https://www.nettavisen.no/nyheter/oslo-er-like-ratten-som-trondheim/3423829334.htmlSist uke kom boken «Råtne Trondheim» som beskriver vanstyre og korrupsjonslignende tilstander i Midt-Norges hovedstad. Det står neppe noe bedre til i Oslo.
|
https://www.nettavisen.no/nyheter/oslo-er-like-ratten-som-trondheim/3423829334.htmlSist uke kom boken «Råtne Trondheim» som beskriver vanstyre og korrupsjonslignende tilstander i Midt-Norges hovedstad. Det står neppe noe bedre til i Oslo.
Husker en sak fra Stockholm for en mannsalder siden. Byen hadde fått blått styre og parkeingen ble privatisert. Avgiftene gikk opp og klager ble stort sett møtt med en kald skulder.Når en kommune gjør noe bra for innbyggere,beboer og ansatte og arbeidtaker generelt,så vil Høyre liberalistenen torpedere det på prinipielt grunnlag Slutt med idiotien kjære Duste-Høyre så kanskje får der min stemme igjen, en gang..
https://www.nrk.no/hordaland/pinky-...-ved-seks-ulike-sykehjem-pa-ett-ar-1.14659726
Nå er det ikke det han sier i artikkelen du linker til:Når en kommune gjør noe bra for innbyggere,beboer og ansatte og arbeidtaker generelt,så vil Høyre liberalistenen torpedere det på prinipielt grunnlag Slutt med idiotien kjære Duste-Høyre så kanskje får der min stemme igjen, en gang..
https://www.nrk.no/hordaland/pinky-...-ved-seks-ulike-sykehjem-pa-ett-ar-1.14659726
Det er ikke å «torpedere det» på ideologisk grunnlag, men å stille det pragmatiske spørsmålet «funker det?» Jeg ser ingen ideologiske eller prinsipielle grunner til å gå imot dette. Man kan likevel spørre om hvor mye det koster og hvilke resultater det gir. Et intervju med en fornøyd ansatt er et litt tynt grunnlag.Hove vil ikke garantere for at tiltaket kommer til å fortsette, hvis Høyre vinner valget til høsten.
– Vi må først og fremst se hvilke resultater byrådet viser til.
Når man ser på Olsø-saken og at denne ble henlagt på grunn av bevisets stilling, så skjønner man hvor mye makt de politiske lederne har. Her burde det vært mer enn nok bevis for å reise en tiltale, dersom politiets ledelse ville hatt en tiltale.https://www.nettavisen.no/nyheter/oslo-er-like-ratten-som-trondheim/3423829334.htmlSist uke kom boken «Råtne Trondheim» som beskriver vanstyre og korrupsjonslignende tilstander i Midt-Norges hovedstad. Det står neppe noe bedre til i Oslo.
Det kan også være nyttig å ha en regjeringserklæring, typ Granavolderklæringen, der partiene er blitt enige om hvordan og hvorfor de skal samarbeide. Frp - for eksempel - sa ja til Granavoldplattformen og sa dermed at de skulle støtte regjeringsprosjektet, med utgangspunkt i denne.Det er faktisk sant.
Det er derfor man har prinsipprogram og partihåndbok. I den politiske hverdagen rekker man ikke å ta stilling til alle spørsmål fra scratch, så man støtter seg på at folk man stoler på har satt seg inn i spørsmålene og tenkt gjennom saken. Det er forskjellen på et etablert parti og nybegynnere som bompengepartiet, hvor standpunktene i forskjellige saker spriker i alle retninger.
Ja arkeologi er et viktig redskap for de nye fremadstormede aktivistene.En artikkel fra 2010 der altså...
Her er det tilstrekkelig at FrP forsøker å løpe fra sin egen politikk og sine egne seire. Det skulle legges asfalt overalt, men FrP hadde ikke regnet med å få et populistopprør mot seg når regningen kom på bordet. Så tok panikken dem. Som de sanne populister de er har de nå alltid vært mot de gjennomslagene de kalte en stor seier i går. Alltid, og nå stiller de ultimatum. Enhver påstand om noe annet er FAKE NEWS, må vite.Det kan også være nyttig å ha en regjeringserklæring, typ Granavolderklæringen, der partiene er blitt enige om hvordan og hvorfor de skal samarbeide. Frp - for eksempel - sa ja til Granavoldplattformen og sa dermed at de skulle støtte regjeringsprosjektet, med utgangspunkt i denne.
Nå forsøker de å løpe fra hva de sa ja til.
Selvsagt handler dette om noe helt umulig. Du kan ikke bygge en regjering på et parti som er klimaforskningsfornektere og et Venstre som står for det motsatte.
Helt enig, det er egentlig ganske uforståelig at hun har latt det gå så langt som til nesten en krise. Hun imponerer ikke akkurat her.Jeg skjønner ikke hvorfor erna gidder å gå inn i forhandlinger engang, er det ikke bare å si "niks, vi har en fersk erklæring fra januar, deal with it"?
Helt enig, det er egentlig ganske uforståelig at hun har latt det gå så langt som til nesten en krise. Hun imponerer ikke akkurat her.Jeg skjønner ikke hvorfor erna gidder å gå inn i forhandlinger engang, er det ikke bare å si "niks, vi har en fersk erklæring fra januar, deal with it"?
Høyre sine velgere hater også bompenger.Jeg skjønner ikke hvorfor erna gidder å gå inn i forhandlinger engang, er det ikke bare å si "niks, vi har en fersk erklæring fra januar, deal with it"?
Når man ser at politikken man fører er feil, er det bra å snu. I stedet for å klamre seg til noe gammelt drit bare fordi det er vedtatt.Ja du mener de skal endre nasjonal politikk og nylig inngåtte avtaler fordi skarve 9000 protesterer i Bergen?
Det må jo føres en helhetlig politikk. Høyre har aldri lagt skjul på at økt veibygging skal finansieres med en viss % bompenger. Alternativet er f.eks. å overopphete norsk økonomi med større megnder oljepenger, noe Høyre også er motstander av (men det er ikke FrP).Bompengeopprøret har hittil slått hardest ned i Bergen, men det er sikkert ikke så stor forskjell på disse velgerne og andre steder i landet. Høyres velgere liker ikke skatter og avgifter. Dette har de felles med Frps velgere.
Forsåvidt et godt poeng. I byer benyttes bompenger ikke nødvendigvis for finansiering av veier, mer som trafikkregulerings- og samferdselstiltak. Man bygger like gjerne trikkeskinner og sykkelbane for pengene, samt forsøker å endre biltrafikkmønsteret med rushtidsavgifter o.l. Om vi aksepterer at byer har behov for både trafikkregulering og samferdselsplanlegging, hvordan kan vi ellers velge å gjøre dette? Med gebyrer for ferdsel i byene, har vi i det minste et reguleringsverktøy, det ville antakelig ikke vært videre populært å innføre nummerstyrt adgang, heller. (alle nummerskilter som slutter på 1, 3 og 5 får kjøre mandag og torsdag...osv)At bompenger brukes til veibygging (er vel ikke problemet her, det er vel alt det andre de etterhvert skal brukes til.
Dette med at å overopphete økonomien med oljepenger er det eneste alternativet til å finansiere alt mulig ved å kreve inn ubegrensede mengder bompenger, tror jeg ikke Høyres velgere er enige i.
Nå er det jo ikke slik at bompenger er den ENESTE avgiften knyttet til bil og drivstoff. Noen vil si at de er ettertrykkelig beskattet fra før.Det koster å kjøre kollektivt også, uten at noen hevder dette er å rane passasjerene. Men det ser ut til at en del mennesker føler det som et utidig inngrep i privatlivet og friheten, å pålegge kostnader på bevegelse med egen bil.
Man trenger vel ikke å være så veldig intelektuell for å skjønne at enkelte synes bompenger er dyrt.Det koster å kjøre kollektivt også, uten at noen hevder dette er å rane passasjerene. Men det ser ut til at en del mennesker føler det som et utidig inngrep i privatlivet og friheten, å pålegge kostnader på bevegelse med egen bil. Kan intellektuelt forstå det, men mener samtidig at det er mange viktige drivere for å regulere ferdselen. Miljø er en av dem, men det finnes fler.