Hva en selger ønsker å oppgi er opptil selgeren, og jeg tror ikke det vil være mulig eller noen god ide å forlange at selgerne skal oppgi adresse og tlf. hvis de ikke ønsker.
Hvis f.eks. en person averterer et par med 200 kg tunge høyttalere og sier at de står i Hammerfest, så vil vedkommende helt sikkert miste mange potensielle kunder som føler at det blir for tungvint, men hvis selger ikke oppgir sted, så kan det jo tenkes at kjøper og selger i f.eks. tlf.samtale blir enige om en fornuftig transportsmulighet.
Av og til vil oppgivelse av sted og tlf. kunne ha betydning for selve salget, og det må være opptil hver selger hva slags taktikk som skal benyttes.
Hvis f.eks. email er eneste kontaktinfo som er oppgitt, så kan en jo sende en email å spørre om tlf.nummer. Jeg ville alltid anbefalt alle selgere om å oppgi tlf. av diverse årsaker, men vi kommer ikke til å sette noe krav om dette, og jeg ser egentlig ingen grunn til å diskutere dette temaet under hifi generelt. Det tilhører under off-topic eller kommentarer til forumet.
Mvh
Høvdingen