Diverse Hva er det med selgere på Finn?

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg er også svak for "de som vet hva dette er vet hva det er verdt".

Fnis.
Hmmm... Prøv å se for deg den strategien i en kontaktannonse, eller på sukker eller tinder eller hva de alle heter. Jeg lurer på om jeg skal gjøre et forsøk....

K

Kleine Freiheit

Gjest
En annen interessant ting er at svært mange jeg vet er på Hifisentralen som tydeligvis foretrekker å kontakte via Finn hvis jeg har annonser begge steder.
Det kan virke som om man ikke vil ha brukernavnet sitt på Sentralen involvert i en handel.

eiffel

Medlem
Ble medlem
29.08.2012
Antall liker
13
Sted
Buskerud
"Rare" selgere og kjøpere er det alltid. Det som gjør meg oppgitt er de som har fått det for seg at Finn er ei auksjonside.

equilibrium

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2010
Antall liker
610
Sted
Østenfor sol og vestenfor måne
Torget vurderinger
3
Synes Finn stort sett fungerer veldig fint, kanskje bortsett fra akkurat hifi-segmentet. Produkter jeg har forsøkt kjøpe via Finn med angitt salgspris, har i alle fall de siste par årene hatt en lei tendens til etter få meldinger frem og tilbake å ende opp med en budrunde. Jeg hopper konsekvent over alle salgsannonser med 'ta kontakt' eller 'til høyeste pris', så det er smått irriterende å stadig ende opp med disse helsikes budrundene når salgspris er satt i annonsen.

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
2.939
Torget vurderinger
8
Noen skal jo ha alt gratis.

Det er ikke verre enn å hoppe over den annonsen vel?
Gratis?! Mannen har helt klart et poeng. Selvsagt kan man hoppe over annonsen, men det er likefullt legitimt å nevne at enkelte har et håpløst forhold til hva ting er verdt. Så for litt siden en som ville ha 4k for en Denon 3802.... Den kom ut i 2002 og har ikke en eneste hdmi inngang.. Man kan jo bare håpe at ingen var så dumme/dårlig informerte at de gikk for den.
jojo..men skjønner ikke at en/du gidd hisse seg opp eller bry seg/deg :)

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
2.939
Torget vurderinger
8
Synes Finn stort sett fungerer veldig fint, kanskje bortsett fra akkurat hifi-segmentet. Produkter jeg har forsøkt kjøpe via Finn med angitt salgspris, har i alle fall de siste par årene hatt en lei tendens til etter få meldinger frem og tilbake å ende opp med en budrunde. Jeg hopper konsekvent over alle salgsannonser med 'ta kontakt' eller 'til høyeste pris', så det er smått irriterende å stadig ende opp med disse helsikes budrundene når salgspris er satt i annonsen.
Enig :)
Ellers burde folk følgt med hvis de skal selge noe.. kjedligste er og ikke få svar før lenge etter og da har en gjerne kjøpt noe annet

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Synes Finn stort sett fungerer veldig fint, kanskje bortsett fra akkurat hifi-segmentet. Produkter jeg har forsøkt kjøpe via Finn med angitt salgspris, har i alle fall de siste par årene hatt en lei tendens til etter få meldinger frem og tilbake å ende opp med en budrunde.
Løses greit med "ingen bud under prisforlangende besvares" lett synlig i annonsen.

equilibrium

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2010
Antall liker
610
Sted
Østenfor sol og vestenfor måne
Torget vurderinger
3
^ Litt av en jobb å instruere befolkningen? :)
Poenget mitt er vel at det er satt en salgspris, jeg tilbyr å kjøpe til oppgitt pris, diskuterer frem og tilbake med selger vedr levering og denslags, bare for å få beskjed om at det nå er budrunde og summen er oppe i xxxx.

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
^ Litt av en jobb å instruere befolkningen? :)
Poenget mitt er vel at det er satt en salgspris, jeg tilbyr å kjøpe til oppgitt pris, diskuterer frem og tilbake med selger vedr levering og denslags, bare for å få beskjed om at det nå er budrunde og summen er oppe i xxxx.
My bad, leste feil og trodde du tenkte på innkommende bud på en fastprisannonse man selv har lagt ut. Det du skriver om er noe svineri, ja.

IvarT

Nattmannen
Ble medlem
19.02.2015
Antall liker
5.436
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
3
Min rareste FINN-erfaring som selger kom da en kjøper satte i gang betalingsgaranti uten et ord ekstra. Det kom bare en e-post om at xxx hadde satt i gang betalingsgaranti. Jeg godkjente salget og ventet på betalingsbekreftelse. Etter noen dager måtte jeg purre på kjøperen siden flere andre var interessert. Det viste seg at han hadde glemt ut at han hadde satt i gang betalingsgarantien, men var kjapp å betale inn da han fikk påminnelsen. Alt i orden med salget, men jeg begynner virkelig å lure på hvor interessert folk egentlig er når man glemmer ut at man har satt i gang en handel.

LilleFetirLutemann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.02.2009
Antall liker
110
Noen skal jo ha alt gratis.

Det er ikke verre enn å hoppe over den annonsen vel?
Gratis?! Mannen har helt klart et poeng. Selvsagt kan man hoppe over annonsen, men det er likefullt legitimt å nevne at enkelte har et håpløst forhold til hva ting er verdt. Så for litt siden en som ville ha 4k for en Denon 3802.... Den kom ut i 2002 og har ikke en eneste hdmi inngang.. Man kan jo bare håpe at ingen var så dumme/dårlig informerte at de gikk for den.
jojo..men skjønner ikke at en/du gidd hisse seg opp eller bry seg/deg :)
Er ikke hissig. Liker bare ikke når noen prøver å lure noen. Noe du tydeligvis lever godt med.

Xtrike

Hi-Fi interessert
Ble medlem
15.01.2015
Antall liker
30
Sted
Mjøndalen
Har aldri hatt noen negative erfaringer med salg av hifi på finn, Men det reker mye rart rundt der ute! Morsom lesning er dette iallefall. :)

Topp Bunn