Hi-Fi forretninger Husker du? Hifi-sjappe i Rosteds gt (Oslo)på 80-tallet

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.616
    Antall liker
    58.284
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg husker godt Nimbus. Jeg husker godt den late svarte katten som lå og varmet seg på en Ampliwire fra EC.

    Min bror kjøpte sine første Magnepan høytalere der.
    Disse overtok jeg og hadde de noen år, men nå står de hos HIFI Guiden , Arild på Hjellum!
    De er ikke koblet til på bildet som RBN har tatt i tråden"Besøk hos Nye HIFI Guiden",
    men sist de var i et anlegg spillte de fremdeles like bra!
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Nimbus var etslags veiskille for mange av oss, ser jeg. For min egen del var det der jeg først hørte en rørforsterker, lyttet til Quad ESL-63 og traff Broder Sluket første gang. Betydningsfulle greier alt sammen. ;)

    Platerensemaskinen var en Keith Monks, den gjorde virkelig jobben. Kaffen var god, den også.

    Det er kanskje ikke alle som vet det, men I tillegg til Rune av det faktisk Knut Vadseth som sto bak Nimbus.

    Det ble forresten aldri helt det samme etter flyttingen til Huitfeldtsgate, spør du meg. Det var forresten på vårparten 1983, ja.
    Jeg undres på hvor lenge en lignende forretning hadde overlevd i dag.......
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    janix skrev:
    TTmania skrev:
    Ok da, legger meg flat ang beliggenhet. Uansett, vi er alle i samme kvartalet. Artig at flere husker butikken... Noen som husker Bredo på ark Riverts plass da? (sistnevnte bare som en bisetning)
    Nei, men Bredo hadde en stor butikk på Riddervolds plass hjørnet Skovveien i mange år. Hovedlageret lå ved avkjørselen til Årvoll fra Trondheimsveien.
    Skøy med nostalgi.
    Den butikken husker jeg! Jeg kjøpte B&O tv der på slutten av 70/begynnelsen av 80-tallet. I særklasse det beste bildet av dem som sto utstilt i butikken. Dyr var den au. Mener å huske jeg måtte kjøpe til en dings for å få sett Sky Channel etc da de kom på lufta på 80-tallet. :)
     

    olemar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.03.2005
    Innlegg
    174
    Antall liker
    1
    Husker jeg renset plater på det lille rommet ved siden av lytterommet. Kjøpte Audio Research SP8 og Quad ESL 63 av Rune. Husler trappa ned og kringla de serverte på lørdager ;D
     

    sonicfrontiers

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    819
    Antall liker
    257
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    3
    Hei
    Her er et bilde av Willy Tangen himself fra Audio Consult i Deichmansgate ;D
    En hyggelig person som jeg har kjent siden 82.
    Dette bildet er tatt ca juli 82.

    Det er en Michel Gyrodec i front med en SAEC arm og Ortofon Pickup, Kullfiber børste fra Oracle, en Lauland Doxa forforsterker, Abrahamsen Electrocompaniet forforsterker og Sony Disc

    Sonicfrontiers
     

    Vedlegg

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.407
    Antall liker
    102.424
    Torget vurderinger
    23
    ;D ;D Willy med Tangen var MYE yngre på det bildet der ja..... annen hårfarge også 8) 8)

    Nimbus var en herlig uskyldig tid - kringla var god og det var relativt løkhue-fritt hele greia. Kabelkrangling var ikke funnet opp, og alle gledet seg på vegne av alle andre. En idealismens tid - dypt savnet.
     

    helarn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.06.2006
    Innlegg
    845
    Antall liker
    573
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    1
    Ja, og så hadde de ei brukttavle på veggen. Fikk solgt Quad-settet mitt der.
    Hørte i likhet med alle andre Quad esl 63 or Audio Research SP 8 for første gang på Nimbus. Quadene klarte jeg å skaffe meg, men ikke SP 8.
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.268
    Sted
    Oslo
    Og en annen hi-fi sjappe, som førte Quad, lå i Prinsens gt. el. Tollbugt. Dette var vel tidlig 70 tall. Og Sønnico på Karl Johan.

    mvh
     

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Tror jeg fikk min første bakoversveis hos Nimbus da de spilte på Quad ESL63 nede i kjellern der.
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.268
    Sted
    Oslo
    Desverre var jeg aldri hos Nimbus :(. Sjappa jeg sikter til solgte Quad 303/33 pre. & effekt til en kompis av meg. Hadde vel ikke lytterom. Sjefen røkte pipe.

    mvh
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.268
    Sted
    Oslo
    Edit. Dette var vel før Nimbus?

    mvh
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.408
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    De hadde iaf Quad på OHC på den tiden husker jeg
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.268
    Sted
    Oslo
    Kan ikke helt huske første gang jeg handlet på OHFS, men var det ikke denne "Bolse", som startet det. Tannlege, og venn av første mann til Wenche Myhre???

    mvh
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Husker Nimbus ja. Mener bestemt å ha sett innehaveren på TV i en eller annen sammenheng nå i nyere dato..eller?
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.062
    Antall liker
    7.913
    Torget vurderinger
    12
    Mener Rune Drægni var med i hifi-dokumentaren som gikk på TV for noen år siden, men jeg er ikke sikker.
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Trondmeg skrev:
    Mener Rune Drægni var med i hifi-dokumentaren som gikk på TV for noen år siden, men jeg er ikke sikker.
    Du mener Hifidelirium? Det programmet bidro sterkt til å avkrefte myten om at hifi-entusiaster er gærne. Det er ingen myte; vi er gærne ;)
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.062
    Antall liker
    7.913
    Torget vurderinger
    12
    Stemmer, husket bare ikke tittelen. Audioverdenens bjørnetjeneste burde vært arbeidstittel ;). Det var ikke akkurat noe god markedsføring av hobbyen i mine øyne: Å fremstille det som sære ting for sære mennesker (med all øvrig respekt for deltakerne i programmet)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Ikke annet å vente når det skulle lages en film om alt sammen. Å være intenst opptatt av lyd er ikke til å begripe for menigmann."Disse gutte er faen meg ikke i vater"-vinklingen er dermed lett å gripe til. Den eneste som har gjort noe særlig for å "normalisere" de audiofile i presse/media er Jan Omdahl. Kudos til mannen!
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Trondmeg skrev:
    Stemmer, husket bare ikke tittelen. Audioverdenens bjørnetjeneste burde vært arbeidstittel ;). Det var ikke akkurat noe god markedsføring av hobbyen i mine øyne: Å fremstille det som sære ting for sære mennesker (med all øvrig respekt for deltakerne i programmet)
    Slik hadde det vel blitt nesten uansett hvilke "sære" entusiaster man ville fokusere på; enten det var stein- tordivel- eller hjulkapselsamlere.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.407
    Antall liker
    102.424
    Torget vurderinger
    23
    Sånn er det alltid med interesser utenfor foppall og idiot-skigåing - da skal ALLTID journalisten/reporteren trekke frem "nerde" faktorer ELLER veive med prisflagget.

    Til og med når en av våre egne (?) skulle slå et slag for vinylen i Dagbladet så vår det PRISEN på riggen som var luremusa.

    Du må gjerne kjøpe vindskeive plankeskur for dustesummer, båt til to-tre mill. med 46 brukstimer/sesong, eller kjøre rundt i overbelånt bil til en mill. Da er alt ok. Men så snart en beveger seg inn i rekkene til selvstendigtenkende, med en relativt engasjert og reflektert holdning til en interesse, som man attpåtil har enormt utbytte av i kanskje flere timer pr. dag, DA er løpet kjørt.

    Symptomatisk for hele samfunnet vårt desverre. Lettvinte massehysteriske aktiviteter, gjerne økonomisk uforsvarlig, er akseptert, godkjent og endog forventet. Annet ikke.

    For oss som kjenner de som var med på "hifidelirium" programmet (Drægni fra Nimbus var IKKE der, BTW, han var vel egentlig aldri spesielt hififokusert som sådan, mer forretningsmessig) så kjenner vi disse menneskene som relativt reflekterte og oppegående, og med edruelig forhold til sakene.
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.625
    Antall liker
    3.746
    pengesluk skrev:
    Sånn er det alltid med interesser utenfor foppall og idiot-skigåing - da skal ALLTID journalisten/reporteren trekke frem "nerde" faktorer ELLER veive med prisflagget.

    Til og med når en av våre egne (?) skulle slå et slag for vinylen i Dagbladet så vår det PRISEN på riggen som var luremusa.

    Du må gjerne kjøpe vindskeive plankeskur for dustesummer, båt til to-tre mill. med 46 brukstimer/sesong, eller kjøre rundt i overbelånt bil til en mill. Da er alt ok. Men så snart en beveger seg inn i rekkene til selvstendigtenkende, med en relativt engasjert og reflektert holdning til en interesse, som man attpåtil har enormt utbytte av i kanskje flere timer pr. dag, DA er løpet kjørt.

    Symptomatisk for hele samfunnet vårt desverre. Lettvinte massehysteriske aktiviteter, gjerne økonomisk uforsvarlig, er akseptert, godkjent og endog forventet. Annet ikke.

    For oss som kjenner de som var med på "hifidelirium" programmet (Drægni fra Nimbus var IKKE der, BTW, han var vel egentlig aldri spesielt hififokusert som sådan, mer forretningsmessig) så kjenner vi disse menneskene som relativt reflekterte og oppegående, og med edruelig forhold til sakene.
    ...du sier noe Sluket (ja, du sier jo i og for seg alltd noe, men det er en annen sak ;D ;D ;D)

    Naboen, som jeg har et helt ok avstandsforhold til, var innom en dag, og så Mc2kw. Lett hoderystende og med et smil a la "jatt
    me´n til dyrlegen kommer", måtte han gjøre seg munter på min bekostning, som tilbringer timesvis hver dag foran disse "stygge" apparatene.

    Nei, selv samlet han på antikviteter - senere i samtalen kom det frem at han nettopp hadde gjort et kupp og komplettert samlingen av gamle glasspokaler fra en eller annen fabrikant. Nå hadde han alle fire, til den nette pris av 195.000.- per stk.

    ::)
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.268
    Sted
    Oslo
    Ingen glass-pokaler her, noen få hundre meter unna, riktignok, men "back to topic". Er det ingen som husker hi-fi sjappe i Tollbugt. evt, prinsensgt. Ikke langt fra Steen & Strøm???

    mvh
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.407
    Antall liker
    102.424
    Torget vurderinger
    23
    Svinet burde vite bedre enn å gjøre narr av en musikkfeinschmecker, Swift. Sikkert noen Nøstetangen pokaler han tviholdt på. De gutta er ikke gode.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.408
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Husker ikke den, men jeg husker et hus på Galgeberg der de solgte mye brukt Tandberg. Merer det var rundt 1985. Dessuten en SONY forhandler midt på Karl Johan, ikke umulig at dét var Sønnico?
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Joda! Det var en der på midten av åttitallet som het noe så kryptisk som "Lunar Lepper". De hadde mye Electrocompaniet-greier, blant annet premiereviste kompaniet sin ganske digre, pyramideformede høyttaler med Seas-elementer der. Konstruert av Svein Erik Børja og broren hans. Tror aldri den kom i produksjon, by the way.
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.268
    Sted
    Oslo
    impulse skrev:
    Joda! Det var en der på midten av åttitallet som het noe så kryptisk som "Lunar Lepper". De hadde mye Electrocompaniet-greier, blant annet premiereviste kompaniet sin ganske digre, pyramideformede høyttaler med Seas-elementer der. Konstruert av Svein Erik Børja og broren hans. Tror aldri den kom i produksjon, by the way.
    Tidlig 70 tall, dette. Piperøkende sjef. Fikk Quad fra "Vingtor" i Horten.

    mvh
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    impulse skrev:
    Joda! Det var en der på midten av åttitallet som het noe så kryptisk som "Lunar Lepper". De hadde mye Electrocompaniet-greier, blant annet premiereviste kompaniet sin ganske digre, pyramideformede høyttaler med Seas-elementer der. Konstruert av Svein Erik Børja og broren hans. Tror aldri den kom i produksjon, by the way.

    Riktig det, men jeg kjenner en kar som eide en slik EC høytalerprototype (kanskje han eier den ennå?). ;D
    Låt ikke så værts synes jeg å huske....
     

    madman

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.170
    Antall liker
    643
    Sted
    Sætre
    Torget vurderinger
    2
    Radio / TV butikk ved Steen og Strøm var kanskje Sverre Young A/S. Adresse Øvre Slottsgt.7 , hjørnebutikk. Min bestefar var sjåfør på lastebilen deres.
    Når det gjelder Vingtor i Horten og Quad, jeg kjøpte restlageret deres som bestod av endel 33/303 sett. 4-5 sett mener jeg å huske. Tror det var i 76/77.
    -m
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.268
    Sted
    Oslo
    madman skrev:
    Radio / TV butikk ved Steen og Strøm var kanskje Sverre Young A/S. Adresse Øvre Slottsgt.7 , hjørnebutikk. Min bestefar var sjåfør på lastebilen deres.
    Når det gjelder Vingtor i Horten og Quad, jeg kjøpte restlageret deres som bestod av endel 33/303 sett. 4-5 sett mener jeg å huske. Tror det var i 76/77.
    -m
    Da er nok gåten løst. Quad 33/303 ble kjøpt av en kompis av meg i den butikken. Måtte selv nøye meg med Tandberg TA 300 m, og Acoustic Research 5 l. ht. Tror komponentene stadig finnes.

    mvh
     

    aloz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2007
    Innlegg
    442
    Antall liker
    124
    Torget vurderinger
    2
    oct skrev:
    Kan ikke helt huske første gang jeg handlet på OHFS, men var det ikke denne "Bolse", som startet det. Tannlege, og venn av første mann til Wenche Myhre???

    mvh
    Var det ikke også en eller annen Hr. Solheim?
    Mener å huske at en periode, da JBL 4435 sto som "hovedhøyttalere", var det et eller annet med "Solheim valido"
    som sto for styringa der?
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.959
    oct skrev:
    Og en annen hi-fi sjappe, som førte Quad, lå i Prinsens gt. el. Tollbugt. Dette var vel tidlig 70 tall. Og Sønnico på Karl Johan.

    mvh
    Quad høyttalere og forsterkere ble på 80-tallet forhandlet av Decibel HiFi AS også i Osterhaugsgate.
    Det var der jeg kjøpte mitt par.
    Da jeg ramlet innom i 1985 spilte Quadene via en AR 150 rør stereoblokk og SP15 el.16.
    Det var rystende bra, og ble ennå råere via ML 23,5 og datidens matchende pre.
    Kildeen var en SOTA vinylsnurrer forspent FR-64 arm og en Kiseki Purplehead Sapphire :eek:
    resten er som de sier historie 8)
     

    Janix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Innlegg
    661
    Antall liker
    107
    oct skrev:
    Ingen glass-pokaler her, noen få hundre meter unna, riktignok, men "back to topic". Er det ingen som husker hi-fi sjappe i Tollbugt. evt, prinsensgt. Ikke langt fra Steen & Strøm???

    mvh
    Tror noen her blander sjappa til Øivind Tandberg på hjørnet nedre eller helst øvre Slottsgate mener jeg det var, rett over gata for Steen & Strøm. Han var verdens snilleste mann og hadde 3 butikker i Oslo og med et lager på Sandaker.
    Han skapte store reaksjoner ved å ha en levende pony i utstillingsvindu for en kortere tid. Hesten storkoste seg, men dyrebeskyttelsen ville det annerledes. :)
    Ø Tandberg var ikke i nær familie med fabrikk Tandberg.
    Kjøpte mine første BW DM6 der. Sjefen kalte de for gravide pingviner, kan jeg huske.
    Rett før nedleggelsen hadde han også en ekstra platesjappe i varehuset i Vika.

    Edit:
    Ikke helt sikker på at "Øivind" er stavet riktig.
     

    olemar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.03.2005
    Innlegg
    174
    Antall liker
    1
    Sjappa var El Spectra. Husker jeg kjøpte Nakamichi 700ZXE med egen Dolby C enhet som tilleggsutstyr. Det var en hyggelig svær fyr som var butikksjef, men husker ikke navnet.

    Apropos Nimbus..husker Rune som en person som var opptatt av at kunden skulle få prøve ting hjemme. Prøv det først hjemme var ofte Runes konklusjon til kunder som ikke kunne bestemme seg. Husker jeg reagerte litt på det, mange andre butikker var veldig strenge der, med depositum osv. Var mange spesielle mennesker der nede,"mannen med lytteluen" husker jeg godt. Husker også Børja var innom etter å ha hørt CD for første gang.

    Tror Rune jobber som kommunikasjonsrådgiver i en eller annen miljøbedrift, men er usikker om jeg husker riktig?
     

    sonicfrontiers

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    819
    Antall liker
    257
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    3
    Var en del innom denne butikken også. Navnet og adressen på plakaten i bakgrunnen ;D
    Her er det eier/deleier Ole Petter Sparre som poserer.

    Det er to av tre trafoer på 3KVA som han skulle bruke på en preamp sa han.
    Det som imponerte mest hos han da var Audio Tronic CM3 husker jeg.
    Dynamikk til å dø av den gang husker jeg.
    Husker ikke i farta hvilket utstyr de var koblet til, men det kan hende det kommer etter hvert... ???

    Sonicfrontiers
     

    Vedlegg

    olemar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.03.2005
    Innlegg
    174
    Antall liker
    1
    Bare en rettelse av postingen min ovenfor. Mikset Tollbodgata og Torggata. El Spectra lå i Torggata. Kan vagt huske butikken i Tollbodgata, lurer på om det ikke ble en TV linken butikk der etterhvert?
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.408
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    El Spectra lå i Torggt ja, El Spectra bilstereo lå i Hausmannsgt rett over veien for Jacobs kirke. Senere kom Dansk Hifi Klub til lokalene til El Spectra og videre ble det Norsk Hifi Klubb......
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
    Powerpoint skrev:
    Da jeg ramlet innom i 1985 spilte Quadene via en AR 150 rør stereoblokk og SP15 el.16.
    Det var rystende bra, og ble ennå råere via ML 23,5 og datidens matchende pre.
    Var neppe SP-15 eller 16 du hørte i 1985. Min SP-11 ble produsert i 1987 og SP-15 kom ihverfall ikke før i '88. SP-16 må du helt opp på 2000 tallet før den ble introdusert. Regner vel heller med at det var en SP-10 eller SP-11 de spilte på den gang.
    Jeg spilte forøvrig på Quad og både ARC D-79 og ML 27.5 på den tiden. ARC ble litt slapp, men ML fikk fart i Quadene.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Tror nok heller det kan ha vært en SP-8, FZ. Den var i alle fall koblet opp stadig vekk da Nimbus lå i Deichmannsgate.

    Husker forresten at vi hadde Nimbus-reklame på russebilen i ´81.
    Jøsses, som tida går!
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.959
    FZ skrev:
    Powerpoint skrev:
    Da jeg ramlet innom i 1985 spilte Quadene via en AR 150 rør stereoblokk og SP15 el.16.
    Det var rystende bra, og ble ennå råere via ML 23,5 og datidens matchende pre.
    Var neppe SP-15 eller 16 du hørte i 1985. Min SP-11 ble produsert i 1987 og SP-15 kom ihverfall ikke før i '88. SP-16 må du helt opp på 2000 tallet før den ble introdusert. Regner vel heller med at det var en SP-10 eller SP-11 de spilte på den gang.
    Jeg spilte forøvrig på Quad og både ARC D-79 og ML 27.5 på den tiden. ARC ble litt slapp, men ML fikk fart i Quadene.
    Der kan du se vet du. Med så mye løst aluminium (Al 3+) etter oppveksten på Sørlandet i den værste sur nedbør tiden er det ikke rart at man surrer i hop greiene med alzheimer light diagnose ::) Takk for oppklaringen FZ.

    Så kommer du med et lite poeng her hvor du nevner at ARC D79 spilte någet slaft ut på Quadene, mens ML 27,5 fikk fres på dem.
    Jeg bare nevner det for n-te gang at ESL-63 er utviklet for å lyde fett med en transistorblokk ;D så det så!
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
    impulse skrev:
    Tror nok heller det kan ha vært en SP-8, FZ. Den var i alle fall koblet opp stadig vekk da Nimbus lå i Deichmannsgate.
    Powerpoint refererte til DeciBel HiFi og ikke Nimbus. Var innom DeciBel noen ganger og husker at de hadde CJ Premier 3, det er også en klassiker.
    Nimbus hadde SP-8 i butikken og de lånte bort en SP-8 til plateavdelingen på Steen & Strøm en stund også, kanskje det var den samme. Husker de solgte en SP-6C til en fyr også da jeg var innom. Nimbus hadde også Svalander Tuba i sjappa. Låt fett det også så vidt jeg husker.....
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn