Hva hører du på NÅ (musikk) - Del 3?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Cypress Hill

    Go kvæl i alle stuer.

    63800CF6-AF17-4EDD-B7AB-199C7534132C.jpg


    Denne var litt kul.
     
    • Liker
    Reaksjoner: 2m

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Frankie

    Hei.
    Denne husker dere vel . . . . . . . .
    27893918-08C7-4BC9-8D3F-2CB8B2C15E78.jpg
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Hver sin smak, Lyngen.
    Likte dem før, men denne var i mine ører bare forvrengt støy.
    Jeg vet. Smaken på HFS er veldig smal. Dessverre. Min aktivitet blir mindre og mindre av den grunn og du er heldig som som er midt i den smale smaken.
     
    Sist redigert av en moderator:

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.076
    Antall liker
    32.394
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    at du ikke finner likesinnede her, det betyr at alle vi andre har smal smak og du bred? Logisk.:)

    (men du har kanskje for ung smak for hfs gamliser?)

    her går det i to timer med kaffe og rariterer fra Loudons arkiver. Opplagt musikk for massene.

    Loudon Wainwright III - Years in the Making - 2018

     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    at du ikke finner likesinnede her, det betyr at alle vi andre har smal smak og du bred? Logisk.:)
    Hvis du ikke ser at det er en smal smak her på HFS så har du skylapper på. Den er dominert av "gubberock". Jeg har en relativt bred smak ja, men er lite "kommersiell".

    Det jeg synes er trist er at det ikke finnes noen gode musikkforum i Norge med bredde. Jeg har drømt om å starte noe selv, men er nok for vanskelig og omstendig.

    VGD musikk pleide å være bra, men har vært ganske dødt lenge nå.

    Så det er ikke en kritikk mot at folk liker "gubberock" i seg selv, men at bredden uteblir. Det er jo slik fordi HiFi entusiaster flest er nettopp "gubber". I dag nøyer unge seg med mobil og ting skal være lite, trådløst og gjerne "usynlig".

    For meg er det triste at jeg ikke finner likesinnede her på musikksmak. Og ikke er det gode alternativer. De få som var er borte her. Hvor mange her hadde giddet å poste her om ingen eller få liker musikken sin?
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Tony Molina - Kill the lights ( 2018 )



    Har en time til rådighet så rekker akkurat å pisse, samt 4 runder med denne lille juvelen av ei pop-plate. Kom i sommer visstnok, men snek seg under radaren. Ikkje så rart når den tikker inn på under kvarteret. Har hatt sansen for det han har gjort tidligere, og har ikke minstet sansen av denne.

     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.076
    Antall liker
    32.394
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Så du savner bredde, Lyngen, slik at du finner likesinnede med din brede sak.
    Seriøst, dette er jo en eneste stor selvmotsigelse.

    Skal innrømme at de fleste som tuller rundt på musikktråder og -fora som dette har ganske smal smak. Jeg mener, hvis du er veldig musikkengasjert og digger alt som foregår på VGtopp20, P4, skansen og idol og stjernekamp og grandprix, har du normal ikke særlige vansker med å finne noen snakke om det. Har du "halvsmal" smak, kan tråder på internett være nyttig. Med mindre man har så smal smak som deg da. Norge er for smal for deg, du må ut i den store verden?

    Innrøm at du har smal smak først som sist, ikke noe galt i det, og at du skulle ønske at det var så stor bredde her at kanskje en eller to til med samme smale smak som deg kunne holde deg med selskap. Eller at det hele var smalt, men i din lei.

    Nok om det, spiller en kar som sikkert ingen i hele verden, utenom en fem-seks her på hfs, har hørt om. Og kanskje noen i Kroatia? Søstra mi dro dit i sommer for å høre på ham.:)

    Nick Cave & The Bad Seeds ‎– Henry's Dream - 1992

    20180916_130334.jpg


    for en god søndag:)
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Conan - Existential void guardian ( 2018 )



    Jobber fortsatt med å komme gjennom fræddans plateslepp. Nytt fra gladguttene og brumlebassene i Conan. Her snakker vi lett og ledig solskinspop, perfekt for de som fortsatt syns at Mike Flower pops sin versjon av Wonderwall ble i røffeste laget.

     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Så du savner bredde, Lyngen, slik at du finner likesinnede med din brede sak.
    Seriøst, dette er jo en eneste stor selvmotsigelse.
    Nei, det er ingen selvmotsigelse. Det spilles så klart musikk som jeg også liker. Særlig mye eldre musikk er felles glede her men majoriteten her går ikke ofte utenfor sin smale sti. Jeg oppfatter din smak som veldig smal, United. Jeg skev tidligere at jeg er veldig lite kommersiell, så den hopen er lite interessant å diskutere med. De som er interessant å diskutere med er de med bred smak og som har litt dybde og liker tyggemotstand. Mine beste venner har også smal smak dessverre og det skal liksom låte slik og slik, hvis ikke er det dårlig. Finner dog noen jobbkollegaer som er likesinnende.

    Nick Cave and The Bad Seeds konserten i spektrum var en uforglemmelig god opplevelse. Jeg har som sagt relativt bred smak, men folka her er ikke med dit. F.eks Den svært så gode Young Fathers skiva fra i år. T.o.m Car Seat Headrest som er unisont kritikerost blir utenfor stien. En veldig enkel og god indikasjon er årsbeste lister. Det ser man fort om man har bred eller smal musikksmak.
     
    Sist redigert av en moderator:

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.076
    Antall liker
    32.394
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    tror minst en av oss er en alien, Lyngen. Vi har nok det samme ordforrådet, men ordenes betydning oppfattes åpenbart helt forskjellig

    Denne skiva er meget anerkjent på Betelgeuse

    Otis Redding ‎– In Person At The Whisky A Go Go - 1968

    20180916_135527.jpg
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Emma Ruth Rundle - On Dark Horses ( 2018 )



    Fræddan var heftig, tar jo en halv evighet å komme gjennom alt som ble schluppet da. Emma høyres ikkje ut som noken solstråle akkurat, men tidvis anes en fin smådyster melankoli ikkje heeeelt ulik den som finnes hos David Eugene Edwards, men også langt fra lik da. Ikkje utenkelig at smøysa kan få fot for dette...

     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    La Chinga - Beyond the sky ( 2018 )



    Denne kom jo frosyne meg forrige frædda! La Chinga fortsetter retrostuket sitt i Zeppeleppelin-ånda. Tror det må være tredje fullengder fra kanadierne.

     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Cody Jinks - Lifers ( 2018 )



    Gammalmodig musikk for en gammalmodig gubbe på en grå og regntung (sjøl til Bergen å være) søndag. Ganske perfekt mao!

     
    X

    X186841

    Gjest
    Sånn jeg tolker verdensbildet har du en smal smak som favner meget bredt :)

    Så du savner bredde, Lyngen, slik at du finner likesinnede med din brede sak.
    Seriøst, dette er jo en eneste stor selvmotsigelse.
    Nei, det er ingen selvmotsigelse. Det spilles så klart musikk som jeg også liker. Særlig mye eldre musikk er felles glede her men majoriteten her går ikke ofte utenfor sin smale sti. Jeg oppfatter din smak som veldig smal, United. Jeg skev tidligere at jeg er veldig lite kommersiell, så den hopen er lite interessant å diskutere med. De som er interessant å diskutere med er de med bred smak og som har litt dybde og liker tyggemotstand. Mine beste venner har også smal smak dessverre og det skal liksom låte slik og slik, hvis ikke er det dårlig. Finner dog noen jobbkollegaer som er likesinnende.

    Nick Cave and The Bad Seeds konserten i spektrum var en uforglemmelig god opplevelse. Jeg har som sagt relativt bred smak, men folka her er ikke med dit. F.eks Den svært så gode Young Fathers skiva fra i år. T.o.m Car Seat Headrest som er unisont kritikerost blir utenfor stien. En veldig enkel og god indikasjon er årsbeste lister. Det ser man fort om man har bred eller smal musikksmak.
     
    X

    X186841

    Gjest
    The Stevenson Ranch Davidians - Binary Bop

    Litt rolig musikk etter en barnebarn bursdag med fullt kjør.

     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.076
    Antall liker
    32.394
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    John Martyn x 2

    20180916_200549.jpg


    fortsatt inne i ettermiddagsluren, et par gamle, rolige plater. Spesielt den under liker jeg.

    20180916_202439.jpg
     

    Svenna70

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.03.2014
    Innlegg
    84
    Antall liker
    80
    Sted
    Trøndelag
    Torget vurderinger
    4
    Hadde det litt rolig på jobb på fredag, så jeg ble sittende og klikke litt rundt på Bandcamp. Kom over denne godbiten fra Hellas.
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Seedy Jeezus - Polaris Oblique ( 2018 )



    Aussieband som ikkje er redd for å sjekke ka fuzzpedalen er god for. Psych, stoner, eller noe deromkring. 70s referansene er ganske klare, og egentlig låter det inneldningsvis nesten som the evil love child of Stooges og MC5.

     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Talmud beach ja faarao pirttikangas - st ( 2018 )



    Absolutt ALT er riktig med videoen under. Antar de må være fra Finland, men det er bare en kræisi antakelse og eg er nok ute på tynn is der.

     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Dee Rangers - All you need tonight ( Low Impact, 2018 )



    Fint når manda'n starter med at en presumptivt knall promo havner i innboksen. Svenske labelkamerater av The Strollers og Maharajas så et minimum av forventninger må de tåle å leve med. Sjuende langspiller til Dee Rangers kommer fræddan.

     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Wheel in the sky - Beyond the pale ( 2018 )



    Svensker i retrorockleia, med et lett psych-slør over seg. Virker å være helt okei.

     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.076
    Antall liker
    32.394
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    The Peawees - Moving target ( Wild Honey, 2018 )



    Tilløp til rasling i undikken då eg hørte singleen Walking through my hell (skrevet av Fleshtones egen Peter Zaremba) for en tid tilbake, så er dræta spent på om italienerne holder samme kok over hele fjøla. Då blir dette nemlig knakende.
    den var jo trivelig nok
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.076
    Antall liker
    32.394
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    ei stund sida sist, så på høy tid med et gjenhør

    The Dream Syndicate ‎– How Did I Find Myself Here? - i fjor

    20180917_185236.jpg
     
    X

    X186841

    Gjest
    L.A. WITCH - Baby in Blue Jeans (Official Video)

    Mine favoritt hekser.

    TUE NOV 20 - Oslo, NO, Rockefeller*

     
    X

    X186841

    Gjest
    Uncle Acid & the Deadbeats - Stranger Tonight (OFFICIAL)

    WASTELAND
    Vinyl (October 12, 2018)
    Original Release Date: October 12, 2018
    Number of Discs: 1
    Label: RISE ABOVE LIMITED
    ASIN: B07GW3N4KT

     
    X

    X186841

    Gjest
    La Chinga - 'Killer Wizard'

    Minner meg om noe jeg hørte for sånn ca . Førtiørten år siden.

    And in the city at the edge of the world—colloquially known as Vancouver—the Three Hosers of the Apocalypse ride again.
    Behold “Killer Wizard” by La Chinga!

     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn