Hva f... er det som plager NRK!

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.630
Antall liker
5.276
Sted
Holmestrand
De sender "Both sides now" med Joni Mitchel kl 03:15 natt til i morgen!
Hvorfor ikke 04:30? Eller hva med 05:30 hvis de er bekymret for at noen skal se på?
:rolleyes:
 

Multikanal

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
1.464
Antall liker
885
Sted
Nordfjordeid
Torget vurderinger
1
Første gang sendt: NRK2 · Fredag 31. mai 2019 kl. 21:40

Var det ett bedre tidspunkt?Eller du kan streame det nå på nrk.no.
tv.nrk.no/program/KOID24004318/joni-mitchell-both-sides-now
 

SRM

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.06.2009
Innlegg
2.626
Antall liker
2.497
Sted
Oppland
Torget vurderinger
23
Som sagt, du kan selv bestemme når du skal se. Hvordan kan det bli bedre?
 
P

parafinoksen

Gjest
Jeg ser kun på lineær-TV når det er direktesendt sport jeg må få med meg, eller når jeg besøker foreldrene mine på over 70. Jeg får helt hetta. Strømme-TV er bare helt fantastisk.
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.466
Antall liker
3.611
Torget vurderinger
96
I tillegg finnes den på Blu-ray og DVD.

Men Joni... det er din skyld at vevre damer med store gitarer har frynsete rykte og ofte er kjedelige. Du var eneståede. Blir som å hoppe etter Wirkola.

 

TomVen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.01.2008
Innlegg
482
Antall liker
457
Sted
Jar
Tidspunktene kan jeg alltids leve med gitt alle dagens alternativer til lineær-TV. Men som desillusjonert hvit mann i femtiåra, mener jeg det er mye som nå plager NRK, og som rammer seere og lyttere:
1 De får tak i stemmene fra helvete. Snakker du i nesa, har tynn, skrikete stemme og/eller spytter i mikrofonen, er du garantert jobb i NRK. Det blir færre og færre varme og behagelige røster i kringkastingen (liker å bruke samme betegnelser som mine besteforeldre brukte).
2 Språkbruken er fra dobbelthelvete. Fullstendig anarki med et virvar av hjemmesnekra, inkonsekvente og fæle dialekter.
3 A-endelsene de har begynt med i det siste, er fra trippelhelvete. Får bruken av a-endelser hos gamle revolusjonære til å blekne fullstendig.
4 Selvsentrerte, kvasiintellektuelle, ekle programledere fra Hipsterland («Salongen» mm)
5 Mer og mer hjernedødt, tomt fjas. Kvantitet foran kvalitet.
6 De tar ikke vare på dyktige programledere.

Fortsatt er NRK stort sett bedre enn all den andre dritten som serveres på TV og radio, men slik utviklingen går nå, kan det umulig vare lenge.
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.630
Antall liker
5.276
Sted
Holmestrand
På tross av mine 62 år er jeg vel kjent med at det finnes opp til flere gode alternativer.

Jeg har sett konserten før, og skal se den igjen.
Har satt den på opptak på min Alitbox, kan se den på YouTube og kjøpe DVD/BlueRay (da må jeg kjøpe ny spiller ...), ikke noe problem.

Det jeg snakker om er allmennkringkasting.
Det betyr at NRK skal sende et bredt spekter tema, og derved tilby seere og lyttere kunnskap, gleder og nye impulser.

Joni Mitchell er en glede jeg ønsker å dele med andre.
NRK sender, og du kan velge å se.

Men hvis de sender kl 03:15, så er det omtrent på linje med å ikke sende.
Du ser ikke at de sender Cup-finalen, Bit for bit, eller Dagsrevyen kl 03:15, gjør du vel?

Ser at det er en reprise, det er selvsagt en formildende omstendighet.
;)
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.908
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Men som tidligere sagt. NRK har gjort denne tilgjengelig for strømming, og kan dermed sees når det passer hvemsomhelst.
Man kan sågar pause konserten for å gå på toalettet, eller åpne ny vinflaske om nødvendig 😉

 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.598
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Med mulighet for streaming når en vil, samt at konserten faktisk er tilgjengelig er det intet å klage på. Da kan NRK gjerne sende den fast kl 03.00 hver natt uten at jeg blir vonbroten, sår og lei.
 

Classic46

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2017
Innlegg
1.815
Antall liker
285
Denne Joni Mitchell saken fra 1970 gikk på onsdag eller torsdagskvelden også. For 3 eller 4 gang.
Jeg ser alltid på linjær TV. På satellitt siden 1998. Satelittbokser med innebygget harddisk, så man kan gjøre opptak av det man vil se. 10 minutter etter det har begynt, eller noen dager etter. Programoversikten går stort sett en uke i forveien.
Akkurat som på radio, så finnes det faktisk flere kanaler enn NRK 1. Som er tilgjengelig også på nett.
På NRK TV på nett finnes mange gamle musikkopptak fra 60 tallet i svart hvitt.
Det finnes mange flotte musikkdokumentarer på Netflix, den med Quincy Jones er en must see.
På Canal Digital en med Clapton som er veldig bra.
Serien om countrymusikk på NRK er også veldig bra.
 
Topp Bunn