HURTIGRUTEN!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• V

vredensgnag

Gjest
    Siden det ikke er nevnt - har hatt dette kjørende siden de begynte - noen fantastiske strekninger, og enda er det fem dager igjen.

http://www.nrk.no/hurtigruten/

Full-screen, og noe bra musikk under, så er man dekket inn i mange dager. Kan også lastes ned, og man kan gå tilbake i sendingen. Fra ca. 8 timen var det mye vakkert, for da var jeg på kjent grunn/hav (men det er det gjennomgående). Og fra ca. 11 timer og til Ålesund var jeg på gamletraktene.

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    865
    Ja, enig, litt gøy. Er i Geirangerfjorden nå. Kunne vært litt mere sol dog, men det er jo ikke NRK's feil :)

N

nb

Gjest
    Den kommer nok som en enorm torrent, jeg laster den ned da og ser høydepunktene (dvs Vestlandet og Lofoten). Stilig prosjekt, men det blir neppe helt det samme uten strålende solskinn.

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    865
    Ja, nedlasting er for pyser. "Live" er best ;D

N

nb

Gjest
    Dette må for øvrig være det ultimate innen statsfinansiert fjernsyn.

V

vredensgnag

Gjest
    Tror ikke man skal forvente at en kommersiell kanal gjør noe slikt. Men nå sitter visst folk verden rundt og kikker på Norge.

(De kunne kostet på seg norsk musikk, både gammel og ny, i bakgrunnen. Eller har jeg gått klipp av en musikk-kanal opsjon?)

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    391
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Nå nylig så jeg det jeg håpet på et kart hvor båten befinner seg sett rett ovenfra, nydelig integrert i halve venstre bildeside.
    Kjørte nylig forbi en olivingruve som det er flere? av i de områdene.
    Meget tung (egenvekt) sten (masse) som bl.a. brukes til å fylle benene i oljeplatformene.
    Et stoff (i pulverisert form) som må være svært godt egnet å fylle HT.stativer (med den funksjonen) med.
    Mvh.KW

N

nb

Gjest
    vredensgnag skrev:
    Tror ikke man skal forvente at en kommersiell kanal gjør noe slikt. Men nå sitter visst folk verden rundt og kikker på Norge.
    Selve produksjonen er visstnok ganske rimelig - 2.5 - 3 millioner kroner om jeg ikke husker feil fra omtalen i Aftenposten. Men det er mest det å gjøre det som er stilig - de har utplassert folk med mobile sendere de å fområdene det ikke er dekning.

De filmer med ni kamera + at båten skal filmes fra land av noen lokalkontorer.

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    391
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    vredensgnag skrev:

(De kunne kostet på seg norsk musikk, både gammel og ny, i bakgrunnen. Eller har jeg gått klipp av en musikk-kanal opsjon?)
    De spillte nylig ei låt av H.Sommero fremført av et symfoniorkester (Trondhjem?)

Mvh.KW

V

vredensgnag

Gjest
    KW skrev:
    Nå nylig så jeg det jeg håpet på et kart hvor båten befinner seg sett rett ovenfra, nydelig integrert i halve venstre bildeside.
    Meget tung (egenvekt) sten (masse) som bl.a. brukes til å fylle benene i oljeplatformene.
    Et stoff (i pulverisert form) som må være svært godt egnet å fylle HT.stativer (med den funksjonen) med.
    Mvh.KW
    Klikker du på den røde ferdlinjen på kartet så hopper du til videoen derfra.

P

Parelius

Gjest
    En skal ikke se bort fra at dett blir en klassiker. Det er vel uansett noe av det mer modige som er gjort. Dette er jo nesten det ultimate realityprogram...

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    391
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    vredensgnag skrev:
    KW skrev:
    Mvh.KW
    Klikker du på den røde ferdlinjen på kartet så hopper du til videoen derfra.
    ??? ;D
    Jeg ser dette på min Pioneer plasma ;)

Mvh.KW

Julenissen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2002
    Antall liker
    3
    Var fantastiske bilder i natt(kl 01), rød sol over hele horisonten, synd man måtte på internett for å finne ut hvor båten befant seg

V

vredensgnag

Gjest
    hele verden: do Norwegians just chuck coffins in the water?

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    298
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Coolt konsept, og på en merkelig forventningsfull måte så fenger det. 8)
    Mye mer tv for penga enn f.eks grand prix. ;D

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Hehe - men så varer det mye lenger også, da......

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    298
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Hvor lenge varte produksjon og forberedelser til det der greiene i gymsalen på fornebu? 8)

room

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Antall liker
    382
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    Hurtigruta står høyt på listen over hva jeg vil gjøre før jeg dør!!
    Artig tv konsept og uten tvil god reklame!
    Lurer på hvor mye dette programmet er verdt i reine annonsekroner?

P

Parelius

Gjest
    Ålesundere burde få operert inn en mobiltelefon i hodet sitt ved fødselen…

V

vredensgnag

Gjest
    Så du han som hadde kledd seg ut som Waldo? Med stokk. Helt gjennomført.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Parelius skrev:
    Ålesundere burde få operert inn en mobiltelefon i hodet sitt ved fødselen…
    Jeg tror faktisk de har det. Alle ålesundere ser ut i luften og snakker ustanselig. Steike ta. ;D

Delle

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2007
    Antall liker
    278
    Kredit til NRK som igjen våger å gå egne veier.

Fulgte deler av Bergensbanen, da flirte vi litt i heimen og tenkte "hva blir det neste; Hurtigruta??"

Skal se jeg ender opp som profet.

Mvh

M

Morpheus

Gjest
    Flott program. Har reist noen ganger fra Bergen til Ålesund og Molde med hurtigruten. Satt oppe i går kveld og i natt og så på. Nydelig himmel rundt 0100 og utover da hurtigruten var ved Alden, Norges hest :). Desverre valgte de en trase fra Bergen som gjorde at jeg ikke kunne se landstedet mitt, søkke ta ;).

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Morpheus skrev:
    Flott program. Har reist noen ganger fra Bergen til Ålesund og Molde med hurtigruten. Satt oppe i går kveld og i natt og så på. Nydelig himmel rundt 0100 og utover da hurtigruten var ved Alden, Norges hest :). Desverre valgte de en trase fra Bergen som gjorde at jeg ikke kunne se landstedet mitt, søkke ta ;).
    Hesten er fast rapporteringspunkt på flytur fra Vigra til Flesland. Rett etter Florø. Forøkte å skrive Hesten i flightplanen en gang, og da kom den i retur. Alden der i gården takk.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Hvem er det som spiller gitar på Hurtigruten nå? Rypdal? #usikker

Uansett, flott er det.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    torem skrev:
    Ja, nedlasting er for pyser. "Live" er best ;D
    Du går for hardcore 24/5. Respekt!

Delle skrev:
    Kredit til NRK som igjen våger å gå egne veier.

Fulgte deler av Bergensbanen, da flirte vi litt i heimen og tenkte "hva blir det neste; Hurtigruta??"

Mvh
    Ikke i ditt eget hjemland, Delle. ;)

Likte også i kikke innom Bergensbanen innimellom andre gjøremål, og har også sveipet innom denne båtturen. Dessverre satt jeg og så på en såpass uinteressant strekning i går kveld at jeg ikke har funnet tid i etterkant. Kanskje jeg svipper over om en stund?

Fantastisk prosjekt, akkurat som Bergensbanen. Bør gå sin seiersgang jorden rundt.

N

nb

Gjest
    Delle skrev:

Nå var vel strengt tatt det neste Holmenkollbanen minutt for minutt, men det var en noe stusselig sending og som alltid i profeti-bransjen er det viktig å være litt diffus med tidsangivelser og helst ikke være for konkret i profetiene. Etter gjengs profetstandard må dog "Hurtigruten" sies å være uvanlig presist.

Guit

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Antall liker
    165
    Sted
    Sunndalsøra
    Blir nok en tur til Harstad i sommer :D Så får jeg prøve og bryte den store forden ombord på nedovertur med Hurtigruten, Skal vist være noe trangt ::) ::). Veldig flott program dette. God reklame for hurtigruten og Norge. mvh Guit

ArtDeco

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Antall liker
    59
    Sted
    Modum
    Jeg jobbet på Hurtigruten 77-78 og sommeren 79. Gode minner strømmer på.
    Den gang sto Pink Floyd og psykedelia høyt i kurs. Husker vi fant en jævlig kul farge i malingsjappa og malte lugaren knall orange under sterk påvirkning av Rum og Cola.
    Heldigvis kom overkokken oss til unnsetning klokken 06 om morran, da vi ikke møtte opp i byssa. På det tidspunktet var vi bevistløse av blymønja vi hadde malt lugaren med..

svale

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.08.2002
    Antall liker
    136
    Reiser med Richard With i juli gleder oss til turen.Richard With Grunnleggeren av Hurtigruten, pioneren som kom på ideen å seile om natten om vinteren har gitt navn til skipet.

Vedlegg

svale

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.08.2002
    Antall liker
    136
    Molde tok godt imot hurtigruten, bra Molde ;D

saeman

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    865
    saeman skrev:
    Molde tok godt imot hurtigruten, bra Molde ;D

saeman
    Ja, nå har de fått nevnt at MFK er 100 år minst 100 ganger :)

Begynner å ane meg hvordan dette kommer til å bli oppover kysten. Jeg må vel møte på kaia i Trondheim i morra for å vinke :D

room

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Antall liker
    382
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    @noen som nar en viss forstand om hva dette programmet kan ha av reklameverdi for Norge/Vestlandet og nordover?
    Generelt!

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    room skrev:
    @noen som nar en viss forstand om hva dette programmet kan ha av reklameverdi for Norge/Vestlandet og nordover?
    Generelt!
    For ikke å snakke om hva det er verdt i reklamekroner for Hurtigruten og Hegnar. Genistrek.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn