Hva er dette?

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.008
Antall liker
6.236
Kanskje det... Invitere selgeren til lyttetest, med direkte sammenligning mot mine avanti iii, som har ganske like specs som disse high end-høyttalerne, og som også regnes for å være dynamisk, holografisk og detaljert. ;D
 
S

stikken

Gjest
Har skrevet mail til selger om forslaget til prøvelytting/test av høytalerne!
Vh
S
 

Vinyldust

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.02.2002
Innlegg
148
Antall liker
1
Om noe virker for godt til å være sant, så ser dette ut som et godt eksempel på sådane. Veldig de er solgt i Norge for 21500,- ? Minner meg om gutta i Van som spurte om du kunne være så snill å kjøpe noen høyttalere for 4000,- som kosta 30000,- i USA. De tørte ikke reise hjem uten å ha solgt noe, da de ville få kjeft av sjefen. Så de skulle legge til resten av egen lomme for å beholde jobben!


nok det riktig
 

Teoball80

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.04.2005
Innlegg
101
Antall liker
1
Kanskje det... Invitere selgeren til lyttetest, med direkte sammenligning mot mine avanti iii, som har ganske like specs som disse high end-høyttalerne, og som også regnes for å være dynamisk, holografisk og detaljert. ;D

Tørr du det da? Du kan vel fort ende med bytte da :D

Men det er da ikke "white van" høyttalere han selger. Står sikker på kaia i Tr.heim. og selger. "White container" salg
 
S

stikken

Gjest
Har skrevet mail til selger om forslaget til prøvelytting/test av høytalerne!
Vh
S
Svarer meg selv!
Etter at forslag ble gitt har jeg ikke hørt et eneste lite pip! ;D
Vh
S
 

Nemesis

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.05.2002
Innlegg
125
Antall liker
3
Merkelig, for det er vel seriøse saker ;D
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.315
Antall liker
16.396
Sted
Østfold
Produsenten av disse kjenner jeg så godt at jeg faktisk har kontakt med en representant via MSN, så lurer dere på noe kan jeg sikkert skaffe svar.

"Billige kinesiske kopier" er jo humoristisk i seg selv da fabrikken ligger i Shanghai.

Den aktuelle høyttaleren ser ut til å være en kundespesifisert variant, men de fleste av de andre som er avbildet på hjemmesiden er simpelt hen de offisielle bildene fra produsenten.

Den påståtte utsalgsprisen er selvsagt tatt ut fra fantasien. Men med de komponentene og den kassa som er brukt så synes jeg ikke prisen de forlanger er så gal egentlig. Jeg har jobbet litt med elementer fra denne produsenten, og de er blant dem som har overrasket meg skikkelig i positiv retning.

Det er jo også verdt å legge til at denne produsenten, samt en rekke liknende produsenter produserer det meste som selges under kjennte merker under 10 000kr, og en god del opp til 20-30 000 kr/par.

Så selv om markedsføringen kan virke noe suspekt føler jeg at "white van-humoren" er litt på jordet i forhold til selve produktet.

Den typiske "white van-høyttaleren" var vel en teppekledd kasse i tynne sponplater med noen ultradårlige elementer, omtrent som det man får kjøpt i svenske "ting og tang-butikker til 395/par, men som allikevel må kunne kalles et dårlig kjøp.
 
S

stikken

Gjest
::)Hei!
Det er jo litt rart at man "fantasifabrikerer" en utsalgspris, for kanskje kunne disse fungert i konkuranse med mellomklassens mellomsjikt!
hva vet jeg? 8)
Vh
S
 
Topp Bunn