Ønsker anbefaling Hva er de verdt? tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Noe ser seg blind på målinger somnen knapt hører, andre er villige til å prøve ut i eget anlegg. Har hstt Topping D90 her. Noe så jæ uengasjerende dritt produkt har jeg ikke hatt i hus siden den første Bryston dac ble testet. Topping D90 er rett og slett skit, sånn jeg hører det. Og fuck ASR, tenk selv.
    Og hvordan går det ellers?
    Helt glitrende, takk som spør :)
     

    vrøvl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.05.2009
    Innlegg
    943
    Antall liker
    308
    Torget vurderinger
    1
    Topping D90 er rett og slett skit, sånn jeg hører det. Og fuck ASR, tenk selv.
    Måler han feil? Eller er det slik at du hører ting som ikke kan måles?
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Kanskje den er for billig?
     
    X

    X186841

    Gjest
    Topping låter helt riktig men det er ikke alltid så gøy å forholde seg til virkeligheten.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Topping låter helt riktig men det er ikke alltid så gøy å forholde seg til virkeligheten.
    Helt riktig? Og hva får deg til å tenke at din vakre "virkelighet" er almengyldig for alle Lars? Hos meg fungerte den ikke, og da kan jeg ikke "forholde meg til virkeligheten"?
     
    X

    X186841

    Gjest
    Det er nok du som har en vakker virkelighet, min er ganske nøktern og kun lett kulørt.
    Det som måler best er mest riktig, men ikke dermed sagt att alle liker det, noen bruker jo tilogmed ketchup på omelett.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det er nok du som har en vakker virkelighet, min er ganske nøktern og kun lett kulørt.
    Det som måler best er mest riktig, men ikke dermed sagt att alle liker det, noen bruker jo tilogmed ketchup på omelett.
    Godt du vet alt dette og hvordan. For jeg velger å tro det er mer enn målinger som gjør at en koser seg med musikk.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Det er nok du som har en vakker virkelighet, min er ganske nøktern og kun lett kulørt.
    Det som måler best er mest riktig, men ikke dermed sagt att alle liker det, noen bruker jo tilogmed ketchup på omelett.
    Det som låter mest som ekte musikk er det som er mest riktig i min virkelighet. Klart levende musikk kan låte flatt, livløst og uengasjerende det også, men det er ikke det som er målet. Og det med flatt, livløst, og uengasjerende er noe jeg kanskje feilaktig får litt inntrykk av at gjerne henger sammen med at noe "måler best" eller "riktig". Hvorfor?
     
    X

    X186841

    Gjest
    Det må du nesten finne ut av selv bambi.
    Eneste DAC jeg har hatt som var uutholdelig å høre på var en Mytek Brooklyn.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Det er nok du som har en vakker virkelighet, min er ganske nøktern og kun lett kulørt.
    Det som måler best er mest riktig, men ikke dermed sagt att alle liker det, noen bruker jo tilogmed ketchup på omelett.
    Godt du vet alt dette og hvordan. For jeg velger å tro det er mer enn målinger som gjør at en koser seg med musikk.
    Er jo det jeg sier hvis du leser med åpent sinn, du har en fargerik og morsom verden og koser deg med musikk, mens jeg er litt "kjedelig" og nøktern.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.480
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Eneste DAC jeg har hatt som var uutholdelig å høre på var en Mytek Brooklyn.
    MQA filteret er jo aktivert uansett på disse uansett kildemateriale (en må aktivt inn å deaktivere det faktisk). Kan være grunnen?
    Siste iterasjon av Topping D90 MQA så ser det ut som samme feilen er begått iflg. forum. Det er trist.
    Skal en ha en D90 så velg den første uten MQA.
    Kan se ut som om MQA tvinger dette fram hos de aller fleste.

    Uansett, kanskje greit å holde de siste diskusjoner til en annen tråd?
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det er nok du som har en vakker virkelighet, min er ganske nøktern og kun lett kulørt.
    Det som måler best er mest riktig, men ikke dermed sagt att alle liker det, noen bruker jo tilogmed ketchup på omelett.
    Godt du vet alt dette og hvordan. For jeg velger å tro det er mer enn målinger som gjør at en koser seg med musikk.
    Er jo det jeg sier hvis du leser med åpent sinn, du har en fargerik og morsom verden og koser deg med musikk, mens jeg er litt "kjedelig" og nøktern.
    Og den ene utelukker ikke den andre, begge er en del av virkeligheten... Eller vil du diskutere det og?
     

    roadrune

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.12.2014
    Innlegg
    2.357
    Antall liker
    1.166
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    1
    Forslag til pris på en strøken Cambridge Azur BD751 sonefri Bluray spiller med wifi-dongle?
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Forslag til pris på en strøken Cambridge Azur BD751 sonefri Bluray spiller med wifi-dongle?
    1.000,-?

    Har en sånn selv, strøken, med nytt drivverk i 2016 og nesten ikke brukt etter det. Tror jeg vil slite med å få noe særlig mer for den, men nysgjerrig på hva andre syns.
     

    nilshermann

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.02.2019
    Innlegg
    96
    Antall liker
    36
    Marantz

    Hei!

    Lurer på hva man kan forvente av salgspris for disse tre Marantz-komponentene. Jeg finner svært lite ved google-søk.. Noen som har en formening?


    Forsterker: Marantz PM14a /N1G
    Tuner: Marantz 74ST17 /02G
    CD-spiller: Marantz CD5001 /N1S

    95662195_711113996323553_2530854640749117440_n.jpg
    96288024_2261014664206176_8714828538705870848_n.jpg
    95587416_970995623322205_2475163045362401280_n.jpg
     

    Assy74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    565
    Antall liker
    215
    Sted
    Kristiansand
    Rotel RC 1590.
    Har en for salg nå for 9000 kr, noe jeg trodde var en ok pris.....
    noen forslag her på hva de bør ligge på?
     

    YesJens

    Musikkelsker
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.212
    Antall liker
    6.126
    Sted
    Under stjernene
    Har tenkt å bytte ut min ClearAudio CharismaV2(MM) til MC.
    2 år.Spilt ca. 200 timer.
    Kjøpt ny for ganske nøyaktig 2 år siden.
    Har kvittering og original enballasje.
    Hva er en fornuftig pris?
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Den billigste på ebay ligger til 3800,- da...
    Såpass. Det tror jeg ikke man får, men jeg kan jo ta feil. Den har jo grei lyd fra de analoge utgangene, men ville tro introduksjonen av 4K og snart 8K devaluerte vanlige blu-rayspillere.

    Hvis de går for over 3.000,- vil jeg vurdere å selge min også istedenfor at den bare skal støve ned. :)
     

    Funk4Ever

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2014
    Innlegg
    177
    Antall liker
    91
    Sted
    Oslo
    Har en defekt Yamaha RX-V3067. Ser de ligger på eBay til €200—€400. Noen formening hva jeg kan legge meg på i pris? Har også original emballasje
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.480
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Noen få hundrelapper.

    Til info: ebay er absolutt ingen pekepinn for hva markedet er villig til å betale.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Nei på ebay er det meste av hifi-utstyr svindyrt. Hvis man legger på frakt og mva er man i mange tilfeller over nypris i Norge.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Nilsherman: Den ST17en skal du iallefall IKKE prøve å selge i Norge. Som FM-tuner er den ubrukbar her. Men nettopp som FM-tuner er den også en av tidenes beste. Så: Søk salg i utlandet, helst i Europa. For eksempel UK har fortsatt et meget bra FM-nett.. CD og amp: Hhv. 50- og 60% av nypris..MIne tips
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.619
    Antall liker
    3.733
    Jeg har en større samling med sacd (ca 150) og high-end (ca 150 MoFi SHM etc). Har hatt de ute på Torget før, men interessen/kunnskapen var heller laber. Jeg vil ideelt sett helst ha solgt alt under ett, evt delt i to. Saken er, at samlingen inneholder endel samlerobjekter, som går for mange tusen kr stk. Dermed blir snittprisen på de to samlingene høy, rundt 100/stk.

    Hva bør jeg gjøre? Har ikke tid/lyst til å selge en og en. Vurderer å skille ut samlerobjektene og selge resten til en lavere pris, men min erfaring etter å ha solgt min egen og etpar kompisers vinylsamlinger, er at samlingene blir mer attraktive, dersom de inneholder noen diamanter.

    Også litt usikker på hvordan markedet er for slikt om dagen

    Noen som har erfaringer med dette? Gode råd, synsing etc mottas med takk.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.201
    Antall liker
    101.667
    Torget vurderinger
    23
    Jeg bygger et CD museum her hjemme for tiden - den eneste gode løsningen jeg kan se er å donere dette til museet! Dermed kan du alltid komme og høre dersom savnet blir for stort!! Alternativet er jo ellers å sitte på de i endel år til folk får opp øya for at de er ganske praktiske å ha viste deg seg.... Men alt.1 er helt klart å foretrekke. Museet er satt opp med multiple CD- og SACD avspillere!
     

    roadrune

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.12.2014
    Innlegg
    2.357
    Antall liker
    1.166
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    1
    Forslag til pris på en strøken Cambridge Azur BD751 sonefri Bluray spiller med wifi-dongle?
    1.000,-?

    Har en sånn selv, strøken, med nytt drivverk i 2016 og nesten ikke brukt etter det. Tror jeg vil slite med å få noe særlig mer for den, men nysgjerrig på hva andre syns.
    Den billigste på ebay ligger til 3800,- da...
    Såpass. Det tror jeg ikke man får, men jeg kan jo ta feil. Den har jo grei lyd fra de analoge utgangene, men ville tro introduksjonen av 4K og snart 8K devaluerte vanlige blu-rayspillere.

    Hvis de går for over 3.000,- vil jeg vurdere å selge min også istedenfor at den bare skal støve ned. :)
    Jeg la Cambridgen ut for 3000,- og den ble solgt to dager senere for 2700 inkludert frakt (149,-) og det var det første budet som kom inn.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Swifty: Samlinger ER attraktive, de. Men da bør du kanskje spesialisere salgsportalen litt mer. Her inne ser jeg dessverre at CDen- i alle dens fine avskygninger- fortsatt er STERKT undervurdert. Selv har jeg tre spillere, hvorav ett reint drev. Nr. 2 -en klassisk NAD 514- skal få mer å gjøre seinere idag, da jeg venter inn en liten forsterkerjuvel...Vis meg gjerne hva du har i den samlinga :cool: Jeg undervurderer det IKKE..
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.619
    Antall liker
    3.733
    Swifty: Samlinger ER attraktive, de. Men da bør du kanskje spesialisere salgsportalen litt mer. Her inne ser jeg dessverre at CDen- i alle dens fine avskygninger- fortsatt er STERKT undervurdert. Selv har jeg tre spillere, hvorav ett reint drev. Nr. 2 -en klassisk NAD 514- skal få mer å gjøre seinere idag, da jeg venter inn en liten forsterkerjuvel...Vis meg gjerne hva du har i den samlinga :cool: Jeg undervurderer det IKKE..
    Hei,

    sorry, så ikke svaret ditt ang sacd/MoFi/audiofil-cd samlingen min før nå. Send meg din mailadresse, så sender jeg bilder. Funker ikke på pm her, fordi bildene blir komprimert. (Har bilde av ryggene, så det kreves litt oppløsning for at de skal bli lesbare.

    Ha en fin dag!

    Mvh Kim Bjørnqvist
     

    D_Even

    Medlem
    Ble medlem
    07.06.2010
    Innlegg
    11
    Antall liker
    2
    Hei har et oppsett bestående av intregert forsterker cambrigde a840 v2 ilag med b&w xt8. Van den hul relevation hybrid 2x3 meter høyttalerkabel.spiller jo meget bra med høy waf! Hva ka man ta for et sånt oppsett?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    D_Even: Helt ærlig: Var jeg deg, solgte jeg kun forsterkeren der. For å deretter gi de Bowersene en Bladelius Tyr III eller Thor IV. Du har imo tatt ut ca 20% av det som bor i XT8- de vokser definitivt med forsterkeren. Det gjør WAFen og. Men dersom du VIL selge hele: Halv pris.
    www.bladelius.com
     

    D_Even

    Medlem
    Ble medlem
    07.06.2010
    Innlegg
    11
    Antall liker
    2
    D_Even: Helt ærlig: Var jeg deg, solgte jeg kun forsterkeren der. For å deretter gi de Bowersene en Bladelius Tyr III eller Thor IV. Du har imo tatt ut ca 20% av det som bor i XT8- de vokser definitivt med forsterkeren. Det gjør WAFen og. Men dersom du VIL selge hele: Halv pris.
    www.bladelius.com
    Takk for svar. Ja det er gromme høyttalere. Så har tenkt tanken på det å.Men halv pris ved eventuelt salg høres vel riktig ut.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    D_Even: Det er der de ligger. Alternativet kan være å selge hele setet og hente f.eks Sonus Faber Sonetto 1/. PMC Twenty5-21 m/stativ pluss den Tyren jeg nevner her oppe...Mindre, men enda bedre, rent kvalitativt.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    D_Even: Det er der de ligger. Alternativet kan være å selge hele setet og hente f.eks Sonus Faber Sonetto 1/. PMC Twenty5-21 m/stativ pluss den Tyren jeg nevner her oppe...Mindre, men enda bedre, rent kvalitativt.
    Jobber du Auditor for Norsk Audio Teknikk og Morten? Grunnen til at jeg spør er at langt de fleste, av dine MANGE råd her inne er produkter ifra denne butikken.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er det noen som vet hvilke kabler og hvilken verdi de her har?
    IMG_20200622_215543.jpg

    IMG_20200622_215510.jpg
    IMG_20200622_215522.jpg


    Jeg tror kablene er noen Oblivion kabler, men er svært usikker.

    Tips tas imot. Driver å rydder litt i rotekassa.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Burde være gode nok de der :) Antagelig DIY med skikkelige deler. 1.000,- eller så vil jeg tro for ett par.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn