Ønsker anbefaling Hva gjør man???

Status
Stengt for ytterligere svar.

Rocker

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Innlegg
616
Antall liker
96
Sted
Sortland
Torget vurderinger
2
Hva gjør man , når man sender en platespiller til justering/skifte av hastighets-regulering og montering av phono-koblinger, betaler for rep og frakt t/r og får spilleren tilbake uten at rep er utført og spilleren er knust og ødelagt?
Som bildene viser har loddet på armen løsnet og falt av(?)
Denne har da ligget inni spilleren og ødelagt hele spilleren.
Armen er løs og lar seg ikke bevege inn mot platesenter.
Vinylen er opphakket over hele flaten...totalt ødelagt spiller :(

"Reparatøren" gidder ikke svare på mail, og avfeier hele greia med å henvise til posten, men posten kan jo ikke noe for at han ikke har gjort jobben som avtalt?

DSC_0116.jpg
DSC_0117.jpg
DSC_0118.jpg
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Hvor har du hatt den på justering? Han der høres lite seriøs ut..triste bilder også..Hva med å kontakte TV2??
Solveig Barstad har vist seg god på slike saker..
 

Rocker

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Innlegg
616
Antall liker
96
Sted
Sortland
Torget vurderinger
2
Vil helst ikke si hvem det er enda, i håp om at det blir en løsning på dette, men personen er velkjent...noe som bare gjør meg mer forbanna...
 

Billbob

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.04.2011
Innlegg
317
Antall liker
36
Oi da!Du kunne like godt sendt den til meg!Sku klart en bedre justering enn det der..:eek:Har han slept den etter en bil eller..
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.063
Antall liker
7.917
Torget vurderinger
12
Send sms eller mail der du presser med å offentliggjøre saken hvis ikke dialog starter snarest.

Ellers skal ikke platespillere sendes med loddet på. Det vet man hvis man bedriver vinyl.

Og dette skrives med forbehold om at relevante fakta er korrekt presentert i denne tråden. Også denne saken har 2 sider.
 
Sist redigert:

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Innlegg
24.657
Antall liker
32.631
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
20
Hva gjør man , når man sender en platespiller til justering/skifte av hastighets-regulering og montering av phono-koblinger, betaler for rep og frakt t/r og får spilleren tilbake uten at rep er utført og spilleren er knust og ødelagt?
Som bildene viser har loddet på armen løsnet og falt av(?)
Denne har da ligget inni spilleren og ødelagt hele spilleren.
Armen er løs og lar seg ikke bevege inn mot platesenter.
Vinylen er opphakket over hele flaten...totalt ødelagt spiller :(
Om dette stemmer og ingen respons, hva venter du på??
Sånne aktører i markedet er vi vel ikke tjent med å ha, kjent eller ei, spiller ingen rolle;)
Send sms og mail, gi han 24t på å komme med utspill/dialog.

gismo
 

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
2.597
Antall liker
765
Torget vurderinger
8
Utrolig trist når slikt skjer, og slike "reperatører" bør henges ut til spott og spe visst det er riktig at han har tatt betalt og ikke utført
noe jobb på spilleren!

MEN, i Posten kan en bare sende ARMERT BETONG uten å risikere at får et byggesett tilsendt... Kan virke at alt av pakker skal gjennom en
dropptest på minst 5m, og bli overkjørt av en truck. Da er dei fornøyd... Men dei er ganske grei med erstatninger da?
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Mest sannsynlig Posten, ja..
 

Rocker

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Innlegg
616
Antall liker
96
Sted
Sortland
Torget vurderinger
2
Fikk kun det ene svaret på torsdag om at han henviser til posten....og jeg har ikke fått noe tilbakemelding på ny mail sendt torsdag.
Der krever jeg, hvis posten dekker skaden, å få tilbakebetalt utleggene mine for ikke utført rep som avtalt via mail.
Jeg håper dette vil ordne seg innen rimelig tid(hva er det) slik at jeg kan få handlet ny spiller i det minste....og lagt denne dritten bak meg.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Rimelig tid hos Posten er ca tre uker. Hvilken ny maskin har du planer om? En Pio til, eller blir du frista av Rega?
 

Rocker

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Innlegg
616
Antall liker
96
Sted
Sortland
Torget vurderinger
2
3 uker er rimelig tid og vell så det :)
Har ikke tenkt noe over ny spiller enda....får få disse greiene i orden først, så blir det vell en ordning på sakene til slutt.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Need Help? Hiv en PM hitover når du er klar for shopping.
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.161
Antall liker
4.327
Torget vurderinger
1
Triste greier.

Er det en Pioneer PL 530? Den kan være et fint utgangspunkt for et DIY-prosjekt dersom elektronikk, motor og tallerken har overlevd massakren.

mvh
KJ
 

Rocker

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Innlegg
616
Antall liker
96
Sted
Sortland
Torget vurderinger
2
Kortversjon:
Jeg betalte 1500,- for jobben + frakt t/r kr 500,- den 19 april.
Samme dag fikk jeg mail fra han om at han hadde så mye å gjøre, så han skulle sende den ila neste uke.
Jeg sa det var ok, og ventet til slutten av neste uke, før jeg purret på om spilleren var på vei.
Fra da har jeg ikke hørt en dritt, men via en felles venn, får jeg etterhvert vite at han har dratt til sin datter i Sverige.
Jeg får også vite at min venn har prøvd å kontakte han flere ganger uten respons.
Etter ca 3 uker oppnår min venn kontakt med han, og da er det alt mulig slags unnskyldninger:
Han hadde mistet nettbrettet sitt.
Han hadde mistet telefonen sin.
Han hadde gitt esken med spiller til en kompis som skulle poste denne for han, men denne personen hadde hatt problemer i forholdet sitt, så han hadde ikke prioritert å sende spilleren.

Omsider kom esken med en ødelagt spiller til meg den 25 Mai.
Etter å ha kommet meg over sjokket, koblet jeg opp spilleren for å teste den, men ingenting av det vi hadde avtalt pr.mail var gjort, og dette har han innrømmet til min venn.

Jeg har vell sendt 3 mail og senest en sms til han i dag, på en uke, men der er ingen respons.
Han har fortalt min venn at han har sett mailene.

Saken er ikke anmeldt enda!!!!

"Reparatøren" heter ROAR MALMIN :mad:
 
Sist redigert:

Billbob

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.04.2011
Innlegg
317
Antall liker
36
Er vel rimelig klart at du skal ha dekket skader/utgifter.Fikk kvittering eller gir han ikke ut sånt...?
 

Rocker

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Innlegg
616
Antall liker
96
Sted
Sortland
Torget vurderinger
2
Nei, tror det er nytteløst uansett hva man foretar seg, iflg tråden jeg linker til lenger opp.
Jeg har vell mer eller mindre gitt opp hele greia.
Han har jo drevet sin "business" på denne måten i årtier, så det er vell bare å regne som tap.
Jeg er klar over at det ikke er enorme beløp det her er snakk om, men som uføretrygdet har man heller ingen pengebinge i kjelleren.
Det blir rett og slett en økonomisk belastning, på et allerede " klarer-seg-akkurat"-budsjett :(
 

Billbob

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.04.2011
Innlegg
317
Antall liker
36
Nei, tror det er nytteløst uansett hva man foretar seg, iflg tråden jeg linker til lenger opp.
Jeg har vell mer eller mindre gitt opp hele greia.
Han har jo drevet sin "business" på denne måten i årtier, så det er vell bare å regne som tap.
Jeg er klar over at det ikke er enorme beløp det her er snakk om, men som uføretrygdet har man heller ingen pengebinge i kjelleren.
Det blir rett og slett en økonomisk belastning, på et allerede " klarer-seg-akkurat"-budsjett :(
Årtier med "uten kvittering" jobber..Triste saker.Han må da gjøre opp for seg.Herlighet.
 

Rocker

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Innlegg
616
Antall liker
96
Sted
Sortland
Torget vurderinger
2
Går over styr?
Mannen er jo totalt upålitelig.
Når han har lest mailene mine, er det vell bare å overføre pengene tilbake igjen når han likevel sitter å glor på nettbrettet, eller dataen, eller hva han bruker.
Han er jo ikke interessert i å komme meg i møte på noe nivå i denne saken, så dette har ingenting med at noe går "over styr".
Han vil beholde pengene mine uten å ha gjort noe som helst for de.
DET er saken.....
 

lyntoft!

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.05.2008
Innlegg
1.427
Antall liker
803
Sted
Kløfta
Torget vurderinger
1
Du har overlatt den nydelige spilleren din til en amatør uten erfaringsgrunnlag på produktet.
Dette gjør du neppe èn gang til.
 

Rocker

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Innlegg
616
Antall liker
96
Sted
Sortland
Torget vurderinger
2
Det kan jeg garantere.
Jeg kan også garantere at jeg skal advare om RM til alle som gidder å høre på...spesielt de som ikke bor i nærheten av han, og sender med posten.
Og framfor alt.....ikke betale forskudd på noe som helst, men kontrollere at alt er gjort i henhold til avtale FØR man betaler.
Skammelig oppførsel av en voksen mann rett og slett...
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.514
Antall liker
7.559
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
RM er meget dyktig til og lage forsterkere og få seg u-venner...... og sikkert også til og reparere ting bare han får ut fingeren....... mine personlige erfaringer og MANGE andres erfaringer med RM er desverre svært like dine erfaringer "Rocker"......... men det påstås at mannen driver og skjerper seg selvom jeg mener nå at en gråstein alltid vil være en gråstein uansett hvilken farge man måtte male den i......... man kan jo bare håpe jeg tar feil og at mannen virkelig skjerper seg 14 hakk :cool:.
 

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
4.315
Antall liker
1.174
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Skulle til å kjøpe en MI forsterker for ca et år siden av RM, men så ble jeg minnet på hvem produsent og selger var. Det ble en annen forsterker.
 

Rocker

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Innlegg
616
Antall liker
96
Sted
Sortland
Torget vurderinger
2
Skulle bare ønske jeg også var klar over denne personens rykte og handlemønster...
Jeg håper også han skjerper seg, og betaler tilbake pengene mine....er ikke SÅ gøy å sitte og være skinne blakk, når man bare får masse kødd og absolutt ingenting igjen for utlegget :/
 

eddie1

Banned
Ble medlem
02.10.2006
Innlegg
3.361
Antall liker
726
Torget vurderinger
8
Jeg bestilte en ny mi mosfet fra M og den kom frem den ! tok ikke lange tiden for den ene kanalen begynte og hoppe ut på den ene inngangen. Strømforsyning var mindre enn original noe jeg fant ut på vekten kontra andre forsterkere. Slet også litt med brum. Bakplaten stemte ikke overens med kanalvelger front, cd på phono osv. Fikk ikke kvitering eller manual ! når det gjelder mi12 pre så fikk jeg med en arcam fjernkontroll der 90% av knappene da også ikke hadde noe med pre og gjøre. Ingen av/på knapp på pre så ledning må nappes ut! Men fikk ny forsterker som var i orden med riktig strømforsyning men fortsatt litt brum som jeg tror er vanlig på mi. Låter bra til prisen men den "gudestatusen" produktene får er selvsagt bullshit :/
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Jeg gjentar en ting, Rocker: Du KAN IKKE STOLE PÅ POSTEN!! Original emballasje eller ikke, det sikreste er å avhente selv! Posten knuser det de vil ha knust, og skylder på dårlig pakking..
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Posten knuser det de vil ha knust, og skylder på dårlig pakking..
Ja, sånn er det helt sikkert. De kjeder seg litt, og så knuser de et par-tre pakker de velger seg ut sånn etter lunsj på fredag. ;)

Posten er i det minste ganske ærlige om at det ikke nytter med "vær forsiktig"-lapper og slikt, men at man bare må sørge for selv at det man sender må tåle håndteringen. Kanskje andre budfirmaer er bedre?

Etter å ha sett bagasjehåndteringen hos Norwegian o.l. fremstår ikke posten så ille likevel, forresten. ;)
 

Rocker

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Innlegg
616
Antall liker
96
Sted
Sortland
Torget vurderinger
2
Original emballasje eller ikke, det sikreste er å avhente selv!
Joda, greit det Auditor, men i mitt tilfelle er det i drøyeste laget å kjøre 300 mil t/r for å få fixa litt på en spiller for 1500,- :p
 

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Innlegg
12.260
Antall liker
8.269
Sted
Oslo
Trasig situasjon du har havnet i her Rocker. All fornuft tilsier at du forfølger saken videre. Men i dette tilfellet tror jeg det vil medføre ytterligere kostnader og frustrasjon. Posten kan kanskje utbet. noe erstatning, men reparatøren tror jeg du gjør lurest i å glemme. Vet det er frustrerende, men forsøk på rettslig inndrivelse etc., vil neppe føre frem. Har selv prøvet å inndrive utestående v. inkasso, men endte opp m. å måtte dekke gebyrer til forliksråd og inkassobyrå av egen lomme.

Edit: Min sak gjaldt noe helt annet enn rep. av hifi. Så at det kanskje kunne mistolkes dithen.


mvh
 
Sist redigert:

Rocker

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Innlegg
616
Antall liker
96
Sted
Sortland
Torget vurderinger
2
Ja, satser på at posten er velvillig :)
Det med RM gidder jeg ikke bruke mer tid og frustrasjon på, og ihvertfall ikke penger....
Det jeg IKKE skjønner er at det sitter folk i og rundt Oslo, som har blitt lurt og bedratt, og ikke drar hjem til han og forlanger oppgjør prompte.
Det er for meg en stor gåte......
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Lang transportvei er noe jeg også kjenner til! Du kan trøste deg med at når Technicsen din er ferdig påmontert 2M Black, vil den spille ringer rundt det meste av vintage i betalbar- og dyrere- klasse. Neste gang ber du avsender lage en spesifisert liste over forsendelsen, med priser, avsendt tilstand osv..da blir det lettere å få igjen fra pakkeherperne..hehe
 
Sist redigert:

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Men hva er best av Rega og Ortofon? Nå er jeg spent! ;)
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Akkurat like gode..hehe..derfor kombinerer jeg dem i min egen vinylrigg. Technics utnytter Ortofoner på en annen måte, med andre fokuspunkter, men det er jo bare positivt..Lille Danmark kan det der med å påvirke den store verden- og både Storbritannia og Japan er ingeniørmessige stormakter.
 
Sist redigert:

Rocker

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Innlegg
616
Antall liker
96
Sted
Sortland
Torget vurderinger
2
Da kan jeg ihvertfall melde at posten erstatter spilleren min :)
Har såklart ikke hørt et pip fra Roar Malmin ang. arbeidspenger og frakt t/r for ikke utført arbeid som avtalt.
Overrasket?
Ikke det minste :mad:
Svindle folk på uføretrygd....hvor lavt kan en person synke egentlig?
 

Billbob

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.04.2011
Innlegg
317
Antall liker
36
Bra av posten!Sjølv om det vel ikke er de som har størst skyld her...Ikke gi deg.Klart du skal ha igjen penga når jobben ikke er utført!Han virker til å være i full vigør nå så ikke gi opp.
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
12.888
Antall liker
13.919
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Veldig bra at du får erstatning fra Posten.
Mitt råd er å la det andre fare og se framover. Det kan hende det løser seg, men det vil ta tid og skape mye frustrasjon.

Håper du finner deg en bra spiller og kan nyte vinylen med glede fremover. :)
 

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
7.019
Antall liker
2.109
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Er det verre å svindle folk på uføretrygd enn meg som lønnsmottaker :confused:
Svindel er svindel uansett.
Forfølg saken Rocker og ikke gi deg.
For meg er det beint ut umulig å forstå at folk kjøper Malmin forsterkere. De er sikkert gode, men ..........
Hvis forsterkeren du har kjøpt skulle ryke og samtidig bli behandlet som Rocker, da sliter man egentlig litt

Haavard
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn