Hva deler dere på i hz

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Antall liker
860
Sted
osøyro
Jeg har en del innstillinger på denne onkyoen tx-nr 838 , og jeg har hørt det deler man av sikkelig riktig , kan bassen og lyden endre seg enda mere.
Jeg har 70 hz på frontene , 80 hz på center og 80 hz på surround høyttalerne. Men så er det noe som heter lpf to lfe der står den på 120 hz , men jeg kan også stille denne ned til 100 hz 90 , 80 og så kan jeg ta off. Har denne lpf to lfe mye og si i et oppsett , forstår hva den gjør. Men hvor mye gjør den og treffer den riktig i forhold til fronter , 120 hz er jo vanlig at lpf to lfe står på.

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Antall liker
860
Sted
osøyro
Jeg har altid hørt litt mere bass fra subwooferene for di står i venstere hjørne , jeg satte lpf to lfe til 100 hz og da beveget bassen seg til midten + midt bassen min strammet seg opp og fikk bedre punsh , og dette ble sikkelig bra å når det kom til musikken. Skal prøve det under et film spor etter på , jeg vet subwoofrene må bruke hz sine både oppover og nedover. Hmm dette ble ganske posistivt tøft.

SVS Inderøy

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2009
Antall liker
457
Sted
Inderøy i Nord Trøndelag
LFE er 1 kanalen i 5.1 / 7.1 osv. Gjengir LFE signal mellom 2hz og 120hz.

LPF eller X-over stiller en selv. Ofte kalt Sub. Som er all bassinformasjon som sendes fra front, center, surroond, atmos osv der en setter x-over.

Hva X-over stilles til varierer fra rom til rom og høytalerstørrelse.
Står høytalere i Large er det en fin måte og ta livet av høytalere om en har små høytalere med små basselementer.
Setter en de til Smal med x-over 60hz eller høyere vil en oppleve mere kontroll og mere detaljer i høytalere da de slipper spille frekvenser de likevel ikke kan gjengi.

Opplever romkorrigeringer som ikke treffer rett og overstyrer de glatt. Så pr. dags dato kjører jeg X-over på 80hz etter og prøvd med 120hz og 100 hz.

Så er det bare og teste hva som funker best i rommet og subens plassering om den ikke er kalibrert og plassert opptimalt i rommet :D

Midas

Bransjeaktør
Ble medlem
07.01.2015
Antall liker
772
Sted
Stavangerområdet
Når det gjelder sub i et hjemmekinooppsett snakker vi om to ting: 1) Når man setter høyttelerene "small". Da blir lyden delt opp og alt innhold over x-over blir avspilt i den aktuelle høyttaler og det under blir sendt til sub. Dette er kjent informasjon for det fleste vil jeg tro.

Den andre, er 2) hva man gjør med lyden som kommer fra LFE kanalen (.1 eller sub-sporet). Sporene på filmene har støtte for programinnhold opp til 120Hz, og svært mange receivere gjengir da subsporet opptil 120Hz uavhengig hva du har satt x-over til!

TX-NR 838 støtter da at man kan endre denne ved å sette på en "lpf of lfe", altså sette på et lavpassfilter for å ta bort de høyeste frekvensene. Det betyr imidlertid at man risikerer å fjerne informasjon fra subsporet. Nå kan det selvsagt diskuteres hvor mye programmateriale det faktisk er på de høyere sub-frevensene og hvor viktig det er for gjengivelsen av lyden.

alfalfa

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.09.2005
Antall liker
197
Torget vurderinger
8
Jeg har en del innstillinger på denne onkyoen tx-nr 838 , og jeg har hørt det deler man av sikkelig riktig , kan bassen og lyden endre seg enda mere.
Jeg har 70 hz på frontene , 80 hz på center og 80 hz på surround høyttalerne. Men så er det noe som heter lpf to lfe der står den på 120 hz , men jeg kan også stille denne ned til 100 hz 90 , 80 og så kan jeg ta off. Har denne lpf to lfe mye og si i et oppsett , forstår hva den gjør. Men hvor mye gjør den og treffer den riktig i forhold til fronter , 120 hz er jo vanlig at lpf to lfe står på.
Bruker 80 Hz på alle høytalerne. Vist du har DSP på subben, da må du legge til 2 til 3 meter til den oppmålte subb avstand i oppsett.

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Antall liker
3.718
Torget vurderinger
0
....Vist du har DSP på subben, da må du legge til 2 til 3 meter til den oppmålte subb avstand i oppsett.
Hvilken DSP er oppgitt, ref. produsent, til å måtte behandles manuelt i tillegg?

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Antall liker
860
Sted
osøyro
Ja jeg satt alt på 80 hz nå , lpf to lfe 100 hz , dette ble rått så iron man 2 , der han begynner på banen med formel bilene. Fytti rakkern for en kontrolert bass og den gikk dypt uten og ødlegge noe på veien , dette var et posistiv løft dere. Gleder meg til primareen kommer ;)

carisma

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2014
Antall liker
916
....Vist du har DSP på subben, da må du legge til 2 til 3 meter til den oppmålte subb avstand i oppsett.
Hvilken DSP er oppgitt, ref. produsent, til å måtte behandles manuelt i tillegg?
Ingen desverre. Derfor jeg nevner det.
Hvis man må legge inn selv manuelt så er det riktig at man må legge til en avstand. Hvor lang den skal være kommer vel an på flere parametere.

Men hvorfor gjøre det manuelt?
Har prøvd flere plasseringer både av høyttalerne og 4 subber.
Og Audyssey finner riktig avstand hver gang. Og når det gjelder subbene så legger den til ca 60-70 cm.
Dette er tydeligvis hos meg ganske riktig, da jeg har prøvd manuelt å legge til avstand og det har ikke blitt bedre.

Ingen av subbene har egen romkorreksjon. De foran har riktignok equalizer,med mulighet til bypass.

carisma

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2014
Antall liker
916
Og for å svare på tråd starter. .
Jeg har stort sett delt alt på 80 hz.
Og høyttalerne lever enda: -)
Så da er jeg fornøyd med det.

Hender på enkelte cd plater at jeg går ned til 60. Men ytterst sjelden.

Nå er jeg så heldig at det høres ut som all bass kommer forfra. Omtrent i hode høyde (ja,det er når jeg sitter: )

alfalfa

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.09.2005
Antall liker
197
Torget vurderinger
8
Hvis man må legge inn selv manuelt så er det riktig at man må legge til en avstand. Hvor lang den skal være kommer vel an på flere parametere.

Og Audyssey finner riktig avstand hver gang. Og når det gjelder subbene så legger den til ca 60-70 cm.
Dette er tydeligvis hos meg ganske riktig, da jeg har prøvd manuelt å legge til avstand og det har ikke blitt bedre.

Ingen av subbene har egen romkorreksjon. De foran har riktignok equalizer,med mulighet til bypass.
Har bare hatt utstyr med manuell innstilling av avstand. Dere som har utstyr med auto kalibrering trenger sansynligvis ikke bry dere om dette. Kjenner ikke subben din, men med Paradigm Sub2 og Jl Gotham må avstand økes over 2.5 m for og kunne treffe hovedhøytalerene med Fasekontrollen.

carisma

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2014
Antall liker
916

Har bare hatt utstyr med manuell innstilling av avstand. Dere som har utstyr med auto kalibrering trenger sansynligvis ikke bry dere om dette. Kjenner ikke subben din, men med Paradigm Sub2 og Jl Gotham må avstand økes over 2.5 m for og kunne treffe hovedhøytalerene med Fasekontrollen.
Mine er diy prosjekt: )
Og ser at dine har avanserte dsp. Da tar signalet litt lenger tid. Så rundt 2 m kan høres riktig ut.
Jeg har også prøvd å forandre fase for å få bedre match. Men ender alltid opp med å sette den tilbake. Blir lett til at det kan bli dårligere lyd på enkelte steder i rommet.
Hos meg så fungerer det best med avstand alene.

