Ønsker anbefaling Hva er de verdt? tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • M

    MarkusH

    Gjest
    Noen som aner hvor mye en Classé Audio 4 preamp er verdt i dag (eller burde koste?). Informasjonen om den er at den er kjøpt ny av eldre mann (kun én eier siden den var ny i 1997), fyren mente den hadde kostet 16-17000 ny da han kjøpte den (nedlagt butikk). Diverse oppgraderinger innvendig av fagmann for to år siden (kostet 2400 NOK bare det visstnok), selger hadde navn på vedkommende. Ingen kvitteringer eller original emballasje. Tror kanskje jeg betalte en anelse for mye ...
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.009
    Antall liker
    2.073
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Hva kan man få for en logitech/slimdevice Transporter nå om dagen?
    Denne har transnav-knob og embalasje som ny.

    Jonas
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.888
    Antall liker
    17.515
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Hva kan man få for en logitech/slimdevice Transporter nå om dagen?
    Denne har transnav-knob og embalasje som ny.

    Jonas
    Som støttemedlem her på HFS har du tilgang på Arkivet. Du finner det på Torget, under søkefeltet.
    Npr det er sagt: mellom 4-6.500,-
     

    Blåmann2

    Medlem
    Ble medlem
    01.09.2015
    Innlegg
    32
    Antall liker
    0
    Krell KAV 300i Hva er riktig pris?

    Hei!

    Jeg har fått et tilbud om å kjøpe en Krell KAV 300i. Den mangler fjernkontroll. Er det noen som har en ide om hva den er verd i dagens marked?

    På forhånd takk for svar. :)
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Du kan jo begynne med å si hva du har fått i tilbud? :)
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.176
    Antall liker
    10.703
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Minner på denne tråden igjen. Alle forespørsler som prissetting etc. gjøres her. Vi skal ikke ha egne tråder for det.
    Har slått sammen et par tråder.
     

    tommo21

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    333
    Antall liker
    161
    Torget vurderinger
    26
    Absolutt en bra pris, selv uten fjernkontroll. De ligger fra 6500,- og opp mot 8000,- med fjernkontroll normalt. Trenger den service kan du nok regne med en service kostnad på rundt 3000,-, men da bytter de ut alle gamle kondiser og den vil bli god som ny. Kanskje de kan skaffe fjernkontroll også. Da har du en god forsterker som jeg vil påstå du kan leve godt med de neste 20 årene.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Tror jeg har en fjernkontroll som ikke virker hvis du vil ha den. Du får den. Kontakt meg på PM så skal jeg se om jeg finnwer den.
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Absolutt en bra pris, selv uten fjernkontroll. De ligger fra 6500,- og opp mot 8000,- med fjernkontroll normalt. Trenger den service kan du nok regne med en service kostnad på rundt 3000,-, men da bytter de ut alle gamle kondiser og den vil bli god som ny. Kanskje de kan skaffe fjernkontroll også. Da har du en god forsterker som jeg vil påstå du kan leve godt med de neste 20 årene.
    Service på Krell KAV-300iL koster 5000 NOK hos Norsk Audioteknik, ettersom dette er omtrent samme forsterker koster det nok mer enn 3000 NOK. Jeg ringte og forhørte meg, hvis det skulle være tvil om det. :)
     

    Blåmann2

    Medlem
    Ble medlem
    01.09.2015
    Innlegg
    32
    Antall liker
    0
    Jeg kjøpte den!

    Da var den i Box. Jeg fikk med en Krell kav cd 250 på kjøpet. Og også et sett med nordost black Knight, og et sett med blue angel rca interconnect. I tillegg kastet han med et sett med balanserte kabler (nautrik?)

    Jeg er kjempefornøyd!!

    Eneste problemet er cd spilleren som ikke spiller alle cder, og INGEN cd er før låt nr 14. Noen som har ideer om hva det kan være??

    På forhånd tusen takk!!
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.724
    Antall liker
    85.406
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Grattis. En runde med Q-tips dyppet i rødsprit, kan gjøre susen på laserlinsen.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.327
    Sted
    Smurfeland
    Absolutt en bra pris, selv uten fjernkontroll. De ligger fra 6500,- og opp mot 8000,- med fjernkontroll normalt. Trenger den service kan du nok regne med en service kostnad på rundt 3000,-, men da bytter de ut alle gamle kondiser og den vil bli god som ny. Kanskje de kan skaffe fjernkontroll også. Da har du en god forsterker som jeg vil påstå du kan leve godt med de neste 20 årene.
    Service på Krell KAV-300iL koster 5000 NOK hos Norsk Audioteknik, ettersom dette er omtrent samme forsterker koster det nok mer enn 3000 NOK. Jeg ringte og forhørte meg, hvis det skulle være tvil om det. :)
    Det stemmer ganske bra med det jeg betalte for å bytte samtlige elektrolyttkondensatorer i min KAV-150a også, selv om jeg gjorde det hos den svenske importøren. 3000,- tror jeg nok dessverre er i overkant optimistisk for deler og arbeid.
     

    Blåmann2

    Medlem
    Ble medlem
    01.09.2015
    Innlegg
    32
    Antall liker
    0
    Absolutt en bra pris, selv uten fjernkontroll. De ligger fra 6500,- og opp mot 8000,- med fjernkontroll normalt. Trenger den service kan du nok regne med en service kostnad på rundt 3000,-, men da bytter de ut alle gamle kondiser og den vil bli god som ny. Kanskje de kan skaffe fjernkontroll også. Da har du en god forsterker som jeg vil påstå du kan leve godt med de neste 20 årene.
    Service på Krell KAV-300iL koster 5000 NOK hos Norsk Audioteknik, ettersom dette er omtrent samme forsterker koster det nok mer enn 3000 NOK. Jeg ringte og forhørte meg, hvis det skulle være tvil om det. :)
    Det stemmer ganske bra med det jeg betalte for å bytte samtlige elektrolyttkondensatorer i min KAV-150a også, selv om jeg gjorde det hos den svenske importøren. 3000,- tror jeg nok dessverre er i overkant optimistisk for deler og arbeid.
    Men tror dere det er nødvendig med service på ampen med en gang, da? Jeg synes den låter kjempeflott!

    Er det ofte slik med utstyr fra Krell at det må serves?

    Jeg har forsøkt å rense linsa på cd-spilleren med rødsprit nå. Jeg får hørt på litt flere låter nå. Er det mulig å justere laser for en rimelig penge, eller må den inn på Krell verkstedet?
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.176
    Antall liker
    10.703
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Å fremme egne annonser er ikke ønskelig i denne tråden. 1 innlegg er fjernet.
     
    Sist redigert:

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.176
    Antall liker
    10.703
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Disse spørsmålene har ikke noe her å gjøre. Start gjerne en egen tråd under diy avdelingen. Bedre treffsikkerhet der.
    Absolutt en bra pris, selv uten fjernkontroll. De ligger fra 6500,- og opp mot 8000,- med fjernkontroll normalt. Trenger den service kan du nok regne med en service kostnad på rundt 3000,-, men da bytter de ut alle gamle kondiser og den vil bli god som ny. Kanskje de kan skaffe fjernkontroll også. Da har du en god forsterker som jeg vil påstå du kan leve godt med de neste 20 årene.
    Service på Krell KAV-300iL koster 5000 NOK hos Norsk Audioteknik, ettersom dette er omtrent samme forsterker koster det nok mer enn 3000 NOK. Jeg ringte og forhørte meg, hvis det skulle være tvil om det. :)
    Det stemmer ganske bra med det jeg betalte for å bytte samtlige elektrolyttkondensatorer i min KAV-150a også, selv om jeg gjorde det hos den svenske importøren. 3000,- tror jeg nok dessverre er i overkant optimistisk for deler og arbeid.
    Men tror dere det er nødvendig med service på ampen med en gang, da? Jeg synes den låter kjempeflott!

    Er det ofte slik med utstyr fra Krell at det må serves?

    Jeg har forsøkt å rense linsa på cd-spilleren med rødsprit nå. Jeg får hørt på litt flere låter nå. Er det mulig å justere laser for en rimelig penge, eller må den inn på Krell verkstedet?
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Hvilke pris ligger brukte Dali Euphonia MS5 på? Så det var en gammel annonse på finn.no som hadde solgt et sett for 26 000 i 2014. Er dette reell pris i dag også?
     

    Zeitgeist

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Innlegg
    1.509
    Antall liker
    1.572
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Hvilke pris ligger brukte Dali Euphonia MS5 på? Så det var en gammel annonse på finn.no som hadde solgt et sett for 26 000 i 2014. Er dette reell pris i dag også?
    Vil tro det er en grei pris. Står et sett ms4 i Danmark til 22k
     

    havardm

    Fersking
    Ble medlem
    07.02.2015
    Innlegg
    3
    Antall liker
    0
    Oppgradering

    I forbindelse med oppgradering, nei.... bytte :) av oppsett, tenker eg det kan vere greit å ha litt i tankene kva eg kan få for det eg har. Kanskje kan det hjelpe på valget mitt eine eller andre vegen? :)

    Det som må ut når nytt skal inn:
    Yamaha rx-v765
    Monitor Audio silver rx6 (valnøtt)
     

    6u4rdi4n

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.08.2015
    Innlegg
    153
    Antall liker
    19
    Sted
    Horten, Vestfold
    Hvor mye kan jeg få/legge ut en NAD 304 for? Eventuelt i pakke med NAD 501 CD spiller og NAD 412 Tuner. Alt er helt og ordentlig.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.888
    Antall liker
    17.515
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Hei.
    Hva er et fornuftig utropspris for ett par pene JBL L150a?
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Noen som har anelse om bruktprisen på Cambridge 651P RIAA-trinn? Har en som er brukt minimalt, maks 10 timer bruk, kvittering og emballasje fra Hifi-Klubben Lillehammer, kjøpt sommer 2015.
     

    daintysquire

    Medlem
    Ble medlem
    01.12.2015
    Innlegg
    9
    Antall liker
    1
    Patos lyric 502 ?

    Heisann.. Har ett par lyric 502 på hånd, de er 110% strøkne.. Karen vill ha 4500kr for dem, er detta en grei pris ? :) på forhånd takk !
     

    sjokolade7

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2013
    Innlegg
    447
    Antall liker
    57
    Sted
    Hardanger
    Torget vurderinger
    1
    Det er en grei pris hvis de er som du beskriver. Har hatt dem selv, flotte høyttalere. Eller faktisk var det 501 jeg hadde. Flotte dem også.
     

    daintysquire

    Medlem
    Ble medlem
    01.12.2015
    Innlegg
    9
    Antall liker
    1
    Tusen takk for svar :) ja tenkte meg det var en ok pris, å ikke skamdyrt.. ja er flotte gamle høyttalere =)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.470
    Antall liker
    17.215
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Noen som har anelse om bruktprisen på Cambridge 651P RIAA-trinn? Har en som er brukt minimalt, maks 10 timer bruk, kvittering og emballasje fra Hifi-Klubben Lillehammer, kjøpt sommer 2015.
    70 % av nypris bør vel kunne gå, men evt. fraktkostnad vil jo utgjøre en stor andel av pris i %.
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Noen som har anelse om bruktprisen på Cambridge 651P RIAA-trinn? Har en som er brukt minimalt, maks 10 timer bruk, kvittering og emballasje fra Hifi-Klubben Lillehammer, kjøpt sommer 2015.
    70 % av nypris bør vel kunne gå, men evt. fraktkostnad vil jo utgjøre en stor andel av pris i %.
    La den først ut til 1000, endret deretter til 950, 900 og nå ligger den til 800. Én som sendte mail med bud på 750 inkludert frakt, noe som er vannvittig sett fra mitt ståsted da den er så ny at den ikke har begynt å samle støv enda. Kostet 1598,- ny, så 800,- er 50% av nypris og den er under 6 måneder gammel.
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Whoops.
     
    Sist redigert:
    M

    MarkusH

    Gjest
    Hvor ligger bruktprisen på b&w pm1 fra 2012? Ligger et sett på brukten til 13500, er dette en grei pris?
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Er 9000 kroner for mye å betale for Jmlab Electra 936? Trenger helst svar fort.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.341
    Antall liker
    16.446
    Sted
    Østfold
    Det hørtes mye ut. Jeg mener man kunne få 938 Be for et år eller to siden på brukten for rundt 8-10k.
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Det hørtes mye ut. Jeg mener man kunne få 938 Be for et år eller to siden på brukten for rundt 8-10k.
    Ja, kan se slik ut, kom over en "Le Grande Focal-vennetråd" her inne som nevner Electra 936 for 9K tilbake i 2013 ... hvis jeg prissetter mine Mentor 5 til 6500 (som burde være fult mulig å få for de), så betaler jeg 9K for de, nei, det blir nok i meste laget, ja.
     
    Sist redigert av en moderator:

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Primare 33.2

    ser det ligger Primare 33.2 på finn til 9500.Den hadde en nypirs på 18000,Er det en riktig pris? synes det var en litt stiv pris.Den er jo noen år gammel.
     

    jethro63

    Medlem
    Ble medlem
    21.02.2010
    Innlegg
    14
    Antall liker
    4
    Hei.
    Jeg har et par Tannoy R-3 høytalere,de er 10 år ,spiller bra,men har noen kosmetiske skader.
    Jeg har bl.a.lakkert dem svarte.
    Hvor mye kan jeg slege disse for tror dere ?
    Jeg tenkte selv på ca 300 - 400 ,-
    Er det noen som har peiling ?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn