Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

  • Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.252
    Antall liker
    9.484
    Torget vurderinger
    2
    En historie fra da jeg fikk søknadspapirer tilbake etter et intervju .
    Intervjueren som var av Sjefsingeniørene i selskapet hadde brukt baksiden av en av mine attester til å notere karakteristikker av meg og en annen kandidat.
    Ganske interessant å få lese hvilket inntrykk man har gitt og hvordan det man har sagt på intervju ble tolket. Jeg fikk avslag, men tilfeldigheter gjorde hadde jeg 2 intervju i samme dag i samme selskap og Sjefsing nr2 ansatte meg på flekken.
    Ganske morsomt å se trynet på Sjefsing, Nr 1 da han i litt senere traff
    « fagidioten» han ikke ville ansette på kontoret sitt. Og etterhvert har jeg gått forbi ham i gradene…
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.252
    Antall liker
    9.484
    Torget vurderinger
    2
    Vanviddet har nådd Norge også,
    Egne kvoter for samiske studenter, de er da norske og får stille i køen som alle andre..

    HvA blir det neste , kvotering av antall homofile fotballspillere på herrelag ? oldefar var tater jeg vil også ha en kvote:cry:
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.539
    Antall liker
    7.860
    Torget vurderinger
    0
    Etter å ha hatt to avkom gjennom videregående, og forsåvidt undervist selv ( teknisk fag), så er jeg rimelig sikker på at nivået ut fra allmenfag i dag er nokså mye lavere enn for 50 år siden... Det er tildels store forskjeller på det gamle gymnaset og dagens videregående. særlig hva angår realfag.....
    På mange måter har man en følelse av at både kunnskapsnivå og forventninger er lavere i dag.

    Sikkert flere som har sett denne påstanden, artig men dessverre er det litt for mye sannhet i den.

    "For 50 år siden sto det i en bils instruksjonsbok hvordan man skulle justere ventiler og kamvinkel.
    I dag står det en advarsel om at man ikke må drikke vesken i batteriet!"
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.539
    Antall liker
    7.860
    Torget vurderinger
    0
    Vanviddet har nådd Norge også,
    Egne kvoter for samiske studenter, de er da norske og får stille i køen som alle andre..

    HvA blir det neste , kvotering av antall homofile fotballspillere på herrelag ? oldefar var tater jeg vil også ha en kvote:cry:
    Samisk kvote har eksistert i mange år allerede. En forutsettning er at du snakker ( og behersker samisk språk )

    En perifer bekjent sa til sine unger: "Gi nå fan i den der lekselesinga, du kommer inn på samisk kvote uansett!"
    Han tok feil for avkommet kom ikke inn. Hadde alt for dårlige samiskkunnskaper.
     

    lurvis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2015
    Innlegg
    2.769
    Antall liker
    5.289
    Sted
    Totenvika
    Torget vurderinger
    0
    Før jeg legger meg! Kan dere som frekventerer her stå på ei linje og dokumentere hva dere kan på en praktisk måte før jeg ansetter dere, eller er det bare i teorien? Kan dere arbeide en hel dag uten avbrytelser fra pliktene ? Eller er det stor selvinnsikt og et gedigent overblikk over egen jobbsituasjon man bevitner? Hilsen arbeidsmann!
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.539
    Antall liker
    7.860
    Torget vurderinger
    0
    Før jeg legger meg! Kan dere som frekventerer her stå på ei linje og dokumentere hva dere kan på en praktisk måte før jeg ansetter dere, eller er det bare i teorien? Kan dere arbeide en hel dag uten avbrytelser fra pliktene ? Eller er det stor selvinnsikt og et gedigent overblikk over egen jobbsituasjon man bevitner? Hilsen arbeidsmann!
    Det er vel helt avhengig av at det du vil ha utført er innafor fagkompetansen hos den enkelte.

    Så hva er arbeidet som skal utføres? Fortell meg det så skal du få svar.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.637
    Antall liker
    10.189
    På mange måter har man en følelse av at både kunnskapsnivå og forventninger er lavere i dag.

    Sikkert flere som har sett denne påstanden, artig men dessverre er det litt for mye sannhet i den.

    "For 50 år siden sto det i en bils instruksjonsbok hvordan man skulle justere ventiler og kamvinkel.
    I dag står det en advarsel om at man ikke må drikke vesken i batteriet!"
    Du kan uansett ikke justere kamvinkel på en bil uten stifter, og det er maaaange år siden biler ble levert med noe så gammeldags. Dessuten er batteriene lukket på nye biler, så du får uansett ikke sugerør ned i dem.
    Så ikke bare faller kunnskapsnivået hos de unge, men også de gamle sliter med å følge med i tiden! ;)
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.514
    Antall liker
    9.278
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    På mange måter har man en følelse av at både kunnskapsnivå og forventninger er lavere i dag.

    Sikkert flere som har sett denne påstanden, artig men dessverre er det litt for mye sannhet i den.

    "For 50 år siden sto det i en bils instruksjonsbok hvordan man skulle justere ventiler og kamvinkel.
    I dag står det en advarsel om at man ikke må drikke vesken i batteriet!"
    Her lukter det grått hår og rullator lang vei:ROFLMAO:
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Du kan uansett ikke justere kamvinkel på en bil uten stifter, og det er maaaange år siden biler ble levert med noe så gammeldags. Dessuten er batteriene lukket på nye biler, så du får uansett ikke sugerør ned i dem.
    Så ikke bare faller kunnskapsnivået hos de unge, men også de gamle sliter med å følge med i tiden! ;)
    For å ta et annet eksempelt er det mange i dag som ikke klarer å skifte f.eks. olje og filter på bilen sin, av de som fortsatt har fossilbiler. Eller skiver og bremseklosser. Hvor mange har f.eks. renovert bremsekaliperne sine selv, istedenfor å bare la verkstedet fortelle dem at "de må byttes"?

    Bare sier det. ;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: OMF

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.637
    Antall liker
    10.189
    For å ta et annet eksempelt er det mange i dag som ikke klarer å skifte f.eks. olje og filter på bilen sin, av de som fortsatt har fossilbiler. Eller skiver og bremseklosser. Hvor mange har f.eks. renovert bremsekaliperne sine selv, istedenfor å bare la verkstedet fortelle dem at "de må byttes"?

    Bare sier det. ;)
    Helt ærlig så er jeg usikker på svaret. Selv har jeg levd av å skru i mange år, helt inntil en dag jeg fant ut at nok er nok. Så det eneste jeg skrur nå, er årlig service på en innenbords båtmotor....
    Men da jeg var i den ungdommelige skruperiode, var det kun et lite mindretall som rent faktisk skrudde den gangen, også. Kanskje er dette mindretallet enda mindre nå, men jeg kjenner faktisk til noen unge som er kjempegode på bil og mekking. Og mine egne unger er ca. middels flinke til å fikse mekaniske dingser som ryker, så helt håpløst er det ikke. Datteren min bor i Asia, og i det landet hun bor, er det nærmest uhørt at folk fikser ting sjøl, spesielt om man er kvinne i tillegg. Så det blir noen hevede øyenbryn når hun fikser cisterna på dass, og bytter vannkran sjøl.

    Ellers er det min oppfatning at bremseskiver har falt i stålkvalitet, nå ruster nærmest nye skiver såpass at de må byttes rett som det er. Og for elbilenes del, er det jo nærmest håpløst, ettersom de (skivene) knapt benyttes. Jeg har et fast punkt der jeg bevisst bremser som faen fra motoveifart til 20 km/t hver gang jeg kjører av E18, bare for å prøve og holde skivene i live. Jeg stemmer for innførsel av rustfri eventuelt karbon-skiver.
    Men dette er et sidespor i tråden, beklager.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.932
    Antall liker
    11.342
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Generelt er det vel heller sånn at "vanlige folk" nå stort sett har såpass god råd at det er mer behagelig å sette bort alle slags jobber mens man selv ser på TV-serier....
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Helt ærlig så er jeg usikker på svaret. Selv har jeg levd av å skru i mange år, helt inntil en dag jeg fant ut at nok er nok. Så det eneste jeg skrur nå, er årlig service på en innenbords båtmotor....
    Men da jeg var i den ungdommelige skruperiode, var det kun et lite mindretall som rent faktisk skrudde den gangen, også. Kanskje er dette mindretallet enda mindre nå, men jeg kjenner faktisk til noen unge som er kjempegode på bil og mekking. Og mine egne unger er ca. middels flinke til å fikse mekaniske dingser som ryker, så helt håpløst er det ikke. Datteren min bor i Asia, og i det landet hun bor, er det nærmest uhørt at folk fikser ting sjøl, spesielt om man er kvinne i tillegg. Så det blir noen hevede øyenbryn når hun fikser cisterna på dass, og bytter vannkran sjøl.

    Ellers er det min oppfatning at bremseskiver har falt i stålkvalitet, nå ruster nærmest nye skiver såpass at de må byttes rett som det er. Og for elbilenes del, er det jo nærmest håpløst, ettersom de (skivene) knapt benyttes. Jeg har et fast punkt der jeg bevisst bremser som faen fra motoveifart til 20 km/t hver gang jeg kjører av E18, bare for å prøve og holde skivene i live. Jeg stemmer for innførsel av rustfri eventuelt karbon-skiver.
    Men dette er et sidespor i tråden, beklager.

    Helt ærlig er jeg litt usikker selv også, bare merker at mange jeg snakker med ikke gjør ting på bilene sine selv, men bare setter dem på verksted. Det finnes selvsagt unntak også. Og hadde jeg ikke hatt en bekjent bilmekanikernabo som hele tiden pushet meg og hjalp meg til å fikse min egen bil når det var noe, så hadde jeg trolig vært en av dem selv også. Det begynte med småting som bremser og styrestag o.l., og til slutt hadde han fått meg så langt utpå at vi skiftet hele motorblokka på en bil jeg hadde som brukte for mye olje i garasjen hjemme... ;P Skiftet til stivere clutch og lettere svinghjul i samme slengen, i tilfelle jeg skulle turbokonvertere den senere, som selvsagt aldri ble noe av. :D

    Angående bremseskiver er jeg enig med deg. Jeg har tidligere kjøpt de mellomdyre og billigste bremseskivene og klossene, men sist jeg skiftet kjøpte jeg de dyreste hos Thansen fra Bosch og de er tilsynelatende mye mer holdbare, og fortsatt like blanke og fine et halv år etter. De andre pleide å bli stygge nesten med en gang syns jeg.

    Rustfrie skiver hadde sikkert vært fint, men de hadde kanskje blitt veldig tunge? Og helt sikkert veldig dyre. :D
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.637
    Antall liker
    10.189
    Helt ærlig er jeg litt usikker selv også, bare merker at mange jeg snakker med ikke gjør ting på bilene sine selv, men bare setter dem på verksted.
    Jeg er selv en av dem. Jeg kan gjøre det sjøl, men jeg orker faktisk ikke en gang tanken. Så noe har gått galt i Norge. Eller så har noe blitt helt, helt riktig. ;)
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.077
    Antall liker
    2.535
    Jeg bruker heller en ettermiddag med familien enn med bilen. Det er nok av andre tidstyver. Setter også oppvasken min i maskinen istedenfor å vaske den manuelt som i gamledager.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Jeg er selv en av dem. Jeg kan gjøre det sjøl, men jeg orker faktisk ikke en gang tanken. Så noe har gått galt i Norge. Eller så har noe blitt helt, helt riktig. ;)
    Jeg syns verksted er for dyrt, så bruker det bare hvis jeg må og det er noe jeg ikke vet hvordan man gjør selv. Hvis du ikke trenger å gjøre det, så har vel noe gått bra for deg iallfall. ;)
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.637
    Antall liker
    10.189
    Han har jo en viss underholdningsverdi. Jeg tar meg selv i å undres over når man trekker en linje i sanda og gir noen diagnosen Schizofreni, og når vi trekker på skuldrene og sier "greit nok". At denne fyren er sprø som en nyåpnet pose Sørlandschips kan en hver se uten videre fundering.
    Og Verret blir dessuten aldri kongelig, så det hjelper ingenting å bytte styreform i dette landet av slike årsaker.
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.077
    Antall liker
    2.535
    Vi har fortsatt et kongebarn som er like sprø og drar slikt i hus, med en valgordning kan man kvitte seg med slikt rask.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.276
    Antall liker
    9.122
    Nå er vel historiebøkene fulle av gærninger i alle kongehus til alle tider så det er jo ikke noe nytt. Synes også at det har en viss underholdningsverdi. Noe skal vi jo skrive om.

