hva besøker jeg i tronheim??

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
skal en helgetur til trondheim om en uke og noe må man ha å gjøre der. Hvor bør jeg stikke innom og hva finnes der?      (mener noe slikt som hifi-butikker og slikt, museum og kirker klarer jeg meg uten).

mvh

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Det er vel Tonart, HFC og HFK og muligens en avtale med Odder(audioroyal)?

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
okai, er vel egentlig tonart og audioroyal som frister mest, HFC og HFK er da alltid stort sett det samme. Har audioroyal åpent til vanlig eller er det kunn etter avtaler??

Paal_Iksom

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.07.2003
Antall liker
6
Husk å ta deg tid til en kopp kakao på Erichsens Konditori.

cox

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.08.2003
Antall liker
358
Sted
Nesodden
Torget vurderinger
2
Sanden Brukt og Antikk (les brukte lp'er) i Strandveien på Svartlamon. Så kan kan du ta et par pils på Kafe Ramp vegg i vegg og studere det litt underlige folkelivet der.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.613
Torget vurderinger
0
Vitenskapselskapets-senteret!

Mener du "Vitensenteret" i de gamle lokalene til Norges Bank ? For øvrig en historisk bygning da den vel er den eneste avdeling av Norges Bank som er bllitt ranet med suksess. Gjest Baardsen sto for den bragden.

Det Kongelige Norske Viteskabers Selskabs Museum, i dag kalt Vitenskapsmuseet er og så verd et besøk.

Er du genuint interessert i musikk og ikke bare i HiFi kommer du ikke utenom Ringve museum, det er et av de ledende musikkhistoriske museer i verden, og kanskje DET ledende i Europa ! ( Trøndersk kledelig beskjedenhet forhindrer meg fra å ta sterkere i :D )

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.613
Torget vurderinger
0
Glemte et besøk.

Hvis du er i markedet for nytt ( brukt ) utsyr bør du stikke innom Stud Post på Gløshaugen ( NTH ) og sjekke oppslagstavla der. Da jeg gikk på NTH var det der man kunne gjøre kupp på lite brukt kremutstyr, både på foto og lyd.

Det er "noen år siden", men en eller annen kan sikkert bekrefte/avkrefte om det fortsatt er slik ! ;D ;D

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Hva med Ringve museum?
Nå var det jo med tanke på hva jeg skulle foreslå da. Blir kanskje litt feil å sende noen til disco'n i kjeller'n på Samfundet hvis middagshøyden er nådd for å si det sånn. Har trått mine barnesko der..... Ellers nevner jo noen Svartlamo'n. Har ikke vært på UFFA på noen år, men før var ihvertfall Ivar Matlaus Bokkafe et jævli bra kulturelt sted og oppsøke. Eksisterer Kafe Kaffaan på Bakklandet fortsatt??  
Forresten hadde Ringve Museum en veldig bra Jukebox-utstilling i 87 (88?), i regi av Big Boppers egen president Arne Asphjell, så ikke diss Ringve.....   ;)

Othmas

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.10.2005
Antall liker
170
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Nå var det jo med tanke på hva jeg skulle foreslå da. Blir kanskje litt feil å sende noen til disco'n i kjeller'n på Samfundet hvis middagshøyden er nådd for å si det sånn. Har trått mine barnesko der..... Ellers nevner jo noen Svartlamo'n. Har ikke vært på UFFA på noen år, men før var ihvertfall Ivar Matlaus Bokkafe et jævli bra kulturelt sted og oppsøke. Eksisterer Kafe Kaffaan på Bakklandet fortsatt??  
Forresten hadde Ringve Museum en veldig bra Jukebox-utstilling i 87 (88?), i regi av Big Boppers egen president Arne Asphjell, så ikke diss Ringve.....   ;)
Ivar matlaus er under oppussing,åpner snart igjen.Kafeen du nevner på Bakklandet er helt ukjent for meg.(Det er ikke Coffe Annan på Isak,du kanskje mener?)

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.730
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Har Audio Royal lokaler i trheim sentrum (evt gå-avstand) ?

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Har Audio Royal lokaler i trheim sentrum (evt gå-avstand) ?
Nei, dette er i kjelleren hos Odder, det er en god biltur utenfor Trondheim.

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Nei, dette er i kjelleren hos Odder, det er en god biltur utenfor Trondheim.
det var da som svarte, da står jeg jo igjen med tonart da, får håpe jeg finner frem :)
For den som lurte så er jeg 19 år, altså jeg er vel å regne som ei "banræv" her på forumet ...

Mat må jeg også ha, noen flotte spisesteder som bør besøkes??, persilleriet er uaktuelt, jeg vil ha kjøtt!!

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.027
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Mat må jeg også ha, noen flotte spisesteder som bør besøkes??, persilleriet er uaktuelt, jeg vil ha kjøtt!!
GRAFFI Grill & Bar i Th. Angelsgt.

Da har du både god mat og drikke  ;)
(og så er betjeningen et vakkert skue....)

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Men det er jo bare å sende PM til Odder på dette forumet og høre om evt. muligheter for skyss e.l. Det verste han kan si er jo at han ikke har tid :)

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Antall liker
6.737
det var da som svarte, da står jeg jo igjen med tonart da, får håpe jeg finner frem :)
For den som lurte så er jeg 19 år, altså jeg er vel å regne som ei "banræv" her på forumet ...

Pøh, du vet ikke hva du snakker om;)

Mett (og sunn) for en femtilapp, med økologiske og ferske matvarer? Jaja, noen sier jo nei til å ha et godt hifianlegg og ;D

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Antall liker
298
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Finnes det et sted med Aass øl oppi der? ::)

Nemesis

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.05.2002
Antall liker
3
Singsaker studenthjem hadde kvalitetsvarene, ellers er nok Dahls og Ringnes dominerende. En stund siden sist runde med fokus på tappekraner i den byen :)

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Antall liker
1
skal en helgetur til trondheim om en uke og noe må man ha å gjøre der. Hvor bør jeg stikke innom og hva finnes der? (mener noe slikt som hifi-butikker og slikt, museum og kirker klarer jeg meg uten).

mvh
Uansett eventuell trosrettning, Nidarosdomen er definitivt verdt et besøk.

Ellers er det vel andre byer i Norge som både har mer spennende uteliv, arkitektur, natur og hi-fi butikker. Trønderne er i hvert fall stort sett hyggelige og trivelige folk.

Topp Bunn