Ønsker anbefaling Hva er de verdt? tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • hpm-1100

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.04.2011
    Innlegg
    730
    Antall liker
    489
    Sted
    Askøy
    Torget vurderinger
    26
    Hei

    Hva er verdt en Dynavector te kaitora pickup ca. 100 timer spilt?

    mvh
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.151
    Antall liker
    10.659
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Minner om denne tråden. Spørsmål om verdi etc. legges inn her. En tråd (siste innlegg) er flyttet inn hit.
     

    roarh

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2005
    Innlegg
    131
    Antall liker
    6
    Jeg har en Naim Nait 2 Olive til overs. Hva kan riktig pris for denne være?
     

    Kajack

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2013
    Innlegg
    139
    Antall liker
    42
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Hva vil fornuftig bruktpris på ein Balanced Audio Technology VK-300 integrert forsterker være?
    Usikker på årsmodell.
     

    Kajack

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2013
    Innlegg
    139
    Antall liker
    42
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Hva vil være fornuftig bruktpris på eit par strøkne,passive Gradient Revolution ?
    Usikker på om det er Mk1 eller Mk2.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.870
    Antall liker
    17.459
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Hei.
    Vurderer å bytte ut min platespiller med en annen.
    Hva kan en fin clearaudio solution m/rega 250 arm være verd?
    clearaudio_turntable_solution_lrg.jpg
     

    Rocke-Rolf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.02.2011
    Innlegg
    488
    Antall liker
    36
    Torget vurderinger
    19
    Hei, hva synes dere Carlsson OA-52 med original bestykning (nye basskanter), i pen stand, fra første produksjon (1984-87) er verdt?
     

    ThomasJL

    Medlem
    Ble medlem
    30.09.2012
    Innlegg
    22
    Antall liker
    3
    Sted
    Tromsø
    Cyrus Pre XPD
    2 x Cyrus X-power
    Cyrus Streamline
    Cyrus N-Remote
    Cyrys PSX-r
    Tri-Arbour i mørk utførelse

    Vurderer å bytte til noe enklere, hvor mye verdt kan disse være verdt? Lite å sammenligne med på bruktmarkedet i Norge
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Hei.

    Jeg vurderer å kjøpe inn et ekstra par med høyttalere.
    Det ene paret er Dynaudio Contour S1.4, og de vil selger ha 15.000 for. Er ikke det litt dyrt? Mener jeg så at den større og nesten dobbelt så dyre S3.4 lå til ca 14.000 for kort tid siden.

    Er 10.000 en fornuftig pris på JBL LS80? Med noen riper.
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    En Krell KAV 300i fra år 2000 med to tidligere eiere, og strøken manual er i dagens marked verdsatt til ca...?
     

    bevisfrond

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2005
    Innlegg
    638
    Antall liker
    510
    Torget vurderinger
    23
    En Krell KAV 300i fra år 2000 med to tidligere eiere, og strøken manual er i dagens marked verdsatt til ca...?
    Tja, du kjøpte den vel for 5500,-? Kunne kjøpt den selv for samme pris. i markedet vil du kanskje kunne tjene en tusenlapp.
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    ^Jeg spør for nysgjerrigheten sin del, ikke fordi jeg planlegger en liten fortjeneste. Har generelt sett god kontroll på markedet, men har aldri fått med meg hva en av disse bruker å gå for. Steikanes god forsterker. :)
     

    bevisfrond

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2005
    Innlegg
    638
    Antall liker
    510
    Torget vurderinger
    23
    ^Jeg spør for nysgjerrigheten sin del, ikke fordi jeg planlegger en liten fortjeneste. Har generelt sett god kontroll på markedet, men har aldri fått med meg hva en av disse bruker å gå for. Steikanes god forsterker. :)
    Hadde en slik en for mange år siden. Synes kanskje heller den var steike morsom enn steike god. Heftig punsh i den i alle fall.
     

    Goophy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    248
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    4
    Har hatt følgende ute til salgs litt for lenge nå og lurte på om noen andre hadde lyst til å synse om hva som var en grei pris.

    Linn Exotik preamp.
    ExaSound e28 DAC (fullspeccet med fancy klokker og whatnot) pluss en passende Paul Hynes-PSU.

    Mange takk!
     

    Yelll

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    187
    Antall liker
    54
    Hva er gangbar pris på en Kora Eclipse rør-pre? Med begge fjernkontroller...????????????. Og, Usher 8871, med Usher 616 be senter? Skal flytte furtekroken, til mindre rom, så Usher må vike plass... Prisanslag mottas med takk!


    y
     

    Yelll

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    187
    Antall liker
    54
    Hva er gangbar pris på en Kora Eclipse rør-pre? Med begge fjernkontroller...������������. Og, Usher 8871, med Usher 616 be senter? Skal flytte furtekroken, til mindre rom, så Usher må vike plass... Prisanslag mottas med takk!


    y

    Hei, er det ingen som har en ide, på pris for Kora, og Usher?


    Y
     

    Ymer34

    Fersking
    Ble medlem
    11.06.2015
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Heisann, her om dagen fikk jeg tak i et par Counterpoint solid 1 emd monoblokker med counterpiont forforsterker. Har lett på nettet men der var det lite jeg ble klok på. Så lurer på om noen har vært borti dette merket før og hvor mye dette kan være verdt?
    cs.jpg
    cs1.jpg
     

    Gautleik

    Fersking
    Ble medlem
    06.01.2015
    Innlegg
    4
    Antall liker
    1
    Sted
    Nordland

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Hei godtfolk!
    HVA ER DETTE OG HVORFOR?

    Har fått oppgitt fra selger, som oppga fra sin selger at dette er jumpers fra Wireworld og vedkommende gav 3000 kr for dem - ukjent om det er ny eller brukt pris. De er dog helt uten merking.

    Hva er de merkelige klumpene som er på midten og hva er hensikten tro?

    De har vært brukt mellom driverne på Avantgarde Duo, i stedet for de orginale kablene.

    Hva kan dette være verd?

    Takker for alle spor... :)

    Jumpers.jpg
     

    hahaakon

    Fersking
    Ble medlem
    14.06.2015
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Hei. Er ny i dette, men har et spørsmål. I min ungdom var jeg veldig lydinteressert, så jeg kjøpte meg en NAD3020 (ca. 1983). En med bl.a. DIN kontakt og RIAA forsterker. Bruker den ikke nå og interessen har kjølnet med årene. Så er spørsmålet, hva er den verd? Veit ikke om jeg vil kvitte meg med min kjære NAD - men om prisen er der kan dette vurderes på ny.
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Hei. Er ny i dette, men har et spørsmål. I min ungdom var jeg veldig lydinteressert, så jeg kjøpte meg en NAD3020 (ca. 1983). En med bl.a. DIN kontakt og RIAA forsterker. Bruker den ikke nå og interessen har kjølnet med årene. Så er spørsmålet, hva er den verd? Veit ikke om jeg vil kvitte meg med min kjære NAD - men om prisen er der kan dette vurderes på ny.
    De går for mellom 750 og 1500, avhengig av tilstand. En god forsterker.
    Kjøpte en nyoverhalt, for 1500.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.151
    Antall liker
    10.659
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Har sett de for helt ned i 200kr også. Noen skraper men fullt fungerende.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.438
    Antall liker
    84.036
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Hei. Er ny i dette, men har et spørsmål. I min ungdom var jeg veldig lydinteressert, så jeg kjøpte meg en NAD3020 (ca. 1983). En med bl.a. DIN kontakt og RIAA forsterker. Bruker den ikke nå og interessen har kjølnet med årene. Så er spørsmålet, hva er den verd? Veit ikke om jeg vil kvitte meg med min kjære NAD - men om prisen er der kan dette vurderes på ny.
    De går for mellom 750 og 1500, avhengig av tilstand. En god forsterker.
    Kjøpte en nyoverhalt, for 1500.
    jeg solgte en meget pen for kr800,- nylig. Solgt med en gang
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Hei, jeg vurderer å oppgradere til Dali Helicon 400 Mk1 fra mine Mentor 5. Hvor mye kan jeg regne med å få igjen for pene Dali Mentor 5 (kjøpt hos Hifiklubben Lillehammer av eldre mann), jeg kjøpte de for 7500,- for noen måneder siden. Ser at det ligger noen på finn.no til rundt 10 000,-, synes det høres drøyt ut.
     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Nok av mennesker på Finn som mener at nypris minus en symbolsk tusing er en god pris. De varene blir somregel liggende en stund også.

    Det avhenger av hva som er viktigst - bruke lang tid, men kanskje få en tusing eller to ekstra, eller å bli kvitt høyttalerne raskt. Mentor 5 er en ganske artig høyttaler, og bør være forholdsvis lettsolgt til rundt 6-8 000 kroner.
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Nok av mennesker på Finn som mener at nypris minus en symbolsk tusing er en god pris. De varene blir somregel liggende en stund også.

    Det avhenger av hva som er viktigst - bruke lang tid, men kanskje få en tusing eller to ekstra, eller å bli kvitt høyttalerne raskt. Mentor 5 er en ganske artig høyttaler, og bør være forholdsvis lettsolgt til rundt 6-8 000 kroner.
    Hei, takk for svar. Mener å huske de lå annonsert til 8000 kroner når jeg kjøpte de, da annonserer jeg de for 8000 kroner også. Låter bra til prisen og størrelsen uansett, skal for så vidt selge en Harman Kardon HK3490 også, hvilken verdi ligger den på? 1500-2000,-?
     

    sunwuko

    Fersking
    Ble medlem
    13.07.2015
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Hei!

    Jeg leste nylig på dinside.no at gamle stereoforsterkere kan være verdt en del nå. Lyd: Du kan sitte på en gullgruve - Dinside

    Jeg lurte på om det er noen her inne som kan fortelle meg om min gamle forsterker er verdt noe?

    Den ser slik ut og er en Sanoy modell nummer JA 5503.

    Takk for hjelpen!

    Hilsen Ståle!

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn