Huff...

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.603
Antall liker
103.134
Torget vurderinger
23
Kan ikke si annet enn at jeg synes bransjen maler seg inn i sine egne hjørner snart. Fryktelig trist. I mellomtiden kjøper jeg CD'er så jeg får varmgang i kredittkortet... kjøpte t.o.m. en splitter ny DiscMan til 3.000,- her om dagen. Så nå kan alle de som tror jeg er syk endelig få bekreftet mistanken.
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.388
Torget vurderinger
13
Ett steg i riktig retning....!
 

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Innlegg
1.329
Antall liker
7
pengesluk skrev:
Kan ikke si annet enn at jeg synes bransjen maler seg inn i sine egne hjørner snart. Fryktelig trist. I mellomtiden kjøper jeg CD'er så jeg får varmgang i kredittkortet... kjøpte t.o.m. en splitter ny DiscMan til 3.000,- her om dagen. Så nå kan alle de som tror jeg er syk endelig få bekreftet mistanken.
Ikke sant, og masse takk for sist Sluket :) Kjøper mest brukte cder jeg da, i bruktsjapper til 10-30 kr pr.skive, og en del fra Amazon bla.a ;) Såpass ja, bruker en "vintage" Panasonic for tiden jeg, og har et par Sonyspillere liggende også, dama anbefalte ipod btw, huff nei takk ;) "god bedring" til deg også ;D og masse god jul ønskes deg & dine :)

Mvh :)
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.603
Antall liker
103.134
Torget vurderinger
23
Takk, takk! Ditto forresten!

Skal vi utfor stupet, så må noen gå foran! Jeg må få lov å tilstå et jeg er så pervers at jeg koser meg med mine fysiske CD'er; på samme måte som med alle LP's - og det utgis stadig nye CD - inkl. SACD som jeg har STOR glede av faktisk, samlingen nærmer seg 1.000 titler der nå...

Så kan alle dere som mener at det er tull bare fortsette å mene akkurat det!
 

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Innlegg
1.329
Antall liker
7
pengesluk skrev:
Takk, takk! Ditto forresten!

Skal vi utfor stupet, så må noen gå foran! Jeg må få lov å tilstå et jeg er så pervers at jeg koser meg med mine fysiske CD'er; på samme måte som med alle LP's - og det utgis stadig nye CD - inkl. SACD som jeg har STOR glede av faktisk, samlingen nærmer seg 1.000 titler der nå...

Så kan alle dere som mener at det er tull bare fortsette å mene akkurat det!
Bare hyggelig, Sluket :D Tja,koser meg med cdene mine jeg også da, til en viss grad, hehe :p Hvilken CDP har du i hovedriggen, btw ? ? :)

Mvh :)
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.603
Antall liker
103.134
Torget vurderinger
23
DoMentor skrev:
pengesluk skrev:
Takk, takk! Ditto forresten!

Skal vi utfor stupet, så må noen gå foran! Jeg må få lov å tilstå et jeg er så pervers at jeg koser meg med mine fysiske CD'er; på samme måte som med alle LP's - og det utgis stadig nye CD - inkl. SACD som jeg har STOR glede av faktisk, samlingen nærmer seg 1.000 titler der nå...

Så kan alle dere som mener at det er tull bare fortsette å mene akkurat det!
Bare hyggelig, Sluket :D Tja,koser meg med cdene mine jeg også da, til en viss grad, hehe :p Hvilken CDP har du i hovedriggen, btw ? ? :)

Mvh :)
Hjemmespikket Server/DAC/TouchScreen løsning, bufrer rådata i bulk (asynkron USB) til filterløs DAC hvor all signalbehandling foregår. SONY SCD-1, SONY SCD-777ES, WADIA 861/850 pluss noen slemme saker i bestilling 8) 8)
 

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Innlegg
1.329
Antall liker
7
pengesluk skrev:
DoMentor skrev:
pengesluk skrev:
Takk, takk! Ditto forresten!

Skal vi utfor stupet, så må noen gå foran! Jeg må få lov å tilstå et jeg er så pervers at jeg koser meg med mine fysiske CD'er; på samme måte som med alle LP's - og det utgis stadig nye CD - inkl. SACD som jeg har STOR glede av faktisk, samlingen nærmer seg 1.000 titler der nå...

Så kan alle dere som mener at det er tull bare fortsette å mene akkurat det!
Bare hyggelig, Sluket :D Tja,koser meg med cdene mine jeg også da, til en viss grad, hehe :p Hvilken CDP har du i hovedriggen, btw ? ? :)

Mvh :)
Hjemmespikket Server/DAC/TouchScreen løsning, bufrer rådata i bulk (asynkron USB) til filterløs DAC hvor all signalbehandling foregår. SONY SCD-1, SONY SCD-777ES, WADIA 861/850 pluss noen slemme saker i bestilling 8) 8)
Hmm, litt av en kombo du har der jah, min kjære DCD 3560 får jo nesten prestasjonsangst joh ;P

Mvh :)
 

Kjetil_M

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2006
Innlegg
2.441
Antall liker
1.988
Sted
Bergen
Kan ikke se for meg en verden uten mulighet til å kjøpe musikk på et fysisk medium. Enten det nå er cd, vinyl, sacd. Ingen eier glede i det hele med Mb,gb,tb osv. HUFF er en understatement. Blir matt i lakken og trist i blikket av tanken på å ikke kunne gå på apollon å kjøpe musikk på vinyl og cd. Hvordan skal dette gå.................
 

finn

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.07.2003
Innlegg
61
Antall liker
0
Hvor i all verden fikk du tak i en Discman til kr3000,- Pengesluk?
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
12.917
Antall liker
14.072
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
.....og gamlingene huffer seg som normalt.
Ellers noe nytt? ::) ;D ;D ;D ;D ;D
 

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Innlegg
3.477
Antall liker
4.291
Torget vurderinger
10
PC-folket mangler fullstendig empati.... ;)

Mvh.
SAL
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
12.917
Antall liker
14.072
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
;D

Å romantisere over digitalfiler lagret på en gammeldags måte? Kremt.
Dere har vel en god gammel Ericsson Hotline mobiltelefon også?

Vinyl derimot! 8)
 

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Innlegg
3.477
Antall liker
4.291
Torget vurderinger
10
RoDa skrev:
;D

Å romantisere over digitalfiler lagret på en gammeldags måte? Kremt.
Dere har vel en god gammel Ericsson Hotline mobiltelefon også?

Vinyl derimot! 8)
Vinyltelefon?

Mvh.
SAL
 

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Innlegg
13.763
Antall liker
9.408
Sted
Trondheim
CDer er så billige nå at det er helt sprøtt. Kjøpte nettopp Pollini i Chopin fra amazon.co.uk. 11£ for 9 CDer fraktfritt levert. I går fikk jeg Horowitz komplett på DG (7 CDer) for 12£, og idag lå Leontyne Price komplette sanginnspillinger for RCA i postkassen - 12 CDer for 18£.
Før i høst kjøpte jeg Verdi komplett fra amazon.it for den nette sum av 65€ (for 74 CDer). Life is good.
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.507
Antall liker
2.953
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Etter nok et "motorhavari", føler jeg nå at jeg klorer meg fast på kanten av stupet- hengende etter en pekefinger...
November og desember var mnd jeg IKKE skulle handle musikk.....og det skar seg noe så inn i h..... aldri kjøpt så mye musikk- for så lite penger ;D
Verdi-operanene
The Sound of Decca
A Secret Labyrinth
Fullført Tom Waits-samlingen
Fullført Stacey Kent- samlingen
Diverse utgivelser av norske jazz damer (ble en del...)
Og litt OT her i tråden; diverse klassisk på vinyl

Her er mer på vei:

1 Symphonies 1 - 6 (Blomsted... £4.67 1 £4.67

1 Martinu : Complete Symphon... £5.41 1 £5.41

Dispatched via Deutsche Post DHL (estimated arrival date: December 22, 2011).

-------------------------------------------------------------------------
Item Subtotal: £10.08
Delivery and handling: £2.47
Total: £12.55

Nei, vi har det vanskelig dere..... ;)
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.603
Antall liker
103.134
Torget vurderinger
23
Gullalder for de som kjenner sin besøkelsestid. Røyk på totalt 35 Duke Ellington titler her om dagen, til total kostnad av US $ 512.00
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.603
Antall liker
103.134
Torget vurderinger
23
Rapporter tilbake når du får den - mange av disse boksene har mye "fyllekalk" og uendelig mange "takes" av samme låter om og om igjen.. fint med litt info!
 

Kjetil_M

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2006
Innlegg
2.441
Antall liker
1.988
Sted
Bergen
Fikk den for noen uker siden ;D Den er helt suveren!
Har spilt igjennom 21 album til nå. Bare originale album, med helt grei lyd.
Et godt kjøp i mine øyne(Ører).

Mvh
Kjetil
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.603
Antall liker
103.134
Torget vurderinger
23
Takker!
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.603
Antall liker
103.134
Torget vurderinger
23
22 Cd'er det er jo som å stæla! I tillegg trekker Amazon ifra den engelske momsen, så prisen er direkte overførbar i NOK! SATAN!
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.603
Antall liker
103.134
Torget vurderinger
23
For de som ønsker CD for å rippe til server så er slike samlinger praktiske i forhold til å kjøpe en og en cd, vel og merke dersom lyden ikke er dårligere da.
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.884
Antall liker
10.717
Torget vurderinger
10
Flotte tips her. Jeg har den jazz boksen og elsker Lois Armstrong/ WC Handy plata som følger med der:

http://en.wikipedia.org/wiki/Louis_Armstrong_Plays_W.C._Handy

Den er fra 1954, nesten 60 år gammel. Herlig musikk som gjør en like glad uansett om den spilles på en batteriradio

Dere gutta med dynamiske oppsett. Spill "long gone". Lytt særlig på Trombonene. 8) 8)

Moro hvis dere kommer med en tilbakemelding ;)
 

Joar

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.04.2002
Innlegg
309
Antall liker
336
Torget vurderinger
3
Noen som kan anbefale en The Who box?
 

ganilsen

Bransjeaktør
Ble medlem
14.02.2008
Innlegg
2.171
Antall liker
670
Sted
Porsgunn
Torget vurderinger
4

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.603
Antall liker
103.134
Torget vurderinger
23
Kommer på litt frakt (og den ser du under bestillingsprossessen) og deretter moms på verdien + frakt. Gebyr for forenklet tollbehandling. Kjøper du fra Uk så trekker de fra momsen der borte. Da er det gunstig!
 

ganilsen

Bransjeaktør
Ble medlem
14.02.2008
Innlegg
2.171
Antall liker
670
Sted
Porsgunn
Torget vurderinger
4
Noen fordel ved å huke av for "This will be a gift"?


Geir Arne
 
Topp Bunn