hva er dette

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Tok en tur til utkanten av Køben i dag.
    I fra en relativt grå gate gikk jeg noen trinn ned i en murtrapp.  
    Der traff jeg en kar, som overlot denne pakken til meg etter at penger hadde skiftet hender.



    Er det eksotiske kanelstenger til julegrøten?

    Kan det røykes? Jeg har ennå ikke passert Tollen i Norge, så kanskje dere leser om meg i avisen ;D  )

    Kan det ha noe med hifi å gjøre?

    Noen som vet 8)
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Dette var nok litt for lett......
    Får se om det kommer noe morsomt i posten som vi kan ta bilde av i stedet...

    Beklager lurvete bilder. Disse mobilkameraene har megapixel i hue og ræva, men linse er det værre med..
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    De der har jeg tro på!
    Du må la oss få vite hvordan du synes de låter når du får fyrt :D de opp!

    Mvh
    Rune
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Det blir nok en stund til. De skal inn i delefilteret i Hjørnehorna. Håper å få de bygget ferdig på denne siden av nyttår. Men joda, det kommer garantert en siden om prosjektet. Om den blir fylt med skryt eller frustrasjon vil vise seg....
     

    JENO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Innlegg
    2.599
    Antall liker
    1.377
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    Gleder meg til å høre mer om hjørnehorna!

    Har fått med meg at det er noe klipschhorn-lignende greier. Er det delesanking som tar tid, eller er det sånn generelt "ting-tar-tid"..?
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    En kombinasjon hvor også en tredje faktor trer i kraft - økonomi!

    Ikke at det er så voldomt dyrt, men 5K her og 5K der..... det blir penger av sånt, så med litt kreativ deleshopping, så går det an å spare litt.
    Har nå kjøpt alle drivere, og horn (av det slaget jeg helst ville ha - ikke det som var billig eller lett og få tak i).

    Har også noe deler til delefilteret, men trenger vel spoler og kondensatorer for en 5-6K, pluss et komplett filter til diskanthornene (dette må kjøpes ferdig for ca 3K).

    Jeg har begynt å sette sammen basshornet, og tar bilder underveis slik at dette kan presenteres i en byggetråd en gang i høst/vinter.  Får å legge litt framdriftspress på meg selv, har jeg begynt å montere et step hver dag.  Tro meg, vinklene på disse greiene er "ville" men med nøyaktighet og tålmodighet blir det bra.
     

    Vedlegg

    JENO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Innlegg
    2.599
    Antall liker
    1.377
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    Tro meg, vinklene på disse greiene er "ville" men med nøyaktighet og tålmodighet blir det bra.
    Tror deg! ;)
    Håper du lykkes med dette prosjektet og klarer å lokke fram godlyden. Virker som du har gjort grundig research og vet hva du holder på med, så det er vel liten fare for å negative overraskelser. Uansett, lykke til!
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn