Jord kan lage krøll ja.
Skjerm er fine ting, i alle fall dobbel ufortinnet kobber som på FAT LMC.
Tror den bidrar til det svarte i lyden fra den.
Her hos meg måtte jeg fjerne både jord og skjerm på FAT LMC for at det skulle bli støyfritt, forrige eier hadde sørget for både jord og skjerm, men det funker rett å slett ikke her..
En ide er å prøve FAT LMC.
Fikk rapporten fra andre ingeniøren innen elektro/elektronikk i dag.
Han nekter å tro på det, eller forstå hvorfor.... Men han velger også å stole på ørene.
To ingeniører som burde vite bedre er so far hooked
Og dette er jo rett å slett strålende nyheter

Litt på sidelinjen dette her, men kunne du ha spurt en av de ingen-gjør'ene om følgende:
Ujord i vegg kontakta, jord med og uten skjerm i kabel og komponenter som har jord innvendig, dette støyer som satan og du kan høre støy fra flere meters hold fra HT, så fort jeg fjerner jord og skjerm i begge ender så er det så tyst at jeg ikke kan høre noe sus med øret inntil HT..
Dette er 2 adskilte kurser, flere forskjellige spillere, amper med rør og transistor, forskjellige kabler i begge oppsetta, alt som heter strømkabler med jord, enten de heter WireWorld, LMC, Furutech, grøftekabel, industrikabler i forskjellige modeller, Supra, Oblivion, PC kabler, normale strøm kabler, osv osv..
Padde på slike oppsett uten jord i vegg har faktisk ødelagt pre og effekt, jeg har fått støt av pre med metall chassi, listen er ganske lang med jordproblemer kan du si, dette er ikke
placebo av noe slag..
Jeg har også prøvd å bruke padde til en og en enhet med jord fra jordet kontakt på en annen kurs, ikke det heller hjelper..
Teknisk ligger dette ALT for høyt for meg, så jeg bruker sunn fornuft og ørene..
2x150cm FAT LMC kabel til den som løser dette mysteriet..
Snakker du slank LMC her? Tror jeg må kjøre et par sammenliginger når anlegget er oppe igjen.
Dette begynner å minne om kabelhysteri, skal kablene koste like mye som utstyret det knytter sammen?
Forresten; Hvordan låter LMC da?
En forresten til; Jeg er tilbøyelig til å si at det er flere anlegg som ikke liker FAT LMC grunnet dens ærlige rett-frem presentasjon.
FAT LMC TIL FOLKET ! ! !
R
Jeg personlig snakker om begge LMC variantene..
Min anbefaling etter min erfaring er Furutech til 240,- meteren, det er dobbelt av hva LMC koster og slettes ikke i nærheten av hva komponentene koster, men jeg ofrer gjerne et par plater for å få bedre lyd
Furutech minner meg ganske mye om Cardas, som har en litt varm tone men som slipper gjennom alt av musikk, den maskerer ikkeno..
LMC minner meg ganske mye om Kimber 8TC, dette er migrene-kabel number one for min egen del, det er rett å slett øre-uvennlig..
Siden vi ikke har noen fasiter, så velger jeg å sammenligne de på denne måten, tror ikke det er så alvorlig gal sammenligning.?
Jah, du kan si det slik.. Men da vil jeg atter en gang dra frem Kimber 8TC, den låter rett å slett ille i mine ører, på samma måte som LMC kabelen..
Er anlegget svakt tunet mot det litt varme, så vil du nok få en nøytral klangbalanse med LMC, men har du en klangbalanse som heller mot det lys/kalde så ville jeg aldri i verden satt på Kimber 8TC eller LMC kabel i det oppsettet..
LMC er en billig oppgradering av anlegget, men det er også Furutech, begge bør testet av de som fremdeles ikke har prøvd noe slikt..
Kjell