    Det sagt så synes jeg at det er en smule rart at folk skal bli født til slike posisjoner som de kongelige blir i et moderne samfunn i 2022.
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.077
    Antall liker
    2.535
    Dette er langt forbi underholdningsverdi, dette er en kvakksalver som profiterer på kongehuset. Kongen burde sendt kvinnemennesket på institusjon for lenge siden.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.637
    Antall liker
    10.189
    Dette er langt forbi underholdningsverdi, dette er en kvakksalver som profiterer på kongehuset. Kongen burde sendt kvinnemennesket på institusjon for lenge siden.
    Å leve isolert fra virkeligheten et helt liv, kan fort føre til vrangforestillinger. Om noe, så skulle kongebarna tildeles erstatning for en ødelagt barndom, for mangel på demokratiske og menneskelige rettigheter.
    Å holde seg med et kongehus er nærmest en skam i et hvert sivilisert samfunn.
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.077
    Antall liker
    2.535
    Enig, men det er lov å benytte helsetjenester når barna begynner å snakke med hester i tenårene, når vi først har et kongehus. Det her er jo dårlige foreldre på toppen.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.932
    Antall liker
    11.342
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    For ordens syld.....Juridisk sett er Märtha-Lois fortsatt datter av Kongen, men hun har forlengst frasagt seg prinsessetittel og tilhørende krav og forpliktelser...
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.077
    Antall liker
    2.535
    Jada og Harry har meldt seg ut av den britiske, men skaden har for lengst skjedd.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.276
    Antall liker
    9.122
    For ordens syld.....Juridisk sett er Märtha-Lois fortsatt datter av Kongen, men hun har forlengst frasagt seg prinsessetittel og tilhørende krav og forpliktelser...
    Hun er uansett no. 4 i arvefølgen til den norske tronen. Og hun er fortsatt prinsesse men ikke Hennes Kongelige Høyhet, det sa hun fra seg da hun skulle drive bisniss.
     
    Sist redigert:

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    764
    Antall liker
    453
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8

    Hva er det jeg ikke skjønner her?
    Om jeg drikker noen øl, setter meg i bilen og startet motoren for å få igang anlegget vil jeg automatisk miste lappen for fyllekjøring. Om bilen på noe tidspunkt står i gir eller håndbrekket er av er uvesentlig.

    At kvinnemennesket klarer å kjøre elsparkesykkel i gangfart med nesten 1 i promille er imponerende. Men hu har uansett brutt loven. At skadepotensialet er lavt kan diskuteres.

    Får se hva retten ender opp med til slutt
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.077
    Antall liker
    2.535
    Spørsmålet er om hun midlertidig skal miste førerkortet til saken er avgjort i retten, hun ender nok opp med å miste førerkortet når saken blir behandlet.
     

    lurvis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2015
    Innlegg
    2.769
    Antall liker
    5.289
    Sted
    Totenvika
    Torget vurderinger
    0
    Det er vel helt avhengig av at det du vil ha utført er innafor fagkompetansen hos den enkelte.

    Så hva er arbeidet som skal utføres? Fortell meg det så skal du få svar.
    Ja, jo du skjønner? Jeg skulle transportert noen av de mest ivrige skribentene i sentralens off-topic tråder til et vervekontor i Ukraina, de sitter jo hele arbeidsdagen sin og poster innlegg over hele fjøla, og legger ikke to pinner i et kors for arbeidgiverene sine uka lang. For å være snill, så ryktes det at Slangeøya nå trenger noen teoretisk anlagte nordmenn med stor tastaturselvtillitt til cybertjeneste der.
    Håper på positivt svar!
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.643
    Antall liker
    15.726
    Torget vurderinger
    2

    Hva er det jeg ikke skjønner her?
    Om jeg drikker noen øl, setter meg i bilen og startet motoren for å få igang anlegget vil jeg automatisk miste lappen for fyllekjøring. Om bilen på noe tidspunkt står i gir eller håndbrekket er av er uvesentlig.

    At kvinnemennesket klarer å kjøre elsparkesykkel i gangfart med nesten 1 i promille er imponerende. Men hu har uansett brutt loven. At skadepotensialet er lavt kan diskuteres.

    Får se hva retten ender opp med til slutt
    Hun har engasjert Elden i håp om å klare å beholde lappen, som Politiet ønsket å inndra midlertidig. Siden hun reiser sak får hun beholde den til saken er prøvet i retten. Politiet vil reise tiltale for ruspåvirket kjøring.

    En utleie elsparkesykkel akselerer kjapt til 6,6 meter i sekundet, veier 36 kilo og er det siste du ønsker å få inn i leggen på et fortau, når en full person kjører slalåm der.
    Hun mister nok førerkortet. Morsom kommentar på artikkelen i Nettavisen: har du råd til Elden, har du råd til Taxi.
     
    Sist redigert:

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.539
    Antall liker
    7.860
    Torget vurderinger
    0
    Ja, jo du skjønner? Jeg skulle transportert noen av de mest ivrige skribentene i sentralens off-topic tråder til et vervekontor i Ukraina, de sitter jo hele arbeidsdagen sin og poster innlegg over hele fjøla, og legger ikke to pinner i et kors for arbeidgiverene sine uka lang. For å være snill, så ryktes det at Slangeøya nå trenger noen teoretisk anlagte nordmenn med stor tastaturselvtillitt til cybertjeneste der.
    Håper på positivt svar!

    Dessverre kan jeg ikke hjelpe deg med å besette Slangeøya. Jeg har allerede ( rett etter krigsutbruddet ) vært i kontakt med Ukrainas ambassadør i Norge, men han sa at de "takket for interessen", men at jeg dessverre var for gammel, hadde for dårlig helse og ikke hadde de språkkunskaper de ønsket ( på det tidspunktet ). Dog hadde han noen andre oppgaver han gjerne så at jeg forsøkt å løse, og det driver jeg nå med.

    Men jeg har førerkort for både lastebil og buss, så om du behøver noen til å kjøre dine "frivilige" dit ned så bare gi beskjed! :giggle:
     

    Elmer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Innlegg
    1.944
    Antall liker
    2.193

    Norge nok en gang kåret til verdens verste land
    Knebling, færre parkeringsplasser i sentrum, bompenger, ventetid på cabincruiser over 50 fot, to vin mindre i taxfree og buss for tog har ført Norge helt ned til en 186.-plass på FNs levekårsundersøkelse.
    Norge toppet FNs levekårsundersøkelse ni år på rad, men så la FN om måten de innhenter data fra verdens land på:
    – Vi begynte å følge med i kommentarfelt i nettaviser og på Facebook. Vi mener det gir et mer realistisk bilde av hvordan det faktisk er å leve i et land. Og hver eneste dag skriver tusenvis av dere at Norge er verdens verste land, sier FNs generalsekretær António Guterres.
    Generalsekretæren sier han har forståelse for nordmenns fortvilelse.
    – Det ble felt flere tårer i FN-bygningen da vi fikk vite at dere nå bare kan kjøpe én liter sprit, fire flasker vin og seks øl på taxfree, sier Gueterres.
    Selv ble FNs generalsekretær mest satt ut av at man i Norge kan få parkeringsbot selv om man bare skal et lite ærend på butikken.
    – Når man så leser at det kanskje ikke nytter å klage, og at man i et siste desperat forsøk må stå frem i lokalavisen for å vinne frem… Det gjør et enormt inntrykk på meg.
    De FN-ansatte ble også forferdet over å lese norske vitnesbyrd om at det ofte er dårlig service når man skal klage på den nye 90″ TV-en, at beinplassen på økonomiklasse er en vits og at stadig flere gater i byene blir enveiskjørte.
    Generalsekretæren sier at tilstandene i Norge er noe han kommer til å fortelle om på sine mange reiser rundt om til konfliktområder i hele verden.
    – Det er slike historier som gir håp i tilværelsen for befolkningen i Syria og på Gaza-stripen, sier Gueterres.
    – Fordi det finnes folk som har det verre?
    – Ja, og at verdens elendighet tross alt er noenlunde likt fordelt.

    Fra: Vredens Gnag

    Dr.E
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.139
    Antall liker
    7.770
    Sted
    Oslo
    I Bergen sitter en kinesisk tvilling gravid jente og hennes norske ektemann.
    Hennes visum er utgått og UDI sier hun må tilbake til Kina for å søke på nytt.
    Pga Korona har det vært umulig, og høygravid ikke tilrådelig.
    Søker hun fra Norge får hun avslag ifølge UDI.
    I tillegg må hun betale for fødselen når hun føder 2 norske statsborgere.
    Står det oppslag i alle offentlige etater:
    SUNN FORNUFT MÅ IKKE FØLGES???

    Saken står på sidene til tv2 idag.
     
    Sist redigert:

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.857
    Antall liker
    8.853
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Litt nysgjerrig på hvordan dere tenker reglene skulle vært?

    Skal vi dekke gratis helsehjelp til alle som banker på døren til et norsk sykehus?
    Skal alle som blir gift med en nordmann automatisk få norsk statsborgerskap?
    Skal alle som skal få barn med en norsk statsborger automatisk få statsborgerskap? Skal det i så fall innvilges ved påvist graviditet, eller må barnet fødes først?

    Som vanlig stilles det ingen kritiske spørsmål i artikkelen.
    De var gravide i fjor, og på god vei igjen nå. Altså har de planlagt/prøvd å få barn i god tid.
    Visum har en utløpsdato og i informasjonen fra UDI så står det tydelige hvilken rettigheter man har og at man må søke i god tid om forlengelse.
    Jeg er ikke kjent med at det har vært reiseproblematikk i Kina siden i fjor høst.

    Jeg tenker det er en naturlig ting å sjekke - om man har lovlig opphold i landet man er før man velger å bli gravid der.
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.077
    Antall liker
    2.535
    Det er vel bare å ta de 2 ukene i karantene og få det gjort, det kan vel ikke være noen kjempestor sak
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.139
    Antall liker
    7.770
    Sted
    Oslo
    Litt nysgjerrig på hvordan dere tenker reglene skulle vært?

    Skal vi dekke gratis helsehjelp til alle som banker på døren til et norsk sykehus?
    Skal alle som blir gift med en nordmann automatisk få norsk statsborgerskap?
    Skal alle som skal få barn med en norsk statsborger automatisk få statsborgerskap? Skal det i så fall innvilges ved påvist graviditet, eller må barnet fødes først?

    Som vanlig stilles det ingen kritiske spørsmål i artikkelen.
    De var gravide i fjor, og på god vei igjen nå. Altså har de planlagt/prøvd å få barn i god tid.
    Visum har en utløpsdato og i informasjonen fra UDI så står det tydelige hvilken rettigheter man har og at man må søke i god tid om forlengelse.
    Jeg er ikke kjent med at det har vært reiseproblematikk i Kina siden i fjor høst.

    Jeg tenker det er en naturlig ting å sjekke - om man har lovlig opphold i landet man er før man velger å bli gravid der.
    Men om det var omvendt, slik at mor var norsk og far utenlandsk da ville alt vært i orden.
    Her bør likestillings ombudet på banen.
    Dette virker jo som kjønnsdiskriminering mot menn/fedre.
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.077
    Antall liker
    2.535
    hehe, likestillingsombudet må på banen for å likestille norske og ikke norske statsborgere? hehehhehehehhehe
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.139
    Antall liker
    7.770
    Sted
    Oslo
    hehe, likestillingsombudet må på banen for å likestille norske og ikke norske statsborgere? hehehhehehehhehe
    Du må visst ha det inn med teskje!
    Det er snakk om å likestille norske fedre og mødre, uansett hvor den andre forelder kommer fra!
    Om du får barn med Mei fra Canton skal dere ut med 200 K
    Om Synnøve Solbakken får barn med Kunta Kinte så dekkes det.
    Går bare ut fra måten du ordlegger deg på at du er hankjønn....
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn