Hva har du lært i dag?

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
oddgeir skrev:
Komponenten skrev:
Hva venter du på da... snøen...? ;D ;D
Nå må du ikke være nesevis kjære.

Jeg venter på sommeren naturligvis. 8)
Å...så liksom ut som du hadde den... Vel, den kommer IKKE i morgen ( i dag mener jeg)... ;)

Jeg har også lært mye om hvordan dataprogram ikke virker Arve. Mye å lære når det kommer til omveier til målet der ja..

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Kabeldragern skrev:
Jeg har lært å gjøre klar til reving FØR vinden øker... :eek:
Kan bare slutte meg til den. Greit å ha det klart når man har hende fulle.

Skip o'hoi. :D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
oddgeir skrev:
Komponenten skrev:
Hva venter du på da... snøen...? ;D ;D
Nå må du ikke være nesevis kjære.

Jeg venter på sommeren naturligvis. 8)
Kompo kjære, jeg venter IKKE på sneen, den har kommet i rikt monn. 25-30 cm ! :p :'( :'( :'( :'(

Heldig du Oddgeir venter på sommer og ny båt. Jeg venter på morgendagen og da må jeg måke trappa, parkeringsplassen og innkjørselen. Det er minus 2 ute så det ligger nok helt til morgen tidlig ja. :(

GLOBAL OPPVARMING, HVOR ER DU ??

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Jeg skal fyre opp bilbeistet i morgen og kjøre ens ærend til Stømstad og tilbake, for på den måten og gi mitt bidrag til den gobale oppvarmingen. Jeg tenker at jeg tar med litt nyslaktet regnskog tilbake også.
Vi tenker på deg Spiralis, ingenting skal være uprøvd. ;D

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
i enkelte deler av landet er rakfisk og rømmegrøt den ultimate kombinasjon.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
oddgeir skrev:
Jeg skal fyre opp bilbeistet i morgen og kjøre ens ærend til Stømstad og tilbake, for på den måten og gi mitt bidrag til den gobale oppvarmingen. Jeg tenker at jeg tar med litt nyslaktet regnskog tilbake også.
Vi tenker på deg Spiralis, ingenting skal være uprøvd. ;D
takker og bukker. :D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jeg har lært i dag (vel strengt tatt i går…) av nrk at det er ikke Norges nasjonaldag, det er Oslos nasjonaldag.

Hvert eneste bidige år serveres vi kilometer på kilometer med barnetog fra Oslo, vi kan vel skolene i Oslo på rams nå alle som en, men kom igjen når de skal vise bittelitt fra andre byer, da drar de ut på elven i en båt, eller intervjuer en teatersjef eller noe annet ræl, før de skynder seg tilbake til Oslo med nye 20 minutter med stiv vinking, stive smil og atter kilometer på kilometer med barnetog.

Vi vil se buekorps, det er det vi vil se, fordelingen av sendetid er bare helt horribel, tror vi får ta opp igjen planene om egen stat på Vestlandet, sånn kan vi bare ikke ha det lenger… :mad: :mad: :mad:

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Skal ikke motsi deg. ;) Men det der med buekorps, det skjønner jeg bare ikke ? ??? Må man være født i Bergen for å fatte det der ?

Pittar

Hi-Fi interessert
Ble medlem
06.03.2006
Antall liker
45
Torget vurderinger
6
nå begynner det å ligne grisen, en egen buekorpskanal på NRK !

ref. gammel vits: jeg traff to jenter på byen i går, den ene lignet ikke grisen, men det gjorde den andre !

Pittar

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Spiralis skrev:
Skal ikke motsi deg. ;) Men det der med buekorps, det skjønner jeg bare ikke ? ??? Må man være født i Bergen for å fatte det der ?
Det e trommingen kjære deg, det finnes ikkje nokke tøffere

Ikke all verden å finne på nettet da...

[video]5HR6GK7CrtU[/video]

[video]iFI-UYmp7FY[/video]

[video]fic-hi9eXK0[/video]

Stå ved siden av et buekorps når det passerer så kjenner du det inn i margen...

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
I dag har jeg fått oppfrisket kunnskapen om at unger kan spørre om mye det er vanskelig å svare på.

Noen av dagens spørsmål:
- Hvorfor blir ting mørkere når de blir våte?
- Hvorfor blir hvite klær gjennomsiktige når de blir våte?
- Er svart og hvitt farger?
- Hvorfor heter det rumpedaske?

Det siste kunne jeg svare på, hun tenkte på rumpetaske.. ;D

G

Gjestemedlem

Gjest
Komponenten skrev:
Noen av dagens spørsmål:
Fordi det hadde vært drepende kjedelig med wet T-shirt konkuranser hvis det ikke var slik.

Nei det er en politisk filosofi ofte påtruffet litt ute på høyresiden der 'fargerikt' er et nidord.

Ikke finn deg i slikt Kompo. Ta igjen!

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.683
Torget vurderinger
12
I dag har jeg lært på nytt at trening er mye morsommere når man er to eller flere.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Gjestemedlem skrev:
Komponenten skrev:
Noen av dagens spørsmål:
Fordi det hadde vært drepende kjedelig med wet T-shirt konkuranser hvis det ikke var slik.

Nei det er en politisk filosofi ofte påtruffet litt ute på høyresiden der 'fargerikt' er et nidord.

Ikke finn deg i slikt Kompo. Ta igjen!
Hm... du kunne ikke svarene du heller nei... ;D

Ellers har jeg noe sjokkert i dag lært at ungene ikke har ervervet seg den nødvendige respekten for originalemballasje. :eek:

Kom inn og oppdaget twin towers i stuen. De beveget seg og lo, det var to høyttaleresker som ungene hadde laget hull i til øyne og tredd nedover seg...

Det skal bli andre boller når papen kjem heim... sånn går det når man ikke passer på eskene sine,
For å sitere Fru Gorgon:

"Sånn, ja. Dere kan komme her. Kom. Nei, forresten, ta den store
esken der. Nei, den lille der, den store der. Sett den der. Bær den hit.
Ehh.. nei, der. Dit. Nei, hit. Forsiktig, forsiktig! Ta tak der.
Løft forsiktig. Løft. Den lille der, og her. Forsiktig, forsiktig.
Ja, her. Eh… hit. Nei, ehh.. forsiktig. Dit. Ja, åhh.. forsiktig.
Dere må være forsiktige! Sett den ned. Nei, ikke den. Den store esken der.
Den lille esken der. Ja, sånn, ja. Forsiktig, forsiktig. Løft. Pass på den
forsiktige esken der. Forsiktig, forsiktig. Vær forsiktig! Eh… forsiktig.
Stable den store esken der, ja. Åh, forsiktig. Den lille esken der, ja.
Bær den dit, nei, hit. Nei, ikke dit. Der ja. Den, den ja. Forsiktig.
Løfte forsiktig. Åhh… mine dyrebare eeesssker. Errr de ikke vaaakrrre?
Nei, ikke den. Forsiktig, forsiktig. Eh… bær den dit. Nei, hit.
Eh.. dit, ja. Der. Den… den, den, den. Der ja. Og… og så den store
esken der. Nei, den lille. Forsiktig. Åh, mine dyrebare esker. Forsiktig.
Løft den. Nei, ikke den. Løft den. Legg den der. Eh.. forresten, forsiktig.
Åhh.. mine eeeeesker! Forsiktig…"

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.846
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Komponenten skrev:
Jeg har lært i dag (vel strengt tatt i går…) av nrk at det er ikke Norges nasjonaldag, det er Oslos nasjonaldag.

Hvert eneste bidige år serveres vi kilometer på kilometer med barnetog fra Oslo, vi kan vel skolene i Oslo på rams nå alle som en, men kom igjen når de skal vise bittelitt fra andre byer, da drar de ut på elven i en båt, eller intervjuer en teatersjef eller noe annet ræl, før de skynder seg tilbake til Oslo med nye 20 minutter med stiv vinking, stive smil og atter kilometer på kilometer med barnetog.

Vi vil se buekorps, det er det vi vil se, fordelingen av sendetid er bare helt horribel, tror vi får ta opp igjen planene om egen stat på Vestlandet, sånn kan vi bare ikke ha det lenger… :mad: :mad: :mad:
Buekorps?

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Audiophile-Arve skrev:
Komponenten skrev:

Buekorps?
Buekorps ja.

Norges nest største by og alle dens innbyggere vil se buekorps, ikke bare alle ungene i Oslo. Andre vil kanskje se litt innslag fra deres byer og deres tog, nå er det 95% Oslo, og litt vas fra andre steder innimellom, intervjuer, men veldig lite tog. Det samme skjer hvert bidige år. No e eg lei. :mad:

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.846
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Komponenten skrev:
Audiophile-Arve skrev:
Komponenten skrev:

Buekorps?
Buekorps ja.

Norges nest største by og alle dens innbyggere vil se buekorps, ikke bare alle ungene i Oslo. Andre vil kanskje se litt innslag fra deres byer og deres tog, nå er det 95% Oslo, og litt vas fra andre steder innimellom, intervjuer, men veldig lite tog. Det samme skjer hvert bidige år. No e eg lei. :mad:
Det kan no ikkje bil betre av at vi andre skal vere nøydde til å få direktesendt marsjerande buekorps??
Ein stad går (fylkes)grensa!

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Det er snakk om mangfold her kjære deg.
Altså ikke BARE barnetog fra Oslo, men også buekorps og annet fra Bergen, og barnetog fra Stavanger, Trondheim, Kristiansand, Haugesund, Narvik...+ + og hva den nå heter den bygden du bor i... Siden vi nå en gang hører til i dette landet vi og faktisk..

Har du noe imot buekorps eller?

Ellers har jeg lært i dag at biler skal stå i garasjer, alltid!

Måtte flytte ut bilen av garasjen i går, fordi vi skulle grille og det regnet, så ble den stående ute. Det som da alltid skjer er at det fryser på. Trodde tiden på frysing på var over, den gang ei, jammen var det ikke rim på bakken i morges... :eek:
Håper blomstene tåler det..

T

Thomas1

Gjest
I dag har jeg lært at en Briggs&Stratton motor IKKE er vanskelig å ta livet av...Bare kjøp en ny gressklipper, la vær å fylle på olje og klipp 1 time. DET ble en dyrekjøpt erfaring. Måtte kjøpe ny etter å eid den andre i 10 dager!

Også har jeg lært at store tomter kun ser bra ut på papiret, da jeg kommer til å bruke 1.5 time på å klippe gress hver gang.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Oj det var surt. :eek:

Alltid lurt å i hvert fall kikke litt i bruksanvisningen... ;)

Plen ser fint ut på bildet, men er noe herk å holde. Etter første gang hver vår pleier mannen min å regne over hvor mange flere ganger det er igjen å slå..

Vi har laget mer og mer bed der vi før hadde plen, alt på baksiden er nå dekket til med duk og bark, og så har vi plantet busker der. Asfalt er jo og et tips.. ;)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Komponenten skrev:
Alltid lurt å i hvert fall kikke litt i bruksanvisningen... ;)
Nåja,.... :-\ Du vet jo hva de sier? ??? bruksanvisninger er kun for kvinner og homofile menn! ;D ;D ;D

Komponenten skrev:
Asfalt er jo og et tips.. ;)
Absolutt å foreslå! Så meget greiere å kjøre snøfresern på asfalt enn på gras også ! :-\ ;D ;D

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.782
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Idag har jeg lært:

1. Du kan få gnagsår av å jogge
2. Du kan få gnagsår i nye sko
3. En liter kaffe som eneste brennstoff før en treningsøkt skaper uante følelser i kroppen
4. 50 minutter kan føles som 150 minutter
5. Hannhunder kan ha våte drømmer
6. Metheny spiller mye fint
7. Metheny er best på horn ;)

Alt dette til nå - dagen er jo bare halvveis.

T

Thomas1

Gjest
Nåja,.... Du vet jo hva de sier? bruksanvisninger er kun for kvinner og homofile menn!
jepp ;D
Jeg begynte faktisk å glise for meg selv når jeg innså tabben. Ikke vanskelig å skjønne når jeg dro i startsnoren at stempelet sto bjønn i maskina og at den var skjært...Men det er jo en Generaltabbe. 8)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Hva jeg har lært i dag:

-Man kan få gnagsår også med gamle støvler og med et ekstra par sokker.
-Polakker er flinke til å lage mat.
-I går lærte jeg av naboen at et nachspiel kan vare til langt ut på ettermiddagen.

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Jeg lærte idag at man skal huske å sette kaffekolben på plass i trakteren før man starter den...
1 L kaffe rant ut på benk og gulv her... :-[ øh hihi, jeg så på Grand Prix i reprise... hehe!!
Priceless...

mvh

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Antall liker
105
I dag har jeg lært at nye høyttalerkabler gjør underverker med lyden i stua ;)
Spesielt når det står nye høyttalere i enden av dem ;D

Topp Bunn