Hurra for Erna!

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.863
Selvfølgelig skal en som er sykemeldt holde sengen til han/hun er frisk.
Erna taler jo så varmt om et inkluderende arbeidsliv med IA avtaler o.s.v. Hun er som vanlig lite oppdatert om hva som skjer i den virkelige verdenen.

3

322_911

Gjest
Finner det sykelig at hun får gehør for slike saker. Hva faen er det folk tenker? Oi, jeg er 100% ufør og skriver dette, snart kommer vel E-tjenesten/Mossad.

Ta tilbake retten til lediggang.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.863
Akle skrev:
Finner det sykelig at hun får gehør for slike saker. Hva faen er det folk tenker? Oi, jeg er 100% ufør og skriver dette, snart kommer vel E-tjenesten/Mossad.

Ta tilbake retten til lediggang.
Slapp av. Høyresiden er som vanlig misunnelig når noen får ytelser fra staten, enten det er i form av sykepenger eller subsidier. Dessuten tror de alle sykdommer er slik at man blir sengeliggende, ute av stand til å gjøre noe som helst.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Pink_Panther skrev:
Dessuten tror de alle sykdommer er slik at man blir sengeliggende, ute av stand til å gjøre noe som helst.
Kan man gjøre noe går det jo an å gjøre det for arbeidsgiveren ??

Det jeg reagerer mest på er forskjellbehanmdlingen vi ser her. Hadde det vært Jørgen Hattemaker som skrev bok mens han var sykemeldt ville han bli dratt inn for rettssystemet og dømt for trygdesvindel.

Det irriterer meg grenseløst å lese om sammfunnstopper ( politikere ) som er sykemeldt for forhold de selv har vært med å bestemme at man egentlig IKKE skal kunne få sykemelding for. Har man begått undeslag eller andre uregelmessigheter på jobben er det egentlig ikke grunn for sykemelding. Men hvor ofte hører man ikke om politikere som er blitt tatt med fingrene i "kakeboksen" og som media ikke får tak i fordi de er "sykemeldt" ! SKUMPF !! :mad: :mad:

Det var godt å få sagt det ! ;D

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.863
Spiralis skrev:
Pink_Panther skrev:
Dessuten tror de alle sykdommer er slik at man blir sengeliggende, ute av stand til å gjøre noe som helst.
Kan man gjøre noe går det jo an å gjøre det for arbeidsgiveren ??
Men arbeidsgiveren er ikke interessert i å legge tilrette for at delvis sykemeldte kan jobbe. IA avtalen er fin, men den blir ofte neglisjert.

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
ia-avtalen fungerer i staten, kanskje..
Men ikke i små firma.
Sjef, har et par fingre som er brukket, får ikke til å holde hammern. Vel gutten min, du får plukke spiker med den andre hånda da, vet du....

G

Gjestemedlem

Gjest
Når man er sykmeldt etter store psykiske påkjenninger kan det sikkert være terepeutisk å skrive som hendelsene for å bearbeide tankene og kommer til hektene igjen. Det er iallefall smakløst av Erna Solberg å legge seg opp i andres sykmeldinger. Det er en sak mellom Valla og legen hennes, og til nøds arbeisgiver. Solberg fremtrer selv kun som smålig og traurig når hun går ut slik for å score et billig poeng. Gir liten tillit til henne som leder av noe annet en sin lokale syklubb.

Mind your own business bitch!

T

Thomas1

Gjest
Selvfølgelig må det være lov å ha en jobb nr 2 når man er sykemeldt fra jobb nr 1. Det går jo ikke ab å leve av å være sykemeldt!!!

Hun er sykemeldt for et vondt bein, ikke psykiske traumer.

Jeg har selv 2 jobber og vurderer sterkt å sykemelde meg fra hovedarbeidsgiver for å kunne jobbe mer for bi-arbeidsgiveren min!

Nei, fy faen. jeg greier ikke å spøke med det engang...Dette er for dumt!

Se å klipp deg å kom deg i jobb ditt mehe...Hurra Erna!!!

B

Back_Door

Gjest
Man bør ikke forsøke å skore billige poenger på en sak som man ikke kjenner grunnlaget for. Det er vel bare Valla selv og hennes lege som egentlig kjenner til legitimiteten for sykemeldingen.
Det blir som når man typisk forbanner den sykemeldte naboen, som "er frisk nok" til å jobbe i hagen. Da bør man kanskje huske på at psykisk lidelse er like legitim som fysisk.
Grunnlaget for sin sykemelding bør man ha en absolutt rett til å holde for seg selv.

(Jeg har ellers liten sympati for Valla..)

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Har lite sans for Valla... men at hun er sykemeldt og velger å skrive på en bok i stede for å...

Skrive alt for mange innlegg på hifisentralen
Lese vgnett minst en gang i timen
Registrere profiler på en hau me usmakelige sider (facebook, nettby osv)
Lese bok
Lese magasiner
Se på tv
Spille musikk
Lese i cover (ofte i en kombinasjon me overnevnte)
Ringe til en god venn du aldri ellers for tid til å snake med

...har jeg lite problemer med.

MVH

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
18.267
Sted
Østfold
Det påfallende er vel at det å skrive bok på kontrakt for et forlag må ansees å være lønnet arbeid, men slik det fremgår mottar hun fult opp med sykepenger.

B

Back_Door

Gjest
Back_Door skrev:
Man bør ikke forsøke å skore billige poenger på en sak som man ikke kjenner grunnlaget for. Det er vel bare Valla selv og hennes lege som egentlig kjenner til legitimiteten for sykemeldingen.
Det blir som når man typisk forbanner den sykemeldte naboen, som "er frisk nok" til å jobbe i hagen. Da bør man kanskje huske på at psykisk lidelse er like legitim som fysisk.
Grunnlaget for sin sykemelding bør man ha en absolutt rett til å holde for seg selv.

(Jeg har ellers liten sympati for Valla..)
Det tragiske for Valla, er at hun ser ut til å falle for eget grep atter en gang. Hun kunne jo sittet i fred og ro i sin stue og skrevet sin bok, og ingen andre hadde fått vite noe som helst. Jeg går jo ut fra at hun selv kjenner lovverket som tilsier fratrekk av sykepenger, dersom man tjener penger i tiden man er sykemeldt?
Poenget er uansett at ingen bør bestride grunnlaget for sykemelding. Dette fratar ikke dermed Vallas eget ansvar for å følge loven..

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Valla viser nok en gang total mangel på gangsyn og dømmekraft. At en avgått LO-leder driver trygdesvindel, er naturligvis tragisk for LO, men spesielt for Valla.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
OivindJ skrev:
Har Valla fått noen form for forskuddsbetaling ?
Det er av underordnet betydning i forhold til reglene. Har hun "restarbeidesevne" skal denne brukes hos arbeidsgiver og sykepengene skal reuseres tilsvarende.

Det avgjørende er IkKE når pengene utbetales, ( før, under eller etter arbeidets utførelse ) men når arbeidet faktisk gjøres. Slik er reglene for meg og sikkert også for deg. Og DA finner jeg det uhørt at andre regler skal gjelde for en X-LO leder !

O

OivindJ

Gjest
Spiralis skrev:
OivindJ skrev:
Har Valla fått noen form for forskuddsbetaling ?
Det er av underordnet betydning i forhold til reglene. Har hun "restarbeidesevne" skal denne brukes hos arbeidsgiver og sykepengene skal reuseres tilsvarende.

Det avgjørende er IkKE når pengene utbetales, ( før, under eller etter arbeidets utførelse ) men når arbeidet faktisk gjøres. Slik er reglene for meg og sikkert også for deg. Og DA finner jeg det uhørt at andre regler skal gjelde for en X-LO leder !
Det var det jeg lurte på :)

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Antall liker
3
Er stort sett enig med Gjestemedlem. Men vil poengtere at dersom man leser Jern Ernas uttalelser mellom linjene så sier hun egentlig at alle som er sykemeldt egentlig ikke er det. Hvorfor tror du Høyre ellers vil innføre "karens-dager"? Eller varianten:

-De sykemeldte er samfunnets snyltere. De lever på de som arbeider.

G

Gjestemedlem

Gjest
frans skrev:
Er stort sett enig med Gjestemedlem. Men vil poengtere at dersom man leser Jern Ernas uttalelser mellom linjene så sier hun egentlig at alle som er sykemeldt egentlig ikke er det. Hvorfor tror du Høyre ellers vil innføre "karens-dager"? Eller varianten:

-De sykemeldte er samfunnets snyltere. De lever på de som arbeider.
Ja det er et jo mest å se som et generelt angrep fra de konservative på trygdeordningene. Hadde det vært opp til dem var det vel arbeidsleire som var løsningen på arbeidsledige og trygdede? Så lenge man puster skal man være i stand til å utføre et eller annet lønnsarbeid.

Leser forøvrig en artikkel i dagens BT.NO som jeg paster her. Den snakker vel for seg selv:

"Frykter Valla kan bli ufør

Gerd-Liv Vallas lege, Odd Arne Daljord, går til kraftig angrep på Erna Solberg og Bjarne Håkon Hanssen. Han sier at Vallas problemer er så alvorlige at hun risikerer å bli ufør.

- Det er et klart overtramp at sentrale politikere som statsråd Hanssen og Høyre-leder Erna Solberg uttaler seg om Vallas sykmelding uten å ha peiling på hva som er det medisinske grunnlaget for sykmeldingen, sier Daljord til VG.

Han reagerer kraftig på det han kaller stigmatiseringen av en pasient, og har fått tillatelse fra Gerd-Liv Valla til å gi en del informasjon om sykdomsbildet.

- Det er ikke en ordinær akillesskade som plager henne. Det er en meget vanskelig og alvorlig skade som vi bare finner i ett av 500-600 tilfeller, sier Daljord, som har gjennomført 2700 akillesoperasjoner.

Han vurderer skaden som uhyre vanskelig å behandle og understreker at det er viktig med en nitid oppfølging av skaden.

- Hvis vi ikke lykkes, risikerer vi at hun blir halt. Det vil i tillegg kunne gi henne en kronisk lidelse i ryggen, som følge av de problemene hun har hatt etter at hun brakk ryggen i fjor, sier han og bekrefter at hun risikerer å bli ufør.

Daljord avfeier også at Valla ikke skal være i stand til å skrive bok i sykmeldingsperioden.

- Det er ikke hjernen hennes det er noe i veien med. Det er god terapi for henne å skrive, og det støtter jeg fullt ut at hun gjør, sier han."

Topp Bunn