S
Shopper
Gjest
Ønsker noen innspill og tips til bytte/oppgradering av komponenter. Har nettopp fått øynene og ørene opp for verdien av god lyd. Mitt nåværende oppsett, bestående av impulskjøp på bruktmarked og i butikk, er Roksan Kandy mk3 integrert forsterker, Cayin CD-251, AudioPro Focus SA-5 høyttalere (ganske lik Black Diamond fra samme produsent), Kimber Hero RCA signalkaber samt Bona SP-530 høyttalerkabler fra Duet Audio. Dette står i en stue på rundt 40 kvadratmeter. Anlegget fungerer bra til bakgrunnsmusikk og lett pop, men jeg savner dybde både i bass og lydbilde generelt når ordentlig lytting i ro og fred gjøres. Til enkelte typer musikk, f.eks jazz som jeg lytter mye til, forsvinner mye av detaljene i lavere frekvensområder (type dyp kontrabass) samt at jeg synes følelsen av tilstrekkelig tredimensjonalitet er fraværende. Vanskelig å beskrive eksakt hva det er, men noe mangler...
Kunne tenkt meg å bruke 30-35000kr på oppgraderinger (fortrinnsvis på bruktmarkedet da man utvilsomt får MYE mer for pengene der enn på f.eks Hifi-Center Kjeden). Er takknemlig for alle gode råd og vink om komponenter som kan passe. Dersom noen har ting til salgs i en slik kategori, er selvsagt det også interessant.
Kunne tenkt meg å bruke 30-35000kr på oppgraderinger (fortrinnsvis på bruktmarkedet da man utvilsomt får MYE mer for pengene der enn på f.eks Hifi-Center Kjeden). Er takknemlig for alle gode råd og vink om komponenter som kan passe. Dersom noen har ting til salgs i en slik kategori, er selvsagt det også interessant.