Ønsker anbefaling Hva er de verdt? tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.073
    Antall liker
    1.060
    Torget vurderinger
    10
    Ortofon Cadenza Bronze kjøpt høsten 2018, men brukt mindre enn 50 timer pga. overgang til Cadenza Black?
     

    007

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.12.2012
    Innlegg
    218
    Antall liker
    620
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    sony cdp x202es

    Har en slik med fjernkontroll intakt. Er det noe verdi i denne saken. Fungerte utmerket når jeg brukte den, nå står det bare i kjelleren å samler støv. Kjøpt rundt 1993 tenker jeg.
     

    Vedlegg

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Mellom 700,- og 1.000,- tenker jeg.

    Har en slik med fjernkontroll intakt. Er det noe verdi i denne saken. Fungerte utmerket når jeg brukte den, nå står det bare i kjelleren å samler støv. Kjøpt rundt 1993 tenker jeg.
     

    Frode.R.N

    Medlem
    Ble medlem
    07.11.2019
    Innlegg
    19
    Antall liker
    12
    Ca 10-12.000,- tipper jeg.
    Når vinylen nå tar all oppmerksomhet, vurderer jeg å selge min Denon DCD-S1.
    Den blir ikke brukt og selv om den også er et "smykke" visuelt .. tja.. vurderes..
    Noen idé om verdi på en slik? :confused:
    Takk for estimat, men når jeg nå ser at den ligger på Finn til 18.900,- (selv om den ikke er solgt), håper jeg nok på litt mer.. :cool:
    Men.. den skal nok selges..
    Denon DCD-S1.jpg
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Gikk en for 12k for 1 år siden. De begynner å bli gamle og skulle noe skje vil jeg anta at reparasjon kan bli vanskelig. Synes å huske at en gikk veldig billig for kun kort tid siden. Hva er historikken på din?
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Gamle CD spillere er ikke verdt noe særlig i praksis, da de vanskelig lar seg reparere (vel, de er alltid verdt hva folk villige til å betale - og denne er jo attraktiv). Denne er vel omtrent 25 år gammel, og bruker laser fra Sony (KSS-151a), som ikke lenger er å få tak i ny. Det er fine saker, bevares, men bør nok finne en kunde som ikke har bedre vett....;)
    F.eks får du en ny Denon DCD-2500NE, med topp finish og SACD på kjøpet, for 22 000kr. Antakelig er den bedre også, og har garanti.
     
    Sist redigert:

    Frode.R.N

    Medlem
    Ble medlem
    07.11.2019
    Innlegg
    19
    Antall liker
    12
    Gikk en for 12k for 1 år siden. De begynner å bli gamle og skulle noe skje vil jeg anta at reparasjon kan bli vanskelig. Synes å huske at en gikk veldig billig for kun kort tid siden. Hva er historikken på din?
    Jeg kjøpte den brukt på slutten av 90-tallet.
    Har vært utrolig fornøyd, men innser at den (og CD'ene) faktisk ikke har vært i bruk de siste 2-3 årene.. :rolleyes:

    Mulig dere har rett.. vurderer å sende den til eksperter for overhaling og eventuelt salg.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Gikk en for 12k for 1 år siden. De begynner å bli gamle og skulle noe skje vil jeg anta at reparasjon kan bli vanskelig. Synes å huske at en gikk veldig billig for kun kort tid siden. Hva er historikken på din?
    Jeg kjøpte den brukt på slutten av 90-tallet.
    Har vært utrolig fornøyd, men innser at den (og CD'ene) faktisk ikke har vært i bruk de siste 2-3 årene.. :rolleyes:

    Mulig dere har rett.. vurderer å sende den til eksperter for overhaling og eventuelt salg.
    Her er siden hifishark nyttig. Forhandlere som skal selge ting de har tatt i innbytte ser gjerne på hva de ligger utlyst til i utlandet, men som privat er det mer interessant å se hva privatpersoner har lagt dem ut for. Bildet sier lite om hva de blir solgt for, men sier litt om hvor lenge utstyret har lagt ute og hvor mange ganger selger har fornyet annonsen.

    Skjermbilde 2020-04-11 kl. 17.23.38.jpg
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Frode N: Den spilleren har vært oppe her før. Problemet med Norge nå er digitaliseringen. ALT skal digitaliseres, og det gis ofte en god F i kvaliteten på det resultatet man får derav. Fakta er at du har den prisen HELT riktig: I riktig marked kan du glatt få 20 000 for den Denonen der. Fordi den er ett av tidenes beste drev for sølvskivene. Klassikere som den- med tilbehør og emballasje intakt- er svært ettertraktet ute i verden. Så hvis du legger den ut med et noe breiere, internasjonalt marked..da går prisen også opp..Vent bare litt---til viruskrisen går over..
     

    Frode.R.N

    Medlem
    Ble medlem
    07.11.2019
    Innlegg
    19
    Antall liker
    12
    Frode N: Den spilleren har vært oppe her før. Problemet med Norge nå er digitaliseringen. ALT skal digitaliseres, og det gis ofte en god F i kvaliteten på det resultatet man får derav. Fakta er at du har den prisen HELT riktig: I riktig marked kan du glatt få 20 000 for den Denonen der. Fordi den er ett av tidenes beste drev for sølvskivene. Klassikere som den- med tilbehør og emballasje intakt- er svært ettertraktet ute i verden. Så hvis du legger den ut med et noe breiere, internasjonalt marked..da går prisen også opp..Vent bare litt---til viruskrisen går over..
    Takk for svar :)
    Det du beskriver er det inntrykket jeg også har, både personlig og etter hva jeg leser. Så etterspørselen er nok der. ;-)
    Jeg har absolutt ikke dårlig tid, så forsøker meg vel på eBay når krisen er over :)

    Takk igjen!
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Frode R.N: Var den min, hadde jeg ALDRI solgt..Japan har EN CD-spiller som imo er entydig bedre enn din: Siste versjon Denon S1, hvis alder ikke er mer enn ca fem år idag..Honourable mentions også til Onkyo, Marantz og Accuphase, dog...Alle toppsakene derfra er absolutt deilige, de også...
     

    juster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.11.2003
    Innlegg
    500
    Antall liker
    16
    Torget vurderinger
    1
    Har en VPI 16.5 vinyl vasker i veldig bra stand. Ble litt usikker på alder men 10 år +-
    Den er kjøpt ny av meg og har vel vasket en 300 til 400 lp sider.
    Hva kan den være verdt?
    Mvh. Tom-Erik
     

    Bjørn 66

    Medlem
    Ble medlem
    14.04.2013
    Innlegg
    28
    Antall liker
    6
    Sted
    Trondheim
    SILK balanserte signalkabler

    Hei
    Jeg vurderer å kjøpe et par Silk signalkabler av en kompis. Kablene er 80cm lange med Neutrik kontaker. De er merket pmaudio.no. Hvilket prisnivå blir riktig slik at jeg beholder kameraten og ingen blir "lurt"

    Hilsen Bjørn
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Bjørn 66: De der er terminert hos Paul og Marion Mortensen på Nodeland. Ring PM, fortell Paul hvilke kabler det er snakk om, så hjelper han deg videre:cool:
    www.pmaudio.no
     

    th2020

    Fersking
    Ble medlem
    21.04.2020
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Fidelity Research FR-64S

    Hei,

    I ett flyttelass dukket det opp en Fidelity Research FR-64S tonearm komplett i eske. Jeg er ingen stor vinylentusiast så jeg vet ikke helt hva jeg sitter på.

    Er det noen verdi på bruktmarkedet for noe sånt?

    tonearm.JPG



    Mvh, Torkel
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    th2020 Dette er vel en av de mer ettertraktede vintage armene. De annonseres til høye priser ute i verden og jeg tenker at her på berget burde den gi mellom 7-10k. Men markedet er litt ustabilt om dagen, så ikke godt å si.
    Så det er nok flere enn meg som kunne tenkt seg denne armen :)


    Hei,

    I ett flyttelass dukket det opp en Fidelity Research FR-64S tonearm komplett i eske. Jeg er ingen stor vinylentusiast så jeg vet ikke helt hva jeg sitter på.

    Er det noen verdi på bruktmarkedet for noe sånt?

    Vis vedlegget 581205


    Mvh, Torkel
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.555
    Antall liker
    1.455
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Har hifisentralen blitt et «gjerrigknarksted» hvor vi bare forsøker å «berge pengene» ved kjøp og videresalg? Det vil si at vi forventer at bruktprisen, selv for tilnærmet nye produkter, er halv pris eller under. For litt eldre en tredjedel av nyprisen. Hvis denne trenden fortsetter vil tilførselen av nye produkter tørke ut og til slutt sitter vi bare å bytter oss imellom. Vi påstå at hifisentralen har fått en usunn prisutvikling. I utlandet er dette markedet sunnere. Vi trenger en generell prisveileder som er mer i varetagende for alle.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Halv nypris for kurrante ting har vært regelen for brukt hi-fi de siste 40 åra....
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Det er jo ikke uvanlig at ting legges ut for mer enn de kostet som nye heller, hvis produktet har hatt en prisstigning fra forhandler i tiden mellom de ble kjøpt nye og selges som brukt.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Zero: Norge har bestandig vært noe gjerrig på bruktpriser. På den annen side er det nok av dem som prøver å "nyprise" 50 år gammel vintageteknologi. Forseglede kassetter er dog et unntak: Prisene der går EN vei: OPP! Og så avhenger det av hva du har, hvem som søker, når du selger og markedets metning på salgstidspunktet. Akkurat dette har jeg selv skrevet et lenger innlegg om her i tråden..
     

    Oppoverbakke

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.05.2017
    Innlegg
    120
    Antall liker
    36
    Hva må man regne med å gi for en Rogue Perseus rør-forforsterker med remote?
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Folk pruter jevlig på ting som ligg langt under halv pris. Solgt ting mange ganger og prutes på ting til 1/3 og 1/4 og.. Alle skal helst ha ting gratis.

    Har en Heed Obelisk DA dac med oppgraderte kort. Nypris var vel ca 17-18 før krona kollapset..
    Hva kan en forvente å få for den?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    LM: I Norge? Ca 10K på en god dag, vel? Kommer an på hvem som ser annonsen og om du har tatt ordentlig vare på den... Ebay-salg kan faktisk gi mer nå- hvis du passer på å sette en høy pris i NOK..fordi den er så svak mot nordisk valuta, EUR, GBP og USD, Vil du oppgradere innen merket?
     
    Sist redigert:

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.133
    Antall liker
    9.290
    Torget vurderinger
    2
    Folk pruter jevlig på ting som ligg langt under halv pris. Solgt ting mange ganger og prutes på ting til 1/3 og 1/4 og.. Alle skal helst ha ting gratis.

    Har en Heed Obelisk DA dac med oppgraderte kort. Nypris var vel ca 17-18 før krona kollapset..
    Hva kan en forvente å få for den?
    4000kr, hvorfor? fordi en dac i den absolutte verdenstoppen i ytelse som Toppping D90 fås ny for7000-8000 kr
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Folk pruter jevlig på ting som ligg langt under halv pris. Solgt ting mange ganger og prutes på ting til 1/3 og 1/4 og.. Alle skal helst ha ting gratis.

    Har en Heed Obelisk DA dac med oppgraderte kort. Nypris var vel ca 17-18 før krona kollapset..
    Hva kan en forvente å få for den?
    4000kr, hvorfor? fordi en dac i den absolutte verdenstoppen i ytelse som Toppping D90 fås ny for7000-8000 kr
    Usikker på om du bare kødder, eller om du er ute etter å provosere. ;D
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Folk pruter jevlig på ting som ligg langt under halv pris. Solgt ting mange ganger og prutes på ting til 1/3 og 1/4 og.. Alle skal helst ha ting gratis.

    Har en Heed Obelisk DA dac med oppgraderte kort. Nypris var vel ca 17-18 før krona kollapset..
    Hva kan en forvente å få for den?
    4000kr, hvorfor? fordi en dac i den absolutte verdenstoppen i ytelse som Toppping D90 fås ny for7000-8000 kr
    At Topping er i den "absolutte verdenstoppen" kan du gjerne innbille deg, men du er drøy lav i din økonomiske vurdering av Heed..
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.133
    Antall liker
    9.290
    Torget vurderinger
    2
    Folk pruter jevlig på ting som ligg langt under halv pris. Solgt ting mange ganger og prutes på ting til 1/3 og 1/4 og.. Alle skal helst ha ting gratis.

    Har en Heed Obelisk DA dac med oppgraderte kort. Nypris var vel ca 17-18 før krona kollapset..
    Hva kan en forvente å få for den?
    4000kr, hvorfor? fordi en dac i den absolutte verdenstoppen i ytelse som Toppping D90 fås ny for7000-8000 kr
    Usikker på om du bare kødder, eller om du er ute etter å provosere. ;D
    Kødder desverre ikke , en nesten 10 år gammel DAC design som har dårligere teknisk ytelse enn min USB PC dac til 399 kr? S/N på 97db er bare såvidt over 16 bits mens det meste idag gir en oppløsning på 20bit eller mer. Da hjelper det lite å skryte av 24bit og 192kHz desverre når støygulvet er høyere. 0.005% forvregning er selvsagt ikke hørbart men er tross alt bare -86dB dvs langt etter dagens nivå på DACer
    D10B19A9-CFA2-4AB6-AE20-F22079856770.jpg

    Gode DaCer er desverre veldig billig idag

    Denne til 100USD i 2018 er omtrent på samme nivå som HEED
    https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/review-and-measurements-of-allo-boss-raspberry-pi-dac.4529/

    for 4000kr får man denne
    https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/smsl-m500-dac-and-hp-amp-review.9606/
    Balansert DAC
    Signal støy nivå S/N: 125 dB
    Forvregning <0.0002%
    Reell 21 bits oppløsning

    Sorry:rolleyes:
     
    Sist redigert:

    birk88

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.01.2016
    Innlegg
    391
    Antall liker
    270
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    DAC og streamer er vel mer å regne som datautstyr egentlig. I den verdenen er prisfallet enda mer brutalt enn det som skisseres her.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Folk pruter jevlig på ting som ligg langt under halv pris. Solgt ting mange ganger og prutes på ting til 1/3 og 1/4 og.. Alle skal helst ha ting gratis.

    Har en Heed Obelisk DA dac med oppgraderte kort. Nypris var vel ca 17-18 før krona kollapset..
    Hva kan en forvente å få for den?
    4000kr, hvorfor? fordi en dac i den absolutte verdenstoppen i ytelse som Toppping D90 fås ny for7000-8000 kr
    Usikker på om du bare kødder, eller om du er ute etter å provosere. ;D
    Kødder desverre ikke , en nesten 10 år gammel DAC design som har dårligere teknisk ytelse enn min USB OC dac til 399 kr? S/N på 97db er bare såvidt over 16 bits mens det meste idag gir en oppløsning på 20bit eller mer. Da hjelper det lite å skryte av 24bit og 192kHz desverre når støygulvet er høyere. 0.005% forvregning er selvsagt ikke hørbart men er tross alt bare -86dB dvs langt etter dagens nivå på DACer
    Vis vedlegget 582788
    Gode DaCer er desverre veldig billig idag

    Denne til 100USD i 2018 harer omtrentpå samme nivå
    https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/review-and-measurements-of-allo-boss-raspberry-pi-dac.4529/
    Hvis du ser bort fra måledata da, tror du det er noen mulighet for at denne Heed'en kan spille mere engasjerende enn f.eks. Topping? Eller er det irrelevant for deg når det ikke måler bra nok?

    Kunne vært interessant med en lyttest og sammenligning for å se hvordan man oppfatter det rent subjektivt.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.133
    Antall liker
    9.290
    Torget vurderinger
    2
    Ja, enig det ville vært interessant. Dacer som er så transparente som dagens bør ikke ha hørbare forskjeller. Så om dac gir ulikt "engasjement" på samme utgangsnivå og under hørbarforvregning er det noe mystisk/magisk på gang som dagens målinger ikke dekker....
    Ja det uaktuelt å ha en DAC som ikke har minst 16 bits oppløsning, og dårliger enn enn -100dB støy/forvregning . Det kaller jeg "teknisk eierglede"

    Forøvrig kan også vinyl med støynivå på -60dB og 1-2% forvegning i diskanten låte helt fint.....Så det er ikke noe i veien for at Heeden låter flott. Solgte nettop min gamle 1994 Marantz CD63 mkII KI Signature CD spillerer fra 1994? med ca 14 bits oppløsning og den låt helt fantastisk bra...
     
    Sist redigert:

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.394
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    LM: I Norge? Ca 10K på en god dag, vel? Kommer an på hvem som ser annonsen og om du har tatt ordentlig vare på den... Ebay-salg kan faktisk gi mer nå- hvis du passer på å sette en høy pris i NOK..fordi den er så svak mot nordisk valuta, EUR, GBP og USD, Vil du oppgradere innen merket?
    10 K på en god dag er det kun du som klarer og lire ut av deg,kom deg ned på landjorden.
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Så godt som alle multibit DAC'er spiller bedre en SigmaDelta-baserte; selv om de fleste (men ikke alle) måler dårligere. Det er også noe av grunnen til at gamle multibit baserte CD-spillere fra slutten av 80-tallet høres fantastiske ut fortsatt. Men når det gjelder verdi så deler jeg synes med at i området 4000-5000 (maks) er korrekt.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.133
    Antall liker
    9.290
    Torget vurderinger
    2
    Folk pruter jevlig på ting som ligg langt under halv pris. Solgt ting mange ganger og prutes på ting til 1/3 og 1/4 og.. Alle skal helst ha ting gratis.

    Har en Heed Obelisk DA dac med oppgraderte kort. Nypris var vel ca 17-18 før krona kollapset..
    Hva kan en forvente å få for den?
    4000kr, hvorfor? fordi en dac i den absolutte verdenstoppen i ytelse som Toppping D90 fås ny for7000-8000 kr
    At Topping er i den "absolutte verdenstoppen" kan du gjerne innbille deg, men du er drøy lav i din økonomiske vurdering av Heed..
    Hvilke dac'er har bedre tekniske måledata enn Topping D90 bortsett fra Mola Mola Tabaqui til 115 000kr eller Matrix Audio X-Sabre Pro til 20 000kr.? Uten historiske MTBF er det vanskelig å vurdere kvaliteten ytterligere , og så er det følelsen og den estetiske feel image som selvsagt er litt personlig...

    Teknisk sett er den Gamle Heeden på nivå med dacer til 100-300 USD så jeg var grei som satte teknisk verdi til 4000 kr. Hva folk er villig til å betale for et merkenavn og status er jo litt variabelt. Men Heed er vel ikke Accuphase eller dCS heller? Sjøl kunne jeg betalt 2000kr for en Marantz CD17 KI signature cd spiller...selv om den bare har ca 16 bit og måler dårligere enn Topping/SMSL
     
    Sist redigert:

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Ja, enig det ville vært interessant. Dacer som er så transparente som dagens bør ikke ha hørbare forskjeller. Så om dac gir ulikt "engasjement" på samme utgangsnivå og under hørbarforvregning er det noe mystisk/magisk på gang som dagens målinger ikke dekker....
    Ja det uaktuelt å ha en DAC som ikke har minst 16 bits oppløsning, og dårliger enn enn -100dB støy/forvregning . Det kaller jeg "teknisk eierglede"

    Forøvrig kan også vinyl med støynivå på -60dB og 1-2% forvegning i diskanten låte helt fint.....Så det er ikke noe i veien for at Heeden låter flott. Solgte nettop min gamle 1994 Marantz CD63 mkII KI Signature CD spillerer fra 1994? med ca 14 bits oppløsning og den låt helt fantastisk bra...
    Jeg skjønner hva du mener, og er på en måte enig i at teknisk utdaterte ting kanskje burde falle betydelig i verdi, men hvis det allikevel spiller bra eller bedre enn de tingene som i følge målinger skal være bedre i teorien så er jeg ikke sikker på at det "teknisk overlegne" er det jeg ville prioritert selv iallfall. Men jeg blir litt betenkt også av dårlig signal/støyforhold. Måtte nok hørt selv og latt ørene avgjøre, så den lyttetesten mellom Heed og Topping skulle jeg gjerne vært med på.

    Vurderte en sånn CD 63 KI Signature i sin tid jeg også, angrer egentlig litt på at jeg ikke fulgte impulsene mine på den og Snell E IV. :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Folk pruter jevlig på ting som ligg langt under halv pris. Solgt ting mange ganger og prutes på ting til 1/3 og 1/4 og.. Alle skal helst ha ting gratis.

    Har en Heed Obelisk DA dac med oppgraderte kort. Nypris var vel ca 17-18 før krona kollapset..
    Hva kan en forvente å få for den?
    4000kr, hvorfor? fordi en dac i den absolutte verdenstoppen i ytelse som Toppping D90 fås ny for7000-8000 kr
    At Topping er i den "absolutte verdenstoppen" kan du gjerne innbille deg, men du er drøy lav i din økonomiske vurdering av Heed..
    Hvilke dac'er har bedre tekniske måledata enn Topping D90 bortsett fra Mola Mola Tabaqui til 115 000kr eller Matrix Audio X-Sabre Pro til 20 000kr.? Uten historiske MTBF er det vanskelig å vurdere kvaliteten ytterligere , og så er det følelsen og den estetiske feel image som selvsagt er litt personlig...

    Teknisk sett er den Gamle Heeden på nivå med dacer til 100-300 USD så jeg var grei som satte teknisk verdi til 4000 kr. Hva folk er villig til å betale for et merkenavn og status er jo litt variabelt. Men Heed er vel ikke Accuphase eller dCS heller? Sjøl kunne jeg betalt 2000kr for en Marantz CD17 KI signature cd spiller...selv om den bare har ca 16 bit og måler dårligere enn Topping/SMSL
    Noe ser seg blind på målinger somnen knapt hører, andre er villige til å prøve ut i eget anlegg. Har hstt Topping D90 her. Noe så jæ uengasjerende dritt produkt har jeg ikke hatt i hus siden den første Bryston dac ble testet. Topping D90 er rett og slett skit, sånn jeg hører det. Og fuck ASR, tenk selv.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.049
    Antall liker
    21.972
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Noe ser seg blind på målinger somnen knapt hører, andre er villige til å prøve ut i eget anlegg. Har hstt Topping D90 her. Noe så jæ uengasjerende dritt produkt har jeg ikke hatt i hus siden den første Bryston dac ble testet. Topping D90 er rett og slett skit, sånn jeg hører det. Og fuck ASR, tenk selv.
    Og hvordan går det ellers?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn