Hva hører du på NÅ (musikk) - Del 3?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    BanjoArrne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    1.433
    Antall liker
    30
    The Wood Brothers - Smoke Ring Halo

    61u0WG5SLsL._SX355_.jpg


    Ikke hørt om?
    Nedenfor er et fint innslag fra samme skive.
    Orginalt spor 6-When I Was Young på Wood Brother`s album Smoke Ring Halo. Synes det er enda bedre å se trioen i aksjon så det måtte bli en live-versjon og det tror jeg ikke har noe negativ effekt. Får man ikke "fot" eller bevegelse i en eller annen kroppsdel av "swungen" fra kontraen til Chris Wood samt rytmen og "funket" bandet skaper sammen i låten generelt, kan en kanskje like gjerne sjekke pulsen med det samme. :)

    Vokal/Gitar: Oliver Wood
    Bass/Vokal: Chris Wood
    Melodica,Rytme/Vokal: Jano Rix

    Mye bra å finne med disse garva karene i linken nedenfor om dette faller i smak.

    Home - The Wood Brothers

     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Denne har gjort stort og uutslettelig inntrykk i et ungdomshjerte.
    En annen sak er om noen har foreslått å slå sammen de to nærmest identiske lyttetrådene, eller ei?

    Bob - selvest BOB Herre jemini DYLAN - Street legal

    61iisfyn0AL.jpg
     

    Fjellreven

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.09.2013
    Innlegg
    1.333
    Antall liker
    3.212
    Sted
    Heme
    Torget vurderinger
    2
    Tom Waits - Blue Valentine

    Blir rent varm om hjerterøttene av å se hvilket nydelig platespillervær denne dagen byr på. Her er det bare å brygge seg en stor kanne med kåbbåikaffi og sveive i gang grammofonen. Starter med denne, så får vi se hvordan det utvikler seg.

    image.jpg
     

    Fjellreven

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.09.2013
    Innlegg
    1.333
    Antall liker
    3.212
    Sted
    Heme
    Torget vurderinger
    2
    ^Rain Dogs er et fantastisk album. Bare spør Kaizers Orchestra, de laget jo et helt levebrød rundt det albumet.
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    ^Rain Dogs er et fantastisk album. Bare spør Kaizers Orchestra, de laget jo et helt levebrød rundt det albumet.
    Det har de, og selv om de har dratt mye grunker er de et uinteressant band og jeg ble glad da de ga seg. Tomt tøv og spill for galleriet.
    Var likevel å hørte på dem da de hadde avskjedskonsert i Stavanger. Holdt på å dauvve, de ble jo aldri ferdig! Helt greit å gi seg, men de treger da i Herrens navn ikke å spille absolutt hele katalogen. Vi måtte stå på betong i tre frikkings timer. Og det tok de pinadø penger for. Fysjom! Den siste spikeren i kista var å plage de fremmøtte ekstra lenge.
    Og på/i Bryne har de etter mye rabalder frem og tilbake og knappest mulig flertall kom kommunen frem til at de skal hedre bygda/byens store sønner med en egen plass. Da fant en ledig plett bak kjøpesenteret M44, asfaltert og representativ. Ironien er fullkommen som fornærmelse.

    Dette er Kaizersplassen - NRK Rogaland - Lokale nyheter, TV og radio
     

    Fjellreven

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.09.2013
    Innlegg
    1.333
    Antall liker
    3.212
    Sted
    Heme
    Torget vurderinger
    2
    ^Rain Dogs er et fantastisk album. Bare spør Kaizers Orchestra, de laget jo et helt levebrød rundt det albumet.
    Det har de, og selv om de har dratt mye grunker er de et uinteressant band og jeg ble glad da de ga seg. Tomt tøv og spill for galleriet.
    Var likevel å hørte på dem da de hadde avskjedskonsert i Stavanger. Holdt på å dauvve, de ble jo aldri ferdig! Helt greit å gi seg, men de treger da i Herrens navn ikke å spille absolutt hele katalogen. Vi måtte stå på betong i tre frikkings timer. Og det tok de pinadø penger for. Fysjom! Den siste spikeren i kista var å plage de fremmøtte ekstra lenge.
    Og på/i Bryne har de etter mye rabalder frem og tilbake og knappest mulig flertall kom kommunen frem til at de skal hedre bygda/byens store sønner med en egen plass. Da fant en ledig plett bak kjøpesenteret M44, asfaltert og representativ. Ironien er fullkommen som fornærmelse.

    Dette er Kaizersplassen - NRK Rogaland - Lokale nyheter, TV og radio
    Haha, aner vi en gjenforening på Kaizersplassen når de blir blakke nok?
    Skal innrømme at jeg syntes de hadde en viss interesse i starten og rundt det første albumet, men hvor mye kan man tvære ut av en sur gassmaske før folk mister interessen? Godt det er over.
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Det ble for mye teater og show. Gjerne derfor de gikk lei. Tror de er mer oppriktig med det de driver med nå. Skambankt og Janove med sin teaterinteresse og de greiene der.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.083
    Antall liker
    32.428
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    blei litt stress her på morranen, det jekla polet som stenger midt i frokosttida. Men men, bunkringa gikk bra, noe annet skulle tatt seg ut. Brygger en ekstra kanne frokost og spille plater

    Allman Brothers Band ‎– Idlewild South (1970)

    20160402_130541696_iOS.jpg


    beste skiva deres? Trur vi sier så, iom. at det er den eneste jeg har;)

     

    Fjellreven

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.09.2013
    Innlegg
    1.333
    Antall liker
    3.212
    Sted
    Heme
    Torget vurderinger
    2
    blei litt stress her på morranen, det jekla polet som stenger midt i frokosttida. Men men, bunkringa gikk bra, noe annet skulle tatt seg ut. Brygger en ekstra kanne frokost og spille plater

    Allman Brothers Band ‎– Idlewild South (1970)

    Vis vedlegget 373926

    beste skiva deres? Trur vi sier så, iom. at det er den eneste jeg har;)

    Lurer på om ikke Eat A Peach er den beste. Men det er den eneste jeg har.
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    I en deilig strøm an 0-1 har denne fått kose med øreganger en rekke ganger siden desember i fjor. Nesten så jeg får lyst å skrubbe han på ryggen, der han sitter så blid med notisblokka si.

    Bill Ryder-Jones - West kirby county primary (2015)

    last ned (4).jpg
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.083
    Antall liker
    32.428
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    spiller visst platesamlinga i dag, ytterstøverst til venstre står allaman bros, neste er den superdupre

    The Amazing Rhythm Aces - Stacked Deck (1975)

    20160402_133913629_iOS.jpg


    klassiker innen countryrock, med southernsoulflavour

     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    en annen gammal venn, vi har kjent hverandre i førti år vi, selv om det hele er enveis, som en stalker/listener. En annen øl er det også, han synger, jeg flirer og nynner. Skulle ikke forundre meg om det neste gang blir litt korsønging også.

    Loudon Wainwright III ‎– T Shirt (1976)

    Vis vedlegget 373805
    Såg ham for noen år siden, fikk noen signeringer etterpå. Han spurte ka eg hete, eg svarte - og fulgte opp med et nynnende "don't spell my name wrong again"... Da lo den godeste Loudon godt gitt. Bra fyr!
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    blei litt stress her på morranen, det jekla polet som stenger midt i frokosttida. Men men, bunkringa gikk bra, noe annet skulle tatt seg ut. Brygger en ekstra kanne frokost og spille plater

    Allman Brothers Band ‎– Idlewild South (1970)

    Vis vedlegget 373926

    beste skiva deres? Trur vi sier så, iom. at det er den eneste jeg har;)

    De to beste er eat a peach og brothers&sisters (eller ka den heter). Det er de to eg har :p
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.083
    Antall liker
    32.428
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    en annen gammal venn, vi har kjent hverandre i førti år vi, selv om det hele er enveis, som en stalker/listener. En annen øl er det også, han synger, jeg flirer og nynner. Skulle ikke forundre meg om det neste gang blir litt korsønging også.

    Loudon Wainwright III ‎– T Shirt (1976)
    Såg ham for noen år siden, fikk noen signeringer etterpå. Han spurte ka eg hete, eg svarte - og fulgte opp med et nynnende "don't spell my name wrong again"... Da lo den godeste Loudon godt gitt. Bra fyr!
    noen er frekkere og mer frampå enn andre, ja. Tenker ikke på Loudon.:p
     

    stingsilda

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.12.2008
    Innlegg
    2.208
    Antall liker
    3.125
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    3
    Går i denne akkurat nå. Yngste dattera som kjøpte på platemesse her for lenge siden men som måtte en runde gjennom platevaskeren her :)

    beatles.png
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.083
    Antall liker
    32.428
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    en finfin samler

    The Tomcats - Running at Shadows - The Spanish Recordings 1965-66 (2016)



    britene var så biginSpain at de tok for seg Stones på spansk

     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.351
    Antall liker
    10.981
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    driver og ser 2 sesong av Bosch nå. Like severdig som sesong 1. Han bor oppe i åsen over LA og har et flott vintage stereoanlegg. En McIntosh pre, en Marantz platespiller og en McIntosh power, høyttalerne er Ohm Walsh 4. Og litt underlig: ingen kabler mellom de.
    Musikk spiller han likevel. Denne fx, så da gjør jeg og det..


    lenge siden jeg har spilt den nå; mye bra men litt høy vibrafon faktor..
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    The beguiled - Blue dirge (Crypt, 1994)

    beguiled-bluedirge.jpg


    Rawk&Roll. Sånn er det med den saken. Skittent og møkkete, rufsat og rått. Og noko godt attåt.

    Sikkert snurret den før i tråden, men den sto lagelig til for hogg - siden eg er så jævli lat med rydding.


     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Jeg har post chilli con carne stress syndrom. Huff og huff! Kun en ting som hjelper: alkehyl og mer alkehyl. Og det fort og.

    Christopher Paul Stelling - Labor Against waste

    34233906e003a904a99c93f96276b486530ad36a.jpg
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    The Moonstones - Cuando Cae La Noche (2014)

    moonstones-cunada.jpg


    Når ein stakkars stril først må heilt til Barcelona ein tur, ka er vel meir naturleg enn å kjøpa litt spansk garagerock? Frå Madrid ;)

    Fine ting, med ein artig cover av the second greatest rock & roll band in the world...

     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn