Ønsker anbefaling Ht og føtter

rolf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.04.2003
Antall liker
145
Sted
Sogn & Fjordane
Levar magnetiske dempeføtter eller Auva Isolator-noen som har erfaring med disse. Har hatt Iso acoustic Gaia og har lyst å prøve noe annet .
De 2 første har ulik tilnærming mtp teknologi- "magnetpute" kontra materialer i "pucken" som absorberer vibrasjoner.
Om noen har prøvd så fint med innspill.

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
4.627
Torget vurderinger
1
Jeg har ingen erfaringer med de konkrete produktene, men jeg bruker magnetiske føtter fra e-bukta, Solidair Audio, på platesnurra, som fungerer fint. Men verd å merke at disse kun demper fint i «akseretningen», det fungerer mindre godt for sideveis bevegelse. Jeg tipper dette kan være tilfelle for de fleste andre «maglev» føttene, selvfølgelig avhengig av den konkrete konstruksjonen (hvor mye sideveis bevegelse som tolereres og hvordan den begrenses). En annen ting å være oppmerksom på med maglev føtter er at de blir fort mye stivere des mer de komprimeres/belastes, så jeg valgte noen som er to-tre vektklasser over belastningen fra snurra. Til høyttalerne bruker jeg forøvrig dempeputer fra tema isolator (samme prinsipp som dempeputene fra Sonic design), som fungerer brillefint.

mvh
KJ

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
40.159
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Jeg har ingen erfaringer med de konkrete produktene, men jeg bruker magnetiske føtter fra e-bukta, Solid air Audio, på platesnurra, som fungerer fint. Men verd å merke at disse kun demper fint i «akseretningen», det fungerer mindre godt for sideveis bevegelse. Jeg tipper dette kan være tilfelle for de fleste andre «maglev» føttene, selvfølgelig avhengig av den konkrete konstruksjonen (hvor mye sideveis bevegelse som tolereres og hvordan den begrenses). En annen ting å være oppmerksom på med maglev føtter er at de blir for mye stivere des mer de komprimeres/belastes, så jeg valgte noen som er to-tre vektklasser over belastningen fra snurra. Til høyttalerne bruker jeg forøvrig dempeputer fra tema isolator (samme prinsipp som dempeputene fra Sonic design), som fungerer brillefint.

mvh
KJ
Bruker samme her hos meg med meget godt resultat :)

mvh

thumbnail_IMG_0771.jpg

Sist redigert:

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
4.627
Torget vurderinger
1
Mine maglev-føtter i aksjon:

De er innfelt i plinthen slik at det ikke bygger så mye i høyden. Mener å huske at de var angitt til 4X15 kg (dvs 15 kg pr fot), og snurra veier vel noe rundt 18 kg, så det er ei last på ca 4,5 kg pr fot. Jeg prøvde først de minste som var spesifisert til 4X4 kg, men det blei for harde med last.

mvh
KJ

Sist redigert:
Topp Bunn