    Det burde innføres arbeidsplikt, krav om bosetting på en liten øy i minst 5 år, ingen BI- bakgrunn - før en kan velges til Stortinget eller sitte i regjering.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.208
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Å love gratis ferger, nedskrivning av studiegjeld og passkontor i valgkampen, samtidig som det advares mot høyre - kreftene, for så å gå tilbake på det én måned etterpå...

Det er egentlig verre enn aksjeskandalen i statsministerboligen, fordi dette er bevisst løgn og bedrag. Håpet er at dette rammer Ap knallhardt, for slike politikere har vi rett og slett ikke bruk for.

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    7.442
    Sted
    Market Snodsbury
    Og kanskje spesielt innen realfag der det er vanskeligere å skjule ting man ikke kan eller skjønner gjennom å snakke rundt temaet.
    Ikkje vanskeleg å vera einig i at realfag utmerker seg slik. Det er umogleg å bløffa på same måte som i «mjuke» fag.

Eg har likevel ei aning om at vi her i landet har ein spesielt tilgjevande kultur i humaniora og samfunnsfag, der vi (skule- og bachelor-nivå, iallfall) vi i stor grad let folk sleppa unna med vagt rundtomsnakk og tilpassa allmennkunnskap) slik at når det på eit tidspunkt ikkje er godt nok er det veldig uklart for elevar/studentar akkurat kva dei ikkje får til.

På kontinentet (iallfall Danmark og Tyskland) er inntrykket mitt at humaniora prega av ein mykje tøffare tone, der ingen kvir seg for å karakterisera det ein student seier som «Quatsch!» (ja, eg leverte ein gong eit tekstutkast til ein professor frå Tyskland, og har sjeldan kjend meg så mørbanka etterpå)

Sist redigert:

palmaris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Antall liker
    1.905
    Torget vurderinger
    1
    Hadde matte 3MX, som kom i Reform 94. Vet du hva som var forskjellen imellom MN og MX?

Hadde dere Hypotesetesting i MN?

Kan være en assosiert med det, men skal ikke utelukke dårlige lærere heller. Var endel mattelærere på videregående, som kun hadde hatt 1 år med matte på universitetet.…
    3MN var eit slikt fag at om du hadde 0 innsats og avsto frå prøveførebuing og eksmensførebuing fekk 3, vonleg var krava i 3MX hakket høgare.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    14.120

Regner med at lars_erik var ute i området og gikk tur med armene på ryggen, kun avbrutt av at han av og til viste fingeren til en eller annen ekspert mens han gjespet litt.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.208
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0

Regner med at lars_erik var ute i området og gikk tur med armene på ryggen, kun avbrutt av at han av og til viste fingeren til en eller annen ekspert mens han gjespet litt.
    Hva skyldes denne trangen til å ansvarliggjøre meg, for å mene at vi som mennesker har selv rett til å velge? Vi trenger ikke beordring fra lensmann og prest for å ta egne valg. Det er en del av det å eksistere, det og selv vurdere.

Det er jeg neppe alene om å mene.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    16.033
    Hva skyldes denne trangen til å ansvarliggjøre meg, for å mene at vi som mennesker har selv rett til å velge? Vi trenger ikke beordring fra lensmann og prest for å ta egne valg. Det er en del av det å eksistere, det og selv vurdere.

Det er jeg neppe alene om å mene.
    Ganske simpel matematikk. At noe skjer deg eller meg er det forsvinnende liten sannsynlighet for men dersom alle gjør noe så går det galt for noen. Stort sett derfor vi har fartsgrenser også - du er eneste voksne person jeg vet om som helt uoppfordret har informert om å kjøre som en gris (den fotballkampen du skulle rekke)

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.208
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Det brygger opp til storm, folk bør nok holde seg inne.

- Mange føler seg dolket i ryggen. Jeg vet ikke om vi kan tilgi, sa Jon Rune Ugulen Kristiansen fra Bjørnafjorden Ap

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    16.033
    Det brygger opp til storm, folk bør nok holde seg inne.

- Mange føler seg dolket i ryggen. Jeg vet ikke om vi kan tilgi, sa Jon Rune Ugulen Kristiansen fra Bjørnafjorden Ap
    De langt fleste i Norge gir faen i om det er gratis ferge til den nøgne ø eller ikke. Og det er fire år til neste valg. Hva skal denne stormen medføre av rent praktiske ting?

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.208
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    De langt fleste i Norge gir faen i om det er gratis ferge til den nøgne ø eller ikke. Og det er fire år til neste valg. Hva skal denne stormen medføre av rent praktiske ting?
    Hva du mener om det, et egentlig ikke veldig interessant. Hva folk som rammes av det mener, det er interessant. Samt at vi altså har politikere som lyver folk midt oppi trynet.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    16.033
    Hva du mener om det, et egentlig ikke veldig interessant. Hva folk som rammes av det mener, det er interessant. Samt at vi altså har politikere som lyver folk midt oppi trynet.
    Jeg mener ikke veldig mye om dette. Det er på den lange listen av saker jeg ikke bryr meg om. Det er fire år til neste stortingsvalg så jeg tviler på at Støre og Stoltenberg mister nattesøvnen. Folk har bosatt seg der uten gratis ferje så blir den gratis og så blir den ikke gratis.

eventuell ryggrad i ap bør vurderes utfra om de bruker en halv milliard skattepenger på å pleie sitt image og vestres følelser.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.208
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Eventuelt ryggrad avhenger av om de gjør retrett, og står for det de lovte og påsto i valgkampen. Eller om de syns det er greit å lyve folk midt oppi trynet.

Proethifi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2023
    Antall liker
    2.084
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    AP folk på Stortinget og i Regjeringen, er vell kjent for å være så tykkhudede, at de ikke trenger noen ryggrad for å stå oppreist…

• Haha
    Reaksjoner: ptb

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.190
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Som skrevet, man vet utmerket godt hvor kjøttvekta befinner seg
    med unntak av sommerferien, da befinner mange av disse merkelig nok på et trangt sted i vest og nord og forbanner lokalbefolkningen for at de tar opp fergeplassen slik at ferietidsplanen ryker..

trøsta for oss ute i periferien får være at, jeg antar, at den jevne ap stemmer ikke har råd til å bo i Oslo med mindre hen har en rik velgjører i en eller noen form. Så kanskje de vil oppdage det etter hvert, og d kan det jo skje noe..

også er det lokalvalg om 2 år som kan medføre noen, det man i BeRRRRRgen kaller, skandaler som smitter over til neste lilletings valg

på den annen side, menneskets hukommelse er kort

selv må jeg notere alt jeg aser meg opp over slik at jeg husker på å gjenta….

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    16.033
    Som skrevet, man vet utmerket godt hvor kjøttvekta befinner seg
    med unntak av sommerferien, da befinner mange av disse merkelig nok på et trangt sted i vest og nord og forbanner lokalbefolkningen for at de tar opp fergeplassen slik at ferietidsplanen ryker..

trøsta for oss ute i periferien får være at, jeg antar, at den jevne ap stemmer ikke har råd til å bo i Oslo med mindre hen har en rik velgjører i en eller noen form. Så kanskje de vil oppdage det etter hvert, og d kan det jo skje noe..

også er det lokalvalg om 2 år som kan medføre noen, det man i BeRRRRRgen kaller, skandaler som smitter over til neste lilletings valg

på den annen side, menneskets hukommelse er kort

selv må jeg notere alt jeg aser meg opp over slik at jeg husker på å gjenta….
    Det er nesten poetisk vakkert at den tenkende klasse mener at stemmebiomssen er så enkle at valg av preferanse tungt avhenger av gratis ferge eller ikke samtidig som man preker hvor viktig det er med demokrati og hvor teite alle i statsforvaltningen i Oslo er.

Dersom dere hadde sagt rett ut at velgere er idioter ville det i det minste vært ryddigere. Her antas det altså politiske jordskjelv avhengig av gratis ferge i gokk eller ikke.

alle vet vel at i den nåværende tilstanden i kongeriket og verden er det ingen ting som er viktigere enn gratis ferge for en marginal del av befolkningen. Bare gratis ferge og avskriving av studielån for akademikere så vil det gå nasjonen så meget vel, lissom?

jeg antar dere er i stand til å skjønne hvor idiotisk dette faktisk er? At det ikke finnes noe viktigere enn gratis ferge i gokk?

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    14.545
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Selvsagt, - og som normalt... allt som ikke angår deg direkte er jo idiotisk... helt som normalt... For de det angår betyr det faktisk noe, - bl.a. ettersom feks ferge er blitt vesentlig mye dyrere i løpet av de siste år, - og det er mange pendlere der ute... Ang ettergivleses av studielån, så betyr også det noe for distriktene som flere steder sliter med å skaffe lærere, sykepleiere, leger etc etc.. Delvis ettergivlese av studielån er derfor en god gulrot... Distriktene har veldig mye å tilby for de som bryr seg, men lattegenerasjonen øker i omfang..

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.190
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er nesten poetisk vakkert at den tenkende klasse mener at stemmebiomssen er så enkle at valg av preferanse tungt avhenger av gratis ferge eller ikke samtidig som man preker hvor viktig det er med demokrati og hvor teite alle i statsforvaltningen i Oslo er.

Dersom dere hadde sagt rett ut at velgere er idioter ville det i det minste vært ryddigere. Her antas det altså politiske jordskjelv avhengig av gratis ferge i gokk eller ikke.

alle vet vel at i den nåværende tilstanden i kongeriket og verden er det ingen ting som er viktigere enn gratis ferge for en marginal del av befolkningen. Bare gratis ferge og avskriving av studielån for akademikere så vil det gå nasjonen så meget vel, lissom?

jeg antar dere er i stand til å skjønne hvor idiotisk dette faktisk er? At det ikke finnes noe viktigere enn gratis ferge i gokk?
    Helt enig, det finnes faktisk ikke noenting som er viktigere for de som bor i gokk en gratis ferge for de som bor i gokk
    med unntak av litt kraft
    som det jo ikke er noen i Gryta som klager på

kanskje er det mer som hva som loves, og som etterpå bare er løgn og bedrag
    fordi alt det viktige egentlig er i Gryta

selvråderett no
    visumplikt for Grytefolket når de prøver seg ut i Gokk

4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    16.087
    Sted
    Interiore Simplicitate

Så hvor mange passkontorer trenger vi for å dekke hele landet? Det er en noget oppsiktsvekkende påstand at "antall utskrevne pass er uinteressant".

Jeg forstår heller ikke at mennesker som har råd til og er i stand til å reise utenlands tar sin død av å reise en time eller to for å få utstedt pass hvert 10. år.

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    7.442
    Sted
    Market Snodsbury
    Selvsagt, - og som normalt... allt som ikke angår deg direkte er jo idiotisk... helt som normalt...
    Problemet, om vi ser litt abstrakt på det, og det er det eg trur @weld77 prøver på, er at universelle insentivordningar som dette (distriktstiltak, lønns- og arbeidsvilkår for sjukepleiarar og lærarar mm) er veldig ineffektive når det gjeld å få folk til å velja annleis.

Dei er positive for dei som allereie har bestemt seg, men det er så få der dette er det som tippar vekta at kostnaden for den positive effekten som er argumentasjonen, vert frykteleg høg pr snute.

Elles trur eg eigentleg meir på billig ferje enn gratis ferje som stabil ordning.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.208
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Så hvor mange passkontorer trenger vi for å dekke hele landet? Det er en noget oppsiktsvekkende påstand at "antall utskrevne pass er uinteressant".

Jeg forstår heller ikke at mennesker som har råd til og er i stand til å reise utenlands tar sin død av å reise en time eller to for å få utstedt pass hvert 10. år.
    Det er meget man ikke forstår, dersom det innbefatter å faktisk se fra de som rammes sin side.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.208
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Elles trur eg eigentleg meir på billig ferje enn gratis ferje som stabil ordning.
    Dersom det er noe alle skal nyte godt av, men poenget er jo at den lokale befolkning og lokalt næringsliv bør slippe den ekstrautgiften. Vi andre får betale, de få gangene vi tar ferge. Og Ap skrøt jo av gratis ferge for bare få uker siden.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn