Hva er HI-end?!

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Hi-end er når dere har dere, og damen har stumpen i været!

;)
Støtter denne, men mulig Dog blir fornærmet om vi fjerner begrepet DOGgystyle ;D
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Neida, DOGgystyle lever nok godt videre som begrep, så ingen fornærmet Dog her ;)

O.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.008
Antall liker
6.236
Det må vel være godt plassert i low-end sjiktet BT? ;)
Blir forøvrig spennende å se hva som kommer etter canadierne!
Ja, det synes jeg også. Hvorfor har jeg alltid så vanskelig for å bestemme meg?
 
K

knutinh

Gjest
Når du kan gå å se et band spille Live på konsert, og deretter gå hjem å spille musikken med samme kvalitet da er det HI-END....

;D ;D ;D ;D ;D

Hva er din definisjon?!
I så fall er vel hi end etter din definisjon en DAT-opptaker og to mikroner for øreåpningene - parret med et sett gode hodetelefoner med forsterker?=)

Jeg vet ikke om noen annen måte som gir samme tilstedeværelse.

-k
 

Juballong

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.06.2006
Innlegg
115
Antall liker
155
Hei Alle
Noen som har et forslag for et norsk ord for HIGH-END ?

Ikke helt enkelt spør du meg...

Mvh
Jubb
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.008
Antall liker
6.236
øverst på skalaen?
 

General8

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.07.2005
Innlegg
644
Antall liker
0
Jepp, verre er det ikke. passion about music and how well it is reproduced.

Det forutsetter kjærlighet til musikk, ellers blir det bare ustyrsonani og tekno-fascinasjon. Noe altfor mange driver med mens de spiller Bremnes, Cassidy og annen stereotyp "hifi-musikk". Evt krangler om det her ;D

Harley er ikke så dum han, og boken er den eneste hifi-boken jeg noensinne har kjøpt ;)

O.
For meg har ordet liten betydning. Det viktigste for meg er at jeg koser meg med musikken.

Når blei Cassidy hifi-musikk?
 

6bm8

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2005
Innlegg
2.020
Antall liker
619
Sted
Gressvik/Fredrikstad
Torget vurderinger
1
High End er musikk, det er langt i fra en rett frekvensgang og det er rør!. Hi-End er nerve og tilstedeværelse og så langt fra transistoren du kan komme. (Vist ikke transistor konstruksjonen er konstruert helt feil da) Jeg har aldri hørt en feil konstruert transistor konstruksjon desverre...
Ser enda frem til den dagen noen kan vise meg en transistor forsterker koblet opp med Dynaudio høyttalere Feks. Som låter like mye musikk som en god rørkonstruksjon med tilsvarende høyttalere..
Spesielt Dynaudio som er noe av det mest riktige Hi-Fi pling-pling jeg noen gang har hørt.... For all del, det låter bra men det fins jo ikke noe sjel og musikk der!!?!

Nei, High-End er musikk, sjel, nærvær og det som ellers for foten til å bevege seg uten at du selv bestemmer deg for det!! ;D
 
A

Akle

Gjest
High End er musikk, det er langt i fra en rett frekvensgang og det er rør!. Hi-End er nerve og tilstedeværelse og så langt fra transistoren du kan komme. (Vist ikke transistor konstruksjonen er konstruert helt feil da) Jeg har aldri hørt en feil konstruert transistor konstruksjon desverre...
Ser enda frem til den dagen noen kan vise meg en transistor forsterker koblet opp med Dynaudio høyttalere Feks. Som låter like mye musikk som en god rørkonstruksjon med tilsvarende høyttalere..
Spesielt Dynaudio som er noe av det mest riktige Hi-Fi pling-pling jeg noen gang har hørt.... For all del, det låter bra men det fins jo ikke noe sjel og musikk der!!?!

Nei, High-End er musikk, sjel, nærvær og det som ellers for foten til å bevege seg uten at du selv bestemmer deg for det!! ;D
Dynaudio og rør er fantastisk, blir bare fort DYRT, de krever litt store lektøy for at det virkelig skal bli gøy. Koste meg en stund jeg ;). Dynaudio er da ikke veldig hi-fi plingplong sammenlignet med mye annet. F.eks Gallo etc. etc.
 
J

Jurassic

Gjest
Det spilte du musikk hos deg med Dynaudio da Atle 8)
Det kan jeg trygt bekrefte
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Gallo plingplong? ;D
Du har åpenbart hørt mye på disse - fortell om det da Akle!(gjerne en annen tråd selvsagt, for å unngå off-topic) Hva slags oppsett, og hva slags skarpsindige observasjoner du gjorde.

Er forøvrig helt på linje med 6bm8. Nærvær, flyt, rytme, alt som skaper illusjoner som blir så sterke at du glemmer både rommet du sitter i og dingser og bokser, da har du en stor musikkopplevelse. Og det tror jeg man må kunne si er målet for et high-end oppsett. For noen ;)

O.
Dynaudio og rør er fantastisk, blir bare fort DYRT, de krever litt store lektøy for at det virkelig skal bli gøy. Koste meg en stund jeg ;). Dynaudio er da ikke veldig hi-fi plingplong sammenlignet med mye annet. F.eks Gallo etc. etc.
 

DYNAMIC1

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Innlegg
1.120
Antall liker
2
ville tro hi end ligger i dyre innvendige komponenter som genererer renere lyd eller sort bagrunn eller lign.derfra ligger jo prisingen høgt
på slike komponenter.
 
Topp Bunn