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Antall liker
3.718
Torget vurderinger
0
.....så iron man 2 , der han begynner på banen med formel bilene. Fytti rakkern for en kontrolert bass og den gikk dypt uten og ødlegge noe på veien
Tja, sånn rundt 30Hz er egentlig ikke så dypt i bassen...... ;)

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Antall liker
3.718
Torget vurderinger
0
......med Paradigm Sub2 og Jl Gotham må avstand økes over 2.5 m for og kunne treffe hovedhøytalerene med Fasekontrollen.
Kan du poste en måling fra REW som bekrefter denne påstanden ?

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Antall liker
860
Sted
osøyro
.....så iron man 2 , der han begynner på banen med formel bilene. Fytti rakkern for en kontrolert bass og den gikk dypt uten og ødlegge noe på veien
Hvilken film anbefaler du der subwoofrene mine, vil virkelig få utfordring da. Har en del filmer i blu ray for og si det slik.

alfalfa

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.09.2005
Antall liker
197
Torget vurderinger
8
......med Paradigm Sub2 og Jl Gotham må avstand økes over 2.5 m for og kunne treffe hovedhøytalerene med Fasekontrollen.
Har ingen målinger. Fikk info om dette fra Jl Audio og Norske Meridian importøren. Brukte en Db måler og en 80hz tone som ble spilt på subb og den hovedhøytaler som er nærmest subb. Greier du og få en Db forskjell på runt 6 db ved og bruke fasekontrollen er du inne i rette område. Bruker da den innstillingen som gir høyest Db utslag. Kan tilføye att Jl Gotham har fasekontrollen på ca 20 grader og Paradigm ca 170 grader, selv om Paradigm subben står en 25 cm nærmere lyttepossisjon.

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Antall liker
3.718
Torget vurderinger
0
Hvilken film anbefaler du der subwoofrene mine, vil virkelig få utfordring da. Har en del filmer i blu ray for og si det slik.
Starten på Edge of Tomorrow kjører noen "tullete" frekvenser på "lunatic" nivå som er lette å følge med på....og vil lett gi deg en indikasjon på hvor langt ned systemet ditt klarer å levere....

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Antall liker
3.718
Torget vurderinger
0
.....Brukte en Db måler og en 80hz tone som ble spilt på subb og den hovedhøytaler som er nærmest subb. Greier du og få en Db forskjell på runt 6 db ved og bruke fasekontrollen er du inne i rette område. Bruker da den innstillingen som gir høyest Db utslag. Kan tilføye att Jl Gotham har fasekontrollen på ca 20 grader og Paradigm ca 170 grader, selv om Paradigm subben står en 25 cm nærmere lyttepossisjon.
Hvis du kjører en 50Hz og en 30Hz....på Sub1.....måler du +6dB når den andre subben slås på? Ikke bland inn frontene.....så langt. Hvis sub 1 står på fase 0....hvor mange dB økning får du når sub 2 settes på?

baldrick

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.03.2006
Antall liker
749
Torget vurderinger
3
Det er da relativt vanlig at en må øke avstand når en bruker DSP pga forsinkelsen DSP medfører, uavhengig om den er innebygd i sub eller er frittstående, er akkurat det samme dersom en f.eks. bruker Antimode.

alfalfa

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.09.2005
Antall liker
197
Torget vurderinger
8
Siden du stiller spørsmål ved dette. Hva mener du er forsinkelsen på disse subbene? Kan nevne att Martin Logan har en instalasjons video på you tube som annbefaler 14 fot lengere enn faktisk avstand. Dette på den forrige toppmodellen til Martin Logan.
http://www.youtube.com/watch?v=uzCIMufCQLk

alfalfa

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.09.2005
Antall liker
197
Torget vurderinger
8
.....Brukte en Db måler og en 80hz tone som ble spilt på subb og den hovedhøytaler som er nærmest subb. Greier du og få en Db forskjell på runt 6 db ved og bruke fasekontrollen er du inne i rette område. Bruker da den innstillingen som gir høyest Db utslag. Kan tilføye att Jl Gotham har fasekontrollen på ca 20 grader og Paradigm ca 170 grader, selv om Paradigm subben står en 25 cm nærmere lyttepossisjon.
Hvis du kjører en 50Hz og en 30Hz....på Sub1.....måler du +6dB når den andre subben slås på? Ikke bland inn frontene.....så langt. Hvis sub 1 står på fase 0....hvor mange dB økning får du når sub 2 settes på?
Har bare kalibrert en subb av gangen mot en hovedhøytaler. Regnet med att når begge subbene alene er i fase med hovedhøytaler, så vil de og være i fase med verandre. Har dog ikke kjørt noen test på dette.

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Antall liker
3.718
Torget vurderinger
0
Regnet med att når begge subbene alene er i fase med hovedhøytaler, så vil de og være i fase med verandre. Har dog ikke kjørt noen test på dette.
Hvis du tester.....stemmer det?
....og hva med de andre frekvensene under delefrekvensen(e)?

Sist redigert:

alfalfa

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.09.2005
Antall liker
197
Torget vurderinger
8
Regnet med att når begge subbene alene er i fase med hovedhøytaler, så vil de og være i fase med verandre. Har dog ikke kjørt noen test på dette.
Hvis du tester.....stemmer det?
....og hva med de andre frekvensene under delefrekvensen?
så lenge jeg bare har en fasekontroll pr subb er det vel ikke noen hensikt trodde jeg. Men visst du mener att det er en annen frekvens som er mer riktig og bruke så vil jeg gjerne vite om det. Grunnen til att jeg brukte 80Hz til dette er att delefrekvens i prosessor er satt til 80Hz.

Focalius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2009
Antall liker
491
Sted
Arendal
Torget vurderinger
5
Har ikke prøvd på nåværende subber, men denne vil jeg kalle tortur for subber. Kan du f.eks spille + 5 (og det er da på grensa) på Master Volum på andre filmer kan du neppe det på denne.

Immortals (2011) - IMDb

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Antall liker
860
Sted
osøyro
Skal prøves ut focalius takk for tipset, vet subwoofrene mine går ned til 20 hz området, men mye under det trur jeg ikke. Men det er jeg fornøyd med, for jeg har ikke gjort et dønn akustikk messig i stuen, jo møbler hjelper litt.

SVS Inderøy

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2009
Antall liker
457
Sted
Inderøy i Nord Trøndelag

* Transformers
: Age of Extinction. Da med Dolby Atmos.
Mye mating av subene. Såpass at en kan ta livet av suber om en har på for høy lyd på sub/lfe.

* Cloverfield : Rumler og rister godt, med en del dypere en middbass.

* Halo " Forward until davn " : Starter rolig og litt kjedelig, men tar seg opp ganske bra.
Ganske heftig bassmessig.

* Tron: Legacy : Filmen har mye bass av det dypere slaget, samt musikken har et tøft basspor.

Noen dypbass sener :

* Black Hawk Down. : Irene, fucking irene... ( helikopptrene tar av ).
Om du har center kanalen som Large i denne senen med litt lydnivå er det bye bye basselementer, denne senen inneholder dypbass ned til ca 2 Hz.

* Dredd 3D : En sene i et klasserom, der er det noen hjerteslag... krever at subw. faktisk klarer gjengi dypbass.

* Immortals : Når gudene kommer ned på jorden. Og når Zeus straffer Ares med piskesvingen.
Er ned mot 2 Hz.

* The Incredibles : Raket starten. Og jeg tror det var noen klissete grå baller også.

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Antall liker
860
Sted
osøyro
* Transformers: Age of Extinction. Da med Dolby Atmos.
Mye mating av subene. Såpass at en kan ta livet av suber om en har på for høy lyd på sub/lfe

Her er jeg enig vær forsiktig med denne filmen , fikk ærfare dette selv i går kveld , men så begynner denne filmen heftig å :)

Tron: Legacy : Filmen har mye bass av det dypere slaget, samt musikken har et tøft basspor.

tron er en kjent film mange bruker når di stiller inn subwoofrene sine.

Også disse 2 andre han nevner her er bra , og ikke minst scenene han har skrevet om her :)

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Antall liker
860
Sted
osøyro
Men jeg har et spørsmål til folk her inne , når dere ser film er det en standar på volumet skal være , noen som har klart og sett en film med ganske heavy lydspor , uten og skru ned. Og ikke minst hvor langt sitter dere unna , for det er jo i front det skjer mest. jeg sitter 3 meter unna front , center og subwoofrene er ca 3,5 meter til meg , men jeg bruker 2 10 tommere og 1 12 tommer :D

Focalius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2009
Antall liker
491
Sted
Arendal
Torget vurderinger
5
Med Onkyo (med Audyssey) og når volumnivået går nedover mener jeg på at referansenivået er Master 0, og selv brukte jeg som regel -20.
Da med Dynamic EQ på ON og + 6 db økning på subnivå i forhold til resten. Da får man mer liv i bakkanalene også.
Flageborg som lærte meg dette med Dynamic EQ og +6 db på sub. HEFTIG ;-)
Dette har verken Pioneer, Yamaha eller Primare for å nevne de jeg kjenner best. Hjemme hos meg er forskjellen enorm og Primaren er langt unna på den biten...dessverre. Men noe helt annet på musikk heldigvis.

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Antall liker
860
Sted
osøyro
Med Onkyo (med Audyssey) og når volumnivået går nedover mener jeg på at referansenivået er Master 0, og selv brukte jeg som regel -20.
Da med Dynamic EQ på ON og + 6 db økning på subnivå i forhold til resten. Da får man mer liv i bakkanalene også.
Dette har verken Pioneer, Yamaha eller Primare for å nevne de jeg kjenner best. Hjemme hos meg er forskjellen enorm og Primaren er langt unna på den biten...dessverre. Men noe helt annet på musikk heldigvis.
Jeg har klart -20 her i stuen men da begynner det og bli heftig som du sier focalius , Og jeg har gjort det som står her nå og fått mere liv i heile kinoen og bak kanalen er med mye mer enn før. Men onkyo tx-nr 838 har accueq den nye onkyo har kommet med , og jeg likte denne bedre enn Audyssey sin. Nå er det også gjort tester om accueq og Audyssey og di er ikke så ulike , en fra tyskland som har testet dette dette. Og det var da med 3 mellom klasse recivere. Men han valgte selv og gå for accueq. skal se om jeg finner det han har testet og legge ut linken.

Sist redigert:

SVS Inderøy

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2009
Antall liker
457
Sted
Inderøy i Nord Trøndelag
Mye mating av subene. Såpass at en kan ta livet av suber om en har på for høy lyd på sub/lfe

Her er jeg enig vær forsiktig med denne filmen , fikk ærfare dette selv i går kveld , men så begynner denne filmen heftig å :)

En av subbene mine falt ned da jeg så denne på morro volum :mad: Hærdet glass utover hele golvet da den traff tvstativet

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Antall liker
860
Sted
osøyro

En av subbene mine falt ned da jeg så denne på morro volum :mad: Hærdet glass utover hele golvet da den traff tvstativet
Ja der ser du jeg ødela 1 hånkontrollen og glassplaten på racken min. Så i morgen må jeg ringe en glass plate produsent og jeg må kjøpe ny håndkontroll til ps4 , heldigvis hadde jeg 2. Skulle vert varsel trekant på denne filmen. Så nå ser dere folkens vær forsiktig med volumet på denne filmen.

carisma

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2014
Antall liker
916
Er Det slik å forstå at du bruker dynamic eq og + 6 db uansett signalkilde og volum?

Kan innrømme at jeg bruker dynamisk eq på enkelte TV serier men aldri i kombinasjon med +6 db på sub. Og aldri på Blu-ray eller musikk.
Samlet signal eller output på mine 4 suber er max 2 db høyere enn resten. Da uten dynamisk eq.

Hvis man alltid må bruke dynamisk equalizer er det enten noe feil med utstyret eller rommet. Evt noe som er justert feil.

Eller man rett og slett liker det sånn :)

Man skal også være forsiktige med å blå kopiere andres oppsett, da forholdene alltid er forskjellige.

Feks så kan jeg si at de gamle subbene mine ikke likte det løftet som dynamisk equalizer ga. Men etter at jeg doblet kasse volumet på de og brukte doble 22 mm mdf hele veien så klarer de det fint.

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Antall liker
2.162
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Deler subbene på 85 hz.

Bassene sto tidligere i Oslo kino og leverer et maks lydtrykk på 130 dB, så jeg har fått få klager på lyden. Hvis du ser bort i fra naboen 40 meter unna, som mente at det var jordskjelv og at hele huset hans ristet. Dette var når jeg hadde basstesting, ellers ligger ofte volumet på mellom 60 og 90 dB.

http://www.jblpro.com/pub/obsolete/4645b.pdf

Film er best hjemme :)

Har kjørt uten DSP frem til i går og med optimal plassering fungerer det bra. Men opplever det foreløpig som et fremskritt med skikkelig DSP. Bruker Audiolence XO

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Antall liker
860
Sted
osøyro
Er Det slik å forstå at du bruker dynamic eq og + 6 db uansett signalkilde og volum?

Kan innrømme at jeg bruker dynamisk eq på enkelte TV serier men aldri i kombinasjon med +6 db på sub. Og aldri på Blu-ray eller musikk.
Samlet signal eller output på mine 4 suber er max 2 db høyere enn resten. Da uten dynamisk eq.

Hvis man alltid må bruke dynamisk equalizer er det enten noe feil med utstyret eller rommet. Evt noe som er justert feil.

Man skal også være forsiktige med å blå kopiere andres oppsett, da forholdene alltid er forskjellige.

Feks så kan jeg si at de gamle subbene mine ikke likte det løftet som dynamisk equalizer ga. Men etter at jeg doblet kasse volumet på de og brukte doble 22 mm mdf hele veien så klarer de det fint.
Nå har ikke jeg likt med focalius, og jeg bruker onkyo sitt nye accueq, og den synes jeg gjør en bedre jobb enn adyessey. Men vi er alle forskjellige. Når jeg spiller musikk er accueq slått av, men på film hjelper den meg lydmessig i stuen.

Focalius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2009
Antall liker
491
Sted
Arendal
Torget vurderinger
5

Nei. Brukte ikke alltid dette. Spesielt ikke til TV-spill og vanlig TV. Til musikk er jeg ikke så glad i mye bass. Spesielt til TV spill ble det altfor mye liv bakfra og for mye bulder og brak.
Problemet hos meg er at bakkanalene står 3-4 meter bak sweetspot og selv om jeg øker nivået på disse mangler det engasjement. Dynamic EQ er det enste som har klart å løse dette problemet.

Stua mi er litt vanskelig og mye bass går ut gjennom en bue og ut i gangen og resten av huset. Når jeg hadde 2 stk JL Audio F113 så vil lett at 1 stk trykket mer i stua hos kameraten min når vi testet det.

Subbene mine (den gang 2 stk SVS PB12NSD) gikk tomme veldig fort og det indikerte at jeg hadde gjort noe galt. Flageborg ble leid inn og etter vi flyttet litt på sweetspot og ting ble kalibrert riktig hadde jeg økt nivået 13 db på div frekvenser + 4 db ved 30 hz. Og da ble jeg introdusert for Dynamic EQ. Så til og med med Dynamic EQ aktivert og + 6 db (3 db på hver sub) så var det aldri noe problem at subbene ikke hang med.

Når jeg har kalibrert hos andre i ettertid så har de vært fornøyd med bruken av Dynamic EQ og ekstra nivå på subdelen.

Sist redigert:
Topp Bunn