Hva hører du på NÅ (musikk)

  • Trådstarter Kaare G. Opsahl
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.241
    Antall liker
    33.280
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    enda en ep/miniLP

    The Pines - Pasture: Folk Songs (2015)



    vakker, lavmælt americana
     

    pelsjeger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Innlegg
    933
    Antall liker
    1.152
    Torget vurderinger
    4
    image.jpg

    Her en kar på snar halvannet år som våknet 05:30 i morges, og pappa må trå til siden mor skal på jobb straks. Poden var heldig å få Egners samlede verker i cd/ bokform hos bestemor til jul. Jeg er nok ikke den eneste som synes dette var et trivelig gjenhør.
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Cale Tyson - Introducing Cale Tyson (Clubhouse records, 2015)



    Har gitt ut noen ep'er tidligere interessante nok til at eg føler det kan være verdt å sjekke fullengderen som nå er her.
    Ganske så trad. i sin approach til kauntry-muzaken.

     

    freddie77

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.09.2009
    Innlegg
    866
    Antall liker
    457
    Litt alternativ morgen, med et band som bør oppleves live!

    Katzenjammer er meget dyktige musikere/sangere og underholdere :)


     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.874
    Antall liker
    59.809
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

    ZAPPA med øreplugger og MP3.
    Hvor langt kom du Townes? Ikke helt i mål vel?:rolleyes:

    En av de bedre, nesten så en blir inspirert og kreativ.


    Underwood på Xylofon er toppingen.
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    ^

    Gikk på en smell, kom vel til et stykke ut på 70 tallet. Var vel mer IT avdelingen sin feil enn Zappa sin feil at det stoppet opp. De reformaterte disken min uten å melde i fra på forhånd, så Excel arket der alle (tidvis omfattende) notatene eg tok underveis forsvant i dragsuget av en formatering. Jæla annoying. Kom lissom aldri i gang igjen.
     

    joneinar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.01.2015
    Innlegg
    247
    Antall liker
    227
    Første dag i pappaperm idag. Så da når guttungen sovna i vippestolen benyttet jeg sjansen til litt musikk lyttning.:cool:
    Valget falt da falt på Kari Bremnes.

    image.jpg
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.241
    Antall liker
    33.280
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Townes, du må lære deg å ha mellomrom mellom 8-tall og parantes.
    8 ). Ikke 8)

    :p

    Huntingtons - Rocket To Ramonia (1996)


    bra Ramones-tribute
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Bäddat för trubbel - Värdighet (2012)



    Det var så kjekt med nytt fra disse, at et gjenhør med forrige langspiller bare kjennes helt rett.

     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.241
    Antall liker
    33.280
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Emmylou Harris & Rodney Crowell - The Traveling Kind (2015)


    gnistrer ikke, temmelig forutsigbar, men det var da en bra plate det her:)

     
    X

    X186841

    Gjest
    And the Native Hipsters- There Goes Concorde Again

    En av de mer spesielle indie platene fra 1980.

    Native-Hipsters-There-Goes-Concor-474031.jpg


     
    X

    X186841

    Gjest
    The Lemonheads - Different Drum

    Fra 1990 Lemonheads EP Favorite Spanish Dishes. Skrevet ev Mike Nesmith fra The Monkees i 1965, spilt inn av masse forskjellige men ble mest populær med Linda Ronstadt i 1967 da hun var vokalist i Stone Poneys.

     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.241
    Antall liker
    33.280
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    J.D. Souther - Tenderness (2015)


    crooning/jazzsang i meste laget for meg. Men er nå en ålreit kar, er da noen spor her som passet for meg.

     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    J.D. Souther - Tenderness (2015)

    crooning/jazzsang i meste laget for meg. Men er nå en ålreit kar, er da noen spor her som passet for meg.
    Noen OK kutt, ja. Skulle ønske han la seg mer i leia til de første utgivelsene. Mer Sunshine State-musikk. De crooning-greiene? Fysj.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Stack - Poison Ivy

    Fikk endelig lastet opp ferdig mitt gamle MP3 arkiv til google play, gir litt bedre oversikt enn å leite på disken blant 33722 mp3 filer.
    Er mye jeg ikke har hørt på siden tidlig 2000 tall.

     
    X

    X186841

    Gjest
    Det var moromusikk fra de finske skoger. Så ut som en MF135 med Sisu fres i bakgrunnen.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Ty Segall & King Tuff - Live at Picathon vol. 2 (Easy Sound, 2015)

    ad05d570.jpg


    Ty Segall akustisk med seks kutt og King Tuff med fire. Live fra Oregon. Bra saker! Lgrons hører på disse folkene, så han finner nok noen videoer. :) Jeg fant ikke en dritt.
     
    Sist redigert:

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.241
    Antall liker
    33.280
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    The Fall - Sub-Lingual Tablet (2015)


    ute i dag, den nye skiva (31, rekka) fra postpunkerne fra Manchester.

    "predictable and surprising in almost equal measure" (The Guardian)
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Ty Segall & King Tuff - Live at Picathon vol. 2 (Easy Sound, 2015)

    Ty Segall akustisk med seks kutt og King Tuff med fire elektriske. Live fra Oregon. Bra saker! Lgrons hører på disse folkene, så han finner nok noen videoer. :) Jeg fant ikke en dritt.
    Jo, der greide jeg fader meg å finne et kutt.

     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.241
    Antall liker
    33.280
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Det har gått mye i Gordon Gano et co den siste uka, sist ut har vært

    Violent Femmes ‎– Hallowed Ground (1984)
    20150511_205412501_iOS.jpg


    pur klassiker:

    og den konserten på Studio26 for ørten år sida, den sitter godt i ennå.
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.512
    Antall liker
    2.962
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Startet dagen med en god kaffe og denne;
    Leonard Cohen; Can`t Forget - A Souvenir of the Grand Tour
    2015

    cantforget.jpg


    Tenk om alle nykommere på pop/rock-himmelen kunne "synge" så rent - live, som han. Mannen er født i 1939 folkens.
     

    espege

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2009
    Innlegg
    881
    Antall liker
    692
    Sted
    BERGEN
    Torget vurderinger
    71
    Det har gått mye i Gordon Gano et co den siste uka, sist ut har vært

    Violent Femmes ‎– Hallowed Ground (1984)

    og den konserten på Studio26 for ørten år sida, den sitter godt i ennå.
    1986 kanskje?

    R0025187.jpg


    vf spilte ihvertfall på handelshøyskolen i bergen februar '86 (den ikke helt overbevisende The Blind Leading The Naked nettopp sluppet). det var på den tiden man måtte kjenne noen som var elev på skolen, og være "gjest", for å få slippe inn på arrangementer… sikkert for å holde bermen ute, men jeg (bermen?) fikk da ordnet meg på et vis… februar, ja – åndssvakt kaldt, og godt kledd. angret selvfølgelig på det da innetemperaturen begynte å gjøre seg gjeldende. jeg fikk da etterhvert plassert ullfrakken trygt bak sperringene, men stilongsen (også ull, må vite) var det verre med (*). frøs antakelig – gjennomvåt av svette som jeg var – noe jævlig mens jeg ventet på bussen på vei hjem, men det husker jeg ikke noe av. var nok lykkelig den kvelden. ble nesten litt trist nå. faen til greier.

    mvh esp

    (*) bekledningen ellers? hoi-hoi! kåbbåiboots og lisseslips, (@)Townes, for ikke å snakke om oransje hår og småpsykedelisk grønn vesternskjorte… og dongeribuksene på den tiden var nesten utelukkende varianter av kunstig utvasket blå – gikk ikke an å få tak i annet (tror ikke sort var kommet til landet enda – må ha vært i '87 det).
     
    Sist redigert:

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.241
    Antall liker
    33.280
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    ja meget mulig det var helt tilbake i 1986. Hadde vel på følelsen at det var ca 87-88, men er ikke god på karbondatering. 80-tallet var litt fuktig.

    The Primitives - Lovely (1988 ) (@Townes: legg merke til 8-tall og parentesen:p)


    grei janglepop fra UK

     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Det har gått mye i Gordon Gano et co den siste uka, sist ut har vært

    Violent Femmes ‎– Hallowed Ground (1984)

    og den konserten på Studio26 for ørten år sida, den sitter godt i ennå.
    1986 kanskje?


    vf spilte ihvertfall på handelshøyskolen i bergen februar '86 (den ikke helt overbevisende The Blind Leading The Naked nettopp sluppet). det var på den tiden man måtte kjenne noen som var elev på skolen, og være "gjest", for å få slippe inn på arrangementer… sikkert for å holde bermen ute, men jeg (bermen?) fikk da ordnet meg på et vis… februar, ja – åndssvakt kaldt, og godt kledd. angret selvfølgelig på det da innetemperaturen begynte å gjøre seg gjeldende. jeg fikk da etterhvert plassert ullfrakken trygt bak sperringene, men stilongsen (også ull, må vite) var det verre med (*). frøs antakelig – gjennomvåt av svette som jeg var – noe jævlig mens jeg ventet på bussen på vei hjem, men det husker jeg ikke noe av. var nok lykkelig den kvelden. ble nesten litt trist nå. faen til greier.

    mvh esp

    (*) bekledningen ellers? hoi-hoi! kåbbåiboots og lisseslips, (@)Townes, for ikke å snakke om oransje hår og småpsykedelisk grønn vesternskjorte… og dongeribuksene på den tiden var nesten utelukkende varianter av kunstig utvasket blå – gikk ikke an å få tak i annet (tror ikke sort var kommet til landet enda – må ha vært i '87 det).
    Kåbbåi er vel inn fortsatt? Eg som pyntet meg foran Sadies konserten og det hele:

    selfie.jpg

    Note-to-self: Må øve meg på å ta selfies...

    Dessverre klarte eg å knekke låsen på favoritt-beltespenna dagen før avreise til Tiggerstaden, så det ble den gamle Lone Star spenna denne gangen også gitt.
    Lisseslipset mitt forsvant i flytteprosessen sist, hadde et med ei ørn i. Lisseslips er jo helt tidløst da, vil aldri bli feil.

     

    danelectro

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.08.2010
    Innlegg
    1.318
    Antall liker
    1.302
    Det har gått mye i Gordon Gano et co den siste uka, sist ut har vært

    Violent Femmes ‎– Hallowed Ground (1984)

    og den konserten på Studio26 for ørten år sida, den sitter godt i ennå.
    1986 kanskje?



    vf spilte ihvertfall på handelshøyskolen i bergen februar '86 (den ikke helt overbevisende The Blind Leading The Naked nettopp sluppet). det var på den tiden man måtte kjenne noen som var elev på skolen, og være "gjest", for å få slippe inn på arrangementer… sikkert for å holde bermen ute, men jeg (bermen?) fikk da ordnet meg på et vis… februar, ja – åndssvakt kaldt, og godt kledd. angret selvfølgelig på det da innetemperaturen begynte å gjøre seg gjeldende. jeg fikk da etterhvert plassert ullfrakken trygt bak sperringene, men stilongsen (også ull, må vite) var det verre med (*). frøs antakelig – gjennomvåt av svette som jeg var – noe jævlig mens jeg ventet på bussen på vei hjem, men det husker jeg ikke noe av. var nok lykkelig den kvelden. ble nesten litt trist nå. faen til greier.

    mvh esp

    (*) bekledningen ellers? hoi-hoi! kåbbåiboots og lisseslips, (@)Townes, for ikke å snakke om oransje hår og småpsykedelisk grønn vesternskjorte… og dongeribuksene på den tiden var nesten utelukkende varianter av kunstig utvasket blå – gikk ikke an å få tak i annet (tror ikke sort var kommet til landet enda – må ha vært i '87 det).
    De spilte definitivt i Oslo i 1986 - og deLillos var supportband. Fabelaktig konsert, intet mindre. Hadde ikke hørt The Blind Leading the Naked enda så når de åpnet med Old Mother Reagan var det litt bakoversveis med en gang.

    Forøvrig er jeg redd du ikke kan unnskylde dårlige bukser med at svart ikke var kommet til landet (Bergen?) enda :)
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.241
    Antall liker
    33.280
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Rome - Flowers From Exile (2009)



    bra suggererende neofolk, med den spanske borgerkrigen som bakteppe.


    fra Luxembourg, av alle steder:)
     

    espege

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2009
    Innlegg
    881
    Antall liker
    692
    Sted
    BERGEN
    Torget vurderinger
    71
    Det har gått mye i Gordon Gano et co den siste uka, sist ut har vært

    Violent Femmes ‎– Hallowed Ground (1984)

    og den konserten på Studio26 for ørten år sida, den sitter godt i ennå.
    1986 kanskje?

    vf spilte ihvertfall på handelshøyskolen i bergen februar '86 (den ikke helt overbevisende The Blind Leading The Naked nettopp sluppet). det var på den tiden man måtte kjenne noen som var elev på skolen, og være "gjest", for å få slippe inn på arrangementer… sikkert for å holde bermen ute, men jeg (bermen?) fikk da ordnet meg på et vis… februar, ja – åndssvakt kaldt, og godt kledd. angret selvfølgelig på det da innetemperaturen begynte å gjøre seg gjeldende. jeg fikk da etterhvert plassert ullfrakken trygt bak sperringene, men stilongsen (også ull, må vite) var det verre med (*). frøs antakelig – gjennomvåt av svette som jeg var – noe jævlig mens jeg ventet på bussen på vei hjem, men det husker jeg ikke noe av. var nok lykkelig den kvelden. ble nesten litt trist nå. faen til greier.

    mvh esp

    (*) bekledningen ellers? hoi-hoi! kåbbåiboots og lisseslips, (@)Townes, for ikke å snakke om oransje hår og småpsykedelisk grønn vesternskjorte… og dongeribuksene på den tiden var nesten utelukkende varianter av kunstig utvasket blå – gikk ikke an å få tak i annet (tror ikke sort var kommet til landet enda – må ha vært i '87 det).
    De spilte definitivt i Oslo i 1986 - og deLillos var supportband. Fabelaktig konsert, intet mindre. Hadde ikke hørt The Blind Leading the Naked enda så når de åpnet med Old Mother Reagan var det litt bakoversveis med en gang.
    Mener platen kom ut ca. samme uken som konserten her i byen – var langt fra overbevist av den forutgående singelen "Children of the Revolution" (T-Rex/M.Bolan), og var lunken til LP'en… Men "Old Mother Reagen" var et lyspunkt, ja, og konserten innfridde alle forventninger og vel så det. Ble likevel aldri flere VF plater på meg, og gikk heller ikke for å se Gordon Gano da han et par-tre år senere var tilbake med gospelpunkbandet Mercy Seat.

    Forøvrig er jeg redd du ikke kan unnskylde dårlige bukser med at svart ikke var kommet til landet (Bergen?) enda :)
    Sa ikke de var dårlige – en modell fra Levi's sikkert (neppe 501), og så optimale som råd var – bare at de (sannsynligvis) var preget av sin samtid. At vareutvalget var usedvanlig tynt på åttitallet bør uansett være hevet over tvil. Hadde du svarte bukser på den tiden var det nok vadmæl – ikke dongeri.

    Og, ang. "svart" til landet/Bergen; dette var jo langt tilbake i "gamle dager"… Dengang motene fra den store verden ankom kystnorge (les: Bergen) først – med frakteskuter (trend inn/tørrfisk ut) – for siden å evt. finne veien over fjellet til Kristiania et. al..

    Ting endret seg riktignok da jeansmotevinden begynte å blåse fra øst utover nittitallet, da coole svensker og retrofikserte/detaljorienterte japanere etterhvert ikke gjorde annet enn å sy benklær i rådenim (selvedge anyone? Evisu?)… Men det er en annen historie.

    mvh p e r s p o o k
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Banditos - S/T (Bloodshot Rec., 2015)

    a4132271625_10.jpg


    En gjeng fra Alabama (Lgrons har nevnt dem tidligere). Trodde de skulle spille Southern Rock, men det er mer variert enn som så. Overrasker positivt. Og bra at de har med en kvinnelig vokalist som kan sine saker.

     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn