Hva er norges beste avis,

• Trådstarter Atle Kristiansen
  • Startdato

for faen?

• Klassekampen

Stemmer: 0 0.0%
  • Morgenbladet

• Dagsaviden

• Aftenposten

• Dagens Næringsliv

• Bergens Tidene

• Totalt antall stemmer
    0
K

KindOfBlue

Gjest
Må faktisk svare DN, selv om jeg har aksje i Klassekampen og abonnerer på Morgenbladet.

DN har prestert en featurejournalistikk som man forbinder med Washington Post da den var på sitt beste. De graver og avslører og setter til veggs, med berettigelse, så det er utrolig å observere. Avisen har vært en agendasetter i mange år, og det er mange som gruer seg til både ukeoppslag og weekend-features.
Om Dagbladet hadde brukt ressurser på tilsvarende stoff, fremfor dekning av Idol og Farmen, ville de ikke slitt som de gjør.

Klassekampen har hatt meget varierende kvalitet, med tidvis tyngde i stoffet. Faktisk den eneste avisen der jeg er blitt intervjuet inngående og kjente igjen alt jeg hadde sagt, korrekt gjengitt - til tross for at avisen ikke støtter det jeg sa. Da ble jeg imponert. Allern har kjørt en hard linje med sjekking av fakta og etterrettelig nyhetsdekning -- uten at det går ut over avisens profil, siden det er nok av skitt å ta i.

Dagbladet er trist lesning, enkelt og greit. Dagsavisen får det ikke helt til, viljen er der - men det skorter på ressurser og talent.

Ellers kan jeg anbefale Weekendavisen. Den mest dyptpløyende avisen i Skandinavia, som er verdt de 59 kronene jeg betaler for den hver fredag ettermiddag. (Kunne abonnert, men det er deilig å kjøpe den i kiosken og begynne å glede seg til leseøkten. Inndelt i Features, Bøker, Kultur, Idéer - og med bredt og dypt spenn. Noe for Morgenbladet å sikte etter - og siden de henter en del inspirasjon derfra så ender de vel der til slutt.)

E

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Dagens Næringsliv, enkelt og greit. Lørdags-DN er noe man gleder seg til.

Dagbladet forbigår jeg i stillhet. Klassekampen er veldig variabel. Nå for tiden er avisen i ferd med å synke hen til å bli et menighetsblad. Braanen skuffer.

Aftenposten er i ferd med å bli en stor politisk korrekt vits, og abonnementet blir neppe fornyet om et halvårs tid. Alt for mange kommunister i redaksjonen.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Dagens Næringsliv.
Dagens hjerterå sudoku på baksiden av DN er et must for ekte avslapping etter en hard dag...

N

nb

Gjest
Lørdags-DN selv om den er noe ujevn. Jeg abonnerer på Aftenposten fordi det er greit å ha noe å bla gjennom til frokost. Blabladet er som nevnt triste saker. Jeg blir ikke lei meg om den avisen avgår med døden. Morgenbladet leste jeg en del før, men har sluttet med det nå.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Jeg er ingen ekspert, men mener det finnes flere aviser i Norge :-\.

G

Gjestemedlem

Gjest
Du har glemt å ta med Bergens Tidende.

Det er ikke lokalstoffet som jeg har i tankene da. Dette er en seriøs og god avis med journalister jeg har tillitt til, som er i stand til å gå litt i dybden og ta opp viktge saker. Det er ikke en ren underholdningsavis som VG, DB og BA.

Så få på plass dette alternativet er du snill. :)

BT er den beste avisen på norsk.

A

Atle Kristiansen

Gjest
Gjestemedlem skrev:

Det er ikke lokalstoffet som jeg har i tankene da. Dette er en seriøs og god avis med journalister jeg har tillitt til, som er i stand til å gå litt i dybden og ta opp viktge saker. Det er ikke en ren underholdningsavis som VG, DB og BA.

Husket at du sverger til avisen, og vurderte i første omgang også å innkludere den, men følte at det heller var en regionavis/lokalavis enn en riksavis, men alt for å blidgjøre.

BA, http://www.ba-avis.no/ ?

Mvh

G

Gjestemedlem

Gjest
Mengele Dershowitz skrev:
Gjestemedlem skrev:

Husket at du sverger til avisen, og vurderte i første omgang også å innkludere den, men følte at det heller var en regionavis/lokalavis enn en riksavis, men alt for å blidgjøre.

BA, http://www.ba-avis.no/ ?

Mvh
Fint, men jeg må nok insistere på at avstemmingen tas på nytt.

Her er jo mange som har stemt før BT ble et gyldig alternativ. :mad: ( ::))

BT deler endel saker med Aftenposten og Stavanger Aftenblad, men førstnevnte er for konservativ og sistnevte er for bedehuspreget til å kunne tas helt alvorlig.

BT er vel den største liberale dagsavisen i Norge så vidt jeg kan forstå.

Anbefales også for andre enn bergensere, selv om det er endel lokalstoff i den.

A

Atle Kristiansen

Gjest
Gjestemedlem skrev:
Hva med "norske" le monde diplomatique, om enn en månedsavis?

Mvh

G

Gjestemedlem

Gjest
Mengele Dershowitz skrev:
Gjestemedlem skrev:
Hva med "norske" le monde diplomatique, om enn en månedsavis?

Mvh
Har kjøpt den ved et par anledninger. Greit på en flytur eller noe slikt, men kan jo ikke erstatte dagsaviser. Morgenbladet er også god på bakgrunnsstoff forresten.

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.380
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
DN på lørdag. Og aftenposten i gammeldags helgeutgave.

Z

Zomby_Woof

Gjest
NRK tekst-TV.

Akkurat så mye avis som du trenger, mer blir du bare feit av.

Mangler bare et par gode tegneserier og en sudoku for å bli perfekt.

Vil du lese, er bøker et bedre alternativ enn aviser.

G

Gjestemedlem

Gjest
Zomby_Woof skrev:
Vil du lese, er bøker et bedre alternativ enn aviser.
Jeg har et greit forhold til nyheter. Hvis det ikke er viktigere enn at det kommer ut i bokform etterhvert, er det skjelden verdt å bry seg med.

Alfred

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.10.2007
Antall liker
0
Latterlig spørsmål. Kvaliteten på norske aviser er pinlig lav. En må lese utenlandske blekker for å holde seg orientert.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.177
Torget vurderinger
2
Kjøper Dagbla hver lørdag. De har en bra kryssord.

Topp Bunn