Hva er årslønnen til en tigger ?

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.764
Torget vurderinger
4
Krever 750.000 kroner fra tigger

Under etterforskningen kom det fram at han hadde sendt 850.000 kroner til ulike adresser i Romania fra vekslingskontorer i Bergen og Oslo de siste to årene. 750.000 kroner av beløpet mener påtalemyndigheten er utbytte fra straffbare handlinger.

Blir firebarnsfaren dømt for forholdet og idømt inndragning av pengene, så anser politiet det som bortimot umulig å få tak i pengene i Romania.

26-åringen har hele tiden nektet straffskyld. Han har forklart at pengene stammer fra tigging, gatesynging og salg av hatter og ulike smykker.
Dæven, - har tiggerne hatt et sinnsykt bra lønnsoppgjør de siste årene? Fanteriet har sendt penger som for oss vanlige borgere tilsvarer en årslønn på 7-800.ooo. Ikke værst for å selge hatter på gata......

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.697
Trane skrev:
Krever 750.000 kroner fra tigger

Under etterforskningen kom det fram at han hadde sendt 850.000 kroner til ulike adresser i Romania fra vekslingskontorer i Bergen og Oslo de siste to årene. 750.000 kroner av beløpet mener påtalemyndigheten er utbytte fra straffbare handlinger.

Blir firebarnsfaren dømt for forholdet og idømt inndragning av pengene, så anser politiet det som bortimot umulig å få tak i pengene i Romania.

26-åringen har hele tiden nektet straffskyld. Han har forklart at pengene stammer fra tigging, gatesynging og salg av hatter og ulike smykker.
Dæven, - har tiggerne hatt et sinnsykt bra lønnsoppgjør de siste årene? Fanteriet har sendt penger som for oss vanlige borgere tilsvarer en årslønn på 7-800.ooo. Ikke værst for å selge hatter på gata......
Ettersom tigging vel ikke lenger er en straffbar handling, og om politiet har rett i at 750K av pengene kommer fra straffbare handlinger, så snakker vi vel egentlig om en årsinntekt som tigger på 50K. Tror nok at jeg holder meg i den jobben jeg har, enn så lenge...

limvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2006
Antall liker
20
Torget vurderinger
3
Dette har vel vært kjent i årevis. Rundt 50000kr skattefritt tjerner visst en gjennomsnittlig tigger i måneden!

Hvorfor tror du egentlig det finnes profesjonelle tiggere. Det er jo jobben deres og en godt betalt en også. De bor i villaer på utkanten av Oslo, drar inn til sentrum hver morgen, skifter til noen slitte og skitne jobb klær. Sitter der i åtte timer, skifter tilbake til sine hverdags klær og drar så hjem til hus, kone og hund, og et par tusen kroner rikere.

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.697
limvingen skrev:
Dette har vel vært kjent i årevis. Rundt 50000kr skattefritt tjerner visst en gjennomsnittlig tigger i måneden!
Hvis dette har vært kjent i årevis så regner jeg med at du har en eller annen (seriøs) referanse på dette?

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Ikke så vanskelig matte det her. Hvis vi sier ca. 1000,- om dagen og legger inn at det vil være en naturlig boost rund hellig og festdager samt under turistsessongen og så slenger litt vinningskriminalitet på toppen så er da ikke 750.000 i året på noen som helst måte usansynelig.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Det er ekstremt mye penger å tjene på å selge hatter, har jeg hørt.

limvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2006
Antall liker
20
Torget vurderinger
3

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Har du lagt merke til hvor ofte tiggerne sitter rett ved bankautomatene hvor pinkoden av avleses via speil og vinduer, og hvor det er lett å observere hvem som tar ut penger ...

Topp Bunn