Hva er annbefalt lengde på høytaller ledning?

Bergfinn

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.07.2013
Innlegg
9.010
Antall liker
12.892
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
Det var ikke meninga og starte en krangle tråd. Ser jeg lengre opp så må dere ikke være så sinnte på verande
Er ikke sinna på noen som helst jeg, Svullo.
kvasi har ikke oppført seg surt i denne tråden, men i andre tråder har han oppført seg så til de grader uhøflig at jeg mener det nesten kvalifiserer til utestengelse.
Dette har ikke vært mot meg, men andre.
Det å forsvare egne meninger og standpunkt med personangrep er lavmål.

Jeg er fortsatt like blid:D
 

Northman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.05.2017
Innlegg
378
Antall liker
97
Spørsmål.

På et surround anlegg, bør alle 5 eller 7 eller 11 høyttalerne ha like lange kabler?
 

Sevald

Avviker.
Ble medlem
27.02.2005
Innlegg
7.099
Antall liker
17.024
Sted
Aksdal, Rogaland
Torget vurderinger
1
Spørsmål.

På et surround anlegg, bør alle 5 eller 7 eller 11 høyttalerne ha like lange kabler?
Nei. Bruk den lengden som trengst til hver enkel høyttaler. På reciveren korrigere du avstanden mellom sweet point og hver enkel høyttaler. Ikke pga kabelen men pga forsinkelsen i lyden.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Skjønner ikke åssen folk får sove om natta med forskjellige lengder på høyttalerkablene sine. Blir jo forskjellig motstand i kabler med forskjellige lengder.

Jævla gæerninger.
 

Svullo

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2017
Innlegg
3.462
Antall liker
2.429
Sted
vest
Det er bra du ikke er sinna bergfin. Er ikke hyggelig å være det får noen.
 

Valfy

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2011
Innlegg
2.428
Antall liker
2.577
Torget vurderinger
30
Kall meg gjerne både paranoid og fordomsfull, men jeg blir skeptisk når en helt ny bruker stiller spørsmål man vet fører til litt knuffing :p
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Kall meg gjerne både paranoid og fordomsfull, men jeg blir skeptisk når en helt ny bruker stiller spørsmål man vet fører til litt knuffing :p
joa.
men verdien av å få et nytt hi-fi- og musikkinteressert medlem til forumet er større enn angsten for at en eller annen gjøk med fritidsproblemer skal kødde med meg.
 

Oppoverbakke

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.05.2017
Innlegg
120
Antall liker
36
Ifølge Brynjar Blix på DinSide, så var alt under 100 meter helt OK!
Så her er det bare å kjøre på.
 

Valfy

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2011
Innlegg
2.428
Antall liker
2.577
Torget vurderinger
30
Kall meg gjerne både paranoid og fordomsfull, men jeg blir skeptisk når en helt ny bruker stiller spørsmål man vet fører til litt knuffing :p
joa.
men verdien av å få et nytt hi-fi- og musikkinteressert medlem til forumet er større enn angsten for at en eller annen gjøk med fritidsproblemer skal kødde med meg.
Sunn og fornuftig innstilling :)
 

Svullo

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2017
Innlegg
3.462
Antall liker
2.429
Sted
vest
Hva ledning er ok såmm signalkabel og vilken lengde er annbefalt om jeg kan spørre åm det?
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Trikset med ledninger er at de bør være så korte som mulig, men ikke kortere enn det. Sett opp anlegget sånn som det fungerer best i stua, lydmessig, praktisk eller visuelt, og så handler du inn kabler etter det behovet du da får. Det er ingen lydmessige fordeler med lengre kabler enn du trenger, bare ulemper. Dessuten er de mer i veien når du skal gjøre rent.

Her er et godt sted å handle kabler. Alt du trenger i de lengdene du trenger, kappet og terminert på bestilling, ned til en halv fot.

Blue Jeans Cable -- Quality Cables at Reasonable Prices

Er du fortsatt usikker, så anbefaler jeg at du rett og slett at du prøver deg fram. Enten synes du noe er lydmessig bedre enn noe annet, eller så gjør du ikke det.
 

Svullo

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2017
Innlegg
3.462
Antall liker
2.429
Sted
vest
Har sjekka litt å det er vanskeli og få kårtere en en meter, menn jeg skal se mere på di du skriver åm. Bra tips. Takk
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Sjekk siden til bluejeans. Du får det meste helt ned i en halv fot.
 

Svullo

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2017
Innlegg
3.462
Antall liker
2.429
Sted
vest
En fot er vell litt åver 30Cm, så da blir de kårteste runnt 15 å det passer bra. Skall se mere på den sia
 
Topp Bunn